Skocz do zawartości

Z cyklu co kupić do 45kpln


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

wiem że takich tematów było dużo, ale każdy ma inne kryteria stąd pozwoliłem sobie założyć temat. Otóż w nie długim czasie chciałbym zmienić samochód. Moje kryteria wyboru:

- cena do 45kpln,

- Lpg/Pb lub Pb
- min. 2014r.
- 6 biegów
- przebieg roczny ~30kkm
- klasa C wersja kombi
- odporny na korozję

- skrzynia manualna raczej

- możliwość zamontowania haka, nie raz muszę przewieść na przyczepie różne rzeczy stąd wolałbym manualną skrzynie.

 

Do tej pory jestem zwolennikiem lpg, ale zacząłem brać pod uwagę samą PB z wtryskiem bezpośrednim np. tsi zainspirowany tematami które podają zużycie paliwa w takich tsi i tak myślałem nad:

 

- Leonem kombi 1.2 tsi 110KM

- Golf VII kombi 1.2 tsi 110KM

 

O jakim realnym spalaniu można mówić w przypadku ww. aut z silnikiem 1.2 tsi z tych roczników? Rozumiem że w tych rocznikach te silniki są  na pasku i nie mają wad?

 

Jeśli chodzi o wersje pod lpg to moje typy to:


- Hyundai I30 1.6 120km, tylko nie wiem jak tam jest z regulacją luzu zaworowego?
- Focus MK3 1.6 125km lub 105km, to samo jak jest z regulacją luzu zaworowego?
- Megane MK3 1.6 110KM, tutaj chyba jest hydraulika z tym że z tą dynamiką może być gorzej w wersji w kombii
- Megane MK3 1.2 tce 115/130km tutaj znów nie mogę się doczytać od którego roku wprowadzili wtrysk bezpośredni?

Dzięki za inne sugestie. Jak ktoś zna bolączki/problemy ww. aut to proszę o informacje.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OIII nie jestem do końca przekonany, jeździłem służbówką z 2016r 1.6tdi i jakoś mnie nie urzekła. Zresztą w tej cenie to tak jak mówisz same służbówki. Generalnie celuje w auto jak najmłodsze i najmniej wyjeżdżone spełniając ww. warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, steyr napisał:

OIII nie jestem do końca przekonany, jeździłem służbówką z 2016r 1.6tdi i jakoś mnie nie urzekła. Zresztą w tej cenie to tak jak mówisz same służbówki. Generalnie celuje w auto jak najmłodsze i najmniej wyjeżdżone spełniając ww. warunki.

 

To i tak prawdopodobnie trafisz na jakies auto poleasingowe, bo takich jest najwięcej ;)

Zerknij sobie na Astre J kombi z 1.4T. W razie czego można bez problemu dolozyc LPG.

Auto ma swoje wady, ale raczej bez dramatu.

Golf VII 1.2 TSI to tez fajna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dobre auto dla kierowcy nie dla wyglądu, to odrzuciłbym Megane, prowadzenie, ergonomia, wyciszenie to inna liga niż golf/leon, ciężko to opisać trzeba spróbować. Jazda firmowa megane to dla katorga, w porównaniu do vag.

 

Szukałbym co się trafi z golf/leon biorąc to co trafi się ciekawszego, spalanie to zależy jak i gdzie jeździsz, generalnie mało palą, ale taniej na pewno wyjdzie LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sebaso napisał:

Tyle, że większość na rynku to poleasingowki. 

 

A to źle?Krajowy, przejrzysty udokumentowany przebieg, historia napraw...Jedynie co może być zburzone to polskie wyobrażenie o przebiegu, bo skoro sam właściciel (przyszły) robi 30, to poleasingowiec zazwyczaj ma 50-60 roczne przebiegi. Jeśli ktoś potrafi logicznie myśleć to mu się temat zgodzi.

 

2 godziny temu, steyr napisał:

- Leonem kombi 1.2 tsi 110KM

- Golf VII kombi 1.2 tsi 110KM

 

O jakim realnym spalaniu można mówić w przypadku ww. aut z silnikiem 1.2 tsi z tych roczników?

