Skocz do zawartości

Blad 1101 nieszczelność w ukladzie dolotowym


Mariuszdt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem w astrze j 1.4 t benzyna gaz 2012 rok problem w wyskakującym bledem silnika kod bledu p1101 nieszczelnosc w ukladzie dolotowym . Sprawdziłem wszystkie czujniki szczelność itp i nic nie wskazuje na nieszczelność a blad wciaz wyskakuje dodam ze tylko na wolnych obrotch ma ktos jakies pomysły jak sie z tym uporać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.12.2018 o 10:38, Mariuszdt napisał:

Witam

Mam problem w astrze j 1.4 t benzyna gaz 2012 rok problem w wyskakującym bledem silnika kod bledu p1101 nieszczelnosc w ukladzie dolotowym . Sprawdziłem wszystkie czujniki szczelność itp i nic nie wskazuje na nieszczelność a blad wciaz wyskakuje dodam ze tylko na wolnych obrotch ma ktos jakies pomysły jak sie z tym uporać???

 

Raz zaraportowany błąd pedzie się przypominał do 5 czy 6 startów silnika.

 

Wpisz w google P1101 i czytaj, czytaj, czytaj. Masa informacji z różnych miejsc.

Ze swojej strony dodam, że pojawienie się tego błędu może też powodować:

- nieodpowiedni filtr powietrza

- źle poskładany dolot po wymianie w/w

- zła jakość paliwa w Polsce (oficjalne stanowisko GM; dla roczników 2010/2011 GM oferuje zmianę oprogramowania dla ECU zwiększający tolerancję, czas błędnych odczytów)

- zabrudzona przepustnica

 

[u mnie plucie błędami ustało po zmianie stacji benzynowej, zastosowaniu preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy i przeczyszczeniu przepustnicy]

 

Ty masz jeszcze założony gaz, co mocno komplikuje sprawę.

 

a tu wersja pesymistyczna:

 

 

Edytowane przez lessero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ha, odświeżę, a co, bo chyba pozbyłem się problemu.

 

trochę pojeździłem ze świecącym checkiem,

nie przejmowałem się za bardzo, nic się z autem nie stało.

 

P1101 wyskakiwał przeważnie na biegu jałłwym, na rozgrzanym silniku,

przeważnie w temperaturze poniżej 15 st.C

Często przy oczekiwaniu na zmianę sygnalizacji.

 

Na nierozgrzanym silniku, jak było "ssanie" i wyższe obroty,

albo kiedy pracowała klimatyzacja [też większe obroty],

problem zanikał.

 

Objaw to były falujące wolne obroty [delikatnie], albo zakrztuszenie się jednorazowe silnika.

 

A probemu pozbyłem się gruntownie i dokładnie czyszcząc MAF sensor. I przepustnicę.

MAF sensor czyściłem najpierw zmywaczem K2 do przepustnic,

potem specjalistycznym preparatem do czyszczenia elektroniki.

 

Przy czyszczeniu przepustnicy paluchami kręciłem skrzydełkiem.

Przepustnicy nie zdejmowałem. Nic się nie stało z autem.

Wysychał 5 godzin, startnął dopiero po dłuzszej chwili.

Autoadaptacja nie jest wymagana.

 

Pełno filmów instruktażowych w necie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.