Skocz do zawartości

Rapid 1.0 TSI - wrażenia po 2000km


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 3.12.2018 o 18:07, demoneczek napisał:

Tak wygląda na 6 biegu . Silnik  110KM  Obroty w miare można dalej pociągnąc ale droga była nierówna . 

received_1308846125916150.jpeg

@demoneczek  udalo Ci się przekroczyć 202km/h ? Bo coś mi się wydaje że jest założony kaganiec ;)

Przynajmniej tak wynika z mojego testu.

Nie wiem tylko czy chodzi o dokładnie 202km/h czy równo 4000rpm na 6tym biegu :hmm:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Jaruga napisał:

@demoneczek  udalo Ci się przekroczyć 202km/h ? Bo coś mi się wydaje że jest założony kaganiec ;)

Przynajmniej tak wynika z mojego testu.

Nie wiem tylko czy chodzi o dokładnie 202km/h czy równo 4000rpm na 6tym biegu :hmm:

 

Najprawdopodobniej 190 km/h plus licznik troche oszuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujekcybul napisał:

Najprawdopodobniej 190 km/h plus licznik troche oszuka.

W danych technicznych skoda podaje v-max 200km/h ale podejrzewam że licznikowe. Sprawdzę z GPS jak będzie lepsza pogoda i skończy się komunikacyjna sraka świąteczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaruga napisał:

W danych technicznych skoda podaje 200km/h

Podejrzewam że licznikowe. Sprawdzę z GPS jak będzie lepsza pogoda i skończy się komunikacyjna sraka świąteczna.

W ibizie byla blokada to mi zdjeli. W fiescie tez mialem na 190km/h teraz zamykam licznik wskazowka dochodzi do obudowy :phi: wg GPS prawie 230 co by sie pokrywalo bo kumpel ma x3 v max 230 i szlismy leb w leb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.12.2018 o 18:38, Jaruga napisał:

Dzisiaj jazda drogą krajową w kolumnie aut.

image.png.16f813415148410a5de8e42e8ce19011.png

Widać jak postęp szybciutko idzie do przodu.

4 lata temu w doposażonej Octavii za 100 kzł, miałem monochromatyczny ten wyświetlacz pokazujący dane z trasy ;]

1.4 TSI 140 KM w Octavii podobnie potrafił, choć pewnie ten Rapid z 1.0 ciut mniej wciąga podejrzewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

W ibizie byla blokada to mi zdjeli. W fiescie tez mialem na 190km/h teraz zamykam licznik wskazowka dochodzi do obudowy :phi: wg GPS prawie 230 co by sie pokrywalo bo kumpel ma x3 v max 230 i szlismy leb w leb.

Czipowałeś Ibizę 1.0? I jak to wyszło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

W ibizie byla blokada to mi zdjeli. W fiescie tez mialem na 190km/h teraz zamykam licznik wskazowka dochodzi do obudowy :phi: wg GPS prawie 230 co by sie pokrywalo bo kumpel ma x3 v max 230 i szlismy leb w leb.

Nie kumam, to ile ma niby iść 100 konna Fiesta? Akurat w Fordzie licznik jakoś strasznie nie przekłamuje to te 190km/h wygląda normalnie. Po chipie to inna bajka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jaruga napisał:

Czipowałeś Ibizę 1.0? I jak to wyszło? 

Gotowiec na 130KM ze zdjeciem limitera. Generalnie vs 1.0 Ecoboost to gorzej sie zbiera ale jest dzien do nocy vs 95KM nie czuc, ze wykastrowany. Plus, ze skrzynia 5B to ciagnie w sumie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bartekm napisał:

Nie kumam, to ile ma niby iść 100 konna Fiesta? Akurat w Fordzie licznik jakoś strasznie nie przekłamuje to te 190km/h wygląda normalnie. Po chipie to inna bajka ;]

Niezaleznie jaka fiesta 1.0 - 100/125/140 to oni limiter ustawiaja zebys za szybko nie pojechal. Ja swoja tydzien bez chipa jezdzilem to juz nie pamietam jak jechala. 

 

Plus chip nie ogranicza niutkow na niskich biegach a to tez plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Jaruga napisał:

W danych technicznych skoda podaje v-max 200km/h ale podejrzewam że licznikowe. Sprawdzę z GPS jak będzie lepsza pogoda i skończy się komunikacyjna sraka świąteczna.

Jakby podawali licznikowe to byłaby kompromitacja takich danych. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

Niezaleznie jaka fiesta 1.0 - 100/125/140 to oni limiter ustawiaja zebys za szybko nie pojechal. Ja swoja tydzien bez chipa jezdzilem to juz nie pamietam jak jechala. 

 

Plus chip nie ogranicza niutkow na niskich biegach a to tez plus.

Ale tych 190 nie byłeś w stanie przekroczyć przed czy po chipie? Bo się zgubiłem :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujekcybul napisał:

Gotowiec na 130KM ze zdjeciem limitera. Generalnie vs 1.0 Ecoboost to gorzej sie zbiera ale jest dzien do nocy vs 95KM nie czuc, ze wykastrowany. Plus, ze skrzynia 5B to ciagnie w sumie zawsze.

