Jump to content
jahooo

Kto przeszedł na wielosezonowe i nie żałuje

Recommended Posts

Prosiłbym o opinie osób które wcześniej jeździły na dwóch kompletach opon. A teraz jeżdżą na jednym.  Jakie są wasze obserwacje na temat głośności, oporów toczenia. czy trzymania na śniegu.  Czy dziś są już na rynku opony które w naszym zmiennym klimacie zastąpią godnie dwa komplety. Czy ktoś wrócił do dwóch kompletów opon po przygodzie z wielosezonowymi

Edited by jahooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym temacie juz chyba wszystko napisano, takze na AK;)

Opini bedzie zapewne wiele, a moja jest taka, ze jak do jazdy po miescie to takie nadaja sie idealnie. I dlatego 3 lata temu wymienilem w aucie zony na GY Vector 4s i poki co bez zastrzezen. Dodam, ze jest to opona ze sniezynka. Nestepne tez beda caloroczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wróciłem do 2 kompletów w 1 z aut, ale tylko dlatego że oba auta jeździły dużo i po slabych wioskowych drogach ostatniej kategorii odśnieżania.

Dodam, że jakiejś tragedii nie było i na tych drogach, ale w kopnym śniegu jednak różnica byla (a opony wielosezonowe to nie było premium, jakieś Kumho i Nexen).

Teraz 1 samochód nie rusza się z miasta i niepotrzebnie kupiłem do niego nówki letnie, trza było dobić też zimowe i przejść na wielosezonowe.

Edited by ZUBERTO

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jahooo napisał:

Prosiłbym o opinie osób które wcześniej jeździły na swych kompletach opon. A teraz jeżdżą na jednym.  Jakie są wasze obserwacje na temat głośności, oporów toczenia. czy trzymania na śniegu.  Czy dziś są już na rynku opony które w naszym zmiennym klimacie zastąpią godnie dwa komplety. Czy ktoś wrócił do dwóch kompletów opon po przygodzie z wielosezonowymi

Ja kupiłem niedawno pojazd na GY vector 4seasons suv.... I kupiłem zimowe tradycyjne. Na lato kupię letnie.

To moja opinia, do tej pory miałem zawsze lato/zima i tak zostanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam GY Vector i jak dla mnie są idealne. W zimę lepiej trzymają niż 4 letnie zimowe Uniroyall.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo, auto robi 6kkm rocznie wokół komina więc szkoda sensu ma 2 komplety.
Przednie prawie zeszły do 4mm i na dniach wezmę na próbę Falken as210.

W tym temacie juz chyba wszystko napisano, takze na AK;)
Opini bedzie zapewne wiele, a moja jest taka, ze jak do jazdy po miescie to takie nadaja sie idealnie. I dlatego 3 lata temu wymienilem w aucie zony na GY Vector 4s i poki co bez zastrzezen. Dodam, ze jest to opona ze sniezynka. Nestepne tez beda caloroczne.


Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem już 4 komplet dla siebie opon wielosezonowych. Zamawiałem też w rodzinie i kolegom i jeszcze nikt nie narzekał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kilka dni temu założyłem wielosezonówki. Jak do tej pory (ok. 400km, Podbeskidzie i Czechy) jest lepiej niż na zimówkach. Przesiadłem się z trzyletnich zimówek Dunlop SP Winter Sport 4D na Nokian Weatherproof.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś kupiłem przez przypadek do małego FWD i okazało się rewelacją.

Potem do nastepnego FWD już mocniejszego.

Założyłem też do dużego ciężkiego kombi RWD.

Wszędzie bardzo pozytywne odczucia.

Teraz mam też w mocnym 4x4 też nie mam zastrzeżeń [oprócz tego, że poząbkowały - ale to wina auta a nie opon]

 

Zawsze GY 4S.

 

Z plusów - nie muszę wymieniać, bardzo dobre zachowanie.

Z minusów - na pewno głośniejsze.

 

W żadnym aucie nie zniszczyły się szybciej - w sensie po 3 latach bieżnik był normalnie zużyty  - nie np.: o połowę.

Ze śniegu pod blokiem wygrzebywały się zawsze normalnie.

 

 Podsumowując - do małego miejskiego auta, kompakta po mieście i czasem na trase rewelacja.

