Skocz do zawartości

Kia 1.6 CRDI - nie przyspiesza


zolu

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka razy zdarzyło się ostatnio, że w mojej Kii 1.6 crdi 90 KM z roku 2009 mam problem z przyspieszeniem. Na wolnym biegu gdy wcisnę gaz do dechy to obroty zatrzymują się na 2800-2900, wyżej  nie pójdą. Tak samo na jedynce, a na wyższych biegach od 1900 ciągnie w górę bardzo słabo (im więcej od 2000 obrotów tym słabiej). Po zostawieniu auta na noc kilka razy problem znika i znowu się za jakiś czas pojawia. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.12.2018 o 07:07, zolu napisał:

Kilka razy zdarzyło się ostatnio, że w mojej Kii 1.6 crdi 90 KM z roku 2009 mam problem z przyspieszeniem.

Przed czy po FL? Po FL jest turbina ze zmienną geometrią a objawy mogą wskazywać na złą pracę turbo. Możliwe, że się gruszka kończy albo jej wysterowanie szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.12.2018 o 07:07, zolu napisał:

Kilka razy zdarzyło się ostatnio, że w mojej Kii 1.6 crdi 90 KM z roku 2009 mam problem z przyspieszeniem. Na wolnym biegu gdy wcisnę gaz do dechy to obroty zatrzymują się na 2800-2900, wyżej  nie pójdą. Tak samo na jedynce, a na wyższych biegach od 1900 ciągnie w górę bardzo słabo (im więcej od 2000 obrotów tym słabiej). Po zostawieniu auta na noc kilka razy problem znika i znowu się za jakiś czas pojawia. Co to może być?

Nie pisałem, żeby kolegi nie wprowadzić w błąd bo miałem podobny problem, ale nie pamiętam, czy błąd pojawiał się na wskaźnikach (marchewka), ale chyba nie. Też mi auto przechodziło w tryb awaryjny i więcej jak 120 km/h nie jechało (odcięcie obrotów jak u kolegi). Stało się to po zatankowaniu paliwa na granicy, błąd wskazywał niskie ciśnienie paliwa na listwie. Trochę się naszukałem włącznie z czyszczeniem filtra w baku, a okazało się że trefne paliwo zatkało główny filtr. Po wymianie tego filtra wszystko wróciło do normy. Podejrzewam, że u kolegi wymiana filtra też może rozwiązać problem. Jeśli filtr nie był dawno wymieniany, to od odczytania błędów i wymiany filtra bym zaczął. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, rwIcIk napisał:

Przytkane sitko w baku to częsta przypadłość.

Też myślałem, że to sitko, ale okazało się, że to główny filtr (w kii znajduje się pod maską).

P.S.

Miałem prawie cały bak paliwa jak się do niego dobierałem. Do filtra (sitka) w baku dobiera się spod tylnej kanapy, ale mam nadzieję, że u kolegi pomoże wymiana tego filtra spod maski. Podczas normalnej jazdy nie było nic czuć, ale jak się chciało mocniej przyspieszyć, to ciśnienie paliwa na listwie było zbyt niskie i auto przechodziło w tryb awaryjny.

P.S. 2

Odkopałem mój temat link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.12.2018 o 12:48, stig napisał:

Błędy sprawdź czy centralka coś zapisała  - to na początek . Kontrolka silnika nawet się nie swieci ? 

 

Kontrolka się nie świeci.

Dnia 15.12.2018 o 13:21, shapyr napisał:

Przed czy po FL? Po FL jest turbina ze zmienną geometrią a objawy mogą wskazywać na złą pracę turbo. Możliwe, że się gruszka kończy albo jej wysterowanie szwankuje.

 

Model jest przed FL.

 

W sobotę podjadę do mechanika, niech podepnie pod kompa i zobaczymy co to za błąd. Może faktycznie ten filtr. Raczej nie chodzi o jakość paliwa, bo nie pierwszy raz mi się to zdarzyło, a paliwa były z różnych stacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, zolu napisał:

 

Kontrolka się nie świeci.

 

Model jest przed FL.

 

W sobotę podjadę do mechanika, niech podepnie pod kompa i zobaczymy co to za błąd. Może faktycznie ten filtr. Raczej nie chodzi o jakość paliwa, bo nie pierwszy raz mi się to zdarzyło, a paliwa były z różnych stacji

Nic mu nie wyskoczy nie ma bledu to nie ma. Mozna na zywo parametry popatrzec ale to juz bym celowal w ASO kily bo malo kto te silniki ogarnia.. Kiedy filtr paliwa wymieniales? Wymienic filtr i ewentualnie zobaczyc jak to w baku wyglada. Jak to nie pomoze to dopiero trurbo obejrzec. Wtryski tutaj nie padaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mu nie wyskoczy nie ma bledu to nie ma. Mozna na zywo parametry popatrzec ale to juz bym celowal w ASO kily bo malo kto te silniki ogarnia.. Kiedy filtr paliwa wymieniales? Wymienic filtr i ewentualnie zobaczyc jak to w baku wyglada. Jak to nie pomoze to dopiero trurbo obejrzec. Wtryski tutaj nie padaja.
Nie wiem jak w Kia, ale zarówno fiat, renault, vag nie świeci się żadna kontrolka, a może być masę istotnych błędów w ECU, które wpływają drastycznie na pracę silnika, albo kontrolka tylko mrugnie od czasu do czasu, ale nie świeci na stałe. Więc podpięcie to najlepszy możliwy pomysł, a jak nie będzie błędów to logi dynamiczne zrobić.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zolu napisał:

 

Kontrolka się nie świeci.

