Skocz do zawartości

VAG. Kontrolka kierunkowskazów przyczepy.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jednak tu szybciej się dowiem niż na kąciku Skody.

Jest Skoda Octavia I z 2002 roku.

Jak w tym modelu uruchomić kontrolę kierunkowskazów podłączonej przyczepy? W Volkswagenach z tego okresu też takowa kontrolka jest i przypuszczam, że instalacja elektryczna pod tym względem prawie niczym się nie różni dlatego pytam ogólnie o VAG.

Ale jeżeli ktoś ma wiedzę dotyczącą wyżej wspomnianej Skody to oczywiście lepiej.

 

Pamiętam, że w Felicii wystarczyło wymienić tylko przerywacz i kontrolka zaczynała działać. Może w takiej Octavii też jest taki patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, fred77 napisał:

Jak w tym modelu uruchomić kontrolę kierunkowskazów podłączonej przyczepy?

A gniazdo jest podłączone fabrycznie do jakiejś części instalacji do tego przeznaczonej, czy tak, jak w większości pojazdów? ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, borbet napisał:

Jeśli Okta I to coś bliżej Golfa 3 to może to pomoże (przekaźnik 22)

PS Zacząłbym od przejrzenia schematów elektryki w zakresie wyposażenia dodatkowego.

raczej bliżej golfa IV a to zmienia postać rzeczy 

musiałbym zerknąć do serwisówko czy nie trzeba tego kodować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, 4thelement napisał:

raczej bliżej golfa IV a to zmienia postać rzeczy 

musiałbym zerknąć do serwisówko czy nie trzeba tego kodować 

Niby bliżej G4. Pytanie, czy tylko kodowanie, czy przekaźnik również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gandw napisał:

To jakiś fetysz z tymi kontrolkami, lampkami, gniazdkami przyczep? 

Ale, że co? Okazjonalnie czasami założę komuś hak lub podreperuję przyczepę. A skoro jest jakaś kontrolka związana z przyczepą to chcę żeby działała. Nie wiem czy wiesz ale nawet w Seicento jest taka kontrolka.

Tyle, że w Seicento i podobnych rocznikowo samochodach wystarczy wymienić tylko przerywacz, ewentualnie doprowadzić jeszcze kabelek do kontrolki. Czasami jak ktoś się zgodzi to zakładam specjalnie dodatkową kontrolkę kierunkowskazów przyczepy. Prawdę mówiąc jest to wygodne i przydaje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 5.12.2018 o 11:25, 4thelement napisał(a):

raczej bliżej golfa IV a to zmienia postać rzeczy 

musiałbym zerknąć do serwisówko czy nie trzeba tego kodować 

Temat kontrolki powrócił. Wtedy gdy potrzebowałem informacji to ostatecznie odpuściłem, bo nie miałem czasu na to by się w to zagłębiać.

 

Ale teraz sam mam Octavię1 i bedę montował hak i szukam informacji jak podłączyć tę kontrolkę. Znalazłem styk odpowiedzialny za jej zasilanie, podpiąłem kabelek i podłączyłem na próbę napięcie. Kontrolka się zaświeciła. Próbowałem ją podłączyć zgodnie ze schematem ale nic to nie dało. 

Szkoda, że nie mam dostępu do innej Octavii z fabrycznie zamontowanym hakiem, bo bym sobie porównał co o jak.

Może ktoś poratuje jakąś informacją, zdjęciami, schematami itp. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Vadero napisał(a):

https://www.westfalia-automotive.com/fileadmin/pdf/e_anlagen/317/e317015391101-01.pdf

Masz instrukcję od westfalii. Jak nie znasz angielskiego to puść przez translator.

 

Mam to samo tylko firmy Jaeger. Wiązka dedykowana z modułem.

Z tego co wybadałem z serwisowych schematów Skody, to w tych Octaviach, fabrycznie wyposażanych w hak, nie instaluje się żadnego modułu tylko przewody wpina się w przewidziane do tego punkty instalacji. Dodatkowo musi być zastosowana fabrycznie wiązka przewodów w kokpicie oraz inny przerywacz kierunkowskazów. Te przerywacze są identyczne, różnica jest wewnątrz. Numer katalogowy przerywacza też jest taki sam, tylko ostatnia litera tego numeru jest inna.

