Skocz do zawartości

VW Golf 1.0 TSI. Po 2000km


kravitz

Rekomendowane odpowiedzi

 
Jak jadę nocą to dziecko idzie spać i mogę mieć 7-8h jazdy bez żadnych przeszkód. A jeśli jeżdżę sam to czas jazdy jest zależny tylko od ilości paliwa w baku i spalania.
:ok:
W nocy racja jedzie się idę się tylko uda. Najczęściej startujemy ok 4:00 I ciągle jazda do tej 8:00 Czyli 4h co daje ok 400km czyli nawet skromne 45l starczy.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Nie zawsze :)

U mnie wlasnie przekroczylo 2000km ma liczniku a ze zbiornika 45L jeszcze 1/3 została

Wysłane z tel.
 

 

I codzienne ładowanie?

 

Może z tak małą baterią powinni dac jakąś ładowarkę zblizeniowo najazdowa ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
I codzienne ładowanie?
 
Może z tak małą baterią powinni dac jakąś ładowarkę zblizeniowo najazdowa ;]
Tak codziennie. Ale podpięcie do ladowania pod domem pod wiatą do stacjonarnej ladowarki zajmuje może dodatkowe 5s więc można to przeżyć w zamian za rzadkie odwiedzanie stacji i benzynowej.

Wysłane z tel.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, ppmarian napisał:

Tak codziennie. Ale podpięcie do ladowania pod domem pod wiatą do stacjonarnej ladowarki zajmuje może dodatkowe 5s więc można to przeżyć w zamian za rzadkie odwiedzanie stacji i benzynowej.

Wysłane z tel.
 

 

Plus fakt, że codziennie rano masz auto nagrzane i gotowe do wyjazdu, a w zimie już rozmrożone... :) Choć nie wiem, czy w Pluginie też tak można... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam na testach Focusa 1.0 125 EcoBoost - bardzo fajny silnik jak na 1.0. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, także praca silnika nie jest w ogóle irytująca. Fajnie się zbiera od ok. 1.8-1.9 tys obr/min aż do 6,5 tys obr./min. Spalanie po Pszczynie ok 7-7,5 l/100 km.

Przy 100 km/h poniżej 5 l/100 km.

Przy 140 km/h - 7.0- 7,2 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał:

Obecnie mam na testach Focusa 1.0 125 EcoBoost - bardzo fajny silnik jak na 1.0. Samochód jest bardzo dobrze wyciszony, także praca silnika nie jest w ogóle irytująca. Fajnie się zbiera od ok. 1.8-1.9 tys obr/min aż do 6,5 tys obr./min. Spalanie po Pszczynie ok 7-7,5 l/100 km.

Przy 100 km/h poniżej 5 l/100 km.

Przy 140 km/h - 7.0- 7,2 l/100 km.

 

Mi wyszło po Wrocławiu średnia 8,9 a jeździłem w sobotę. To wynik jak z wolnossącego 1.6.

Ale potwierdzam że jeździ się bardzo przyjemnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.05.2019 o 19:09, mokrii napisał:

Te on te 2000 na jednym zbiorniku 45l z którego ma jeszcze 1/3 ;]

 

Jak zrobi to bez codziennego przypinania się do kabla, to wtedy wpadnę w zachwyt, a tak, to tak jakby się chwalił, że może wytrzymać tydzień bez picia tylko, że na kroplówkach jedzie :skromny:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jak zrobi to bez codziennego przypinania się do kabla, to wtedy wpadnę w zachwyt, a tak, to tak jakby się chwalił, że może wytrzymać tydzień bez picia tylko, że na kroplówkach jedzie :skromny:
Ale to podpięcie codzienne kosztuje ekwiwalent 0.5l paliwa

Nie warto się "schylic" ?

Wysłane z tel.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

Autor wybierając 1.0tsi kierował się też argumentem rzadkiej konieczności tankowania.

 

No to idąc dalej tym tropem zaraz powinien tutaj coś napisać kolega mrBEAN, bo on ani razu nie zatankował :phi: więc bije wszystkich na głowę. Ale zaraz, zaraz codzienne podpinanie kabla to raczej częste tankowanie. :hmm:

W sumie to ja też mogę powiedzieć, że mój P107 zrobił już 2,5 tys. km a w zbiorniku nadal mam jakieś 3/4 z 35 litrów benzyny. :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, ppmarian napisał:

Ale to podpięcie codzienne kosztuje ekwiwalent 0.5l paliwa

Nie warto się "schylic" ?

