Skocz do zawartości

Stilo 1,9MJ problemy z odpalaniem


criss1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
pierwsze odpalenie po nocy jest ok, drugie odpalenie jeszcze na zimnym silniku już z problemami. 
Po pierwszym odpaleniu jadę około np. 800 m, postój 10 minut, drugie odpalenie, samochód już nie chce normalnie zapalić tylko szarpie albo w ogóle nie zapala tak jakby ktoś, odciął dopływ paliwa.

Dopiero za którymś razem w mękach odpali.
Natomiast jak po nocy pierwszy raz odpalę i jeżdżę, dopóki silnik się nie nagrzeje to, później nie ma problemu z odpalaniem. 
Jest problem z odpalaniem, jak samochód jest na takim przejściu, że  już ostygł, ale jeszcze nie jest całkowicie zimny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co czytałem, w silnikach 8V na sterowniku EDC16C39 CF4 znacząco wyśrubowano dawkę startową silnika co przy lekko rozgrzanym silniku może powodować problemy z odpalaniem. Zdaniem Cinka oraz tunera z forum alfaholików, modyfikacja ponoć załatwia problem. Na początek radzą oni jednak przyjrzeć się akumulatorowi i połączeniom masowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem jest podobnie, z tym że silnik szybciej się nagrzewa i nie jest to tak uciążliwe.
Latem drugie odpalenie po nocy, ale jeszcze na zimnym silniku jest takie jakby podgrzewanie świec, było za krótkie i szarpie przy uruchamianiu, ale już po przejechaniu 1 km jak sinik złapie temperaturę, nie ma problemu.

Akumulator jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie prawidłowe? Rozrusznik kręci żwawo, czy słychać, że ma ciężko? Do odpalenia diesla potrzebna jest odpowiednia prędkość obrotowa rozrusznika celem nabicia ciśnienia na listwie CR. Jeśli aku jest lekko wydrenowany kolejne odpalenie silnika po krótkiej trasie może spowodować trudności z uzyskaniem prędkości rozrusznika. Podobne objawy może dawać lekko sfatygowany rozrusznik co często było przyczyną w Oplach z bliźniaczym silnikiem CDTI. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci zdrowo, rozrusznik po regeneracji, może bardziej od strony elektroniki coś ?

Po nocnym postoju odpala prawidłowo, przejadę kawałek i jak silnik zdąży się rozgrzać, to nie ma problemu.
Kłopoty są jak po nocy po pierwszym odpaleniu silnik nie zdąży się jeszcze rozgrzać ( krótki dystans do przejechania) a ja muszę samochód odpalić drugi raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o elektronikę, to czułym punktem w Stilo jest skrzynka bezpieczników za akumulatorem. Warto też sprawdzić połączenia masowe. Ja mam identyczny problem, jedyna różnica jest taka, że pojawia się on u mnie wyłącznie w okresie zimowym. Zregenerowałem rozrusznik, wymieniłem komplet świec żarowych (Bosch), mam w miarę nowy akumulator (Westa Forse 74Ah 720A) ale problem wciąż się pojawiał. W tym roku - odpukać jeszcze mi się to nie zdarzyło. Miałem robić w tym roku czipa oraz modyfikację dawki startowej, ale nie mogłem się zgrać z terminami u tunera w Krk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już wymieniłem pompę wtryskową, czyszczenie EGR, sprawdzenie pompy paliowej w zbiorniku, na komputerze pokazuje niby wszystko ok, a jednak problemy są.

Oczywiście, że zimą są problemy większe niż latem.
Jak chce podjechać do sklepu rano, to najpierw muszę przejechać z 2 km, żeby silnik złapał temperaturę, to drugie odpalenie silnika będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień może na próbę czujnik położenia wału. Może w jakimś zakresie temperatur płata sobie figle. To taki strzał na szybko. ja zlogowałem u siebie czujnik temperatury podczas rozgrzewania silnika - żadnych zakłóceń wykresu. Dziś dostałem cynk od znajomka z forum żeby przeczyścić masę na lewej podłużnicy oraz zdemontować i oczyścić oczka przewodów masowych na klemie (-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko może coś z czujnikiem temperatury-tylko czego temperatury?
Bo to jest tak, jakby jakiś czujnik przekazywał informację, że silnik osiągnął odpowiednią temperaturę, a samochód-silnik zimny po pierwszym odpaleniu i przejechaniu 500 nie zdąży osiągnąć odpowiedniej temperatury, a czujnik może daje sygnał, że temperaturę odpowiednią osiągnął.