Przerywacz wymieniłem według numeru katalogowego ale to też nic nie dało.

Wspomniana wiązka też musi być inna lub coś inaczej musi być podłączone. Gdy zdemontowałem zestaw wskaźników i rozebrałem niebieskie złącze, które jest z tyłu okazało się, że styk zasilający kontrolkę kierunkowskazów przyczepy nie ma podłączonego żadnego przewodu.

 

Z ciekawości zrobiłem próbę i podłączyłem na szybko żarówkę podczas pracy kierunkowskazu i zaczęło mi mrugać podświetlenie wskaźników.

Także żeby kontrolka zaczęła działać to muszę podpiąć do niej kabel zasilający i ten kabel gdzieś wpiąć w instalację, a cała instalację haka podłączyć bez żadnego modułu.

 

Dedykowana wiązka haka Westfalia oraz Jaeger nie wykorzystuje w tym przypadku kontrolki kierunkowskazów przyczepy, tylko sygnał akustyczny czyli cykanie.

 

Będę sobie kombinował dalej. Albo do tego dojdę albo się poddam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2018 o 19:47, gandw napisał(a):

To jakiś fetysz z tymi kontrolkami, lampkami, gniazdkami przyczep? 

A jeszcze mi się przypomniało.

Według rozporządzenia musi być sygnalizacja kierunkowskazów przyczepy.

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 GRUDNIA 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.

Cytat

Sygnał kontrolny działania obowiązkowy; może to być sygnał świetlny migający barwy zielonej lub akustyczny albo oba równocześnie; w przypadku niesprawności działania jakiegokolwiek kierunkowskazu, z wyjątkiem kierunkowskazów bocznych, sygnał optyczny powinien albo nie świecić albo świecić w sposób ciągły albo migać z wyraźnie zmienioną częstotliwością; sygnał akustyczny powinien być wyraźnie słyszalny i w wymienionych wyżej warunkach powinien znaczne zmienić częstotliwość; jeżeli pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy, to powinien mieć sygnał działania kierunkowskazów przyczepy, chyba że sygnał kontrolny pojazdu ciągnącego pozwala na wykrycie uszkodzenie jednego ze świateł całego zestawu pojazdów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, fred77 napisał(a):

Będę sobie kombinował dalej. Albo do tego dojdę albo się poddam.

 

Musisz zdobyć dostęp do ERWIN (lub ewentualnie do jego starej wersji ELSA).

Jest to program serwisowy grupy VAG który zawiera min schematy elektryczne. Dostęp można sobie wykupić albo poszukać po forach czy nie ma jakichś linków do pobrania, szczególnie że interesuje Cię stara wersja ELSY

 

Skoro już wiesz którego kabla nie posiadasz to sobie prześledzisz jego drogę na schemacie i zobaczysz co jeszcze musisz podmienić/dołożyć.

 

EDIT Moim zdaniem musisz jeszcze mieć inaczej zakodowany moduł komfortu albo wręcz inny moduł dla aut z fabrycznym hakiem.

 

 

Edytowane przez Piotrus
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.07.2023 o 18:04, Piotrus napisał(a):

 

Musisz zdobyć dostęp do ERWIN (lub ewentualnie do jego starej wersji ELSA).

Jest to program serwisowy grupy VAG który zawiera min schematy elektryczne. Dostęp można sobie wykupić albo poszukać po forach czy nie ma jakichś linków do pobrania, szczególnie że interesuje Cię stara wersja ELSY

 

Skoro już wiesz którego kabla nie posiadasz to sobie prześledzisz jego drogę na schemacie i zobaczysz co jeszcze musisz podmienić/dołożyć.

 

EDIT Moim zdaniem musisz jeszcze mieć inaczej zakodowany moduł komfortu albo wręcz inny moduł dla aut z fabrycznym hakiem.

 

A więc próbowałem jakoś na różne sposoby podpiąć tę kontrolkę i niestety nic z tego.
Nie wiem jak tego dokonać.

Sama kontrolka jest sprawna i gdy poda się na nią napięcie to świeci ale jak ją podpiąć to za nic nie wiem.