 

Model jest przed FL.

 

W sobotę podjadę do mechanika, niech podepnie pod kompa i zobaczymy co to za błąd. Może faktycznie ten filtr. Raczej nie chodzi o jakość paliwa, bo nie pierwszy raz mi się to zdarzyło, a paliwa były z różnych stacji

Kolego czytałeś, co pisałem wyżej (link)? Jeśli filtra paliwa nie zmieniałeś dłużej niż 30 tys. km (tak chyba zaleca kia), to od tego bym zaczął. Za podpięcie do kompa pewnie dasz tyle samo, co za wymianę filtra (nie licząc kosztów filtra), ale to Cię i tak czeka. Jak nie pomoże, to wtedy podpięcie i szukanie przyczyny. Chyba, że te 50 PLN nie ma znaczenia, to najpierw komp, a później reszta. Tak czy inaczej filtr i tak raczej do wymiany, bo nic nie piszesz o jego wymianie w ostatnim czasie, jak nie pomoże, to szukanie dalej.

Obstawiam, że u Ciebie będzie podobnie jak u mnie, czyli niskie ciśnienie paliwa na listwie i prawdopodobnie wymiana filtra załatwi sprawę. Podejrzewam zapchanie filtra i przy mocniejszym naciśnięciu gazu jest za mały przepływa paliwa, spada ciśnienie na listwie, co odczytuje czujnik i wprowadza silnik w tryb awaryjny. Może się też okazać, że to filtr w baku jest przytkany, ale z tym jest troszkę więcej pracy (chociaż i tak jest to dość prosta i szybka robota).

Co do błędu o którym pisze kolega @wujekcybul to nie jest to prawda. U mnie kontrolka nie pojawiała się na zegarach, a auto przechodziło w tryb awaryjny i odczytałem błąd przy pomocy prostego elm327.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, janusz napisał:

Kolego czytałeś, co pisałem wyżej (link)? Jeśli filtra paliwa nie zmieniałeś dłużej niż 30 tys. km (tak chyba zaleca kia), to od tego bym zaczął. Za podpięcie do kompa pewnie dasz tyle samo, co za wymianę filtra (nie licząc kosztów filtra), ale to Cię i tak czeka. Jak nie pomoże, to wtedy podpięcie i szukanie przyczyny. Chyba, że te 50 PLN nie ma znaczenia, to najpierw komp, a później reszta. Tak czy inaczej filtr i tak raczej do wymiany, bo nic nie piszesz o jego wymianie w ostatnim czasie, jak nie pomoże, to szukanie dalej.

Obstawiam, że u Ciebie będzie podobnie jak u mnie, czyli niskie ciśnienie paliwa na listwie i prawdopodobnie wymiana filtra załatwi sprawę. Podejrzewam zapchanie filtra i przy mocniejszym naciśnięciu gazu jest za mały przepływa paliwa, spada ciśnienie na listwie, co odczytuje czujnik i wprowadza silnik w tryb awaryjny. Może się też okazać, że to filtr w baku jest przytkany, ale z tym jest troszkę więcej pracy (chociaż i tak jest to dość prosta i szybka robota).

Co do błędu o którym pisze kolega @wujekcybul to nie jest to prawda. U mnie kontrolka nie pojawiała się na zegarach, a auto przechodziło w tryb awaryjny i odczytałem błąd przy pomocy prostego elm327.

 

Tak, czytałem Twoją odpowiedź. I doczytałem inne wątki na forach kii odnośnie przytkanych smoków w baku i wymiany samego filtra i mam zamiar go wymienić. Tylko nie wiem czy kłopotać się sam, czy po prostu zaprowadzić do ASO. Ile mnie tam skasują za wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, zolu napisał:

 

Tak, czytałem Twoją odpowiedź. I doczytałem inne wątki na forach kii odnośnie przytkanych smoków w baku i wymiany samego filtra i mam zamiar go wymienić. Tylko nie wiem czy kłopotać się sam, czy po prostu zaprowadzić do ASO. Ile mnie tam skasują za wymianę?

Zadzwoń do ASO to się dowiesz, ale ten filtr wymieni każdy mechanik. Ja go wtedy wymieniałem pod domem bez garażu, ale ostatnio normalnie w warsztacie przy okazji serwisu. Nie wiem ile by kosztowała wymiana tylko tego filtra. Robota jest dość prosta, tylko dostęp średnio wygodny do filtra. Do baku bym zaglądał dopiero jak wymiana filtra nie pomoże, u mnie to sitko wyglądało ok i okazało się, że to nie ono było problemem.