Bo dlaczego pierwsze po nocy odpalenie silnika jest ok, a po przejechaniu 500 m, i wyłączeniu silnika-postój z 10 minut, drugie odpalenie, auto już jest ciężko uruchomić, tak jakby coś odcięło paliwo. 

W drugim przypadku pierwsze odpalenie po nocy jest ok, a po przejechaniu 2-4 km wyłączenie silnika, postój z 10minut, drugie odpalenie, auto odpala już dobrze.

Po nocy pierwsze odpalenie dobrze — przejechane pierwsze 500m, postój-drugie odpalenie już z problemami. 
Natomiast jak przejadę, po pierwszym odpaleniu po nocy zamiast 500 metrów np. 2 km drugie odpalenie auta jest już ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby akumulator to za każdym następnym zakręceniem rozrusznika 5-6 razy szanse na odpalanie by malały, a on jednak w końcu odpala.
Ile w 1,9 MJ 120 km jest czujników temperatury i czego temperatury: płynu chłodzącego, oleju silnikowego, paliwa, czy jeszcze czegoś innego? i w którym miejscu?
Może jest jakiś błąd w komputerze sterującym pracą silnika ?
Robi się reset komputera do ustawień fabrycznych, czy coś podobnego?

Z czymś problem jest, tylko z czym i gdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę abyś miał z tytułu problemów z odpalaniem jakiś błąd. U mnie czysto. Czujniki w Stilo JTD/MJTD mogące mieć wpływ na problemy z odpalaniem to kolejno:

 

- czujnik temperatury silnika (cieczy) wkręcony w termostat

- czujnik ciśnienia doładowania/temperatury powietrza przykręcony do kolektora dolotowego w okolicy EGR

- czujnik położenia wału z tyłu silnika (dostępny na czuja od góry lub z lepszym dostępem z kanału)

- czujnik położenia wałka rozrządu pod plastikową osłoną rozrządu

- czujnik temperatury paliwa (pompa)

- czujnik ciśnienia oleju (silnik)

- czujnik ciśnienia paliwa (na listwie CR)

- przepływomierz (dolot)

 

Reset ustawień "Reset self learned functions" wykonasz w programie Multiecuscan z poziomu zakładki "Regulacje". Nie sądzę aby to pomogło.

Z rzeczy które zrobiłem u siebie:

 

- regeneracja rozrusznika

- wymiana akumulatora

- wymiana kompletu świec żarowych

 

Ponadto zlogowałem większość istotnych parametrów związanych z pracą silnika. Wszystko w normie. Wg zapewnień tunerów z forum Alfaholików najlepszym rozwiązaniem jest modyfikacja dawki rozruchowej ciepłego silnika. Pytany o to najlepszy tuner aut z grupy VAG w Polsce, do którego mam rzut beretem nie potwierdził mi tych rewelacji. 

Otrzymałem info, że to mogą być problemy z wtryskiwaczami, które są bardzo czułe temperaturowo co widać najlepiej na wykresach logów wraz z przebiegiem temperatury. Nie wiem jak u Ciebie z korektami, ale u mnie korekty mogłyby być lepsze. Poza tym, woń z wydechu jest dość drażniąca, mimo że auto generalnie nie kopci. To jest jedyna rzecz do której na razie mogę się doczepić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immobilizer? Czyżby jakiś nowy trop? Gdzieś już o tym czytałem. Muszę poszperać... Czytam, że przy problemach z immo, powinieneś mieć żółtą kontrolkę z kłódką na desce.

Ja właśnie puściłem zapytanie do Bosch'a o koszty sprawdzenia wtryskiwaczy. Obym się nie przewrócił... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.