 

7-8 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, steyr napisał:

Cześć,

wiem że takich tematów było dużo, ale każdy ma inne kryteria stąd pozwoliłem sobie założyć temat. Otóż w nie długim czasie chciałbym zmienić samochód. Moje kryteria wyboru:

- cena do 45kpln,

- Lpg/Pb lub Pb
- min. 2014r.
- 6 biegów
- przebieg roczny ~30kkm
- klasa C wersja kombi
- odporny na korozję

- skrzynia manualna raczej

- możliwość zamontowania haka, nie raz muszę przewieść na przyczepie różne rzeczy stąd wolałbym manualną skrzynie.

 

Do tej pory jestem zwolennikiem lpg, ale zacząłem brać pod uwagę samą PB z wtryskiem bezpośrednim np. tsi zainspirowany tematami które podają zużycie paliwa w takich tsi i tak myślałem nad:

 

- Leonem kombi 1.2 tsi 110KM

- Golf VII kombi 1.2 tsi 110KM

 

O jakim realnym spalaniu można mówić w przypadku ww. aut z silnikiem 1.2 tsi z tych roczników? Rozumiem że w tych rocznikach te silniki są  na pasku i nie mają wad?

 

Jeśli chodzi o wersje pod lpg to moje typy to:


- Hyundai I30 1.6 120km, tylko nie wiem jak tam jest z regulacją luzu zaworowego?
- Focus MK3 1.6 125km lub 105km, to samo jak jest z regulacją luzu zaworowego?
- Megane MK3 1.6 110KM, tutaj chyba jest hydraulika z tym że z tą dynamiką może być gorzej w wersji w kombii
- Megane MK3 1.2 tce 115/130km tutaj znów nie mogę się doczytać od którego roku wprowadzili wtrysk bezpośredni?

Dzięki za inne sugestie. Jak ktoś zna bolączki/problemy ww. aut to proszę o informacje.

pozdrawiam

Będę niedługo wymieniał żonie auto i będę szukał kompakta w cenie do 35-40 kPLN

Aktualnie jeździ Megane III. Bardzo fajne autko, dobrze wyposażone. Wbrew opiniom wcale nie jest awaryjne. Jeździ się tym bardzo przyjemnie.

Teraz będę szukał jakiegoś Golfa VI z jakimś TSI/Astry 1,4T/Focusa 1,6EB. Ale i tak kupię to, co się trafi najfajniejszego i w jak najlepszym stanie. Na pewno coś mocniejszego w czym zrobię program z możliwością aktywacji pod jakimś przyciskiem. Żeby żonka nie wariowała za bardzo bo ma ciężką nogę.

 

I nie wiem czemu co niektórzy unikają aut poleasingowych.. To są bardzo dobre auta. Pewne pod względem pochodzenia, serwisowane itp itd. Oczywiście trafiają się dojechane, ale sporo jest bardzo ciekawych ofert. 

A wyposażenie jest akceptowalne. Sam mam służbówkę i nie jest to jakieś rewelacyjne wyposażenie ale do normalnej jazdy starcza. 

Kwestia oczywiście kto czego oczekuje od auta. Wolę jednak kupić poleasingowe niż sprowadzane z niewiadomym przebiegiem i historią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, volkov napisał:

A wyposażenie jest akceptowalne. Sam mam służbówkę i nie jest to jakieś rewelacyjne wyposażenie ale do normalnej jazdy starcza. 

Kwestia oczywiście kto czego oczekuje od auta. Wolę jednak kupić poleasingowe niż sprowadzane z niewiadomym przebiegiem i historią.

 

Z wyposażeniem służbówek też jest różnie, nie jest prawdą, że na służbówkę tylko golasy. Bo w sporych firmach, gdzie floty są +100 aut jest tak, że np. handlowiec niższego szczebla ma focusa gołego, ale już handlowcowi szczebel wyżej np nie lokalnemu tylko regionalnemu przysługuje taki focus co ma podgrzewane fotele, nawigację itd. 

 

Wracając do tematu, w sumie każde z tych aut co są podane będzie poprawne i będzie działało. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AkuQ napisał:

7-8 litrów.

 

To raczej jak będziesz robil 100% przebiegu w miescie.

Przy przewadze tras to srednie spokojnie powinno oscylować w ok 6-6.5l przy normalnej jeździe.