Do mocnego auta [>150 KM] jeżdżącego pod 200 km/h  - NIE.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.11.2018 o 13:35, jahooo napisał:

Prosiłbym o opinie osób które wcześniej jeździły na swych kompletach opon. A teraz jeżdżą na jednym. 

 

Od lat "jeżdżę" na takich oponach w samochodach różnej mocy i w znakomitej większości nie są to jazdy w koło komina. 
W sumie większość to A/S i np. góry zimą ;] W życiu nie wrócę do opon sezonowych (w kontekście pytania), ale jak najbardziej z nich również korzystam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy jak i gdzie jeździsz. Służbowym robię ok 40kkm i tam zmiany imho mają sens bo opony się zużyją

Własnym, zresztą świeżo zakupionym, wyjechałem z salonu na wielosezonowych GY4S gen 2.

Z założenia samochód ma robić niskie przebiegi i nie chce mi się zmieniać opon/felg.

Mogę też sobie pozwolić na opony premium co było by trudniejsze przy 2 kompletach

Prowadzenie super ale przejechałem dopiero 700km ;)

Edited by BojaR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

w sierpniu zakupiłem Barum wielosezon jako pierwsze w życiu, oprócz tego, że są trochę głośniejsze od letnich na asfalcie to chyba normalne. Przetestowałem je w polskich górach z miesiąc temu przy opadzie śniegu około 15 cm. Drogi lokalne pokryte w całości białym puchem. Specjalnie je pomęczyłem i w "dużym zakresie: pracowały jak zimówki, gdzie wszyscy na letnich albo "rów" albo jazda na awaryjnych w tempie 20 km/h*. Ogólnie jestem zadowolony bo jest wygoda, nawet jak będę musiał je sprzedać jako używane po trzech sezonach to i tak dla mnie warto nie odwiedzać wulkanizacji dwa razy do roku.

 

* ja przyjechałem w niedzielę inni turyści w piątek gdzie nie było nawet płatka śniegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździłem na 2 oponach wielosezonowych i opinie mam skrajne. ;) Tzn. GY Vector 4seasons był świetny - ale po 40 tys. stracił właściwości zimowe.

Drugi to Uniroyal (nie pamiętam nazwy) - beznadziejne i zimą i w lecie. Na mokrym przód potrafił uciekać już przy 40-50 km/h na ostrych zakrętach - TOTALNA BEZNADZIEJA

Teraz mam GY Vector 4seazons II. gen - w warunkach jesiennych super, zimą jeszcze nie jeździłem, choć te niewielkie ilości śniegu nie robią na nich większego wrażenia.

Auto cały czas to samo - Mondeo 125 KM.

Z racji balonowego rozmiaru opon niegodnego AK-owicza (205/55/16) GY kupuję wzmocnione (94V/XL), Uniroyale były zwykłe, czyli 91V - być może to jest przyczyną, że jeździ się na nich tak, że auto przewala się z boku na bok na zakrętach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.11.2018 o 13:35, jahooo napisał:

Prosiłbym o opinie osób które wcześniej jeździły na swych kompletach opon. A teraz jeżdżą na jednym.  Jakie są wasze obserwacje na temat głośności, oporów toczenia. czy trzymania na śniegu.  Czy dziś są już na rynku opony które w naszym zmiennym klimacie zastąpią godnie dwa komplety. Czy ktoś wrócił do dwóch kompletów opon po przygodzie z wielosezonowymi

Wklejam mój post z innego wątku, dotyczy Michelin CrossClimate.

 

„Ja również. 255/45/R18

W porządku. Wydają mi się lepsze od Kleberów (bodajże Quadraxer; jeździłem nimi w rozmiarze R16 w innym aucie) i chyba lepsze od wcześniejszej wersji Nokianow (w samochodzie żony, też R16). „Lepsze” oznacza „cichsze”, „mniej ślizgające się”.

Na Michelinach robiłem przez dwa lata bardzo długie trasy (Dania, Łotwa) i nie było złych, oponowych zdarzeń. Mnóstwo też jeździłem pomPolsce, w tym dwukrotnie w stricte zaśnieżonej aurze w górach (Bukowina, Krynica). Było ok.

