criss1 Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Witam,pierwsze odpalenie po nocy jest ok, drugie odpalenie jeszcze na zimnym silniku już z problemami. Po pierwszym odpaleniu jadę około np. 800 m, postój 10 minut, drugie odpalenie, samochód już nie chce normalnie zapalić tylko szarpie albo w ogóle nie zapala tak jakby ktoś, odciął dopływ paliwa. Dopiero za którymś razem w mękach odpali.Natomiast jak po nocy pierwszy raz odpalę i jeżdżę, dopóki silnik się nie nagrzeje to, później nie ma problemu z odpalaniem. Jest problem z odpalaniem, jak samochód jest na takim przejściu, że już ostygł, ale jeszcze nie jest całkowicie zimny silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Po pierwsze jaki to silnik? 8V 120KM czy 16V 150KM? Po drugie, czy podczas tego długiego odpalania widzisz jakieś komunikaty na wyświetlaczu? I ostatnie pytanie, czy w aucie był/jest filtr DPF? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 8V 120KM, nie widzę komunikatów, ale nie dlatego że nie ma po prostu nie zwróciłem uwagi , DPF - brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Z tego co czytałem, w silnikach 8V na sterowniku EDC16C39 CF4 znacząco wyśrubowano dawkę startową silnika co przy lekko rozgrzanym silniku może powodować problemy z odpalaniem. Zdaniem Cinka oraz tunera z forum alfaholików, modyfikacja ponoć załatwia problem. Na początek radzą oni jednak przyjrzeć się akumulatorowi i połączeniom masowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 A jeszcze jedno. Czy problem pojawia się wyłącznie w okresie zimowym przy temperaturach poniżej +5 stopni C? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Latem jest podobnie, z tym że silnik szybciej się nagrzewa i nie jest to tak uciążliwe.Latem drugie odpalenie po nocy, ale jeszcze na zimnym silniku jest takie jakby podgrzewanie świec, było za krótkie i szarpie przy uruchamianiu, ale już po przejechaniu 1 km jak sinik złapie temperaturę, nie ma problemu. Akumulator jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Ładowanie prawidłowe? Rozrusznik kręci żwawo, czy słychać, że ma ciężko? Do odpalenia diesla potrzebna jest odpowiednia prędkość obrotowa rozrusznika celem nabicia ciśnienia na listwie CR. Jeśli aku jest lekko wydrenowany kolejne odpalenie silnika po krótkiej trasie może spowodować trudności z uzyskaniem prędkości rozrusznika. Podobne objawy może dawać lekko sfatygowany rozrusznik co często było przyczyną w Oplach z bliźniaczym silnikiem CDTI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Kręci zdrowo, rozrusznik po regeneracji, może bardziej od strony elektroniki coś ? Po nocnym postoju odpala prawidłowo, przejadę kawałek i jak silnik zdąży się rozgrzać, to nie ma problemu.Kłopoty są jak po nocy po pierwszym odpaleniu silnik nie zdąży się jeszcze rozgrzać ( krótki dystans do przejechania) a ja muszę samochód odpalić drugi raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Jeśli chodzi o elektronikę, to czułym punktem w Stilo jest skrzynka bezpieczników za akumulatorem. Warto też sprawdzić połączenia masowe. Ja mam identyczny problem, jedyna różnica jest taka, że pojawia się on u mnie wyłącznie w okresie zimowym. Zregenerowałem rozrusznik, wymieniłem komplet świec żarowych (Bosch), mam w miarę nowy akumulator (Westa Forse 74Ah 720A) ale problem wciąż się pojawiał. W tym roku - odpukać jeszcze mi się to nie zdarzyło. Miałem robić w tym roku czipa oraz modyfikację dawki startowej, ale nie mogłem się zgrać z terminami u tunera w Krk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 8 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Ja już wymieniłem pompę wtryskową, czyszczenie EGR, sprawdzenie pompy paliowej w zbiorniku, na komputerze pokazuje niby wszystko ok, a jednak problemy są. Oczywiście, że zimą są problemy większe niż latem.Jak chce podjechać do sklepu rano, to najpierw muszę przejechać z 2 km, żeby silnik złapał temperaturę, to drugie odpalenie silnika będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2018 Podmień może na próbę czujnik położenia wału. Może w jakimś zakresie temperatur płata sobie figle. To taki strzał na szybko. ja zlogowałem u