7 to ja mam z 30kkm w ciężkiej Astrze J 1.4T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

To raczej jak będziesz robil 100% przebiegu w miescie.

Przy przewadze tras to srednie spokojnie powinno oscylować w ok 6-6.5l przy normalnej jeździe.

7 to ja mam z 30kkm w ciężkiej Astrze J 1.4T

Kombiaki masą dużo nie będą odbiegały, oczywiście trasa wyjdzie pewnie bliżej 5.5, jednak na średnie blisko 6 l nie bardzo bym liczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AkuQ napisał:

Kombiaki masą dużo nie będą odbiegały, oczywiście trasa wyjdzie pewnie bliżej 5.5, jednak na średnie blisko 6 l nie bardzo bym liczył. 

 

Wszystko zależy od tego gdzie i jak będziesz jezdzil :ok: 

Ale z ciekawości zajrzałem na motostat i jest to chyba wykonalne:
https://www.motostat.pl/vehicle-stats/83162

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Wszystko zależy od tego gdzie i jak będziesz jezdzil :ok: 

Ale z ciekawości zajrzałem na motostat i jest to chyba wykonalne:
https://www.motostat.pl/vehicle-stats/83162

Optymistycznie to wychodzi, uśredniając wszystkich userów z takimi samymi samochodami średnia wychodzi ~6l/100km PB. Zwykłe MPI pod lpg 1.6 spali pewnie 8l/100km PB a lpg ~10l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, steyr napisał:

Optymistycznie to wychodzi, uśredniając wszystkich userów z takimi samymi samochodami średnia wychodzi ~6l/100km PB. Zwykłe MPI pod lpg 1.6 spali pewnie 8l/100km PB a lpg ~10l/100km.

 

Optymistycznie, ale tez nie licz na to, ze jak będziesz latal autostrada z Vmax czy jezdzil po miescie na krótkich odcinkach to tez tyle wyjdzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Optymistycznie, ale tez nie licz na to, ze jak będziesz latal autostrada z Vmax czy jezdzil po miescie na krótkich odcinkach to tez tyle wyjdzie ;)

Oczywista sprawa;) Co ciekawe porównałem analogicznie do tego Golfa VII 1.2 tsi z Leonem 1.2 tsi i ten ma wyższą średnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dobre auto dla kierowcy nie dla wyglądu, to odrzuciłbym Megane, prowadzenie, ergonomia, wyciszenie to inna liga niż golf/leon, ciężko to opisać trzeba spróbować. Jazda firmowa megane to dla katorga, w porównaniu do vag.
 
Szukałbym co się trafi z golf/leon biorąc to co trafi się ciekawszego, spalanie to zależy jak i gdzie jeździsz, generalnie mało palą, ale taniej na pewno wyjdzie LPG.

Od pół roku powoze megane iv i co do ergonomii, czy wyciszenia nie mam zastrzeżeń. Bardziej mnie meczy kultura pracy 1.2 tce, i ciągła trzęsionka na wolnych obrotach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, franas85 napisał:


Od pół roku powoze megane iv i co do ergonomii, czy wyciszenia nie mam zastrzeżeń. Bardziej mnie meczy kultura pracy 1.2 tce, i ciągła trzęsionka na wolnych obrotach.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

pisałem o megane III (o którym pisze autor wątku), IV nie znam może coś się zmieniło

i tak zawsze pozostaje pytanie do czego porównujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TomekD000 napisał:

Jeśli chcesz dobre auto dla kierowcy nie dla wyglądu, to odrzuciłbym Megane, prowadzenie, ergonomia, wyciszenie to inna liga niż golf/leon, ciężko to opisać trzeba spróbować. Jazda firmowa megane to dla katorga, w porównaniu do vag.

 

Szukałbym co się trafi z golf/leon biorąc to co trafi się ciekawszego, spalanie to zależy jak i gdzie jeździsz, generalnie mało palą, ale taniej na pewno wyjdzie LPG.

Co Ty opowiadasz? :totalszok: przesiadłem się z paśnika na megane i nie potwierdzam tych sensacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Cinek napisał:

Co Ty opowiadasz? :totalszok: przesiadłem się z paśnika na megane i nie potwierdzam tych sensacji.

to moje wrażenia, można się nie zgadzać, ale napisze coś mnie w irytuje.