Wysłane z tel.
 

 

Prosze Cię ;]

 

Auto o 100tys droższe i mówisz ze kupiłeś z oszczędności? ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No to idąc dalej tym tropem zaraz powinien tutaj coś napisać kolega mrBEAN, bo on ani razu nie zatankował :phi: więc bije wszystkich na głowę. Ale zaraz, zaraz codzienne podpinanie kabla to raczej częste tankowanie. :hmm:
W sumie to ja też mogę powiedzieć, że mój P107 zrobił już 2,5 tys. km a w zbiorniku nadal mam jakieś 3/4 z 35 litrów benzyny.
Porownujesz wizytę nawet co dwa tygodnie na stacji benzynowej z kolejnymi, hotdogami, fakturami, kartami na punkty, "pin i zielony prosze" do codziennego 5s podpięcie pod zasilanie?

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ppmarian napisał:

Porownujesz wizytę nawet co dwa tygodnie na stacji benzynowej z kolejnymi, hotdogami, fakturami, kartami na punkty, "pin i zielony prosze" do codziennego 5s podpięcie pod zasilanie?

 

Widzę, że nie zrozumiałeś w czym rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.05.2019 o 04:46, wujekcybul napisał:

Co ciekawe jeżdżę teraz po USA pacifica. 3.6V6 spalanie 8,4l na 100km.

jakby to bya nie pacifica 3,6, tylko 1,0-1,4 turbobenzyna, to miałbyś w okolicach 4 l/100 ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Jaruga napisał:

30 tys kilometrów na jednym oleju wydaje mi się absurdalne trochę...

Bo to jest absurdalne, a tym bardziej w nowym silniku, gdzie jeszcze pozostają opiłki z obróbki elementów w fabryce.

W sensownym ASO przy pierwszym przeglądzie dostaniesz pytanie czy będziesz jeździł samochodem po gwarancji. Jeśli powiesz, że tak, to sami zarekomendują Ci skrócenie interwałów między wymianami oleju do 15 000 km. 30 000 km to zbyt dużo - właściwości oleju się zmieniają, zdolności filtrowania przez filtr oleju spadają.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaruga napisał:

@kravitz ędziesz wymieniał olej dodatkowo?

Właśnie dobijam do 10kkm i się zastanawiam.

30 tys kilometrów na jednym oleju wydaje mi się absurdalne trochę...

 

U mnie chyba dokładnie taki sam przebieg ;)

 

Nie, nie zamierzam nic inwestować w to auto. Ma być u mnie maks 4 lata. Mysle ze da radę.

 

Przebieg i jako ciekawostka spalanie długookresowe.

154B8930-516D-4DC8-B6B8-505EAE25DD81.jpeg

A115393C-A7B6-45DF-BD5F-20540DC4F5CD.jpeg

  • Lubię to 1
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

W sensownym ASO przy pierwszym przeglądzie dostaniesz pytanie czy będziesz jeździł samochodem po gwarancji. Jeśli powiesz, że tak, to sami zarekomendują Ci skrócenie interwałów między wymianami oleju do 15 000 km. 30 000 km to zbyt dużo - właściwości oleju się zmieniają, zdolności filtrowania przez filtr oleju spadają.

 

W sumie to nic dziwnego, bo dzieku temu dodatkowo zarobia na tych wymianach ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jaruga napisał:

@kravitz ędziesz wymieniał olej dodatkowo?

Właśnie dobijam do 10kkm i się zastanawiam.

30 tys kilometrów na jednym oleju wydaje mi się absurdalne trochę...

 

Ja mam też GVII 1.0 TSI tylko ten 85KM i nie wytrzymałem i zmieniłem olej.

 

13.000km i półroku bez tygodnia.

Zlany olej to był gorzej niż szlam. Auto inaczej pracuje po wymianie. Wymiana w ASO byłaby po roku i ok. 27kkm.

 

Olej, filtr, korek i uszczelkę kupiłem w ASO więc cześci ori.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

U mnie chyba dokładnie taki sam przebieg ;)

Nie, nie zamierzam nic inwestować w to auto. Ma być u mnie maks 4 lata. Mysle ze da radę.

