Skocz do zawartości

Leaf jako idealne auto dla początkującego EV usera.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Coś na rozdziewiczenie tego zakątka ;]

Nissan Leaf aktualnie dociera do Polski jako "coś nowego", a tak naprawdę zadebiutował już w 2009 roku na Tokyo Motor Show.

Tym samym konstrukcyjnie ma już dobre 10 lat. Do sprzedaży trafił 2011 roku, a w Polsce oferowany był od lipca 2013 roku.

 

 

leafTUN.JPG.172e1daec563b9eba698e07371186a83.JPG

 

 

 

 

Druga generacja zaprezentowana pod koniec 2017 roku.

Niestety nie jest rewolucją w stosunku do starszej generacji, i powieliła wiele wad poprzedniego modelu.

Wszystko jest ładniejsze i nowocześniejsze, ale technicznie nie błyszczy.

 

 

 

Jeśli ktoś ma gdzie ładować auto (gniazdko 230V) i dziennie nie potrzebuje więcej niż 100 km, to Leaf pierwszej generacji powinien zostać przemyślany,o ile opcja Pandy z gazem nie jest interesująca :phi: 

Przed ewentualnym zakupem należy odrobić lekcje i dowiedzieć się jak sprawdzić stan baterii, co to CHAdeMO i LeafSpy, że są 3 wersje wyposażenia,

i w połowie 2013 roku był dość istotny lifting.

 

Natomiast Leafa II generacji na razie bym nie polecał.

Jak cena mocno spadnie, to będzie można zacząć polecać ewentualnie.

 

Prawda, że ładny? ;]

teknaaaa.jpg.a1ceeb4038ea9cd03ca74d2b60afaf12.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mrBEAN napisał:

Przed ewentualnym zakupem należy odrobić lekcje i dowiedzieć się jak sprawdzić stan baterii, co to CHAdeMO i LeafSpy, że są 3 wersje wyposażenia,

Wiem że to ścieżka na skróty, ale może jakbyś miał więcej wolnego czasu to napisałbyś więcej? Sporo osób by się pewnie zainteresowało "kompendium zakupu leafa"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, format napisał:

Wiem że to ścieżka na skróty, ale może jakbyś miał więcej wolnego czasu to napisałbyś więcej? Sporo osób by się pewnie zainteresowało "kompendium zakupu leafa"

Będzie więcej czasu na jakimś urlopie, to postaram się coś spłodzić :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie na wrzucenie czytelnego opisu konkretnych wersji wyposażenia pierwszej generacji. Wyższa wersja ma podaną wyłącznie różnicę w stosunku do poprzedniej, więc wyraźnie widać co zyskujemy wraz z przechodzeniem oczko wyżej. Robiłem w oparciu o rynek UK i model poliftowy; mam nadzieję, że było tak samo dla całej Europy.

Visia

SAFETY

  • ABS with EBD and Brake Assist

  • Driver, passenger, side and curtain airbags

  • ESP- Electronic Stability Program

  • 3 rear headrests

  • Rear door child locks

  • Immobiliser

  • Instant Mobility System (IMS)

  • Vehicle Sound for Pedestrians (VSP)

  • Tyre Pressure Monitoring System (TPMS)

  • Thatcham alarm system

AUDIO & TECHNOLOGY

  • AM/FM/CD audio system

  • AUX socket for MP3 Player

  • Bluetooth® telephone integration

  • USB port

  • Steering wheel audio controls

  • Regenerative braking system

  • 4 speakers

COMFORT & CONVENIENCE

  • Front and rear electric windows

  • Nissan Intelligent Key with start push button

  • Automatic air conditioning

  • Tilt adjustable steering wheel

  • Height adjustable driver seat

  • Charging port illumination with Remote charging port opener

  • Hill Start Assist

  • ECO drive mode

  • Electrically adjustable mirrors

  • 3.3 kw on-board charger

  • 60:40 folding rear seats

  • EVSE cable - 3 Pin, 10 Amp

  • 7 Pin Cable - Type 2 Mode 3

  • Rapid Charge Port (Allowing 50kW DC charging)

EXTERIOR STYLING

  • Halogen headlights

  • Front fog lights

  • Front laminated UV reducing green glass

  • Rear green glass

  • Chrome door handles

  • Black coloured door mirrors

  • Body coloured front and rear bumper

Acenta

AUDIO & TECHNOLOGY

  • 6 speakers

  • NissanConnect - EV Telematics Sytem. Active Charging, Eco-Routing, Driving Range, Preset Air Conditioning, Nearby Charging Stations, Touch Screen

  • Rear view camera

COMFORT & CONVENIENCE

  • B-mode (enhances regenerative braking)

  • Energy efficient automatic air conditioning (digital type)

  • Automatic headlights

  • Rain sensing windscreen wipers

  • Heat pump energy-saving cabin heating system

  • Cruise control and speed limiter

  • Driver armrest

EXTERIOR STYLING

  • Halogen headlights ‘Follow Me Home’ function

  • Electric folding mirrors

  • 16” Alloy wheels

Tekna

AUDIO & TECHNOLOGY

  • BOSE® audio system with 7 speakers

  • 360° Around View Monitor

COMFORT & CONVENIENCE

  • Leather seats

  • Heated front and rear seats

  • Heated steering wheel

  • Heated door mirrors

EXTERIOR STYLING

  • Privacy glass

  • LED headlights with ‘Follow Me Home’ function

  • 17 alloy wheels

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

A propos Leaf’a to w Atlanta, GA jeździ tego olbrzymie ilości - powód był śmieszny - biorąc samochód w leasing, stan Georgia dawał $10K prezentu. Co powodowało ze można było wziąć Leafa w leasing za darmo - utrata wartości przez 3 lata była właśnie $10K i ten prezent od stanu w pełni ją wynagradzał. Jak się ludzie o tym zwiedzieli to dosłownie były kolejki do dealerów Nissana. Olbrzymia ilość Leafów wymusiła budowę ładowarek wszędzie - np. u mnie przed praca jest obecnie ponad 30 stanowisk do ładowania elektrycznych i znalezienie wolnego gniazdka graniczy z cudem. Przed wszystkimi centrami handlowymi, większymi sklepami itp. są wszędzie ładowarki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.