Skocz do zawartości

VW Golf 1.0 TSI. Po 2000km


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, maciekCC napisał:

Wszystko na swoim miejscu w tej części pojazdu.
Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

 

A ktory to maluch mial taki czujnik? 8]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, maciekCC napisał:

Wszystko na swoim miejscu w tej części pojazdu.
Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

 

Hmmm, no faktycznie dramat :hehe:

Ja u siebie mam i tylko mnie irytuje bo po każdym odpaleniu wyswietla komunikat, zanim doleje...

Aha, nie slyszalem o maluchu, który by to miał ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Hmmm, no faktycznie dramat :hehe:
Ja u siebie mam i tylko mnie irytuje bo po każdym odpaleniu wyswietla komunikat, zanim doleje...
Aha, nie slyszalem o maluchu, który by to miał ;]
Tak już wiem , w maluchu nie było.
Nie żebym za nim tęsknił w sensie za czujnikiem bo od marca wypsikalem do dziś 1 zbiornik. Ale wydawało mi się to że jest oczywistą oczywistością

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, maciekCC napisał:

Wszystko na swoim miejscu w tej części pojazdu.
Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Poważnie? To w starszej szóstce jest - dziwne :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, wladmar napisał:

 

A ktory to maluch mial taki czujnik? 8]

... ostatnie 10 samochodów z którymi miałem okazję dłużej jeździć nie miały takiego czujnika. Włącznie z całkiem świeżymi samochodami średniej klasy Mondeo 2015, Outlanderem 2015 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maciekCC napisał:

Poważnie. Podobno zależy to od świateł. Jak nie masz spryskiwaczy reflektorów to nie masz i czujnika. Ot das auto.

 

Podobnie było w Citroenie C4 czy Primerze P12.

Wersje z Xenonami i spryskami miały czujnik, zwykle halogeny nie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maciekCC napisał:

To ja trochę lekki offtopic ale pozostajemy przy marce i modelu. Golf 7 GTI - w samochodzie za grubo ponad 100 tyś zł nie ma w podstawowym wyposażeniu -??? I tu zagadka dla Was. Dodam dla ułatwienia że nawet w maluch był.
Jak to dzisiaj usłyszałem przy okazji przeglądu to mnie po prostu obezwładniło.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

 

dodatkowej pary drzwi z tyłu ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, maciekCC napisał:

Wszystko na swoim miejscu w tej części pojazdu.
Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

W wielu markach jest tak że czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy jest w pakiecie zimowym. Co w ramach tego pakietu jest, to już zależy od marki modelu: grzane stołki, podgrzewane dysze spryskiwaczy, grzana przednia szyba, podgrzewana kierownica, spryskiwacze reflektorów.

 

Dostałem taką kontrolę w ramach pakietu zimowego, ale mógłbym bez tego żyć i by mnie nie drażniło czasem. Pół zbiornika płynu, a to już alarmuje że niski poziom. A w górach czasem lepsze jaja, bo jedziesz pod górę i kontrolka płynu daje ci po oczach na żółto, a zjeżdżając z górki gaśnie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, maciekCC napisał:

No dobra masz mnie emoji16.png. Nigdy nie miałem malucha. Ale fakt pozostaje faktem że golf takiego czujnika nie mam.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Nie ma? U mnie w autobusie jest - jak się kończy spryskiwacz, to jest to sygnalizowane przez zaniechanie spryskiwania. Golf pryska i pryska, mimo że się płyn skończył?!

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Azbest napisał:

... ostatnie 10 samochodów z którymi miałem okazję dłużej jeździć nie miały takiego czujnika. Włącznie z całkiem świeżymi samochodami średniej klasy Mondeo 2015, Outlanderem 2015 

 

a ja nawet nie wiem który ma, a który nie, bo staram się nigdy nie dopuścić do tego, aby płyn się skończył, czy nawet spadł do niskiego poziomu, bo wtedy większa szansa że zamarznie, albo można zatrzeć pompkę jak się całkiem skończy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maciekCC napisał:

Wszystko na swoim miejscu w tej części pojazdu.
Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

mój mk7 comofrtline przed liftem ma taki czujnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, maciekCC napisał:

Poważnie. Podobno zależy to od świateł. Jak nie masz spryskiwaczy reflektorów to nie masz i czujnika. Ot das auto.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

No to może się zgadzać, bo mam spryskiwacze reflektorów :ok:

Co ciekawe, to zauważyłem że w zimie przy niższych temperaturach dużo częściej psika na lampy i płynu wystarcza na krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maciekCC napisał:

Wszystko na swoim miejscu w tej części pojazdu.
Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

Chciałem iść w kierunku popielniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, maciekCC napisał:

Wszystko na swoim miejscu w tej części pojazdu.
Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

To faktycznie dziwne, muszę sie przyznać, że w żadnym aucie prywatnym i służbowym takiego bajeru nie miałem, nie mam 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grogi napisał:

A po co komu ten przeżytek?

 

Złącza USB - w podsufitce, podłokietniku, konsoli, schowku itd - przydają się dużo bardziej.

