Skocz do zawartości

Pół megawata


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

https://www.theverge.com/2018/12/14/18140868/fastcharge-porsche-bmw-450kw-electric-vehicle-charging-station

 

BMW i Porsche zaprezentowały nową ładowarkę będąca w stanie dostarczyć 450 kW energii przy 800V. Teoretycznie pozwoli to na „zatankowanie” energii niezbędnej na przejechanie 100 km w ciągu 3 minut. Teoretycznie.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Florydziak napisał:

BMW i Porsche zaprezentowały nową ładowarkę będąca w stanie dostarczyć 450 kW energii przy 800V. Teoretycznie pozwoli to na „zatankowanie” energii niezbędnej na przejechanie 100 km w ciągu 3 minut. Teoretycznie.... 

Przecież już teraz są ładowarki 350kW. W Polsce chyba nawet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Florydziak napisał:

 

BMW i Porsche zaprezentowały nową ładowarkę będąca w stanie dostarczyć 450 kW energii

Wyjdzie że się czepiam..... ale coś sie zmienilo w jednostkach SI? bo jakos nie wydaje mi sie żeby energie mierzono w Watach/kilowatach...

W W czy kW  IMO mierzy sie moc.... ale ja humanista jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.12.2018 o 08:20, format napisał:

Przecież już teraz są ładowarki 350kW. W Polsce chyba nawet.

Nie ma jeszcze. Jest plan. 

 

http://samochodyelektryczne.org/greenway_zapowiada_pierwsze_ladowarki_350_kw_na_autostradzie_a1_w_2019r.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Wiem że to pytanie być może za bardzo teoretyczne (skoro ich jeszcze niema) ale - czy nalezy rozumieć  tą moc jako moc w praktyce przekazywana do akumulatora?

 czyli jezeli akumulator moze zgoromadzić powiedzmy 35 kWh to czas ładowania mozna  (oczywiscie w przyblizeniu - bo nie będę się czepiał paru minut) wyliczyc z prostego ilorazu 35 podzielic przez 350 co daje 1/10 godziny albo jak kto woli 6 minut?*

 

 

*Mam nadzieje że nie jest jak z zegarkami gdzie wodoszczelność 100 metrów oznacza mozliwość kąpieli w wannie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, delco napisał:

Wiem że to pytanie być może za bardzo teoretyczne (skoro ich jeszcze niema) ale - czy nalezy rozumieć  tą moc jako moc w praktyce przekazywana do akumulatora?

Zapewne przy prądach rzędu setek amperów straty stanowią istotny składnik, bo chyba są to już ładowarki prądu stałego. Przy zmiennym sam mostek prostowniczy generowałby całkiem niebagatelne ilości ciepła.

 

Aha, inną rzeczą jest problem odprowadzanie ciepła z ogniw ładowanych takim prądem. Dość to skomplikowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, delco napisał:

Wiem że to pytanie być może za bardzo teoretyczne (skoro ich jeszcze niema) ale - czy nalezy rozumieć  tą moc jako moc w praktyce przekazywana do akumulatora?

Skoro tamtych nie ma, to odpowiem na przykładzie tego co jest.

Z moich obserwacji, jeśli aktualnie ładowarka pokazuje, że podaje prąd 49 kW, to fizycznie do baterii wskakuje 49 kWh przez godzinę.

Strat przy prądzie stałym w zasadzie nie zaobserwowałem, jeśli są to pomijalne, lub po prostu wskaźnik pokazuje to co fizycznie bateria przyjmuje.

 

Tu przykładowy filmik jak przebiega ładowanie w Ioniqu na mocniejszej ładowarce, ograniczeniem jest aktualnie wtyczka/gniazdo CCS 1.

Ponoć Ioniq technicznie mógłby przyjąć te 100 kW.

Większość popularnych i tak przyjmuje max. 50 kW, więc Hyundai/Kia i tak wyszły przed szereg. Tesli nie wspomina, bo to inna liga.

Szybko będzie się to zmieniać, bo już niemieckie tuzy prężą muskuły i tak od 2020 roku zacznie się już ofensywa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Z moich obserwacji, jeśli aktualnie ładowarka pokazuje, że podaje prąd 49 kW, to fizycznie do baterii wskakuje 49 kWh przez godzinę.

To by oznaczalo rewelacyjnie krótki czas "tankowania" :ok: - zresztą nawet przy 49kW jest IMO juz fajnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, delco napisał:

To by oznaczalo rewelacyjnie krótki czas "tankowania" :ok: - zresztą nawet przy 49kW jest IMO juz fajnie...

Wytłumacz to ludzikom, którzy myślą, ze skończy się prąd w trasie, to przedłużacz do gniazdka i następna jazda za 24 godziny ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mrBEAN napisał:

Wytłumacz to ludzikom, którzy myślą, ze skończy się prąd w trasie, to przedłużacz do gniazdka i następna jazda za 24 godziny ;]

Może wystarczy im powiedzieć co wynika z mocy odawanej prze ładowarkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.