 

Obecnie żonie kupuję do samochodu Nokiany Weatherproof 225/40/R18 i 245/40/R18, trochę skuszony pozytywnymi opiniami, a trochę wiedziony ciekawością w relacji do Michelinów. Jeżdżę na wielosezonowych oponach już ponad 10 lat, przede wszystkim z powodów trudności z wymianą opon, zawsze ciężko mi się umawiać na wymiany imnigdy nie pamiętam, z którym samochodem miałbym akurat teraz jechać na wymianę :hehe: Ostatnie zimówki, jakie mieliśmy, zakładałem w marcu, bo żona mi kazała przed wyjazdem w góry założyć takowe, bo całą zimę przejeździłem na letnich. Cały warsztat miał rechot, a ja powiedziałem „dość” :) 

 

A, miałem jeszcze Goodyeary 4Seasons czy jakoś tak, to były R15. Bardzo przyzwoite.”.

Share this post


Link to post
Share on other sites




Do mocnego auta [>150 KM] jeżdżącego pod 200 km/h  - NIE.


Z powodu hałasu czy czegoś więcej?

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites





Z powodu hałasu czy czegoś więcej?

tapatalked



Hałas i zabkowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że porównanie z d... ale pierwszy raz tej zimy miałem okazję sprawdzić właściwości zimowe całorocznych pirelek.

Wyjazd golfem sv z nieodśnieżonego miejsca parkingowego (kilkanaście cm świeżego śniegu do samej osłony pod silnikiem) - żaden problem :oki:

(sąsiedzi na starych oponach się wypychali)

Epica na starych zimówkach (bieżnika sporo, ale guma 9 lat) wyraźnie gorzej na śniegu, choć też wyjechałem.

 

Ale na mokrym to już przepaść na korzyść całorocznych. Tych opon w epice już na kolejną zimę nie założę - pewnie kupię również całoroczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wspomniane przeze mnie wyżej Falken as210 zaliczam do grupy udanych zakupów, śnieg pozytywnie zaliczony.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już w trzecim samochodzie będę zakładał całoroczne. Jak na razie mam same pozytywne doświadczenia.

Do tej pory jeździłem na VREDESTEIN QUATRAC 4 i Michelin CrossClimate.

Dzisiaj zakładam Nexen N'Blue 4 Season.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, blackfun napisał:

Ja już w trzecim samochodzie będę zakładał całoroczne. Jak na razie mam same pozytywne doświadczenia.

Do tej pory jeździłem na VREDESTEIN QUATRAC 4 i Michelin CrossClimate.

Dzisiaj zakładam Nexen N'Blue 4 Season.

Opisz proszę wrażenia z tych ostatnich :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z Nexenów? Zakładam je do Opla Corsy C, który jeździ praktycznie tylko po mieście.

W dodatku jeździ nim moja żona, więc ja nie będę miał zbyt wielu okazji do przejażdżki. Ale tak czy inaczej postaram się je wypróbować przede wszystkim na śniegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.02.2019 o 11:43, blackfun napisał:

Z Nexenów? Zakładam je do Opla Corsy C, który jeździ praktycznie tylko po mieście.

W dodatku jeździ nim moja żona, więc ja nie będę miał zbyt wielu okazji do przejażdżki. Ale tak czy inaczej postaram się je wypróbować przede wszystkim na śniegu.

Wyważyły się bez problemu? Biją czy jakies podobne problemy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja również przesiadłem się na wielosezonówki.

W E39 mam BF Goodrich'e All Season'y, a w Golfie Nokiany Weatherproof'y. BMW się za dużo nienajeździłem, bo stoi teraz i czeka na kupca, ale z Nokianów w Golfie po 6kkm jestem zadowolony. I na śniegu i na suchym fajnie dają radę i ja na pewno już nie wrócę do sezonowych w aucie do jazdy na codzień.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎14‎.‎02‎.‎2019 o 00:28, grogi napisał:

Wyważyły się bez problemu? Biją czy jakies podobne problemy?