 

 

Oryginalny olej VW 140 zł, oryginalny filtr 40 zł, wymiana w porządnym warsztacie 40 zł. Ile to kosztuje w stosunku do ceny, jaką zapłaciłeś za auto? Coś około 0,3%. Może za 4 lata ktoś z bliskich, albo z rodziny zgłosi się do Ciebie, by odkupić tego Golfa i z czystym sumieniem powiesz, że auto jest cacy, czy może ostrzeżesz, że zrobiłeś 100 kkm na smalcu w silniku i nie wiesz, jak długo jeszcze silnik nie będzie brał oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, kaczorek79 napisał:

Oryginalny olej VW 140 zł, oryginalny filtr 40 zł, wymiana w porządnym warsztacie 40 zł. Ile to kosztuje w stosunku do ceny, jaką zapłaciłeś za auto? Coś około 0,3%. Może za 4 lata ktoś z bliskich, albo z rodziny zgłosi się do Ciebie, by odkupić tego Golfa i z czystym sumieniem powiesz, że auto jest cacy, czy może ostrzeżesz, że zrobiłeś 100 kkm na smalcu w silniku i nie wiesz, jak długo jeszcze silnik nie będzie brał oleju?

 

Napiszę w ogłoszeniu pewnie coś takiego.

 

Golf 1.0TSI Comfortline, od pierwszego właściciela, serwisowany w ASO.

 

Nie będę się bawił w żadne kolorowanki.

Książka jest do wglądu. Zaraz, jaka książka? Do nowych VW nie dają książki. Do sprawdzenia historia w ASO.

Przebieg pewnie będzie w okolicach 70tyś km, czyli akurat dwa darmowe przeglądy za mną. Wkład własny mam nadzieję "0" (słownie: zero).

 

Każda ponadprogramowa wizyta w serwisie to dla mnie jest w pewnym sensie awaria.

Kupiłem Golfa z kilku powodów, ale jednym z nich były przeglądy co 30tyś km. Po pewnym czasie nawet o tym zapomniałem i się miło zaskoczyłem jak znalazłem info w kompie samochodu, że nastepny przegląd będzie, jak będę o 2 lata starszy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał:

 

Napiszę w ogłoszeniu pewnie coś takiego.

 

Golf 1.0TSI Comfortline, od pierwszego właściciela, serwisowany w ASO.

 

Nie będę się bawił w żadne kolorowanki.

Książka jest do wglądu. Zaraz, jaka książka? Do nowych VW nie dają książki. Do sprawdzenia historia w ASO.

Przebieg pewnie będzie w okolicach 70tyś km, czyli akurat dwa darmowe przeglądy za mną. Wkład własny mam nadzieję "0" (słownie: zero).

 

Każda ponadprogramowa wizyta w serwisie to dla mnie jest w pewnym sensie awaria.

Kupiłem Golfa z kilku powodów, ale jednym z nich były przeglądy co 30tyś km. Po pewnym czasie nawet o tym zapomniałem i się miło zaskoczyłem jak znalazłem info w kompie samochodu, że nastepny przegląd będzie, jak będę o 2 lata starszy.

 

Zaraz zaraz, a czy niezależnie od przebiegu nie należy po roku i tak wymienić oleju?

Zwłaszcza, że w TSI jest turbosprężarka i przede wszystkim ona nie lubi starego oleju.

 

4 godziny temu, Mars_wrc napisał:

Ja mam też GVII 1.0 TSI tylko ten 85KM i nie wytrzymałem i zmieniłem olej.

 

13.000km i półroku bez tygodnia.

Zlany olej to był gorzej niż szlam. Auto inaczej pracuje po wymianie. Wymiana w ASO byłaby po roku i ok. 27kkm.

 

Widzisz, nie dziwię się, że niektórzy pierwszą wymianę robią nawet dużo wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Majkiel napisał:

Zaraz zaraz, a czy niezależnie od przebiegu nie należy po roku i tak wymienić oleju?

Zwłaszcza, że w TSI jest turbosprężarka i przede wszystkim ona nie lubi starego oleju.

 

Teraz każde auto ma turbo, a przebiegi miedzyprzegladowe coraz dłuższe.

