Skocz do zawartości

wybór auta - sercem czy rozumem?


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

Na placu boju mamy 3 zawodników:

- Volvo S90

 

2dedc92db934eb429b90c83d01706a4dx.jpg

 

- BMW 5

 

877879972_1_1080x720_520d-xdrive-m-pakie

 

- VW Arteon

 

2018-Volkswagen-Arteon-Elegance-rear-thr

 

Wszystkie z silnikami diesla o mocy ~240KM, wszystkie z automatem i ogólnie nieźle wyposażone.

 

Co byście wybrali i czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, FrugOs napisał:

@sherif, czemu nijak? ta sama wielkość/klasa.

Nie porównywałem wymiarów, ale V90 jest gigantycznym autem z zewn i wew. Arteonem jeździłem i dla mnie to poprostu ładniejszy Passat. Jest większy od poprzedniego CC ale miejsca IMHO ma mniej - takie miałem odczucie w salonie. Kwestia wyposażenia i wykończenia to jak dwie różne klasy, co ma odbicie w cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, FrugOs napisał:

Na placu boju mamy 3 zawodników:

 

To zależy kto za to płaci i na ile ten wydatek boli ;)

 

Jako słuzbowe brałbym pewnie BMW ;]

Jako prywatne bym się już zastanawiał pomiędzy VW i Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arteon vs BMW - VW jest w środku wiele mniejszy (szerokość), prowadzenie też zauważalnie gorsze, automat DSG też niższa liga niż hydraulik w BMW.

Volvo nie znam więc przejechał bym się BMW i Volvo i wybrał przyjemniejszy dla kierowcy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał:

Nie porównywałem wymiarów, ale V90 jest gigantycznym autem z zewn i wew. Arteonem jeździłem i dla mnie to poprostu ładniejszy Passat. Jest większy od poprzedniego CC ale miejsca IMHO ma mniej - takie miałem odczucie w salonie. Kwestia wyposażenia i wykończenia to jak dwie różne klasy, co ma odbicie w cenie.

Arteon ma więcej miejsca niż Superb wiec znacznie znacznie więcej niż w CC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, johny napisał:

Arteon ma więcej miejsca niż Superb wiec znacznie znacznie więcej niż w CC

We wnętrz Arteon większy niż Superb ? Nie zauważyłem, jest sporo większy niż CC, ale do Superba to mu brakuje ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, FrugOs napisał:

Jeździłem każdym. Ceny zbliżone, koło 200k netto. 

 

@karax, nie pasują mi mesie. Bez konkretnego powodu 🙂

 

szkoda bo ja patrząc na szybkiego sedana właśnie na coś takiego bym spojrzał. Ewentualnie jakiś Lexus. Z tych trzech co podałeś to miałbym ciężki orzech, wizualnie najlepiej VW. Patrząc na kwestie odsprzedaży chyba BMW.

A może mógłbyś zamiast 5er kupić 4er ? Bo to jest sporo ładniejsze imho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw przyznam, że trochę dziwny, bo S90 i seria 5 są sporo większe i sporo droższe od Arteona. 

Ja przy takim wyborze wybrałbym BMW:

- najbardziej podoba mi się wizualnie,

- BMW można liczyć, że będzie bardzo dobrze się prowadzić,

- pakiet serwisowy na 5 lat robi różnicę przy kosztach użytkowania,

- BMW będzie dobrze trzymać wartość i łatwo je potem sprzedać (VW w sumie podobnie),

- mam największe zaufanie do jakości wykonania i trwałości w BMW (zdecydowanie większe niż Volvo czy VW/Audi). 

 

Volvo będzie najdroższe w zakupie i serwisie, stylistyką nie porywa (co nie znaczy że jest brzydkie).

VW Arteon to po prostu bardzo dobry samochód, tyle że nie jest tyle lepszy od Passata, by aż tyle względem Passata dopłacać, by go kupić. Wygląd nie jest tak cudny, by to uzasadnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AstraC napisał:

A tak zapytam S90 to powinien być odpowiednik 7er nie przypadkiem?

Zdecydowanie nie. To klasa E , wielka bo 5 m bez 4 cm zdaje się ale auto pozycjonowane na równi z 5er, E klasa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Przypal napisał:

 

Co kto lubi. IMO jest z tyłu przeraźliwie paskudne.

 

 

No i co z tego?

Może nie paskudne ale kontrowersyjny ma tył to fakt. Generalnie jednak auto jest piękne i co dla mnie najważniejsze w miare oryginalne, nie ginie  w tłumie innych E klas, 5er, Audi.

A że to Volvo , no po prostu , szwedzkie- nie chińskie, solidne ,fajne. Wiem ,że nie aż tak jak starsze modele ale sentyment do marki mam, tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie trzy auta godne prawdziwego Autokącikowicza.

Ja bym wybrał Volvo - przez sentyment do marki.

 

Arteon jakoś mi odstaje od pozostałych (rozważałem go jako alternatywę Passata/Suberba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo - najrzadziej spotykane i chyba najciekawsze w zestawieniu.

Jechałem za kółkiem najmocniejszej benzyny - nie wiem jaka jest dostępna teraz ale jak auto wychodziło to było 2.0l biturbo.

