Jump to content
sdss

Skoda Scala

Recommended Posts

3 minuty temu, wladmar napisał:

Polo w cenie Golfa? 

To ma 4,36 długości, a rozstaw osi 2,649 i bagażnik 460l.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, sdss napisał:

To ma 4,36 długości, a rozstaw osi 2,649 i bagażnik 460l.

Czyli ma konkurować z Octavią? Dziwny marketing... Jeżeli to ma być Octavia w cenie Fabii, to OK, ale gdzie wtedy będzie Rapid? 

Dziwna polityka. Ale w sumie to może mieć sens, bo obecnie Skoda nie ma auta kompaktowego - Rapid to jednak klasa B, zaś Octavia mocno C+ (również cenowo). A kompakt ma kosztować 60-80 kzł i jeżeli Scala zapewni tę lukę (najpopularniejszy segment) to spoko. Obecnie chcąc mieć kompakta człowiek nie kupi Skody. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wladmar napisał:

Czyli ma konkurować z Octavią? Dziwny marketing... Jeżeli to ma być Octavia w cenie Fabii, to OK, ale gdzie wtedy będzie Rapid? 

Dziwna polityka. Ale w sumie to może mieć sens, bo obecnie Skoda nie ma auta kompaktowego - Rapid 

Ztcp to to ma zastąpić Rapida w gamie kury. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wladmar napisał:

Czyli ma konkurować z Octavią? Dziwny marketing... Jeżeli to ma być Octavia w cenie Fabii, to OK, ale gdzie wtedy będzie Rapid? 

Dziwna polityka. Ale w sumie to może mieć sens, bo obecnie Skoda nie ma auta kompaktowego - Rapid to jednak klasa B, zaś Octavia mocno C+ (również cenowo). A kompakt ma kosztować 60-80 kzł i jeżeli Scala zapewni tę lukę (najpopularniejszy segment) to spoko. Obecnie chcąc mieć kompakta człowiek nie kupi Skody. 

To jest kompakt, rapida nie będzie. Paleta silników jak w Golfie i Octavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dziś premiera.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał być ósmy cud świata, całkiem nowa jakość designu u Skody, rewolucja stylistyczna, koniec z nudnymi autami itd, a wyszedł Rapid po FL.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, sdss napisał:

To jest kompakt, rapida nie będzie. Paleta silników jak w Golfie i Octavi.

Czyli będzie Citygo (czy jak mu tam) w klasie A, Fabia w B i Scala w C. To ma sens. Pozostaje problem Octavia/Superb, podejrzewam, że Superb zniknie, Octavia awansuje do D. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, ghost2255 napisał:

Miał być ósmy cud świata, całkiem nowa jakość designu u Skody, rewolucja stylistyczna, koniec z nudnymi autami itd, a wyszedł Rapid po FL.

Nie mam nic do Skody, miło wspominam moje dwie Fabie, ale w roku 2018 w kompakcie takie coś jest jednak żenujące:

 

11834292-skoda-scala-900-555.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, wladmar napisał:

Nie mam nic do Skody, miło wspominam moje dwie Fabie, ale w roku 2018 w kompakcie takie coś jest jednak żenujące:

 

11834292-skoda-scala-900-555.jpg

Reszta pewnie na tablecie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, sdss napisał:

Reszta pewnie na tablecie.

Wystającym tablecie (czego ja osobiście nienawidzę). 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, ghost2255 napisał:

Miał być ósmy cud świata, całkiem nowa jakość designu u Skody, rewolucja stylistyczna, koniec z nudnymi autami itd, a wyszedł Rapid po FL.

Nie wiele zmian w stosunku do tego :

taka-bedzie-nowa-skoda-rapid-28956_v1.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wladmar napisał:

Wystającym tablecie (czego ja osobiście nienawidzę). 

Niestety taka przyszłość, a można powiedzieć już teraźniejszość.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, sdss napisał:

Niestety taka przyszłość, a można powiedzieć już teraźniejszość.