To co wywnioskowałem z oryginalnych schematów elektrycznych Skody to to, że Skoda Octavia 1 nie musi mieć modułu wiązki elektrycznej haka.
Moduł odpowiada tylko i wyłącznie za to żeby była akustyczna sygnalizacja (cykanie) niedziałających kierunkowskazów w przyczepie. Po prostu, gdy w przyczepie przestałby działać kierunkowskaz, to jest to sygnalizowane większą częstotliwością mrugania kierunkowskazu.
Zgodnie ze sztuką to działanie kierunkowskazów przyczepy w tym modelu Skody powinno być sygnalizowane właśnie wspomnianą kontrolką, a nie akustycznie.
W wiązce dedykowanej, którą kupiłem, moduł zastąpię złączem 8-stykowym, w którym zmostkuję część styków tak, że będą działały kierunkowskazy bez modułu i ewentualnej akustycznej sygnalizacji niedziałających kierunkowskazów.
A to jak uruchomić tę pierońską kontrolkę to zobaczę później. Znam paru elektromechaników samochodowych, może oni coś doradzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, fred77 napisał(a):

A więc próbowałem jakoś na różne sposoby podpiąć tę kontrolkę i niestety nic z tego.
Nie wiem jak tego dokonać.

Sama kontrolka jest sprawna i gdy poda się na nią napięcie to świeci ale jak ją podpiąć to za nic nie wiem.


To co wywnioskowałem z oryginalnych schematów elektrycznych Skody to to, że Skoda Octavia 1 nie musi mieć modułu wiązki elektrycznej haka.

 

Skoro masz dostęp do schematów to dlaczego nie podepniesz tej kontrolki tam gdzie ma być podpięta zgodnie z oryginalbym schematem?

 

Najprościej iść schematem od kontrolki w szafie w stronę instalacji porównując co jeszcze trzeba zmienić/dołożyć żeby to działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

Skoro masz dostęp do schematów to dlaczego nie podepniesz tej kontrolki tam gdzie ma być podpięta zgodnie z oryginalbym schematem?

Moze nie potrafi czytać schematu, względnie słabe ma w tym temacie pojęcie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, swienty napisał(a):

A czy może mi ktoś wytłumaczyć po co takie coś w ogóle podłączać? ;] 

 

Pewnie po to samo co ogólna kontrolka kierunkowskazów

Jak masz obrysowki to można sprawdzić czy np wtyczka się nie poluzowała i masz światła przyczepy, gdy obrysowek nie ma to tylko na postoju druga osoba, lub właśnie kontrolka

 

W sumie tylko w123 miał taki bajer 🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Piotrus napisał(a):

 

Skoro masz dostęp do schematów to dlaczego nie podepniesz tej kontrolki tam gdzie ma być podpięta zgodnie z oryginalbym schematem?

 

Najprościej iść schematem od kontrolki w szafie w stronę instalacji porównując co jeszcze trzeba zmienić/dołożyć żeby to działało

 

Gdyby to działało to bym nie pytał. Robię tak jak mówi schemat i nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Piotrus napisał(a):

@fred77, wrzuć może te schematy co masz ?

 

Który dokładnie masz model Octavii i z którego roku? 

 

Octavia 1 z 2001 roku.

 

18 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

Pewnie po to samo co ogólna kontrolka kierunkowskazów

Jak masz obrysowki to można sprawdzić czy np wtyczka się nie poluzowała i masz światła przyczepy, gdy obrysowek nie ma to tylko na postoju druga osoba, lub właśnie kontrolka

 

W sumie tylko w123 miał taki bajer 🤔

Sporo samochodów ma kontrolkę kierunkowskazów przyczepy. Pamiętam jak mojemu tacie w Seicento ją podłączałem, w Nissanie Note od żony uruchomiła się sama po podłączeniu instalacji haka, w Felicii wystarczyło tylko wymienić przerywacz kierunkowskazów na taki przeznaczony do pojazdów z hakiem.

A w Octavii 1 musieli to skomplikować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fred77 napisał(a):

Gdyby to działało to bym nie pytał. Robię tak jak mówi schemat i nie działa.

 

 

W dniu 23.07.2023 o 09:32, fred77 napisał(a):

Przerywacz wymieniłem według numeru katalogowego ale to też nic nie dało.