drugi rok na Nexenach wielosezonowych jeżdżę, 3miasto, Kościerzyna, Kartuczy i okoliczne wiochy. Z oponami nic się nie dzieje, nie ząbkują, nie ma problemów z wyważeniem, nie ma bicia, nigdzie się nie wybrzuszyły,  nic się złego nie dzieje.. Nie ma się czego czepić. Jeżdżą w aucie które żadnych systemów nie ma. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W tym temacie juz chyba wszystko napisano, takze na AK;)
Opini bedzie zapewne wiele, a moja jest taka, ze jak do jazdy po miescie to takie nadaja sie idealnie. I dlatego 3 lata temu wymienilem w aucie zony na GY Vector 4s i poki co bez zastrzezen. Dodam, ze jest to opona ze sniezynka. Nestepne tez beda caloroczne.
Na tyle nie wyząbkowały się?

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie przeszedłem na opony wielosezonowe. Wybrałem na przód Michelin CrossClimate+ a na tył Continental AllSeasonContact. Wrazenia bardzo pozytywne na suchym i na mokrym. Na sniegu juz chyba w tym sezonie nie przetestuje. Opony bardzo ciche mimo ze Continental na etykiecie ma niby az 72dB.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, PAWELwaw84 napisał:

Wybrałem na przód Michelin CrossClimate+ a na tył Continental AllSeasonContact. 

Z czego wynika taka dziwna kombinacja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dluga historia. Zmienilem mieszkanie na takie bez piwnicy, nie mam gdzie skladowac opon wiec kupilem uzywane caloroczne. Komplet nowy w moim rozmiarze to 2500zl a byc moze wkrotce bede sprzedawal auto, bo rodzina sie powiekszyla wiec bez sensu by bylo inwestowac. Za 1000zl wyrwalem z koncowki 2017r z 6.5mm bieznika takie wlasnie dwie nienaprawiane pary. Ciezko bylo skompleyowac 4szt jednego prpducenta w takim stanie.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupiłem nokiany nowe całoroczne 

i strasznie głośne są na autostradzie, jakby samolot startował, a chciałem kupić continentala, sprzedawca mnie namówił i zrobił o 100 zł niższą cenę na sztucę na nokianie... skusiłem się, ale nie wiem czy dobrze... zrobiłem

na razie przejechane prawie nic bo z 1000 km... huczą;)

na miasto ok

prędkości autostradowe i powyżej troszkę lipa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 30.11.2018 o 13:35, jahooo napisał:

Prosiłbym o opinie osób które wcześniej jeździły na dwóch kompletach opon. A teraz jeżdżą na jednym.  Jakie są wasze obserwacje na temat głośności, oporów toczenia. czy trzymania na śniegu.  Czy dziś są już na rynku opony które w naszym zmiennym klimacie zastąpią godnie dwa komplety. Czy ktoś wrócił do dwóch kompletów opon po przygodzie z wielosezonowymi

Do Nissana Terrano już na samym początku kupiłem wielosezonowe opony. Głównie z uwagi na cenę jednego kompletu kół, opony z felgami to koszt od 2000zł do 2500zł.

Wcześniej do samochodu żony kupiłem dwa komplety kół. Obecnie nowy samochód żony ma już opony wielosezonowe.

Ogólnie dałem sobie spokój z dwoma kompletami kół.

Jeżeli chodzi o głośność to różnicę słychać tylko jeżeli założyłbym jakieś terenowe kartoflaki. Poza tym nie widzę żadnej różnicy.

Trzymanie na śniegu? Nie pamiętam kiedy musiałem jeździć w jakimś kopnym śniegu lub śniegowym błocie. Obecnie zim już nie ma i prawdopodobnie już nie będzie, a jak spadnie jakiś śnieg to przeważnie od razu jest posolony i znika.

Opory toczenia zależne są od tego czy ktoś pilnuje prawidłowego ciśnienia.

 

Poza tym przy oponach wielosezonowych odpada nam magazynowanie kół, sezonowa wymiana i związana z tym strata czasu i czasami kasy.

 

 

 

Edited by fred77

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem Apollo namówiony przez znajomego z wulkanizacji. Mega super. Az bylem w szoku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.12.2018 o 11:01, format napisał:


 

 


Z powodu hałasu czy czegoś więcej?

tapatalked
 

 

 

Dopowiem tak od siebie.

Póki Bravo miało ~170KM to jeszcze nie czułem tak bardzo tego, że wielosezon to NIE opona sportowa.

