Skocz do zawartości

[KzAK] A gdyby tak elektryka do 50k pln


karax

Rekomendowane odpowiedzi

Jak myślicie? Jest szansa na coś elektrycznego w takim budżecie? Oczywiście mowa o używanych.

W sumie chyba tylko Leaf się łapie.

Co trzeba sprawdzać i na jakie oferty zwracać uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Jak byś wykorzystywał to auto?

To coś dopasujemy, choć Leaf w tym budżecie raczej nie ma konkurencji, kwestia sposobu wykorzystania?!

To może tak. 

W domu mam Toyotę Aygo (żona nią jeździła do pracy) oraz Grand Cherokee (jeździłem nim ja plus służył na wszystkie wypady dalsze).

Aktualnie żona dostała nowe auto (którym nadal dojeżdża do pracy). Z racji, że auto nowe i całkiem spore od tego czasu raczej będzie nam służyło na wyjazdy dalsze.

Plan jest zatem żeby pozbyć się Aygo (no nie jest używane), Jeepa (bo mimo, że nic się nie dzieje swoje lata już ma) i kupić auto dla mnie jako podstawowe.
Ja auto wykorzystuję do jazdy po mieście i okolicach (max 100-120 km dziennie). Z racji, że jedno auto w trasy już mamy, większa myślałem o czymś mniejszym (przy czym Leaf wcale nie jest taki mały).

I teraz mam dylemat...

Żonka chciałaby, żeby to było coś w miarę świeżego, powiedzmy max 5 lat. Ja w sumie jakichś strasznych wymagań nie mam.

Paradoksalnie jakbym wybrał pełnego elektryka to więcej jeździła by nim żona (bus pasy i darmowe parkowanie). Ja w pracy mam parking plus żadnych bus pasów po drodze.

Mam tak kilka pomysłów: Zoe, Leaf, 500e, Spark. Ale też myślę nad hybrydą: Prius, Ampera, Yaris, CT.

Generalnie trochę w kropce jestem. Auto ma być w teorii dla mnie więc chciałbym, żeby dawało jakiś fun z jazdy, ale tak jak pomyślę sobie czym do tej pory jeździłem, to w każdym z aut znajdowałem jakiś fun factor...

Do wydania miałbym powiedzmy 50-60k pln i tego bym chciał się trzymać. Co byś w tej sytuacji powiedział?

 


ps: Opcje ostatnie to zostawić Jeepa (ale jak teraz go nie puszczę to za chwilę nie będzie on miał żadnej wartości) albo kupić coś kierując się jedynie fantazją (tutaj tylko Challenger lub Charger).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2018 o 00:24, karax napisał:

Do wydania miałbym powiedzmy 50-60k pln i tego bym chciał się trzymać. Co byś w tej sytuacji powiedział?

Najlepiej i najkorzystniej będzie kupić Leafa 24 kWh. Budżet jest odpowiedni.

Szukać trzeba roczniki od połowy 2013 r., bo wtedy był lift. Auto miało ponad 100 poprawek/ulepszeń wg. producenta.

Szukać wersji Acenta lub Tekna. Visia jest bieda, i można przez to auta nie polubić.

Raczej unikać importu z USA, bo każdy jest po przygodzie ale to już jak kto uważa.

 

Przy zakupie zwrócić uwagę na stan baterii. Najlepiej weryfikować, przez apkę Leaf Spy.

 

Teraz kwestie zasięgu, żeby nie być zaskoczonym.

Zależnie od warunków pogodowych, temperatur, deszczu, wiatru, stylu jazdy i wielu innych ;], średni zasięg wozu przy pełnym naładowaniu, to ok. 80-130 km.

W uproszczeniu zima bliżej 80-100 km, wiosna-lato-jesień 100-130 km.

 

W Warszawie i pod Warszawą ogólnie już stacji ładowania nie brakuje, także zawsze gdzieś awaryjnie będzie można się doładować.

Przejrzyj tu, nie ma wszystkich stacji, ale większość jest.

https://www.plugshare.com

CHAdeMO Cię interesuje i Type 2/Type1.

By korzystać ze słupków Type 2, będziesz do Leafa potrzebował kabel Type2 --> Type 1. (ok. 600 zł)

 

Parkingi miejskie wszystkie dla EV są za free.

Ładując w domu elektryka, warto zazwyczaj przejść na jakąś nocną taryfę lub weekendowo-nocną.

 

Samo auto konstrukcyjnie jest z 2010 roku, ale ogólnie nie da się go nie lubić :)

W środku sporo miejsca dla pasażerów i kierowcy, bagażnik też nie mały.

Czytać, googlować, jak będą jakieś wątpliwości to pytaj. Bo w necie sporo śmieci też ludzie piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, snoopi_lubin napisał:

@mrBEAN 

A powiedz jak działa ogrzewanie?

Trzeba coś nagrzać czy odrazu cieplutko?

Odpalasz wóz, po ok 30 s zaczyna lecieć ciepłe powietrze, a po ok. 1 minucie gorące.

 

Dodatkowo, jeśli auto jest podpięte do zasilania, np. rano jak się ładuje lub pod pracą, to jest timer grzania,

i można ustawić by np. o 7.00 w aucie w środku było 20*C. Takie webasto jakby.

 

Ogólnie ogrzewanie działa bardzo sprawnie, a jeśli egzemplarz ma pompę ciepła, to działa też dość wydajnie.

Choć zimą wyraźnie zjada zasięg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.