Wspomniana wiązka też musi być inna lub coś inaczej musi być podłączone. Gdy zdemontowałem zestaw wskaźników i rozebrałem niebieskie złącze, które jest z tyłu okazało się, że styk zasilający kontrolkę kierunkowskazów przyczepy nie ma podłączonego żadnego przewodu.

 

Z ciekawości zrobiłem próbę i podłączyłem na szybko żarówkę podczas pracy kierunkowskazu i zaczęło mi mrugać podświetlenie wskaźników.

Także żeby kontrolka zaczęła działać to muszę podpiąć do niej kabel zasilający i ten kabel gdzieś wpiąć w instalację, a cała instalację haka podłączyć bez żadnego modułu.

 

 

Czyli co dokładnie zrobiłeś z pinem zasilającym kontrolkę bo jedna wypowiedź przeczy drugiej ?

 

Wg schematu (niestety od wersji >2004 ale zakładam że może się niczym nie różnić) pin nr 4 z niebieskiego złącza jest podpięty pod pin nr 4 ze złącza włącznika świateł awaryjnych.

 

image.png.d55df2f18959fceb087895c244163d25.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Koonrad napisał(a):

 

Pewnie po to samo co ogólna kontrolka kierunkowskazów

Jak masz obrysowki to można sprawdzić czy np wtyczka się nie poluzowała i masz światła przyczepy, gdy obrysowek nie ma to tylko na postoju druga osoba, lub właśnie kontrolka

 

W sumie tylko w123 miał taki bajer 🤔

Zaraz, zaraz .. kontrolka kierunków jest informacją dla kierowcy, że ma włączony kierunkowskaz. Po co więc osobna kontrolka do przyczepy ? Przecież nie włączysz  kierunków tylko w przyczepie ;). Odnośnie działania świateł / żarówek to też słabo bo co z pozostałymi światłami.

U mnie np jest tak, że sprawdzenie świateł ogarnia ECU, tzn po podpięciu wtyczki odpala info czy ma przeprowadzić test świateł. Wystarczy wysiąść i sprawdzić czy zapalają się kolejno.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Piotrus napisał(a):

 

 

 

 

Czyli co dokładnie zrobiłeś z pinem zasilającym kontrolkę bo jedna wypowiedź przeczy drugiej ?

 

Wg schematu (niestety od wersji >2004 ale zakładam że może się niczym nie różnić) pin nr 4 z niebieskiego złącza jest podpięty pod pin nr 4 ze złącza włącznika świateł awaryjnych.

 

image.png.d55df2f18959fceb087895c244163d25.png

 

Styk nr 4 niebieskiego złącza nie był wyposażony w kabel. Więc ten kabel dołożyłem.

Styk nr 4 włącznika świateł awaryjnych ma już jakiś kabel podpięty i nie jest to kabel prowadzący do kontrolki, bo - jak wspomniałem - wcześniej styk od kontrolki nie miał w ogóle podpiętego żadnego kabla.

Gdy przyłożyłem kabel od kontrolki do tego styku w przerywaczu to kontrolka włącza się z chwilą włączenia świateł pozycyjnych.

Gdy wyjąłem kabel z wtyczki przerywacza i przyłożyłem kabel od kontrolki to też nic się nie dzieje.

Dodam, że wymieniłem ten włącznik/przerywacz świateł awaryjnych na taki jaki podaje katalog części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

Zaraz, zaraz .. kontrolka kierunków jest informacją dla kierowcy, że ma włączony kierunkowskaz. Po co więc osobna kontrolka do przyczepy ? Przecież nie włączysz  kierunków tylko w przyczepie ;). Odnośnie działania świateł / żarówek to też słabo bo co z pozostałymi światłami.

U mnie np jest tak, że sprawdzenie świateł ogarnia ECU, tzn po podpięciu wtyczki odpala info czy ma przeprowadzić test świateł. Wystarczy wysiąść i sprawdzić czy zapalają się kolejno.

Ale to jest Skoda z 2001 roku, gdzie ECU to technika kosmiczna.

Kontrolka jest po to by kierowca wiedział czy działają kierunkowskazy w przyczepie, bo to najważniejsze światła.

