Skocz do zawartości

I30 2012-2016 1.6 120KM??


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

pytam tutaj bo na HKP cisza, może i dobrze świadczy to to tym że auto jest bezproblemowe?;] rozglądam się za ww. samochodem i mam podstawowe pytania:

 

- jak ten silnik znosi LPG? Wiem że jest mechaniczna regulacja luzu zaworowego, pytanie czy głowica jest trwała przy zasilaniu paliwem lpg?

- czy ogólnie ten samochód ma jakieś wady, usterki występujące podczas eksploatacji? Czyli tzw. TTTM?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak olej zmieniany co 20kkm to moga sie panewki obrocic. Jak raz w roku i z mniejszym przebiegiem to ok :phi:

 

Hultaj montowal do benzyn LPG w DE pozniej sie wycofali. Ludzie zakladaja i jezdza ale... specjalisow malo i kto wie ile pojedzi. To nie jest typowy silnik do LPG co hurtowo montuja.

 

1.6 CRDI jest bezproblemowy szukac w PL wersji 90KM i bedzie palil tyle co nic zamiast pchac sie w LPG. IMO lepiej wtedy Opla albo Renault kupic bo auta dobrze z LPG lataja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O panewkach w tym silniku jeszcze nie czytałem, 1.6 16v Renault ok hydraulika i itp ale spalanie nie za ciekawe sama bryła też mi się nie widzi do końca. Opel ok ale 1.4t czyli Astra dochodzi problem z M32. Generalnie obecnie żeby kupić auto to albo kierować się gustem i mieć "wy....ane" na ewentualne możliwe problemy lub pisać doktorat co kupić i gdzie żeby czasem w przyszłości problemów nie było. Diesel odpada. Założyc lpg do tego I30 to nie problem, zwykłe MPI tylko kwestia regulacji i komponentów i jak samo lpg prawidłowo wyregulowane wpływa na zawory bo jest mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i30 z 2013 1,6 120KM.

Przebieg 100kkm, bez LPG. II właściciel Serwisowany w ASO co 20kkm/rok spalanie od 6 do 8l/100km

Ostatnie trzy moje auta były na LPG  i te też było kupione z myślą o ewentualnym montażu instalacji, jednak po roku użytkowania i przejechaniu 14kkm póki co zostanę z noPB. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, steyr napisał:

O panewkach w tym silniku jeszcze nie czytałem, 1.6 16v Renault ok hydraulika i itp ale spalanie nie za ciekawe sama bryła też mi się nie widzi do końca. Opel ok ale 1.4t czyli Astra dochodzi problem z M32. Generalnie obecnie żeby kupić auto to albo kierować się gustem i mieć "wy....ane" na ewentualne możliwe problemy lub pisać doktorat co kupić i gdzie żeby czasem w przyszłości problemów nie było. Diesel odpada. Założyc lpg do tego I30 to nie problem, zwykłe MPI tylko kwestia regulacji i komponentów i jak samo lpg prawidłowo wyregulowane wpływa na zawory bo jest mechanika.

M32 to bys musial kupic jakas leciwa. Renault nie jedzie ale bedize dobre do gazu. Masz jeszcze Cruza 1.8 z LPG. W hultaju nie wiadomo jak z glowica malo tego jezdzi. Z dwojga zlego wolalbym wymienic lozysko w skrzyni niz szukac uzywanego silnika.

 

Poczytaj sobie po angielsku w internetach Hyundai gamma l4fc vs zwykle montowane i sprzedawane u nas G4FC i GRFD. Zobaczysz czym sie roznia to ten L$FC byl sprzedawany z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faworytem był do tej pory Cruze, ale zrezygnowałem. Mechanika nie jest mi obca, po godzinach się tym zajmuje. Głowice wymienić to żaden problem, ale najgorzej się robi z własnymi samochodami;] Doczytam jeszcze temat tego motoru z lpg na zagranicznych forach, może się czegoś doczytam;) W dodatku prowadzenie lewarka w M32 pozostawia wiele do życzenia, w moim dziadku P2 FL po 240kkm biegi lepiej wchodzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomrad napisał:

Mam i30 z 2013 1,6 120KM.

