Skocz do zawartości

po 15 tyś. przebiegu


tom111

Rekomendowane odpowiedzi

Średnie spalanie po 15 tyś. wg wskazań komputera wyszło 5,5 litra. Dużo jazdy po mieście, krótkie odcinki. Dużo jazdy po autostradach 120/140 km/h. 

Nic się nie zepsuło. Odpadło kilka plastików. Plastik pod schowkiem pasażera wypadł po lekkim kopnięciu, nic się nie złamało, ale mocowanie jak w chińskiej zabawce z lat 90, puszcza od byle szturchnięcia. Plastikowe obudowy szyn siedzeń przednich nie są dziecio-odporne, powypadały od paru kopniaków. Tandeta wylądowała w bagażniku, serwis niech się martwi.;]

Roleta bagażnika trzeszczy na nierównościach. Wymontowałem zostawiłem w garażu i nie trzeszczy ;)  

To narazie wszystko z usterek. Samochód jak dla mnie bardzo uspokajający, skłaniający do leniwej bezstresowej jazdy. Korki przestają być denerwujące, skrzynia e-CVT działa przyjemnie szybko, napęd hybrydowy po prostu sobie działa, jest fajnie.

Komfort jazdy na przyzwoitym poziomie, jak na kompakta, bez szału, ale do normalnego przemieszczania się wystarczający.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tom111 napisał:

Samochód jak dla mnie bardzo uspokajający, skłaniający do leniwej bezstresowej jazdy. Korki przestają być denerwujące, skrzynia e-CVT działa przyjemnie szybko, napęd hybrydowy po prostu sobie działa, jest fajnie.

Mialem dokladnie te sae odczucia przy Priusie. Jazda nim byla dla mnie swego rodzaju sesja relaksacyjna:)

Na pewno wroce do hybrydy, a jeszcze chetniej, przesiade sie do elektryka.

 

Spalanie z ok 80kkm mialem takie samo jw., 5.5l/100

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, zinger napisał:

Mialem dokladnie te sae odczucia przy Priusie. Jazda nim byla dla mnie swego rodzaju sesja relaksacyjna:)

Na pewno wroce do hybrydy, a jeszcze chetniej, przesiade sie do elektryka.

 

Spalanie z ok 80kkm mialem takie samo jw., 5.5l/100

Relaks to wg mnie główna zaleta tego auta. Następnym etapem powinien być samochód z kierowcą ;]

Za 3 lata zobaczę czy coś się rozwinie w dziedzinie elektryków i będzie plug-in, a może elektryczny. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.12.2018 o 22:44, Azbest napisał:

Praktycznie każdy samochód z CVT daje uczucie relaksu przy spokojnej/normalnej jeździe ... i uczucie frustracji przy bucie w podłodze.

Nie kupuje sie miejskirj hybrydy do butowania. A raz na jakis czas to musi byc wyjatkowy frustrat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zinger napisał:

Nie kupuje sie miejskirj hybrydy do butowania. A raz na jakis czas to musi byc wyjatkowy frustrat ;)

Nie pisałem do czego się kupuje hybrydę, tylko to że ta relaksująca jazda wynika z przekładni CVT a nie z tego że samochód jest hybrydowy. Ja mam CVT połączone z silnikiem benzynowym i efekt jest podobnie relaksujący. To CVT wygładza wszystko i przy spokojnej jeździe utrzymuje silnik na niskich obrotach.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Azbest napisał:

Nie pisałem do czego się kupuje hybrydę, tylko to że ta relaksująca jazda wynika z przekładni CVT a nie z tego że samochód jest hybrydowy. Ja mam CVT połączone z silnikiem benzynowym i efekt jest podobnie relaksujący. To CVT wygładza wszystko i przy spokojnej jeździe utrzymuje silnik na niskich obrotach.

No to hybryda jeszcze poteguje ten efekt bo po miescie mozna sporo na elektryku pojezdzic co jeszcze tylko "wygladza" wygladzajacy efekt cvt:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Azbest napisał:

przede wszystkim wygładza dźwięk :)

Dźwięk to jedno, najprzyjemniejsza jest natychmiastowa reakcja przy ruszaniu. Brak zwłoki, tak jak to jest w klasycznych automatach. Włączanie się do ruchu jest bezstresowe też dzięki silnikowi elektrycznemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pół roku mam Priusa 2 i potwierdzam, że jazda relaksuje. 