Pozycyjne zawsze jakieś będzie świecić, bo świecą dwa, hamowania też są dwa, więc gdy się jedna żarówka przepali to jest jeszcze druga.

A kierunkowskazy świecą pojedynczo dlatego jest tylko kontrolka kierunkowskazów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sherif napisał(a):

Zaraz, zaraz .. kontrolka kierunków jest informacją dla kierowcy, że ma włączony kierunkowskaz. Po co więc osobna kontrolka do przyczepy ? Przecież nie włączysz  kierunków tylko w przyczepie ;). Odnośnie działania świateł / żarówek to też słabo bo co z pozostałymi światłami

 

Ano właśnie, jak masz przyczepę to nie wiesz czy kierunki działają, a taka kontrolka to pokazuje

dodatkowo daje jakiś pogląd czy w ogóle jest "prąd" w przyczepie

 

 

10 godzin temu, sherif napisał(a):

U mnie np jest tak, że sprawdzenie świateł ogarnia ECU, tzn po podpięciu wtyczki odpala info czy ma przeprowadzić test świateł. Wystarczy wysiąść i sprawdzić czy zapalają się kolejno.

 

U mnie nic nie pokazuje, w Kia była taka opcja że po podpięciu moduł robił test świateł, ale to nie miało nic wspólnego z ECU (moduł uniwersalny)

 

Ja co jakiś czas patrzę w czy świeca obrysówki, teoretycznie jak one świeca to reszta też powinna

Oczywiście może się spalić żarówka, ale jeszcze się tak nie zdarzyło, jak są problemy to w momencie podpięcia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, fred77 napisał(a):

Kontrolka jest po to by kierowca wiedział czy działają kierunkowskazy w przyczepie, bo to najważniejsze światła.

Pozycyjne zawsze jakieś będzie świecić, bo świecą dwa, hamowania też są dwa, więc gdy się jedna żarówka przepali to jest jeszcze druga.

A kierunkowskazy świecą pojedynczo dlatego jest tylko kontrolka kierunkowskazów.

Różnie bywa z tymi przczepami, bywa, że i stopów nie ma to i taka kontolka na nic.

1 minutę temu, Koonrad napisał(a):

Ano właśnie, jak masz przyczepę to nie wiesz czy kierunki działają, a taka kontrolka to pokazuje

dodatkowo daje jakiś pogląd czy w ogóle jest "prąd" w przyczepie

Tylko, że kontrolka mówi, że działa przerywacz a nie świecą światła.

Dla mnie std jest, że po podłączeniu sprawdza się czy działa światła. Potem jedynie może żarówka się spalić ale tu kontrolka nic nie da.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał(a):

Różnie bywa z tymi przczepami, bywa, że i stopów nie ma to i taka kontolka na nic.

Tylko, że kontrolka mówi, że działa przerywacz a nie świecą światła.

Dla mnie std jest, że po podłączeniu sprawdza się czy działa światła. Potem jedynie może żarówka się spalić ale tu kontrolka nic nie da.

 

 

A ta kontrolka to nie pokazuje że kierunek w przyczepie działa ?

Tak jak podłączasz przyczepę i odpina p.mgielne w aucie i czujniki cofania 

W sumie to nie sprawdzałem czy wykrywało żarówkę w w123, ale dodatkowa kontrolka działała tylko po podpięciu przyczepy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

Tylko, że kontrolka mówi, że działa przerywacz a nie świecą światła.

Ta kontrolka informuje, że żarówki kierunkowskazów w przyczepie są sprawne.

Jeżeli są sprawne to kontrolka mruga razem z kontrolką kierunkowskazów pojazdu.

Jeżeli żarówka jest niesprawna to kontrolka nie mruga i wtedy wiadomo, że coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka informuje, że żarówki kierunkowskazów w przyczepie są sprawne.
Jeżeli są sprawne to kontrolka mruga razem z kontrolką kierunkowskazów pojazdu.
Jeżeli żarówka jest niesprawna to kontrolka nie mruga i wtedy wiadomo, że coś jest nie tak.
To może dałoby się tą kontrolkę połączyć w szereg z wyjściem na kierunkowskazy (przez diody jednokierunkowe żeby włączenie jednej strony nie powodowało zaświecenia drugiej) :hmm:

Ale to już byłoby druciarstwem

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, sherif napisał(a):

Zaraz, zaraz .. kontrolka kierunków jest informacją dla kierowcy, że ma włączony kierunkowskaz. Po co więc osobna kontrolka do przyczepy ? Przecież nie włączysz  kierunków tylko w przyczepie ;). Odnośnie działania świateł / żarówek to też słabo bo co z pozostałymi światłami.

