futrzak Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 12 minut temu, ochkarol napisał(a): O ile dobrze pamiętam to indeks głośności w obydwu jest podobny. Moje odczucia to potwierdzają. Jak dla mnie było ok z głośnością i jedynych i drugich. Włącznie z jazdą autostradową. 205/55 R16 Niby jak tak patrzę po katalogu obecnym, to CC+ i CC2 ma 69dB (ten sam rozmiar, indeks V), ale CC2 są głośniejsze (subiektywnie - w testach też tak wyszło). Letnie Dunlopy miały 68dB (dla H - dla V 71dB). Veredestein Quatrac 5 "gwizdał" np. na pewnych odcinkach autostrad, szczegółnie jak było mokro Inna sprawa, że mniejszy hałas nie oznacza, że lepiej. Tak jak pisałem, zmieniłem w październiki GY 4Seasons Gen-3 70dB na Continental Allseasons 2 72dB i tutaj nie czuję specjalnie większego hałasu, natomiast mam wrażenie, że jednak GY był lepszy. Cóż, eksperymenty kosztują, przynajmniej człowiek zbiera doświadczenie PS - co do hałasu subiektywnego. Wcześniej pisałem o Michelin CC+ i Ventus Prime 3 na tym samym samochodzie. Jak jechałem z synem po zmienie na letnie, to się zapytał co jest zepsutego w samochodzie, że tak hałasuje. Opony synku, opony W tym przypadku różnica jest kolosalna, a niby 69dB vs 71dB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 (edytowane) 2dB to nie jest mała różnica (wbrew pozorom). Z tego co znalazłem w necie to Cytat wzrost o 10 dB odpowiada mniej więcej podwojeniu odczuwanego natężenia dźwięku Edytowane 19 Grudnia 2023 przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 1 minutę temu, ochkarol napisał(a): 2dB to nie jest mała różnica (wbrew pozorom). Z tego co znalazłem w necie to W skali decybelowej +3dB to 2-krotnie głośniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 Teraz, ochkarol napisał(a): 2dB to nie jest mała różnica (wbrew pozorom). Z tego co znalazłem w necie to [QUOTE]...wzrost o 10 dB odpowiada mniej więcej podwojeniu odczuwanego natężenia dźwięku...[/QUOTE] Zasadniczo to wzrost o 3dB to dwukrotnie większy odczuwalny hałas, natomiast faktyczne odczucie w stosunku do wartości testowych może być różne. Mam niby 2dB na przykładzie pierwszym i jej nie słyszę i mam 2 dB na przykładzie 2, co jest bardzo odczuwalne zaraz po zmianie - można się przyzwyczaić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 15 minut temu, ochkarol napisał(a): 2dB to nie jest mała różnica (wbrew pozorom). Z tego co znalazłem w necie to 13 minut temu, iwik napisał(a): W skali decybelowej +3dB to 2-krotnie głośniej. Wiem, że wątek nie o tym, ale skoro pojawiła się kwestia głośności, to dla wyjaśnienia wspomnę tylko (dla mniej zorientowanych), że w kontekście wrażeń słuchowych (ludzkiego ucha) bardziej adekwatna jest skala głośności wyrażana w fonach. Ucho ludzkie ma różną wrażliwość na dźwięki o różnej częstotliwości i stąd często opona obiektywnie głośniejsza (w skali decybelowej) sprawia wrażenie cichszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 (edytowane) 7 minut temu, janusz napisał(a): Wiem, że wątek nie o tym, ale skoro pojawiła się kwestia głośności, to dla wyjaśnienia wspomnę tylko (dla mniej zorientowanych), że w kontekście wrażeń słuchowych (ludzkiego ucha) bardziej adekwatna jest skala głośności wyrażana w fonach. Ucho ludzkie ma różną wrażliwość na dźwięki o różnej częstotliwości i stąd często opona obiektywnie głośniejsza (w skali decybelowej) sprawia wrażenie cichszej. To prawda, dlatego pisałem o subiektywnym odczuciu poziomu hałasu, który niekoniecznie jest tym samym, co niby na etykietach widać. Edytowane 19 Grudnia 2023 przez futrzak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 (edytowane) Moje odczucia z głośności opon generalnie pokrywają się z dB podawanymi przez producentów. Pamiętam, że od czasu gdy miałem opony 72 dB już wiedziałem, że każde następne będą poniżej 70 dB. A, że organizmy ludzkie są różne i mogą hałas odbierać indywidualnie to inna bajka. Edytowane 19 Grudnia 2023 przez ochkarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 19 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2023 38 minut temu, ochkarol napisał(a): A, że organizmy ludzkie są różne i mogą hałas odbierać indywidualnie to inna bajka Nie to miałem na myśli, raczej chodziło mi o to: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Fon_(natężenie_dźwięku)#/media/Plik%3AFletcherMunson_ELC.svg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 21 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2023 Jeżdżę już jakiś tydzień na swoich starych zimówkach i muszę powiedzieć że auto nie do poznania. Przejazdy przez torowiska czy bruk, jest sporo ciszej i dużo bardziej komfortowo. Do tego auto idzie jak po sznurku, na CC2 jednak częściej musiałem ruszać kierownica. W sumie CC jest na feldze aluminiowej a zimówki na stalowej ale wymiary chyba takie same bo oba komplety oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 JaGY bardziej happyVrerde trochę głośniejsze i gorsze na mokrym niż GY16" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.