Jak palisz to średnio,  do CB średnio itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, grogi napisał:

A po co komu ten przeżytek?

 

Złącza USB - w podsufitce, podłokietniku, konsoli, schowku itd - przydają się dużo bardziej.

Jeszcze dużo sprzętu jest na gniazdo zapalniczki 12V, Ja mam ładowarki z QC (9V), lodówkę, przetwornicę 230V i jupstarter+kompresor, których nie ogarniesz z USB. USB w samochodzie ogranicza cię praktycznie do 5V i urządzeń o poborze MAX 15-20W.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Dokładnie tak. Tylko pytanie czy piszemy o zapalniczce czy samym gnieździe. Bo to jednak dwie różne rzeczy.

jeśli ktoś pisze że "Złącza USB - w podsufitce, podłokietniku, konsoli, schowku itd - przydają się dużo bardziej." to przyjmuje że pisze o złączach/gniazdach ... a nie o nagrzewającej się spiralce :)

Ja uważam że złącze zapalniczki w samochodzie jest bardziej uniwersalne od USB. Tym bardziej że ładowarka USB może być tak mała że schowa się w gnieździe zapalniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Azbest napisał:

jeśli ktoś pisze że "Złącza USB - w podsufitce, podłokietniku, konsoli, schowku itd - przydają się dużo bardziej." to przyjmuje że pisze o złączach/gniazdach ... a nie o nagrzewającej się spiralce :)

Ja uważam że złącze zapalniczki w samochodzie jest bardziej uniwersalne od USB. Tym bardziej że ładowarka USB może być tak mała że schowa się w gnieździe zapalniczki.

Da się to i to. Ja mam dwa gniazda w konsoli plus jedno w bagażniku. Do tego USB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marcindzieg napisał:

Da się to i to. Ja mam dwa gniazda w konsoli plus jedno w bagażniku. Do tego USB.

oczywiście że tak ... ja nie jestem po prostu fanem zastępowania gniazd 12V gniazdami USB. Moje potrzeby to 3 gniazda 12V - gdzieś na konsoli, w podłokietniku i w bagażniku. 

Proty USB są oczywiście przydatne, ale powinny być dodatkiem, a nie zastępstwem gniazd 12V

Edytowane przez Azbest
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Azbest napisał:

oczywiście że tak ... ja nie jestem po prostu fanem zastępowania gniazd 12V gniazdami USB. Moje potrzeby to 3 gniazda 12V - gdzieś na konsoli, w podłokietniku i w bagażniku. 

Proty USB są oczywiście przydatne, ale powinny być dodatkiem, a nie zastępstwem gniazd 12V

No ale chyba nie ma takich aut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2019 o 15:25, maciekCC napisał:

Natomiast podaje rozwiązanie zagadki - otóż samochód nie dysponuje czujnikiem poziomu płynu spryskiwacza. Kurtyna.

W moim Comfortline to akurat jest i całkiem miła odmiana gdzie w dwóch Lagunach naszpikowanych elektroniką i elektryką po sam dach tego nie ma, tak samo jak jakiejkolwiek informacji o przepaleniu żarówek.

Co do Golfa, to podgrzewanie dysz spryskiwaczy było w tym GTI? może te dwie rzeczy występowały w jakimś pakiecie?

Jeszcze jedna ciekawostka konfiguracyjna mi się przypomniała. Do 1.0 TSI Comfortline nie było w ogóle opcji wyposażenia w podgrzewaną przednią szybę, w konfiguratorze po zmianie silnika na oczko wyżej, czyli 1.4 125 KM opcja podgrzewanej szyby już się pojawiała.

 

EDIT:

Zgodnie z sugestią Kolegi maciekCC może to być faktycznie związane z tym, czy auto posiada spryskiwacze reflektorów - u mnie są i jest kontrolka.

Co do powyższego francuza, to przypomniało mi się, że jest jakaś tam "sygnalizacja" kończącego się płynu, jak jest go poniżej jakiegoś tam poziomu, to nie załączają się spryskiwacze reflektorów, tylko sama szyba - kierowca przecież zauważy, że płynu jest mało i trzeba dolać ;]

Edytowane przez klaudio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Comfortline to akurat jest i całkiem miła odmiana gdzie w dwóch Lagunach naszpikowanych elektroniką i elektryką po sam dach tego nie ma, tak samo jak jakiejkolwiek informacji o przepaleniu żarówek.
Co do Golfa, to podgrzewanie dysz spryskiwaczy było w tym GTI? może te dwie rzeczy występowały w jakimś pakiecie?
Jeszcze jedna ciekawostka konfiguracyjna mi się przypomniała. Do 1.0 TSI Comfortline nie było w ogóle opcji wyposażenia w podgrzewaną przednią szybę, w konfiguratorze po zmianie silnika na oczko wyżej, czyli 1.4 125 KM opcja podgrzewanej szyby już się pojawiała.
Nie wiem czy występowało. Brałem to co było na placu. Podobno jak masz pakiet zimowy to wtedy jest ten czujnik. Mnie to nie przeszkadza że go nie ma, podałem to jako przykład dziwnej konfiguracji.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, maciekCC napisał:

Nie wiem czy występowało. Brałem to co było na placu. Podobno jak masz pakiet zimowy to wtedy jest ten czujnik. Mnie to nie przeszkadza że go nie ma, podałem to jako przykład dziwnej konfiguracji.