Edycja

Gdyby wymiana filtra nie rozwiązała problemu, to jednak podpiąłbym do komputera i dopiero po odczytaniu błędów decydowałbym co dalej robić, bo jednak podpięcie jest prostsze niż zaglądanie do baku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.12.2018 o 15:35, janusz napisał:

Zadzwoń do ASO to się dowiesz, ale ten filtr wymieni każdy mechanik. Ja go wtedy wymieniałem pod domem bez garażu, ale ostatnio normalnie w warsztacie przy okazji serwisu. Nie wiem ile by kosztowała wymiana tylko tego filtra. Robota jest dość prosta, tylko dostęp średnio wygodny do filtra. Do baku bym zaglądał dopiero jak wymiana filtra nie pomoże, u mnie to sitko wyglądało ok i okazało się, że to nie ono było problemem.

Edycja

Gdyby wymiana filtra nie rozwiązała problemu, to jednak podpiąłbym do komputera i dopiero po odczytaniu błędów decydowałbym co dalej robić, bo jednak podpięcie jest prostsze niż zaglądanie do baku. 

 

Zrobię tak jak mówisz. Dzisiaj odbieram filtr Knechta i na sobotę jestem umówiony u mechanika na wymianę za ok. 40-50 zł. Jak nie pomoże to będę dalej szukał 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Zrobię tak jak mówisz. Dzisiaj odbieram filtr Knechta i na sobotę jestem umówiony u mechanika na wymianę za ok. 40-50 zł. Jak nie pomoże to będę dalej szukał 
W mojej 90KM 2009 zapchany filtr objawiał się przerywaniem pracy silnika co w skrajnym przypadku owocowało jego zatrzymaniem.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kokosz napisał:

W mojej 90KM 2009 zapchany filtr objawiał się przerywaniem pracy silnika co w skrajnym przypadku owocowało jego zatrzymaniem.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
 

A wchodzil wczesniej w tryb awaryjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kokosz napisał:

Nic, żadnych kontrolek czy błędów na komputerze.

Dziwne, bo zatkany filtr powoduje, że czujnik ciśnienia paliwa na listwie rejestruje za niskie ciśnienie i zapisuje błąd. Może go nie wyświetlać na zegarach, ale po podpięciu komputera diagnostycznego powinno go być widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 19.12.2018 o 12:23, zolu napisał:

 

Zrobię tak jak mówisz. Dzisiaj odbieram filtr Knechta i na sobotę jestem umówiony u mechanika na wymianę za ok. 40-50 zł. Jak nie pomoże to będę dalej szukał 👍

I jak, coś się zmieniło po wymianie filtra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, janusz napisał:

I jak, coś się zmieniło po wymianie filtra?

W zasadzie problem nie występuje od tego czasu. Ale też nie występował często, więc jeszcze może się ujawnić, ale wydaje mi się, że po sprawie. Aczkolwiek nie do końca będzie wiadomo, czy była to wina filtra, ponieważ po wymianie postanowiłem sprawdzić sobie poziom oleju, i było poniżej minimum na bagnecie, więc to mogło być też przyczyną :chaja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Z cyklu nie wiem ale sie wypowiem. W tych silnikach nie ma problemu z egr.

Z cyklu podobne objawy.. wymiana filtra nic nie przyniosła. czyszczenie egr na krótką metę pomogło. wymiana egr usunęła problem całkowice... 

możliwe ze rocznik był świeższy i nie dam za to sobie reki obciąć. nie znam się na kia... to był zastępczy dupowóz na ok 4 miesiące... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, janusz napisał:

Z poziomem oleju bym tego problemu nie wiązał. Jak chcesz się upewnić, to podepnij pod komputer i odczytaj zapisane ramki.

 

Jak problem znowu się pojawi, to wtedy będę podejmował kolejne kroki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, zolu napisał:

 

Jak problem znowu się pojawi, to wtedy będę podejmował kolejne kroki

Za ok. 20-30 zł można kupić elm 327 bt i ze smartfona sprawdzić co tam się zapisało w sterowniku (dopóki tego nie skasujesz możesz cały czas sprawdzić, co było przyczyną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 8.01.2019 o 13:40, janusz napisał:

Za ok. 20-30 zł można kupić elm 327 bt i ze smartfona sprawdzić co tam się zapisało w sterowniku (dopóki tego nie skasujesz możesz cały czas sprawdzić, co było przyczyną).

 

Z tydzien temu znowu włączył mi się tryb awaryjny. Tym razem już z ikoną wody w filtrze paliwa. Teraz już pali się cały czas. Dzisiaj zrobiłem podejście do spuszczenia tej rzekomej wody (filtr był wymieniany 2 miesiące temu - podejrzewam uszkodzenie czujnika) lecz nie mogłem odkręcić cholerstwa ani łapiąc od dołu, ani łapiąc od góry. Chyba po prostu pojade do jakiegoś mechanika znowu, chyba trzeba będzie wyciągać filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.