Skocz do zawartości

Kto przeszedł na wielosezonowe i nie żałuje


jahooo

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, ochkarol napisał(a):

O ile dobrze pamiętam to indeks głośności w obydwu jest podobny.

Moje odczucia to potwierdzają. Jak dla mnie było ok z głośnością i jedynych i drugich. Włącznie z jazdą autostradową. 205/55 R16

 

Niby jak tak patrzę po katalogu obecnym, to CC+ i CC2 ma 69dB (ten sam rozmiar, indeks V), ale CC2 są głośniejsze (subiektywnie - w testach też tak wyszło). Letnie Dunlopy miały 68dB (dla H - dla V 71dB). Veredestein Quatrac 5 "gwizdał" np. na pewnych odcinkach autostrad, szczegółnie jak było mokro :) Inna sprawa, że mniejszy hałas nie oznacza, że lepiej. Tak jak pisałem, zmieniłem w październiki GY 4Seasons Gen-3 70dB na Continental Allseasons 2 72dB i tutaj nie czuję specjalnie większego hałasu, natomiast mam wrażenie, że jednak GY był lepszy. Cóż, eksperymenty kosztują, przynajmniej człowiek zbiera doświadczenie :)

 

PS - co do hałasu subiektywnego. Wcześniej pisałem o Michelin CC+ i Ventus Prime 3 na tym samym samochodzie. Jak jechałem z synem po zmienie na letnie, to się zapytał co jest zepsutego w samochodzie, że tak hałasuje. Opony synku, opony ;l W tym przypadku różnica jest kolosalna, a niby 69dB vs 71dB. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ochkarol napisał(a):

2dB to nie jest mała różnica (wbrew pozorom).

Z tego co znalazłem w necie to [QUOTE]...wzrost o 10 dB odpowiada mniej więcej podwojeniu odczuwanego natężenia dźwięku...[/QUOTE]

 

Zasadniczo to wzrost o 3dB to dwukrotnie większy odczuwalny hałas, natomiast faktyczne odczucie w stosunku do wartości testowych może być różne. Mam niby 2dB na przykładzie pierwszym i jej nie słyszę i mam 2 dB na przykładzie 2, co jest bardzo odczuwalne zaraz po zmianie - można się przyzwyczaić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ochkarol napisał(a):

2dB to nie jest mała różnica (wbrew pozorom).

Z tego co znalazłem w necie to

 

13 minut temu, iwik napisał(a):

W skali decybelowej +3dB to 2-krotnie głośniej. 

Wiem, że wątek nie o tym, ale skoro pojawiła się kwestia głośności, to dla wyjaśnienia wspomnę tylko (dla mniej zorientowanych), że w kontekście wrażeń słuchowych (ludzkiego ucha) bardziej adekwatna jest skala głośności wyrażana w fonach. Ucho ludzkie ma różną wrażliwość na dźwięki o różnej częstotliwości i stąd często opona obiektywnie głośniejsza (w skali decybelowej) sprawia wrażenie cichszej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, janusz napisał(a):

Wiem, że wątek nie o tym, ale skoro pojawiła się kwestia głośności, to dla wyjaśnienia wspomnę tylko (dla mniej zorientowanych), że w kontekście wrażeń słuchowych (ludzkiego ucha) bardziej adekwatna jest skala głośności wyrażana w fonach. Ucho ludzkie ma różną wrażliwość na dźwięki o różnej częstotliwości i stąd często opona obiektywnie głośniejsza (w skali decybelowej) sprawia wrażenie cichszej. 

 

To prawda, dlatego pisałem o subiektywnym odczuciu poziomu hałasu, który niekoniecznie jest tym samym, co niby na etykietach widać. 

Edytowane przez futrzak
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje odczucia z głośności opon generalnie pokrywają się z dB podawanymi przez producentów. Pamiętam, że od czasu gdy miałem opony 72 dB już wiedziałem, że każde następne będą poniżej 70 dB.

 

A, że organizmy ludzkie są różne i mogą hałas odbierać indywidualnie to inna bajka.

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, ochkarol napisał(a):

A, że organizmy ludzkie są różne i mogą hałas odbierać indywidualnie to inna bajka

Nie to miałem na myśli, raczej chodziło mi o to:

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Fon_(natężenie_dźwięku)#/media/Plik%3AFletcherMunson_ELC.svg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już jakiś tydzień na swoich starych zimówkach i muszę powiedzieć że auto nie do poznania.

Przejazdy przez torowiska czy bruk, jest sporo ciszej i dużo bardziej komfortowo. Do tego auto idzie jak po sznurku, na CC2 jednak częściej musiałem ruszać kierownica.

W sumie CC jest na feldze aluminiowej a zimówki na stalowej ale wymiary chyba takie same bo oba komplety oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.