 

Chyba 320 KM, zbierało się to świetnie i prowadziło jak mniejsze auto :ok:

Trochę raziło mnie wykończenie bagażnika - normalnie z blachy wystawały metalowe wkręty 8-)

 

Poza tym auto mi się podobało pomimo, że to wielka krowa ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.12.2018 o 05:34, FrugOs napisał:

Na placu boju mamy 3 zawodników:

- Volvo S90

 

2dedc92db934eb429b90c83d01706a4dx.jpg

 

- BMW 5

 

877879972_1_1080x720_520d-xdrive-m-pakie

 

- VW Arteon

 

2018-Volkswagen-Arteon-Elegance-rear-thr

 

Wszystkie z silnikami diesla o mocy ~240KM, wszystkie z automatem i ogólnie nieźle wyposażone.

 

Co byście wybrali i czemu?

BMW 5 ale z jakimś normalnym silnikiem a nie dieslem. 240 KM w takim samochodzie to wstyd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tam robi arteon, to nie premium tylko klasa d,  problemy z odpadajacyli listwami, trzeszczacymi plastikami w śordku, miekkim lakierem, problemy z  wyciszeniem  i inne, generalnie jesli chodzi o jakość materiałow w kabinie to arteon to średniak klasy D a nie premium, wnętrze mazdy 6 a arteona to przepaść.

Brak miekkich materiałow w okolicach tunelu i noga sie obija o twardy plastik, brak wstawek z aluminium o obszyć  deski skóry, volvo, bmw i mazda takie właśnie mają kabiny inna liga.

 

https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=151

 

https://vw-arteon.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=157

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bynajmniej mazda nie nazywa sie premium jak arteon poza tym  jest 5 lat gwarancji. aa zapomnialem że na arteona daja dwa lata na silnik i resztę.

Poza tym na blachy w mazda 6  nik nie narzeka, wręcz odwrotnie jest bardzo dobrze. ( w aso od 2012 jak tylko weszla mazda podwozie jest fabrycznie  zabezpieczene w servisie mazdy juz na terenie PL  )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dlatego że z allegro czy obojetnie jakie z przebiegiem 600 tys km nie maja oznak korozji.

Tym samym bym powiedzial że arteona nie bo pękają rozrzady a dokladnie pada napinacz rozrzadu.

 

Zmieńmy temat bo to nie ten wątek.

Śledze całe forum arteona i jakośc auta jak i awarie sprawaiają że te auto nie jest warte swojej ceny. full opcja 240 tyś. z mocnym silnikiem

Wchodzisz na cennnik wybierasz najbogatsza wersje wyposażenia a okazuje sie że to wersja bieda bo do tej wersji niby najbogatszej trzeba 100 tyś zł w opcjach dodatkowych i dopiero staje sie opcja max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, trex11 napisał:

Może nowy merce klasy c ?  - podobna cena do tych wymienionych. ( oczywiście c200 a nie ten z filmiku c300 )

 

 

C 300 nie jedzie. C 200 - nawet nie wiedziałem że taką wersję robią. C43 AMG to obecnie minimalna wersja silnika do klasy C. I chyba jednocześnie optymalna - C 63 AMG ma napęd wyłącznie na tylne koła i na nie-idealnie-suchej nawierzchni C 43 AMG pokazuje mu rury. Do tego trzylitrowy V6 biturbo jest bardzo oszczędny - wersja w Mercu żony ostatnio na trasie zeszła nam do 29 MPG ~= 8 litrów na setkę.

 

C ma bardzo mało miejsca z tyłu i mikroskopijny bagażnik, zdecydowanie to nie jest konkurencja dla S90/BMW 5xx 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały te temat jest do bani.

Co to jest  ? Kupić bmw 5 czy volvo czy arteona silniki 240 i niezłe wyposażenie.

Ok - bmw 5 w dobrym wyposażeniem 300 tys zl a arteon koło 180 tys. 

Nie kumam pytania, czyli kasa nie gra roli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, sowik85 napisał:

Volvo - najrzadziej spotykane i chyba najciekawsze w zestawieniu.

Jechałem za kółkiem najmocniejszej benzyny - nie wiem jaka jest dostępna teraz ale jak auto wychodziło to było 2.0l biturbo.

 

Chyba 320 KM, zbierało się to świetnie i prowadziło jak mniejsze auto :ok:

Trochę raziło mnie wykończenie bagażnika - normalnie z blachy wystawały metalowe wkręty 8-)

 

Poza tym auto mi się podobało pomimo, że to wielka krowa ;]

 

Dla wyjaśnienie silników benzynowych w Volvo. Mają tak naprawdę jeden silnik benzynowy - 2L R4. W słabszej wersji ma jedno turbo. W mocniejszej ma i turbo i supercharger. Do tego można jeszcze wersje T8 która dodatkowo dokłada 80KM elektryk do 320 KM benzynowca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, trex11 napisał:

Volvo S90 2.0 D5 (235KM)- AWD 4x4 jest jka najbardziej

Arteon ma 4x4 ale dopiero z silnikiem 280 ps. 

Bmw te slabsze to tylko jedna ośka.

 

 

Akurat BMW 520d można mieć z Xdrive, za to 525d które pewnie rozważa autor wątku jest tylko RWD.

 

Edit: Arteon też ma 4x4 w 190 konnym i 240 konnyn dieslu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.