 

wycieraczkami da się raz machnąć?

kierunkowskazy mają tryb autostradowy?

światła włączają się w deszczu?

 

u subiektywne:

siedzi się jak na stołku?

podłokietnik jest a jakby go nie było?

siedzenie nie trzymają na boki?

trzeba cały czas kontrolować tor jazdy?

szumi na autostradzie bardziej niż inne auta z tej półki?

 

kwestie silnika pomijam bo megange jest dci, to nie ma sensu porównywać do tsi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TomekD000 napisał:

to moje wrażenia, można się nie zgadzać, ale napisze coś mnie w irytuje.

 

wycieraczkami da się raz machnąć?

kierunkowskazy mają tryb autostradowy?

światła włączają się w deszczu?

 

u subiektywne:

siedzi się jak na stołku?

podłokietnik jest a jakby go nie było?

siedzenie nie trzymają na boki?

trzeba cały czas kontrolować tor jazdy?

szumi na autostradzie bardziej niż inne auta z tej półki?

 

kwestie silnika pomijam bo megange jest dci, to nie ma sensu porównywać do tsi

Da się machnąć wycieraczkami.

Kierunkowskazy mają ten tryb.

Światła - nie wiem, w zasadzie mam cały czas włączone może latem przełączę na auto.

 

Siedzi się równie dobrze jak w passacie, trasa nie męczy a to jest dla mnie wyznacznikiem.

Z podłokietnika nie korzystam, cóż zrobić.

Nie zapier^%$m tak szybko by testować trzymanie siedzeń na boki! 8] Niemniej nie narzekam.

Niczego nie muszę kontrolować, wspomaganie i w ogóle geometria spisują się bez zastrzeżeń.

 

Szumi - no może powyżej 140 km/h czyli praktycznie tylko gdy wyprzedzam.

 

Nie mam żadnego z wymienionych silników tylko 1.6 wolnossący...

 

Jeśli pominąć kwestie fanaberii czyli podłokietnik, trzymanie siedzeń czy światła w deszczu to wychodzi na to że masz zwyczajnie zużyty samochód - uszczelki, coś z geometrią, plus uboższe wyposażenie deko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AkuQ napisał:

 

A to źle?Krajowy, przejrzysty udokumentowany przebieg, historia napraw...Jedynie co może być zburzone to polskie wyobrażenie o przebiegu, bo skoro sam właściciel (przyszły) robi 30, to poleasingowiec zazwyczaj ma 50-60 roczne przebiegi. Jeśli ktoś potrafi logicznie myśleć to mu się temat zgodzi.

 

Golf w tej cenie to będzie 3 latek. Poleasingowy będzie miał ze 150 kkm. Byłbym tu ostrożny z TSI. Wybrałbym I30 lub Megankę wolnossącą - mniejsze szanse na jakieś wtopy.

Chyba, że szukanie TSI z mniejszym przebiegiem, ale myślę, że o egzemplarz bezwypadkowy będzie trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Cinek napisał:

Da się machnąć wycieraczkami.

Kierunkowskazy mają ten tryb.

Światła - nie wiem, w zasadzie mam cały czas włączone może latem przełączę na auto.

 

Siedzi się równie dobrze jak w passacie, trasa nie męczy a to jest dla mnie wyznacznikiem.

Z podłokietnika nie korzystam, cóż zrobić.

Nie zapier^%$m tak szybko by testować trzymanie siedzeń na boki! 8] Niemniej nie narzekam.

Niczego nie muszę kontrolować, wspomaganie i w ogóle geometria spisują się bez zastrzeżeń.

 

Szumi - no może powyżej 140 km/h czyli praktycznie tylko gdy wyprzedzam.

 

Nie mam żadnego z wymienionych silników tylko 1.6 wolnossący...

 

Jeśli pominąć kwestie fanaberii czyli podłokietnik, trzymanie siedzeń czy światła w deszczu to wychodzi na to że masz zwyczajnie zużyty samochód - uszczelki, coś z geometrią, plus uboższe wyposażenie deko.

 

może po lificie coś pozmieniali bo było ich kilka w tym megane, auto które opisuje to 2012r, 1.5dci, 150kkm przebiegu, wersja bogata z navi, skrętnymi ksenonami i nie wiem co tam jeszcze.