siebie czujnik temperatury podczas rozgrzewania silnika - żadnych zakłóceń wykresu. Dziś dostałem cynk od znajomka z forum żeby przeczyścić masę na lewej podłużnicy oraz zdemontować i oczyścić oczka przewodów masowych na klemie (-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Na moje oko może coś z czujnikiem temperatury-tylko czego temperatury?Bo to jest tak, jakby jakiś czujnik przekazywał informację, że silnik osiągnął odpowiednią temperaturę, a samochód-silnik zimny po pierwszym odpaleniu i przejechaniu 500 nie zdąży osiągnąć odpowiedniej temperatury, a czujnik może daje sygnał, że temperaturę odpowiednią osiągnął.Bo dlaczego pierwsze po nocy odpalenie silnika jest ok, a po przejechaniu 500 m, i wyłączeniu silnika-postój z 10 minut, drugie odpalenie, auto już jest ciężko uruchomić, tak jakby coś odcięło paliwo. W drugim przypadku pierwsze odpalenie po nocy jest ok, a po przejechaniu 2-4 km wyłączenie silnika, postój z 10minut, drugie odpalenie, auto odpala już dobrze.Po nocy pierwsze odpalenie dobrze — przejechane pierwsze 500m, postój-drugie odpalenie już z problemami. Natomiast jak przejadę, po pierwszym odpaleniu po nocy zamiast 500 metrów np. 2 km drugie odpalenie auta jest już ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Na Twoim miejscu przed tym drugim odpalaniem odpiąłbym wtyczkę czujnika temperatury na próbę. Podmieniłbym również na próbę akumulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Jakby akumulator to za każdym następnym zakręceniem rozrusznika 5-6 razy szanse na odpalanie by malały, a on jednak w końcu odpala.Ile w 1,9 MJ 120 km jest czujników temperatury i czego temperatury: płynu chłodzącego, oleju silnikowego, paliwa, czy jeszcze czegoś innego? i w którym miejscu?Może jest jakiś błąd w komputerze sterującym pracą silnika ?Robi się reset komputera do ustawień fabrycznych, czy coś podobnego?Z czymś problem jest, tylko z czym i gdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Nie sądzę abyś miał z tytułu problemów z odpalaniem jakiś błąd. U mnie czysto. Czujniki w Stilo JTD/MJTD mogące mieć wpływ na problemy z odpalaniem to kolejno: - czujnik temperatury silnika (cieczy) wkręcony w termostat - czujnik ciśnienia doładowania/temperatury powietrza przykręcony do kolektora dolotowego w okolicy EGR - czujnik położenia wału z tyłu silnika (dostępny na czuja od góry lub z lepszym dostępem z kanału) - czujnik położenia wałka rozrządu pod plastikową osłoną rozrządu - czujnik temperatury paliwa (pompa) - czujnik ciśnienia oleju (silnik) - czujnik ciśnienia paliwa (na listwie CR) - przepływomierz (dolot) Reset ustawień "Reset self learned functions" wykonasz w programie Multiecuscan z poziomu zakładki "Regulacje". Nie sądzę aby to pomogło. Z rzeczy które zrobiłem u siebie: - regeneracja rozrusznika - wymiana akumulatora - wymiana kompletu świec żarowych Ponadto zlogowałem większość istotnych parametrów związanych z pracą silnika. Wszystko w normie. Wg zapewnień tunerów z forum Alfaholików najlepszym rozwiązaniem jest modyfikacja dawki rozruchowej ciepłego silnika. Pytany o to najlepszy tuner aut z grupy VAG w Polsce, do którego mam rzut beretem nie potwierdził mi tych rewelacji. Otrzymałem info, że to mogą być problemy z wtryskiwaczami, które są bardzo czułe temperaturowo co widać najlepiej na wykresach logów wraz z przebiegiem temperatury. Nie wiem jak u Ciebie z korektami, ale u mnie korekty mogłyby być lepsze. Poza tym, woń z wydechu jest dość drażniąca, mimo że auto generalnie nie kopci. To jest jedyna rzecz do której na razie mogę się doczepić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Jutro jestem w serwisie.Zagadam również w sprawie zwiększenia dawki startowej paliwa i immobilizera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 10 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 Immobilizer? Czyżby jakiś nowy trop? Gdzieś już o tym czytałem. Muszę poszperać... Czytam, że przy problemach z immo, powinieneś mieć żółtą kontrolkę z kłódką na desce. Ja właśnie puściłem zapytanie do Bosch'a o koszty sprawdzenia wtryskiwaczy. Obym się nie przewrócił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.