Do tego naprawdę nie rozumiem tego hejtu na jazdę pozamiejską. Moim zdaniem do jazdy po PL nadaje się świetnie. W granicach prędkości dozwolonych u nas napęd hybrydowy ma same zalety. W porównaniu do np. HONDY CIVIC VII 1.6 automat(którą miałem przed PRIUSEM) osiągi są lepsze. Wyprzedzanie na trasie wymaga dużo mniej czasu a przyspieszenie np. z 90km/h do 120km/h, czyli takie typowe wyprzedzanie jest dużo skuteczniejsze w Priusie, niż w Civicu. Moment obrotowy silnika elektrycznego robi swoje. 

Po prostu trzeba sie nauczyć jazdy z eCVT i napędem hybrydowym. Aby skorzystać z ich zalet trzeba bardzo zdecydowanie przyspieszać i jak najszybciej uzyskać zakładaną prędkość i ją utrzymywać niewielkim naciskiem na pedał gazu. Wtedy nie będziemy robić za spowalniacza na drodze, a zużycie paliwa będzie symboliczne. Dodatkowo silnik spalinowy kręci sie wtedy z niedużą prędkościa i hałas jest mniejszy.

Ja od prawie początku eksploatacji uzyskuję wyniki zużycia paliwa niedostepne nawet przy mniejszych samochodach przy równie dynamicznej jeździe. VW up! spalał prawie 1L/100km więcej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.12.2018 o 14:11, ghost2255 napisał:

Do tego naprawdę nie rozumiem tego hejtu na jazdę pozamiejską

Ludzie często mylą hybrydy z elektrykami i miesza im się. Często myślą że hybryda ma mały zasięg i dziwią się że trzeba benzynę lać. Czasu trzeba i będzie lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 2 tygodnie później...
Dnia 11.12.2018 o 22:17, tom111 napisał:

Średnie spalanie po 15 tyś. wg wskazań komputera wyszło 5,5 litra. Dużo jazdy po mieście, krótkie odcinki. Dużo jazdy po autostradach 120/140 km/h. 

Nic się nie zepsuło. Odpadło kilka plastików. Plastik pod schowkiem pasażera wypadł po lekkim kopnięciu, nic się nie złamało, ale mocowanie jak w chińskiej zabawce z lat 90, puszcza od byle szturchnięcia. Plastikowe obudowy szyn siedzeń przednich nie są dziecio-odporne, powypadały od paru kopniaków. Tandeta wylądowała w bagażniku, serwis niech się martwi.;]

Roleta bagażnika trzeszczy na nierównościach. Wymontowałem zostawiłem w garażu i nie trzeszczy ;)  

To narazie wszystko z usterek. Samochód jak dla mnie bardzo uspokajający, skłaniający do leniwej bezstresowej jazdy. Korki przestają być denerwujące, skrzynia e-CVT działa przyjemnie szybko, napęd hybrydowy po prostu sobie działa, jest fajnie.

Komfort jazdy na przyzwoitym poziomie, jak na kompakta, bez szału, ale do normalnego przemieszczania się wystarczający.

36 tyś już Auris przejechał. Spalanie średnie z całego dystansu spadło trochę do 5,2 l/100, może to kwestia innego kierowcy, albo się dotarł ;)

Teoretycznie zimą powinien palić więcej, a tu niespodzianka. Ciekawe jak będzie w okresie wiosna/lato;]

Na przeglądzie poprawiali mocowanie tylnej osłony "aerodynamicznej" od spodu, bo coś tam się obluzowało, podobno częsty przypadek.

Trochę plastiki w środku zaczęły trzeszczeć, coś w drzwiach kierowcy i w podłokietniku.  

Nic nowego nie odpadło, nic się nie zepsuło, dobre AGD :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 16.03.2019 o 07:46, angrius napisał:

A jaki masz zasięg tylko na prądzie? Czy da się np 10 km w mieście przejechać bez benzyny? 

A jakie to ma znaczenie jeśli nie można doładować z gniazdka? Bateria ma mieć taką pojemność, żeby mogła wyłapać całość energii z hamowania z prędkości 140-150km/h, a później ją oddać przy przyśpieszaniu.

 

Żeby większa bateria miała sens, to musi się ją dać ładować zewnętrznie. A żeby ładowanie zewnętrze miało sens, to bateria musi być już sporych rozmiarów, które starczą na 30-40km (czyli jakieś ~5-7 kWh). 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.