 

140 km/h tylko jak wyprzedzasz? ja jeżdżę tak autostradą w trybie ciągłym...

1.6 dodatkowo nie jedzie i wyje przy 120m/h na 4k obrotów

 

Pytanie też z jakiego passata się przesiadłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, TomekD000 napisał:

 

może po lificie coś pozmieniali bo było ich kilka w tym megane, auto które opisuje to 2012r, 1.5dci, 150kkm przebiegu, wersja bogata z navi, skrętnymi ksenonami i nie wiem co tam jeszcze.

 

Być może miałeś wersje Generation, która była robiona wybitnie pod floty i wykastrowana z czego się da...

IMHO ocenianie Megane 3 przez przymat tej wersji może dawac takie rezultaty ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AkuQ napisał:

 

A to źle?Krajowy, przejrzysty udokumentowany przebieg, historia napraw...Jedynie co może być zburzone to polskie wyobrażenie o przebiegu, bo skoro sam właściciel (przyszły) robi 30, to poleasingowiec zazwyczaj ma 50-60 roczne przebiegi. Jeśli ktoś potrafi logicznie myśleć to mu się temat zgodzi

No właśnie chodziło mi o to, że przy takiej eksploatacji lada moment pyknie 200kkm w takim aucie, z resztą pełna zgoda :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Być może miałeś wersje Generation, która była robiona wybitnie pod floty i wykastrowana z czego się da...

IMHO ocenianie Megane 3 przez przymat tej wersji może dawac takie rezultaty ;]

bogata wersja na 17'tkami z chromami, z kseononami skrętnymi, navi, czujnikami różnym, tempomat, nie biedna wersja na pewno. Wrażenie bardzo słabe aż byłem zaskoczony, zresztą w firmie nie tylko ja mam taką opinie o tym aucie, dobre opinie mają ci co nie za bardzo wiedzą nawet jaki to model renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, TomekD000 napisał:

 

może po lificie coś pozmieniali bo było ich kilka w tym megane, auto które opisuje to 2012r, 1.5dci, 150kkm przebiegu, wersja bogata z navi, skrętnymi ksenonami i nie wiem co tam jeszcze.

 

140 km/h tylko jak wyprzedzasz? ja jeżdżę tak autostradą w trybie ciągłym...

1.6 dodatkowo nie jedzie i wyje przy 120m/h na 4k obrotów

 

Pytanie też z jakiego passata się przesiadłeś.

Z kilka zaledwie lat starszego B6, z dieslem o mocy 140 KM. Fakt, jesli chodzi o osiągi to Megane wypada blado. Grzanych zydli brakuje. ;) Poza tym autko Mega(ne). ;)

 

Autostradą jadę 140 km/h cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 45kPLN masz nowego Logana MCV, czyli kombi z 0,9Tce 90KM w wersji Laureate.

Nie ma to skrętnych xenonów, navi czy kół 17stek, ale jak dokupisz gwarę na 5 lat to masz święty spokój. A samochód sam w sobie jest przyjazny. Kupiłem do firmy w ostatnim czasie 4 sztuki (Sandero, ale to podobny temat), pojeździłem jedną kilkaset km i jest OK. Z tym, że ja mam 1,0Sce 73KM, więc z 0,9 Tce na pewno będzie dużo przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Cinek napisał:

Z kilka zaledwie lat starszego B6, z dieslem o mocy 140 KM. Fakt, jesli chodzi o osiągi to Megane wypada blado. Grzanych zydli brakuje. ;) Poza tym autko Mega(ne). ;)

 

Autostradą jadę 140 km/h cały czas.

Ile takie Megane Ci pali przy takiej jeździe autostradowej, a ile przy standardowych warunkach tak do 90-100km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cinek napisał:

Z kilka zaledwie lat starszego B6, z dieslem o mocy 140 KM. Fakt, jesli chodzi o osiągi to Megane wypada blado. Grzanych zydli brakuje. ;) Poza tym autko Mega(ne). ;)

 

Autostradą jadę 140 km/h cały czas.

najważniejsze, że jesteś zadowolony :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z rocznikiem może być problem ale 2012 kupisz. Ostatnio dla kumpla szukałem laguny właśnie, który jeździ wersja I po flu kombi z resztą kupioną ode mnie. I szczerze jakoś czy wersja II czy III jest aż tak duża? Nie stwierdziłem tego.. A jednocześnie fajne autko 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba poszukałbym Golfa VII prywatnego, flotowe też ok, ale przeważnie będzie większy przebieg.