U mnie np jest tak, że sprawdzenie świateł ogarnia ECU, tzn po podpięciu wtyczki odpala info czy ma przeprowadzić test świateł. Wystarczy wysiąść i sprawdzić czy zapalają się kolejno.

 

Ja mam jeszcze prościej. W trzecim już z kolei samochodzie mam moduł świateł przyczepy firmy Dest, który po podpięciu przyczepy / platformy rowerowej sam po kolei zapala wszystkie światła. Wystarczy po podłączeniu chwilę postać i popatrzyć czy wszystkie żarówki działają. :)

Edytowane przez ArekMiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ArekMiz napisał(a):

 

Ja mam jeszcze prościej. W trzecim już z kolei samochodzie mam moduł świateł przyczepy firmy Dest, który po podpięciu przyczepy / platformy rowerowej sam po kolei zapala wszystkie światła. Wystarczy po podłączeniu chwilę postać i popatrzyć czy wszystkie żarówki działają. :)

A może jest gdzieś dostępny moduł do którego podłącz się taką kontrolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ArekMiz napisał(a):

 

Ja mam jeszcze prościej. W trzecim już z kolei samochodzie mam moduł świateł przyczepy firmy Dest, który po podpięciu przyczepy / platformy rowerowej sam po kolei zapala wszystkie światła. Wystarczy po podłączeniu chwilę postać i popatrzyć czy wszystkie żarówki działają. :)

To jednak mało prościej, jak coś trzeba podpinać dodatkowo ;).

 

12 godzin temu, fred77 napisał(a):

Ta kontrolka informuje, że żarówki kierunkowskazów w przyczepie są sprawne.

Jeżeli są sprawne to kontrolka mruga razem z kontrolką kierunkowskazów pojazdu.

Jeżeli żarówka jest niesprawna to kontrolka nie mruga i wtedy wiadomo, że coś jest nie tak.

Kiedyś przy prostych przerywaczach było tak, że jak spaliła się żarówka to kierunkowskaz/kontrolka miała inną częstotliwość migania. Można było poznać, że coś jest nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sherif napisał(a):

To jednak mało prościej, jak coś trzeba podpinać dodatkowo ;).

 

Kiedyś przy prostych przerywaczach było tak, że jak spaliła się żarówka to kierunkowskaz/kontrolka miała inną częstotliwość migania. Można było poznać, że coś jest nie tak. 

Dalej tak jest. Ale jednak kontrolkę widać, a czasami jest tak, że "cykania" nie slychać, bo np. : jest w samochodzie za głośno.

Zresztą to akurat sprawa poboczna.

 

Wolę by kontrolka działała i jak mam wolną chwilę to szukam możliwości jej uruchomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fred77 napisał(a):

Dalej tak jest. Ale jednak kontrolkę widać, a czasami jest tak, że "cykania" nie slychać, bo np. : jest w samochodzie za głośno.

Zresztą to akurat sprawa poboczna.

 

Wolę by kontrolka działała i jak mam wolną chwilę to szukam możliwości jej uruchomienia.

Przy nowocześniejszych, elektronicznych to wątpie. Tym bardziej, że często są LEDy. Prędzej błąd wywali, niż kontrolka inaczej zamiga ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę i jeszcze raz przeglądam schematy.

Wychodzi na to, niezależnie czy w samochodzie jest hak czy go nie ma to wszystkie styki przerywacza są podłączone tak samo, oprócz styku nr 4.

Styk nr 1 jest połączony z przełącznikiem kierunkowskazów przy kierownicy.

Styk nr 2 puszcza prąd na prawe kierunkowskazy.

Styk nr 3 puszcza prąd na lewe kierunkowskazy.

Styk nr 5 to masa.

Styk nr 6 to zasilanie prawych kierunkowskazów biegnące od bezpiecznika.