Sporo producentów potrafi ładnie wkomponować tablet w deskę, ale Skoda nie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo teraz jest moda, ze ma wystawać z deski, jakby ktoś w garażu dolożył chiński tablet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak przy okazji - Golf rocznik 2017 (z wypożyczalni). Ta Scala nie jest taka zła :hehe:

 

20171206_115949.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, sdss napisał:

To jest kompakt, rapida nie będzie. Paleta silników jak w Golfie i Octavi.

Rapid zostanie ale liftback. Scala to nastepca spacebacka  

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, wladmar napisał:

Sporo producentów potrafi ładnie wkomponować tablet w deskę, ale Skoda nie. 

Ford? Toyota? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wladmar napisał:

Polo w cenie Golfa? 

To jest kompakt - wewnętrzny konkurent golfa i leona.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, wladmar napisał:

Tak przy okazji - Golf rocznik 2017 (z wypożyczalni). Ta Scala nie jest taka zła :hehe:

miałem to właśnie wrzucić...a golf  tak chwalony na AK za wnętrze.

Mnie ten panel w skodzie nie przeszkadza. Sam samochód też wygląda dobrze, jak na skodę. Widać postęp w stylistyce, ale nie rewolucję.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ghost2255 napisał:

Miał być ósmy cud świata, całkiem nowa jakość designu u Skody, rewolucja stylistyczna, koniec z nudnymi autami itd, a wyszedł Rapid po FL.

No bo to jest rapid po grubym FL i na większej płycie podłogowej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wladmar napisał:

Czyli będzie Citygo (czy jak mu tam) w klasie A, Fabia w B i Scala w C. To ma sens. Pozostaje problem Octavia/Superb, podejrzewam, że Superb zniknie, Octavia awansuje do D. 

superb stanie się omegą, to jest teraz dobra nisza na rynku, tania E klasa 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie mam nic do Skody, miło wspominam moje dwie Fabie, ale w roku 2018 w kompakcie takie coś jest jednak żenujące:
 
11834292-skoda-scala-900-555.jpg&key=419e021a3f09732fb360b4281476d8e60bba69e8a63dbb737f1becba84cd2d7c
Serio pytam: co w tym jest żenującego?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gilbert3 napisał:

Serio pytam: co w tym jest żenującego?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Pewnie za mało klawiszy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gilbert3 napisał:

Serio pytam: co w tym jest żenującego?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

pewnie to że nie wyglada tak samo jak tu  ;] 

i pewnie trzeba klikac menu ;]  no offence @wladmar

Suzuki-SX4-S-Cross-Review-Centre-Console

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, wladmar napisał:

Sporo producentów potrafi ładnie wkomponować tablet w deskę, ale Skoda nie. 

popatrz sobie na nową A klasę...

taki trend i nic na to nie poradzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, wladmar napisał:

Czyli ma konkurować z Octavią? Dziwny marketing... Jeżeli to ma być Octavia w cenie Fabii, to OK, ale gdzie wtedy będzie Rapid? 

Dziwna polityka. Ale w sumie to może mieć sens, bo obecnie Skoda nie ma auta kompaktowego - Rapid to jednak klasa B, zaś Octavia mocno C+ (również cenowo). A kompakt ma kosztować 60-80 kzł i jeżeli Scala zapewni tę lukę (najpopularniejszy segment) to spoko. Obecnie chcąc mieć kompakta człowiek nie kupi Skody. 

Rapida zastąpi i będzie konkurował z Golfem, Focusem, Astrą itp. Wymiarami to to samo. Podobno ma być tylko hatchback.

Wygląda to na ciekawą strategię. Żeby nie kanibalizował Octavii (to już schyłek Octavii mk3 - są szepty, że z rok będzie nowa) można się spodziewać, że w kolejnej generacji Octavia podrośnie nieco, by być jeszcze bliżej segmentu D, ale pełnym D nie będzie, bo tam weszłaby w drogę Passatowi. W D jest Superb, który bardzo miesza VW i nawet związki w VW przeciwko tej polityce protestowały... czyli Superb albo zniknie, albo kolejny podrośnie żeby być większy i droższy niż Passat.