Ja ponad rok temu miałem mniejszy budżet i kupiłem VI kombi, krajówkę prywatną 83tkm i póki co jestem bardzo zadowolony.

Ewentualnie Avensis kombi, Valvematic ponoć dobrze się gazują, tylko starsza będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Luke16 napisał:

No z rocznikiem może być problem ale 2012 kupisz. Ostatnio dla kumpla szukałem laguny właśnie, który jeździ wersja I po flu kombi z resztą kupioną ode mnie. I szczerze jakoś czy wersja II czy III jest aż tak duża? Nie stwierdziłem tego.. A jednocześnie fajne autko 😉

Żona będzie tym autem również jeździć. Stad wolę mniejszy gabaryt, spalanie/koszta jest tu głównym priorytetem. Jak padnie wybór na tsi to wołem roboczym zostanie jej I20, lpg się zaaplikuje do tego hak. Obecnie "wołem roboczym" jest moje P2FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, tomy napisał:

Chyba poszukałbym Golfa VII prywatnego, flotowe też ok, ale przeważnie będzie większy przebieg.

Ja ponad rok temu miałem mniejszy budżet i kupiłem VI kombi, krajówkę prywatną 83tkm i póki co jestem bardzo zadowolony.

Ewentualnie Avensis kombi, Valvematic ponoć dobrze się gazują, tylko starsza będzie.

Tego Golf-a VI masz w tsi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, tomy napisał:

Tak 1.4 122KM jeszcze na łańcuchu, w VII są już tylko na pasku ponoć mniej upierdliwe.

Choć u mnie nic się nie dzieje, przez rok olej i filtry:ok:

Jeżdziłem wersją na pasku. Bardzo, bardzo fajne auto. Ten silnik daje radę, a co najważniejsze - bardzo fajnie wyciszone, a VI bieg przy 100km/h daje jakies 2200RPM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 135KM Kia/Hyundai to GDI czyli bezpośredni wtrysk paliwa. Teoretycznie gazują te silniki 4 generacją z dotryskiem PB. Nie są tak oszczędne jak tsi, a tsi też można zagazować 4 generacją z dotryskiem PB w razie czego. Generalnie najlepiej pod względem obsługi znaleźć silnik z pośrednim wtryskiem, z hydrauliką na zaworach z turbo lub bez. Takie założenia spełniają w rocznikach >2014r jak dla mnie:

 

- Renault 1.6 16v 110KM

- Opel 1.4 140KM [ tutaj dochodzi kwestia skrzyni M32]

 

Dla przykładu Hyundai i30 1.6 120KM ma luzy regulowane mechanicznie w dodatku poprzez wymianę całych popychaczy, rozrząd łańcuchowy który trzeba demontować do regulacji luzu zaworowego. Nie jest to dla mnie problemem, o ile to nie jest moje auto i nie robię tego za free;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2018 o 13:52, steyr napisał:

Optymistycznie to wychodzi, uśredniając wszystkich userów z takimi samymi samochodami średnia wychodzi ~6l/100km PB. Zwykłe MPI pod lpg 1.6 spali pewnie 8l/100km PB a lpg ~10l/100km.

 

Dużo zależy od szerokości opony, a większość o tym zapomina.

Zmiana z 215 na 195 daje u mnie litr oszczedności.

A może z tymi pieniedzmi pomyśl o jakimś nowym aucie lub demo?

Wiem, że C kombi będzie trudno, ale może warto poszukać czegoś nowego.

A Tipo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bogas napisał:

 

Dużo zależy od szerokości opony, a większość o tym zapomina.

Zmiana z 215 na 195 daje u mnie litr oszczedności.

A może z tymi pieniedzmi pomyśl o jakimś nowym aucie lub demo?

Wiem, że C kombi będzie trudno, ale może warto poszukać czegoś nowego.

A Tipo?