Przebieg 100kkm, bez LPG. II właściciel Serwisowany w ASO co 20kkm/rok spalanie od 6 do 8l/100km

Ostatnie trzy moje auta były na LPG  i te też było kupione z myślą o ewentualnym montażu instalacji, jednak po roku użytkowania i przejechaniu 14kkm póki co zostanę z noPB. 

 

Miałeś do tej pory jakieś problemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, steyr napisał:

Faworytem był do tej pory Cruze, ale zrezygnowałem. Mechanika nie jest mi obca, po godzinach się tym zajmuje. Głowice wymienić to żaden problem, ale najgorzej się robi z własnymi samochodami;] Doczytam jeszcze temat tego motoru z lpg na zagranicznych forach, może się czegoś doczytam;) W dodatku prowadzenie lewarka w M32 pozostawia wiele do życzenia, w moim dziadku P2 FL po 240kkm biegi lepiej wchodzą.

Cruze dostosowany do LPG, to 1,8 z opcją KL7 :ok:

Niestety ma skrzynię tylko 5-biegową .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, steyr napisał:

Cruze brałem pod uwagę z 1.4t 140km ale on ma znów M32.

A w czym przeszkadza M32?

Były awarie, ale kiedyś. Potem coś poprawili.

Problem w tym, że w Cruze ten silnik chyba nie był przystosowany do LPG ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, steyr napisał:

Miałeś do tej pory jakieś problemy?

Z mechaniką żadnych. Wymieniałem tylko przełączniki szyb elektrycznych w drzwiach prawych przód i tył i lewy tył. Standardowo zmieniłem filtry, olej i zrobiłem serwis klimy. Tu akurat tanio nie było bo jest na tym nowym czynniku R1234yf. Serwis w ramach gwarancji wymienił skórzaną gałkę zmiany biegów na nową. 

Z historii serwisowej wynika że poprzedni właściciel też nie miał poważniejszych spraw :uszczelka pod pokrywą zaworów, wyłącznik alarmu pod maską i nowy akumulator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis nieautoryzowany ale o dobrym poziomie usług : podpięcie do maszyny 250zl, 100g czynnika 70zł, ozonowanie 100zł=420zł. Dla porównania w ASO Hyundai podpięcie do maszyny 600 zł, 100g czynnika 150zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez tragedii, w P2 15 letnim za 4lata użytkowania i 160kkm byłem raz z klimą po 100kkm od zakupu a kiedy był serwis robiony to nie wiadomo, brakowało czynnika 30%. Także mam nadzieje że każde następne auto będzie tak bezproblemowe;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Godzinę temu, arek_m napisał:

 A kia ceed 1,6 gdi 135KM to ten sam silnik do w i 30?

 

Nie, 1.6gdi 135KM to bezpośredni wtrysk PB. Zakładają do tego lpg, przeważnie IV generację ale wtedy masz stały dotrysk PB w celu ochrony wtryskiwaczy PB które są umieszczone w komorze spalania w tym wypadku. Czyli generalnie nie jedziesz w 100% na samym lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, arek_m napisał:

 A kia ceed 1,6 gdi 135KM to ten sam silnik do w i 30?

 

W ceed i w i30 był montowany ten sam silnik 1,6 GDI 135KM.

W tym wątku jednak rozmawiamy o 1,6 MPI 120KM z pośrednim wtryskiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie większych wad oba silniki nie mają, poczytaj na HKP najlepiej lub podpytaj. W GDI może z biegiem czasu dojść do zabrudzenia zaworów dolotowych i kanałów dolotowych jeśli występuje tam EGR. Generalnie w młodszych rocznikach 2014-2016r jest większy wybór w wersjach 1.6 GDI 135KM niż w 1.6 120 MPI z tego co zauważyłem. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.