Skocz do zawartości
michalhaba

Problem z ładowaniem AKU

Rekomendowane odpowiedzi

Z uwagi na fakt iż tutaj jest więcej ogarniętych ludzi niż na francowatych, pytanie zadam tutaj.

Od jakiegoś czasu Alternator 231008137R z Mastera 2016 12V 185A w czasie jazdy potrafi zapalić kontrolki braku ładowania, po chwili to znika.

Dziś rano ( auto ma podpięte 2 akumulatory po 95AH ) stało noc na ogrzewaniu postojowym po odpaleniu po chwili brak ładowania, wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie nic nie dało.

Pomogło dopiero stukanie rurką metalową w alternator i podniesienie obrotów do ok 3 tyś.

Dodam że w listopadzie sprawdzane były szczotki altka pod względem długości. Stojan czy wirnik nie wykazywał po ocenie wzrokowej żadnych uszkodzeń.

Czyżby diody były przyczyną i przestawały wzbudzać, tylko pytanie dla czego potrafi zgubić ładowanie w czasie jazdy i ponownie zacząć działać?

Ktoś coś podpowie, poza tym żeby wymienić cały alternator ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak we francuzach ale w fiacie  ja miałem dwie przyczyny podobnych objawów do twoich 

1 luźny kabelek wzbudzenia idacy do alterantora który czasami nie łaczył az wkoncu sie zsunął i ładowania nie było wcale

2 zimny lut przy diodach . poprostu odlutowało sie jedno połaczenie  minimalnie i nie zawsze stykało. na oko nie było tego widac 

 

  • Lubię to 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, bolekatepl napisał:

Nie wiem jak we francuzach ale w fiacie  ja miałem dwie przyczyny podobnych objawów do twoich 

1 luźny kabelek wzbudzenia idacy do alterantora który czasami nie łaczył az wkoncu sie zsunął i ładowania nie było wcale

2 zimny lut przy diodach . poprostu odlutowało sie jedno połaczenie  minimalnie i nie zawsze stykało. na oko nie było tego widac 

 

Wtyczka ok sprawdzałem, ale ten zimny lut  całkiem dobry trop, na nie szczęście jadę akurat do Sztokholmu, jak tylko wrócę do Polski trzeba będzie to rozebrać i sprawdzić, ewentualnie wymienić ten regulator.

Dzięki za sugestie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wpierw zacznij od zmierzenia napięcia na aku na odpalonym silniku, a później kombinuj dalej. Co do szczotek to jaką wartość dla długości przyjąłeś i skąd te dane, że owa długość jest wystarczająca

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To wam napiszę ciekawostkę, na klemie - jest wtyczka z dwoma szarymi przewodami. Podobno te pojeby z renault zrobiły coś typu inteligentne ładowanie, raz ładowało z miernika 14,6 raz 12,5 różne wartości to miało w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Ale wracając do problemu, po zjeździe z promu na Szwecji zero ładowania, nawet napierda...nie w altka nie pomagało, ale przypomniałem sobie jak kiedyś ktoś na grupie na F busiarze pisał jak miły ci akumulator odłącz z minusowej klemy kostkę z szarymi przewodami. Myślę nie zaszkodzi spróbować, jak było moje zdumienie, odłączam ową kostkę odpalam nosz kur.a ładowanie jest, mało tego stałą wartością 14,6V bez skoków jakie były wcześniej typu 12,6-14,6 itp. Zrobione na tym dziś 800 km, baterie po postoju ok godziny pokazują napięcie 12,7, rozrusznik kręci jak szalony( 2 baterie więc prąd rozruchu x2) ale najlepsze jest to że jest to ładowanie, po podłączeniu tej kostki do klemy - brak ładowania :) Co to jest ma ktoś możliwość podejrzeć na schematach gdzie owe przewody wędrują Master 2016 163 km motor 2,3 dci, szaleństwo normalnie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.