No właśnie się zastanawiam czy w styczniu lub w lutym by nie wyrwał czegoś w dobrych $ z wyprzedaży rocznika 2018r. Ktoś kupował kiedyś auto z wyprzedaży rocznika? Na jakie rabaty można liczyć? Jaki rabat można uzyskać na grupę zawodową? [:piekna: jest nauczycielką]. Pod lpg z nowych to pozostaje Tip 1.4tjet 120KM i i30 1.4MPI 100KM[ trochę słabe jak na kombi]. Pewnie w przypadku montażu lpg poza ASO gwarancja idzie do kosza? Fabryczne sterowniki to pewnie jakaś włoszczyzna w dodatku poblokowane sterowniki? Autem będę jeździł min 5lat i pewnie z 150kkm. W dodatku te nowe wszystkie auta mają filtry GPF, czy tylko dotyczy to silników z wtryskiem bezpośrednim?Do tej pory stanęło na I30 1.6 120KM z lat 2014-2016, z używek to same sprowadzane lub komisowe gdzieś w PL. Była jedna oferta od I właściciela takie auto jakie szukam w kombi 1.6 przebieg ~80kkm, ogłoszenie pojawiło się o 22 zauważyłem je 20min po wystawieniu. Stwierdziłem że nie będę się wygłupiał i dzwonił o takiej porze. Zatelefonowałem na drugi dzień po 8 rano usłyszałem tylko "auto sprzedane":klnie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, steyr napisał:

No właśnie się zastanawiam czy w styczniu lub w lutym by nie wyrwał czegoś w dobrych $ z wyprzedaży rocznika 2018r. Ktoś kupował kiedyś auto z wyprzedaży rocznika? Na jakie rabaty można liczyć? Jaki rabat można uzyskać na grupę zawodową? [:piekna: jest nauczycielką]. Pod lpg z nowych to pozostaje Tip 1.4tjet 120KM i i30 1.4MPI 100KM[ trochę słabe jak na kombi]. Pewnie w przypadku montażu lpg poza ASO gwarancja idzie do kosza? Fabryczne sterowniki to pewnie jakaś włoszczyzna w dodatku poblokowane sterowniki? Autem będę jeździł min 5lat i pewnie z 150kkm. W dodatku te nowe wszystkie auta mają filtry GPF, czy tylko dotyczy to silników z wtryskiem bezpośrednim?Do tej pory stanęło na I30 1.6 120KM z lat 2014-2016, z używek to same sprowadzane lub komisowe gdzieś w PL. Była jedna oferta od I właściciela takie auto jakie szukam w kombi 1.6 przebieg ~80kkm, ogłoszenie pojawiło się o 22 zauważyłem je 20min po wystawieniu. Stwierdziłem że nie będę się wygłupiał i dzwonił o takiej porze. Zatelefonowałem na drugi dzień po 8 rano usłyszałem tylko "auto sprzedane":klnie:

 

Za 45kPLN to raczej kiepsko wyposazona klasa B, ewentualnie Tipo 1.4 bez turbo czy P301/ C-Elysse z silnikiem 1.2.

Nie licz na cuda z wyprzedaży w takim budzecie, bo takicj aut jest mało i za bardzo nie ma z czego schodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.11.2018 o 09:59, steyr napisał:

Dzięki za inne sugestie.

 

Nowy Fiat Tipo

Utrata wartości będzie pewnie podoba do modeli o których piszesz, ale kupujesz nowe, niewypierdziane auto, które powinno - w teorii - bez niespodzianek przez te 4-5 lat pojeździć. Sprzedasz je z przebiegiem z którym teraz planujesz kupić używane.

 

Piszę to jako osoba która po dwóch Fiatach, obiecała sobie, że nigdy nie kupi Fiata ;] Tipo tego nie zmieni, ale polecić mogę z czystym sumieniem. Ma kilka wad (beznadziejna widoczność, kiepska 2-ka) ale da się go polubić.

 

Jeżeli chodzi o te które wspomniałeś - u nas w firmie nikomu nie udało się jeszcze popsuć i30 (jest kilka). Czego nie można powiedzieć o wszelkiej maści Fordach, Fiatach i Audi ;] Zwróć też uwagę na Toyota Auris. Przyjemne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.