 

Nic nie wiem o wcześniejszej wymianie oleju. Komp pokazuje jeszcze półtora roku i ponad 20tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Majkiel napisał:

Zaraz zaraz, a czy niezależnie od przebiegu nie należy po roku i tak wymienić oleju?

Zwłaszcza, że w TSI jest turbosprężarka i przede wszystkim ona nie lubi starego oleju.

Producent przewiduje do 30 kkm lub do 2 lat. Komp przelicza interwał zależnie od stylu i "terenu" jazdy.

 

W Octavii miałem wymiany co rok, bo akurat wypadało co 30 kkm.

Sprzedana przy 110 kkm i wszystko ok.

 

Wszystkie floty robią książkowe interwały, auta dostają po dOOpie i jeżdżą.

Później kupują je forumowi masturbatorzy i wymieniają co chwilę, ku radości sprzedawców i producentów olejów. 

 

  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nawet jeszcze jestem w stanie zrozumieć wymianę po 30kkm lub po 2 latach, jeżeli auto w jakiś sposób "kontroluje" te interwały.

 

Ale rezygnacji z pierwszej wymiany i ciskanie auta 30kkm lub 2 lata na pierwszym oleju nie pojmuję. Tzn. ideę rozumiem, ma być jak najtaniej zwłaszcza jak flota bierze x sztuk, bo wtedy cena wymiany razy x daje jakąś tam kwotę.

 

Mi sumienie nie pozwoliło dłużej czekac z wymianą. 3 lata temu w nowej wtedy Astrze J 1.4T pierwsza wymiana była po 3kkm, potem już zgodnie z wytycznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Vadero napisał:

Żona jakąś slużbową Octavie kombi 1.0 przywiozła. Auto dla każdego kto potrzebuje - przebieg 13kkm, srednie spalanie z 7kkm - 6.2 8]

To i tak dużo, skoro ja wożą zamiast nia jeździć. :phi:

Dobra, dobra 13kkm na wyciągarce nie ukręciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wszystkie floty robią książkowe interwały, auta dostają po dOOpie i jeżdżą.

Później kupują je forumowi masturbatorzy i wymieniają co chwilę, ku radości sprzedawców i producentów olejów. 

jak ktoś natrzepie 30kkm w rok to może i ten olej się jeszcze jakoś do czegoś nadaje, jak lata po trasie

ale przez 2 lata to on nazbiera tyle wody, paliwa, nagaru że raczej nie będzie tak samo smarował silnika jak powinien

 

wystarczy olej w benzynie sprawdzać co 3-4kkm i widać na bagnecie po zapachu, kolorze postęp jego degradacji

nie mowiac o tym ze jak auto ma 1 litr pojemności to tam jest mniej niż 4 litry pojemności oleju,

 

no ale Polaki cebulaki tak mają, ja tym będę jeździł 4 lata więc nie inwestuję, by inny zamiast dalej zmieniać olej, niech wymieni turbosprężarkę albo potem się buja ze zużyciem oleju bo cały silnik w smole, szybciej się zużyje i więcej spali paliwa

 

i potem kup auto używane, heh.

 

co jak co ale VW to dobrze wykminił

przez 4-5 lat silnik jakoś wytrzyma, flota tanio kupi, księgowy zauważy, że koszt serwisu przewidywalny, więc bierzmy VW.

Potem kolejny użytkownik będzie łatował kasę w serwis.

Edytowane przez Cinos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Cinos napisał:

 

co jak co ale VW to dobrze wykminił

przez 4-5 lat silnik jakoś wytrzyma, flota tanio kupi, księgowy zauważy, że koszt serwisu przewidywalny, więc bierzmy VW.

Potem kolejny użytkownik będzie łatował kasę w serwis.

 

i widzisz dlaczego nie kupie nigdy TDI ani TSI z VW (jak i tym podobnych marek) ;]  No chyba ze za 25 lat jak bedzie warte 2-3 tysie ...... ale one nie dotrwaja w jednym kawalku (przynajmniej silnik i DSG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cinos napisał:

no ale Polaki cebulaki tak mają, ja tym będę jeździł 4 lata więc nie inwestuję, by inny zamiast dalej zmieniać olej, niech wymieni turbosprężarkę albo potem się buja ze zużyciem oleju bo cały silnik w smole, szybciej się zużyje i więcej spali paliwa

 

No tak, bo na zachod od Odry to wszyscy jak jeden wymieniają olej 3 razy częściej niż potrzeba :hehe:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

No tak, bo na zachod od Odry to wszyscy jak jeden wymieniają olej 3 razy częściej niż potrzeba :hehe:

 

Dokladnie:hehe:

Moja alfa-wymiany oleju w silniku co  2 lata i 30kkm,wymiany oleju w dwusprzeglowce co....Zaraz ,zaraz -jaka wymiana oleju w DSG???