Od kiedy koni jest 230 wyraźnie widać, że moje opony nie mogą startować do miana sportowych -

głównie przez to, że słabiej kleją i moment je łatwiej zrywa. Bardziej sportowa opona bardziej by się wgryzała w asfalt.

 

 

Niemniej piszę o ostrzejszej jeździe i tym że nieco łatwiej tracą przyczepność przy większej dynamice.

 

[VREDESTEIN QUATRAC 5 225/45/17 9?Y XL]

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, KotLarry napisał:

Póki Bravo miało ~170KM to jeszcze nie czułem tak bardzo tego, że wielosezon to NIE opona sportowa.

Od kiedy koni jest 230 wyraźnie widać, że moje opony nie mogą startować do miana sportowych -

 

Doszedłem do identycznych wniosków po dwóch latach z crossclimate ;] 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Doszedłem do identycznych wniosków po dwóch latach z crossclimate ;] 
Crossclimate+ czy stare? Słabo trzymają? Jaki samochód/moc?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crossclimate+ czy stare? Słabo trzymają? Jaki samochód/moc?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Nie wiem, dot z końca 2017. No generalnie po dwóch latach szału nie ma, ale ja mam bardzo słaby napęd. 200hp/300Nm i ośka.

tapatalked

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Spajdi napisał:

Crossclimate+ czy stare? Słabo trzymają? Jaki samochód/moc?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

bez plusa były lepsze miały "A na wodzie", plusy mają już "B".

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crossclimate+, Vector 4seasons czy Continental allseasoncontact w rozmiarze 205/55R16 jeżeli priorytetem jest przyczepność od wiosny do jesieni, a zimowe parametry są drugorzędne?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bridgestone w Grande Punto 1.4 16V.

Dobrze się sprawują, ale w zakresie granicznym na zakrętach na suchym odstają od 12 letnich letnich Continentali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem wyżej przyszedł czas na zmianę auta, wraz z ktorą również zakupiłem wielosezonówki. Tym razem do prawie 2t SUVa wpadły Vredestein Quatrac Pro 235/50 R19. Mino że etykieta krzyczy 71dB lub więcej wydają się być ciche. Do przyczepności nie mam uwag. Są dobre na suchym, mokrym i w śniegu dają radę(tylko 1 dzień miałem okazję je testować w takich warunkach). Polecam chociaż trudno mi je porównać do poprzednich Michelin i Continentali, bo trakcja kompakta i wielkiego SUVa to jednak dwie różne bajki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matador allweather evo
Bez zastrzezen.
Bieznik jak GY4s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o wielosezon to testowałem nexeny na aucie 170KM, 1700kg i Vredesteiny 136KM i 1400kg. W mojej opini to opony na dwa lata do spokojnej jazdy w zółwim tempie. Do pizdzika na miasto co robi 10kkm ok. Im wiecej mocy, wieksze predkosci i przebiegi tym trzymać się z daleka ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniłem premium letnie (Continental PremiumContact6) w rozmiarze 225, na budżetowe wielosezonówki w rozmiarze 235 (Conti na razie są, więc w razie wtopy z tymi wielosezonami, mogę podmienić w każdej chwili), i wiecie co?

SUCHO

na budżetowych wielosezonówkach ABS później reaguje niż na premium letnich

 

MOKRO

j.w.

 

ŚNIEG

nie miałem okazji :]

 

GŁOŚNOŚĆ

wg naklejki wielosezonówki i PremiumContact 6 mają te same 72 dB, w praktyce do ok. 130km/h nie słychać różnicy, powyżej wielosezon zaczyna mocniej hałasować (szumieć/wyć).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kilka dobrych miesięcy temu zakupiłem Kleber Quadraxer2 205/55R16 91H.

Pod każdym względem jest super.

Ciche, bardzo dobrze trzymają na gorącym asfalcie, jak i podczas delikatnych przymrozków.

Okaże się jak będzie zimą ale w moim przypadku 99.9% jazdy to duże miasto.

Edited by adam_W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżdżę na Dębicach Navigator 2 od lat i są ok, małe zużycie dobrze w śniegu i błocie sobie radzą. Produkcja Polska bez problemów z wyważeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.