Styk nr 7 to  zasilanie lewych kierunkowskazów biegnące od bezpiecznika.

 

Różnica jest tylko przy styku nr 4.

Obecnie pod styk nr 4 jest podłączony przewód odpowiadający za zasilanie podświetlenia klawisza świateł awaryjnych.

Klawisz świateł awaryjnych jest zintegrowany z przerywaczem kierunkowskazów.

Musiałbym odpiąć ten przewód zasilający podświetlenie tego klawisza i wpiąć tam przewód od kontrolki.

Są chyba trzy albo cztery rodzaje tych przerywaczy. I nie wiem, który jest właściwy.

Przerywacz, który był zamontowany nie ma oznaczenia więc nie wiem czy jest właściwy.

Zgodnie z katalogiem części pojazd z hakiem powinien mieć przerywacz, którego kod to 1U0953235E.

Zdobyłem ten przerywacz ale nic to nie dało.

Znajomy ma taką Skodę z hakiem i działającą kontrolką i u niego przerywacz ma kod 1U0953235B.

 

Wychodzi na to, że to tylko kwestia innego przerywacza, który - jak wspomniałem - jest zintegrowany klawiszem świateł awaryjnych.

No i wypięcia kabla od podświetlenia i wsadzenia tam kabla od kontrolki.

 

Zobaczymy. Póki co dam sobie spokój i wezmę się za to za dwa tygodnie.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, fred77 napisał(a):

Różnica jest tylko przy styku nr 4.

Obecnie pod styk nr 4 jest podłączony przewód odpowiadający za zasilanie podświetlenia klawisza świateł awaryjnych.

Klawisz świateł awaryjnych jest zintegrowany z przerywaczem kierunkowskazów.

Musiałbym odpiąć ten przewód zasilający podświetlenie tego klawisza i wpiąć tam przewód od kontrolki.

Są chyba trzy albo cztery rodzaje tych przerywaczy. I nie wiem, który jest właściwy.

Przerywacz, który był zamontowany nie ma oznaczenia więc nie wiem czy jest właściwy.

Zgodnie z katalogiem części pojazd z hakiem powinien mieć przerywacz, którego kod to 1U0953235E.

 

Czyli jednak nie zrobiłeś tak jak na schemacie...

 

Czy to jakiś problem żebyś wrzucił tutaj schematy? Ja nie mogę namierzyć schematu do wersji bez haka, a z hakiem mam tylko do rocznika >2004 czyli nie taki jak potrzebujesz.

 

Numer który podajesz jest prawidłowy, także szukaj jeszcze róznic w instalacji elektrycznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.07.2023 o 17:04, Piotrus napisał(a):

 

Czyli jednak nie zrobiłeś tak jak na schemacie...

 

Czy to jakiś problem żebyś wrzucił tutaj schematy? Ja nie mogę namierzyć schematu do wersji bez haka, a z hakiem mam tylko do rocznika >2004 czyli nie taki jak potrzebujesz.

 

Numer który podajesz jest prawidłowy, także szukaj jeszcze róznic w instalacji elektrycznej

Też mam schematy z około 2004 - 2005 roku. Innych nie potrafię znaleźć. Ale z tego co się dowiadywałem i oglądałem w innych Octaviach to w tym modelu nie ma różnic co do tego konkretnego problemu.

Jak wspomniałem, podłączenia są wszędzie te same, a różnica dotyczy tylko styku nr 4 w przerywaczu.

 

 

Octavia instalacja zaczep1.png

Octavia instalacja zaczep2.png

 

obraz.png.b03c5200ea8a7fa1fbd2340dc8c78caf.png

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, fred77 napisał(a):

Też mam schematy z około 2004 - 2005 roku. Innych nie potrafię znaleźć. Ale z tego co się dowiadywałem i oglądałem w innych Octaviach to w tym modelu nie ma różnic co do tego konkretnego problemu.

Jak wspomniałem, podłączenia są wszędzie te same, a różnica dotyczy tylko styku nr 4 w przerywaczu.

 

 

Z jakiegoś powodu w dokumentacji są jednak schematy do 2004 i po 2004 plus dodatkowo nr przerywaczy też są inne do analogicznych roczników.