Oczywiscie o sprawdzeniu poziomu oleju w silniku przez te 2 lata mozna zapomniec-przeciez wlano na przegladzie wiec musi starczyc do nastepnego:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, gregoryj napisał:

 

i widzisz dlaczego nie kupie nigdy TDI ani TSI z VW (jak i tym podobnych marek) ;]  No chyba ze za 25 lat jak bedzie warte 2-3 tysie ...... ale one nie dotrwaja w jednym kawalku (przynajmniej silnik i DSG)

 

Może niech ktoś napisze jak to jest w Renault.

Bo z tego co wiem, to tam od dłuższego czasu też są duże przebiegi pomiędzy przeglądami.

A ja nic oprócz 1.5dci nie słyszałem o jakiś wadliwych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kravitz napisał:

 

Może niech ktoś napisze jak to jest w Renault.

Bo z tego co wiem, to tam od dłuższego czasu też są duże przebiegi pomiędzy przeglądami.

A ja nic oprócz 1.5dci nie słyszałem o jakiś wadliwych silnikach.

 

1.9 dci tez miał te same problemy co 1.5 dci, ale to było jakies 15 lat temu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał:

 

1.9 dci tez miał te same problemy co 1.5 dci, ale to było jakies 15 lat temu ;]

 

Wyszukałem takie coś

https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/renault-plan-serwisowy-oleje-i-plyny-eksploatacyjne

 

I ciekawostka

2. RENAULT LAGUNA III 2.0  dCi (130/150KM) FAP  - wysokoprężny

PLAN SERWISOWY:

Co dwa lata lub co 60 tys. km

  • Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju

 

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cinos napisał:

co jak co ale VW to dobrze wykminił

przez 4-5 lat silnik jakoś wytrzyma, flota tanio kupi, księgowy zauważy, że koszt serwisu przewidywalny, więc bierzmy VW.

Potem kolejny użytkownik będzie łatował kasę w serwis.

 

Dokładnie tak.  I nagle się okazało, że floty to łykają, więc i inni  producenci też w to poszli, żeby być konkurencyjni.

Żeby było ciekawiej- po paru latach taki samochód trafia do sprzedaży na rynku wtórnym z hasłem "serwisowany w ASO". No super, tylko że książki serwisowej nie ma... bo od jakiegoś czasu w VW nie dają już książki serwisowej, więc nie będzie śladu że wymiany oleju były co 30 000 km. Tak owszem jest to zapisywane w systemie VW... ale tam dostęp ma tylko serwis i może udzielić informacji tylko właścicielowi samochodu :swinka:

 

Ja osobiście stwierdziłem, że będę wymieniał co 15 000 km. Czyli w moim przypadku wypada to co ok 10 m-cy. Poradziłem się kilku mechaników (nie z ASO w którym serwisuję :) ) i wszyscy mi doradzili taki krok. Pewno na wymianach longlife do końca gwarancji bym dojeździł bez problemu (a jakby jednak coś padło to jest gwarancja), tylko co potem - chcę pojeździć jeszcze z 2 lata po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maciej__ napisał:

 

No tak, bo na zachod od Odry to wszyscy jak jeden wymieniają olej 3 razy częściej niż potrzeba :hehe:

 

jak mądry i chce jeździć dłużej to pewnie tak

 

nie bez powodu ludzie zmieniają olej częściej niż zwykle, tak samo w DSG, aby wlasnie uniknąć kosztownej awarii

 

nie wiem co tu jest trudnego do zrozumienia, olej się zużywa na przestrzeni czasu, dostaje się do niego woda, paliwo, spaliny, czasami pracuje przegrzany jak lecisz pełen sandał w trasie

ma swoją określoną żywotność

 

https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/oleje-long-life-nie-ma-olejow-wytrzymujacych-30-tys-km/tdqt266

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.