Pakiet zimowy w grupie VW to zawsze spryskiwacze reflektorów, a jak są owe, to zawsze jest i kontrolka niskiego poziomu płynu, bo przy spryskiwaczach płyn schodzi dużo szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Wczoraj zatankowałem po raz pierwszy Golfa podczas dłuższej trasy.

Zawsze to było jakieś tankowanie w mieście, jazda kilka razy do pracy i ewentualny wyjazd gdzieś.

Spalanie średnie wyświetlane od tankowania wyświetlało wtedy spalanie z miasta, z rozgrzaniem silnika i takie tam.

Wiem że jest opcja kasowania ustawień i opcja od uruchomienia (ale to już zawiera nierozgrzany silnik), ale jakoś nie byłem nigdy tak wnikliwy.

 

Teraz jechaliśmy z Mazur. Połowa drogi drogami zwykłymi pustymi, był tez korek w Ostrołęce (jakieś święto miasta, czy odpust??), a połowa ekspresówką z korkiem kilkuminutowym w Warszawie.

 

Auto z załadowanym, niemal wysypującym się bagażnikiem, dwie dorosłe osoby na pokładzie i dwójka podrośniętych dzieci.

 

I tuż przed zjazdem do domu zerknąłem na ekranik i zobaczyłem takie wyniki ;)

Warto zwrócić uwagę ile zostało do tankowania i ile przejechałem :)

Przed tankowaniem rezerwa zapaliła mi się jak pozostało 100km do przejechania. Tak wyliczył akurat jadąc po trasie w danym momencie. W mieście rezerwa zapala się przy około 70-80km do przewidywanego zera w baku.

 

Przebieg auta około 9tyś km.

 

 

IMG_2090.JPG

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sdss napisał:

Normalne spalanie.

 

Mnie się nie udało takiego wyniku uzyskać. Białystok - Łódź miałem koło 5l (W-wa -  Łódź wiadomo: A2, dalej tylko tylko połowa ekspresówki wtedy była).

No ale Golf SV jest trochę większy i silnik 1.2, a nie 1.0

 

Zauważyłem, że spalanie mocno rośnie jak się przekracza 130, więc na autostradzie nie warto trzymać ciągle ponad 140, bo wynik będzie ponad 7. Przy 130-135 jest 6 - 6.5 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał:

 

Przyznaj po prostu, że zagoniłeś rodzinę do pchania auta 😀

 

U mnie z ostatniego wyjazdu na Węgry wyszło spalanie 11,5 L/100 (no ale silnik ciut większy ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Nie każdemu chce się jezdzic -20km/h poniżej ograniczen ;]

Nie prawda. Na drogach wojewódzkich takie wyniki wykręcałem już wielokrotnie. Jeśli ruch jest na tyle gęsty że nie opłaca się wyprzedzać to zdarzyło mi się dojść nawet do 4.1L/100km.

Natomiast jak droga jest pusta to spalanie mi wzrasta powyżej 5 ;)

Ale żeby przekroczyć 6 to trzeba już chyba jechać w trybie "18-latek w BMW" rotfl  - nie udało mi się jeszcze 6l przekroczyć na zwykłych drogach wojewódzkich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jaruga napisał:

Nie prawda. Na drogach wojewódzkich takie wyniki wykręcałem już wielokrotnie. Jeśli ruch jest na tyle gęsty że nie opłaca się wyprzedzać to zdarzyło mi się dojść nawet do 4.1L/100km.

Natomiast jak droga jest pusta to spalanie mi wzrasta powyżej 5 ;)

Ale żeby przekroczyć 6 to trzeba już chyba jechać w trybie "18-latek w BMW" rotfl  - nie udało mi się jeszcze 6l przekroczyć na zwykłych drogach wojewódzkich. 

 

Mozlwie, ale jadac z Mazur do Wawy to tak z polowe trasy masz jednak ekspresowej ;)

Wiec zrobienie 4 z hakiem jest naprawdę wyczynem ;]

Ja w 1.0 TSI z wypożyczalni miałem srednie ok 5.5 z jazdy mieszanej a 1.2 TSI ok 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Mozlwie, ale jadac z Mazur do Wawy to tak z polowe trasy masz jednak ekspresowej ;)

Wiec zrobienie 4 z hakiem jest naprawdę wyczynem ;]

Ja w 1.0 TSI z wypożyczalni miałem srednie ok 5.5 z jazdy mieszanej a 1.2 TSI ok 6.

 

Daaaaaawno nie byłem na Mazurach więc nie wiedziałem że są już S-ki. To całkowicie zmienia postać rzeczy.

Na ekspresówkach i autostradach jeżdżę nieprzepisowo (rzadko mnie ktoś wyprzedza) i mam zużycie 7-8  ;) Co nadal jest dobrym wynikiem IMO. Przy 160 jest niewiele ponad 3tys obrotów/min. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.