 

Godzinny dostęp do Erwin kosztuje chyba z 10EUR, przez ten czas spokojnie znajdziesz prawidłowe schematy a nie będziesz błądził po omacku i działał metodą prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Udało się. Kontrolka kierunkowskazów przyczepy ożyła.

Zgodnie z katalogiem pojazdy wyposażone w hak mają mieć przerywacz nr 1U0953235E.

Różnica w oznaczeniu polega właśnie tylko na tej ostatniej literce, którą podkreśliłem.

Najlepsze jest to, że kupiłem wcześniej już taki przerywacz i gdy go zamontowałem i podpiąłem na próbę dodatkową żarówkę, do tylnego kierunkowskazu, to zaczęło migać podświetlenie wskaźników i sterownika klimatyzacji.

Mrugało dlatego, bo do styku przerywacza (nr 4) odpowiedzialnego za zasilanie kontrolki kierunkowskazów przyczepy jest fabrycznie podpięty przewód zasilający podświetlenie czerwonego trójkątnego przycisku świateł awaryjnych.

Gdy już zamontowałem hak i podłączyłem instalację haka zgodnie z fabrycznym schematem i podpiąłem kontrolkę pod styk nr 4 przerywacza to nic nie zadziałało.

Wyglądało to tak jakby przerywacz uległ jakiemuś uszkodzeniu i nie puszczał prądu do kontrolki kierunkowskazów przyczepy.

Postanowiłem poszukać jeszcze raz przerywacz o wspomnianym wyżej numerze katalogowym. Znalazłem go i kupiłem.

Zanim go zamontowałem to usunąłem ze złącza w wiązce styk nr 4 i wsadziłem tam na próbę przewód od kontrolki.

Po podpięciu przyczepy i włączeniu kierunkowskazu wszystko zaczęło działać.

Wychodzi na to, że coś faktycznie musiało nawalić w tamtym przerywaczu.

Najważniejsze, że wszystko jest podłączone tak jak fabryka to przewidziała i wszystko jest sprawne.

 

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fred77 napisał(a):

Udało się. Kontrolka kierunkowskazów przyczepy ożyła.

 

Najważniejsze, że wszystko jest podłączone tak jak fabryka to przewidziała i wszystko jest sprawne.

 

 

A jak przyczepa ma lampy LED to też działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, POKS napisał(a):

A jak przyczepa ma lampy LED to też działa?

Najprawdopodobniej nie będzie działać. Ale wystarczy zamontować przy takim kierunkowskazie rezystor i będzie wszystko działać jak należy.

Edytowane przez fred77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, fred77 napisał(a):

Najprawdopodobniej nie będzie działać. Ale wystarczy zamontować przy takim kierunkowskazie rezystor i będzie wszystko działać jak należy.

No tak myślałem. Rezystor niestety pobiera duży prąd a chyba nie o to chodzi w lampach led.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, POKS napisał(a):

No tak myślałem. Rezystor niestety pobiera duży prąd a chyba nie o to chodzi w lampach led.

Ale rezystor nie pobiera go aż tyle, że pasek napędzający alternator by piszczał. Podłącza się tylko pod obwody kierunkowskazów.

Są lampy, które mają już wbudowane rezystory.

Ich zadaniem jest poprawna praca starszych przerywaczy kierunkowskazów w pojazdach ciągnących.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, fred77 napisał(a):

Ale rezystor nie pobiera go aż tyle, że pasek napędzający alternator by piszczał. Podłącza się tylko pod obwody kierunkowskazów.

Są lampy, które mają już wbudowane rezystory.

Ich zadaniem jest poprawna praca starszych przerywaczy kierunkowskazów w pojazdach ciągnących.

Tyle to i ja  wiem. Ale jak diody padną to nie będziesz wiedział bo rezystor zrobi swoje.

Edytowane przez POKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, fred77 napisał(a):

Więc nie ma tu o co kruszyć kopii.

Czyli przez 5 lat męczysz temat jak ogarnąć kontrolkę kierunków w przyczepie po czym tak odpowiadasz jak pojawi się mały problem?8];l

 

46 minut temu, POKS napisał(a):

Ale jak diody padną to nie będziesz wiedział bo rezystor zrobi swoje.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.