Ciekawi mnie czy przy kolejnej generacji nie zniknie przypadkiem Fabia kombi, bo mogłaby odbierać klientów Scali, no i generalnie rynek odchodzi od B kombi.

 

Podoba mi się. W dobrym kierunku idzie design Skody. Ja widzę tu miejscami inspiracje Tipo i Focusem mk4. Nie ma nawet co porównywać z Rapidem, który był (moim zdaniem oczywiście) strasznie przytłaczający nijakością. Wygląd miał wyszukany jak smak konserwy turystycznej, a wnętrze materiałami i designem to był powrót do przeszłości lat 90 - strasznie źle mi się tym jeździło przez  te kilka dni, przez które miałem do dyspozycji Rapida 1.2.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, wladmar napisał:

Polo w cenie Golfa? 

A jest jakiś cennik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idzie Skoda w dobrym kierunku, zaczyna to wyglądać. Mnie osobiście Facie/Rapidy/Octavie odtrącały, a ta mi się nawet podoba.

Ciekawe jak wygląda wersja podstawowa? Zwykłe radyjko zamiast tabletu i trzy gałki z favorit jako panel klimatyzacji ;)

I jak z tym bagażnikiem - 460 litrów bez koła, z kołem dojazdowym czy pełnym ? Taki focus z zestawem naprawczym ma 375 litrów, ale już z pełnowymiarowym kołem zapasowym - 273 - jak w Uno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, delco napisał:

A jest jakiś cennik?

Cennik będzie jak będą zaczynać producję i będą znać wszystkie ceny i koszty z z fabryki, logistyki  i od dostawców.

Nikt Ci nie poda ceny dopóki sam nie wie ile to dokładnie kosztuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Jaruga napisał:

Cennik będzie jak będą zaczynać producję i będą znać wszystkie ceny i koszty z z fabryki, logistyki  i od dostawców.

Nikt Ci nie poda ceny dopóki sam nie wie ile to dokładnie kosztuje. 

Sądzilem że może gdzies sa jakieś wstępne zapowiedzi ;)

 Natomiast jak uczy zycie to cena ostateczna nie jest do końca scisle zwiazana z kosztami. ;)  

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, wladmar napisał:

Nie mam nic do Skody, miło wspominam moje dwie Fabie, ale w roku 2018 w kompakcie takie coś jest jednak żenujące:

 

 

Co powinno być w tym miejscu w kompakcie z 2018r?

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, lukaszek1207 napisał:

Co powinno być w tym miejscu w kompakcie z 2018r?

Mam nadzieję, że nie ekran dotykowy do sterowania klimą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

żenujące były pokrętła klimy manualnej w focusie jeszcze w 2014r.

117858d1430762560-air-conditioning-butto

żywcem wzięte z mk2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No popatrz a w Stilo rocznik 2004:

 

smw.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, SorenLorenson napisał:

żenujące były pokrętła klimy manualnej w focusie jeszcze w 2014r.

117858d1430762560-air-conditioning-butto

żywcem wzięte z mk2

To zobacz jakie są we fiacie z 2018 😄

65413_3_f8e6b2ce29ded2bc394a957c55196660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez te powyższe gałki wolałem dopłacić do klimy automatycznej w Tipo, choć w sumie nie było mi za bardzo potrzebne ;]

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gałki, pokrętła są w dzisiejszych czasach mniej lub bardziej urodziwe, ale chyba są najbardziej funkcjonalne ze wszystkich wymyślonych paneli sterowania przewietrzaniem wnętrza auta.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe czy w nowych autach (tych tańszych) przy klimie manualnej i pokrętłach stosowane są jeszcze zwykłe linki do ustawiania klapek. Np. w Bravo II wiele osób szukało używek z taką klimą zamiast automatycznej, bo w tej drugiej psują się czasem aktywatory i trzeba rwać całą deskę żeby je wymienić. W manualnej aktywator był chyba tylko jeden, do zamykania obiegu zewnętrznego. Z tym że kupując auto z salonu to raczej nie jest żaden argument, klima auto jest jednak wygodniejsza i te kilka lat podziała bez problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, kartonik napisał:

Przez te powyższe gałki wolałem dopłacić do klimy automatycznej w Tipo, choć w sumie nie było mi za bardzo potrzebne ;]

Wcale się nie dziwię ;) Ja z tego powodu właśnie nie kupiłem tipo... Nie mogłem na to patrzeć po prostu ;) a wersja lounge była dla mnie za droga.