Spróbuj mu zmierzyć przyspieszenie tak jak zrobiłeś w fiesta. Jestem ciekaw czy warto poprawić 110KM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Jaruga napisał:

Spróbuj mu zmierzyć przyspieszenie tak jak zrobiłeś w fiesta. Jestem ciekaw czy warto poprawić 110KM ;)

Oj to musi byc sucho zeby pomierzyc. Niskie 9 do 100 tak jak patrze kogo na swiatlach mozna wyprzedzic. Oplaca sie 110KM chociazby, ze na dole bedziesz mial wiecej Nm. No i w lato lepiej bo mocniejszy a i tak konie uciekna bez wiekszego IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Jaruga napisał:

@demoneczek  udalo Ci się przekroczyć 202km/h ? Bo coś mi się wydaje że jest założony kaganiec ;)

Przynajmniej tak wynika z mojego testu.

Nie wiem tylko czy chodzi o dokładnie 202km/h czy równo 4000rpm na 6tym biegu :hmm:

 

W 1.0 limit jest ustawiony na 200km/h a w moim v6 250KM na 190 km/h :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jaruga napisał:

@demoneczek  udalo Ci się przekroczyć 202km/h ? Bo coś mi się wydaje że jest założony kaganiec ;)

Przynajmniej tak wynika z mojego testu.

Nie wiem tylko czy chodzi o dokładnie 202km/h czy równo 4000rpm na 6tym biegu :hmm:

 

Było licznikowe 206 km/h ale foty nie udało sie cyknac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wracając do tematu wrażeń z użytkowania rapida:

- podniosłem ciśnienie w oponach z fabrycznych 2.0 przód 2.2 tył do 2.2 i 2.4 i zmniejszyło to wyraźnie wrażliwość na silny wiatr boczny przy dużych predkościach. Polecam

- coraz bardziej lubię fabryczne radio - jednocześnie ładuje telefon, gra bajki dla dzieciaka z karty SD, albo spotify przez bluetooth i przez głośniki gada nawigacja, a czujniki cofania pipcząc przez konkretne głośniki pokazują gdzie jest przeszkoda bez patrzenia na ekran. Świetnie działa zestaw głośnomówiący. No i całkiem fajnie gra oczywiście.

- dopiero po lekturze któregoś wątku (chyba golf kravitza) zorientowałem się że wszystkie przyciski są podświetlone np otwieranie szyb co wydawało mi się oczywiste ale jak się dowiedziałem - nie w każdym aucie. Generalnie typowo niemiecka toporna, prostacka wręcz ergonomia. Każdy człowiek wsiądzie i od razu wszystko znajdzie i pojedzie. 

- odnośnie otwierania szyb to dość często przy pobieraniu np. biletów parkingowych otwieram tylną szybę zamiast przedniej - prawdopodobnie przyzwyczajenie ze starego auta ;)

- o ile dźwięk silnika wewnątrz auta jest całkiem fajny i go lubię, to po otwarciu klapy i posłuchaniu go z bliska... nie jest dobrze :hehe: nie polecam chwalić się przed szwagrem ;)  W ogóle to ten silniczek nawet trochę komicznie wygląda ;)

- Auto pali coraz więcej pod moim butem 😄 jeżdżę po mieście krótkie odcinki i korzystam z uroków turbo i moje średnie spalanie w mieście jest już bliskie 8l a nie 6 jak na początku ;)

A średnie z 2500 km już 7,1 

Nie lubię jeździć ekonomicznie. Jeżdżę tym autem znacznie szybciej niz leniwym lacetonem 1.4

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎01‎.‎12‎.‎2018 o 21:37, Jaruga napisał:

Jak już pisałem w innych wątkach kupiłem rapida. ……...

Minusy:

- wnętrze smutne jak tylna część ciała

- plastik fantastik (ale nic nie trzeszczy)

- wygląda ogólnie jak przyrząd do jeżdżenia a nie samochód ;)

- dziwne zestopniowanie skrzyni - dziura pomiędzy 1 a drugim biegiem - trzeba pogonić do 3 tys na 1 żeby nie wpaść w turbodziurę na 2. Bardzo długie biegi.

- auto reaguje na silne podmuchy bocznego wiatru przy prędkościach autostradowych - wrażenie nieprzyjemne aczkolwiek nie jest to niebezpieczne

- czuć i słychać te 3 cylindry, ale mi osobiście nie robi to różnicy (może dlatego że moim pierwszym autem była matiz ;)  )

- start/stop mnie irytuje w korkach (ale to głównie cecha samego systemu) - mógłby czekać choć kilka sekund po zatrzymaniu, a nie gasnąć natychmiast

- okazało się że smartlink (android auto, mirror link) nie jest w standardzie i trzeba dopłacić 700 przy konfiguracji lub prawie 1000 jako doposażenie po zakupie w aso.

 

Czy jestem zadowolony z wydania 57 tys? Tak. To dobra cena za to co oferuje.

Czy zapłacił bym więcej? Nie. To auto jest właśnie tyle warte. I doposażanie go powyżej wersji ambition jest IMO bez sensu bo wchodzi w widełki prawdziwych kompaktów.

 

Nie zbiera ci się woda w tylnich drzwiach? Mieliśmy w firmie dwa Rapidy i w obu zbierała się tam woda (wiele litrów). Po zamknięciu drzwi slychać było jak tam chlupie. Naprawa w ASO polegała na wycięciu uszczelki odprowadzającej wodę z drzwi.

Edytowane przez 1Marek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, 1Marek1 napisał:

Nie zbiera ci się woda w tylnich drzwiach? Mieliśmy w firmie dwa Rapidy i w obu zbierała się tam woda (wiele litrów). Po zamknięciu drzwi slychać było jak tam chlupie. Naprawa w ASO polegała na wycięciu uszczelki odprowadzającej wodę z drzwi.

O, widze, ze tradycja zobowiazuje ;] W dwoch Fabiach mialem ten problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 1Marek1 napisał:

Nie zbiera ci się woda w tylnich drzwiach? Mieliśmy w firmie dwa Rapidy i w obu zbierała się tam woda (wiele litrów). Po zamknięciu drzwi slychać było jak tam chlupie. Naprawa w ASO polegała na wycięciu uszczelki odprowadzającej wodę z drzwi.

Póki co nic takiego nie zauważyłem. Może po "lifcie" poprawili w końcu. Tak czy siak słyszałem o tym dość popularnym swego czasu zjawisku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Aktualizacja po 3500 km:

- Średnie spalanie z 3500km to 7 litrów. Większosć to ruch miejski i krótkie odcinki. W spokojnej trasie krajówkami można bez problemu zejść poniżej 5l. Generalnie trzeba się postarać żeby w trasie mieszanej przekroczyć 6l.

- auto zrobiło się nieco żwawsze

- po raz kolejny potwierdzam że skrzynia 6 jest zestopniowana w trasy - do miasta zdecydowanie lepsza jest skrzynia 5 montowana z wersją 95KM. Wygodniej się jeździ IMO.

- przy niskich temperaturach w ruchu miejskim i włączonym S&S silnik długo się nagrzewa co powoduje wyraźnie wyższe spalanie niż np. w ciepłym październiku. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.12.2018 o 22:58, bielaPL napisał:

bo wypisuje plusy

"spalanie niższe niż się spodziewałem. W trasie krajówkami można wykręcić spalanie poniżej 5l/100km, na autostradzie przy 140 bez"

A wcześniej pisał że 90% w dużym mieście śmiga, na co mu ten plus 5l jak to tylko 10% jazdy...

Bo to tak jest ze jak sie zobaczy 5 to juz  tyle zostaje w glowie i tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jaruga napisał:

 

- przy niskich temperaturach w ruchu miejskim i włączonym S&S silnik długo się nagrzewa co powoduje wyraźnie wyższe spalanie niż np. w ciepłym październiku. 

 

Dzisiaj ani razu mi nie zadziałał S&S . Za duże obciązenie silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.12.2018 o 14:52, czachabrava napisał:

O dziwo podobno silnik 95KM z 5 biegową jest oszczedniejszy jak mocniejsza wersja z 6b.

już to raz wrzucałem :

 

 

 

 

5 osób na pokładzie , średnia 121km/h , załączona klimatyzacja , spalanie 6,2l/100km , autostrada w Chorwacji , licznikowo by to osiągnąć cały czas 150-160km/h , w tunelach do 100km/h , przy 180km/h na 5 biegu jest 4.000obr/min 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, mmaciejosss napisał:

5 osób na pokładzie , średnia 121km/h , załączona klimatyzacja , spalanie 6,2l/100km , autostrada w Chorwacji , licznikowo by to osiągnąć cały czas 150-160km/h , w tunelach do 100km/h , przy 180km/h na 5 biegu jest 4.000obr/min 

 

W 6b jest 202km/h przy 4000obr. Wersja 5b 95KM ma vmax 184

Spalanie przy 140 to 6,5/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Jaruga napisał:

 

W 6b jest 202km/h przy 4000obr. Wersja 5b 95KM ma vmax 184

Spalanie przy 140 to 6,5/100

pytanie kto jeździ 200km/h takim autem 

 

180km/h jechałem w takim składzie jak pisałem , dalej nie próbowałem , pewnie by poszło lepiej , ale może jest jakiś 'kaganiec" założony jak piszesz przy 184km/h 

przy 140 faktycznie mało pali a i obroty ma coś koło 3.200 z tego co pamiętam 

 

swoją drogą są filmiki że na 5 biegu więcej pojedzie niż na 6 biegu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mmaciejosss napisał:

pytanie kto jeździ 200km/h takim autem 

 

180km/h jechałem w takim składzie jak pisałem , dalej nie próbowałem , pewnie by poszło lepiej , ale może jest jakiś 'kaganiec" założony jak piszesz przy 184km/h 

przy 140 faktycznie mało pali a i obroty ma coś koło 3.200 z tego co pamiętam 

 

swoją drogą są filmiki że na 5 biegu więcej pojedzie niż na 6 biegu 

koleś Octavią 1,0 też nieźle daje radę , pytanie czy była podkręcona 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.