900171192_9_1080x720_pop-14-16v-t-jet-120km-oferta-specjalna-.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.12.2018 o 21:03, Cendra napisał:

Brzydal...

Weź sobie zmień zdjęcie w avatarze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, kubajg napisał:

Ciekawe czy w nowych autach (tych tańszych) przy klimie manualnej i pokrętłach stosowane są jeszcze zwykłe linki do ustawiania klapek. Np. w Bravo II wiele osób szukało używek z taką klimą zamiast automatycznej, bo w tej drugiej psują się czasem aktywatory i trzeba rwać całą deskę żeby je wymienić. W manualnej aktywator był chyba tylko jeden, do zamykania obiegu zewnętrznego. Z tym że kupując auto z salonu to raczej nie jest żaden argument, klima auto jest jednak wygodniejsza i te kilka lat podziała bez problemów.

Kolega miał Stilo i co chwilę zmieniał te aktywatory. U mnie w Grande (11lat, 175kkm) póki co nic się nie dzieje i chyba ich już nie ma, albo coś inaczej zrobili.

15 godzin temu, kartonik napisał:

Przez te powyższe gałki wolałem dopłacić do klimy automatycznej w Tipo, choć w sumie nie było mi za bardzo potrzebne ;]

I bardzo dobrze. W fieście żony jest klima manualna, w Punto klimatronik - nie ma porównania. Z różnych rzeczy w aucie mógłbym zrezygnować, mogą być korbki, może nie być obrotomierza, ale manualnej klimy to raczej nie zaakceptuję ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.12.2018 o 21:13, wladmar napisał:

Nie mam nic do Skody, miło wspominam moje dwie Fabie, ale w roku 2018 w kompakcie takie coś jest jednak żenujące:

 

11834292-skoda-scala-900-555.jpg

To jest wersja wyższa niż "golas" z klimą automatyczną. W wersji bieda będzie to wyglądać tak:

 

image.png.be68123b575eee4ac74f1cbb44cba0a0.png

 

albo tak

 

image.png.3fde554dbba04b4fb12ae9999660d91a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzednim samochodzie BravoII miałem manuala i specjalnie mi to nie przeszkadzała, a i wyglądało to w miarę przyzwoicie.

 

klima Bravo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 8.12.2018 o 09:27, lukaszek1207 napisał:

Gałki, pokrętła są w dzisiejszych czasach mniej lub bardziej urodziwe, ale chyba są najbardziej funkcjonalne ze wszystkich wymyślonych paneli sterowania przewietrzaniem wnętrza auta.

Oczywiście, że tak!  Dla mnie muszą byc albo automatyczna klima albo manualna ale koniecznie z pokretłami. Smyrać po ekranie to można ale na postoju a nie w czasie jazdy (szczególnie miejskiej).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 9.12.2018 o 14:18, 62545tomasz napisał:

jak nie przesadza z cena to bedzie HIT

I nie potną za bardzo wyposażenia.

 

Fabia w folderach reklamowych czy testach ma silnik 1.0 TSI 110KM i wygląda tak:

Podobny obraz

 

A cennik otwiera wersja 1.0 MPI 60KM, który wygląda tak:

Znalezione obrazy dla zapytania skoda fabia 2019 active

... Porównując do Favorit czy Felicii, dali nową kierownicę, elektryczną regulacje lusterek i przesunęli niżej trzy pokrętła nawiewu, a dziurę na radio dali wyżej :)

 

Tipo też otwiera cenniki dość niskimi cenami, ale jak dołożysz silnik, koła, światła itd. to bez problemu robi się 70 a nawet 80 tysięcy ;) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.