Jump to content
michalhaba

Problem z ładowaniem AKU

Recommended Posts

Dnia 17.12.2018 o 20:41, michalhaba napisał:

To wam napiszę ciekawostkę, na klemie - jest wtyczka z dwoma szarymi przewodami. Podobno te pojeby z renault zrobiły coś typu inteligentne ładowanie, raz ładowało z miernika 14,6 raz 12,5 różne wartości to miało w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Ale wracając do problemu, po zjeździe z promu na Szwecji zero ładowania, nawet napierda...nie w altka nie pomagało, ale przypomniałem sobie jak kiedyś ktoś na grupie na F busiarze pisał jak miły ci akumulator odłącz z minusowej klemy kostkę z szarymi przewodami. Myślę nie zaszkodzi spróbować, jak było moje zdumienie, odłączam ową kostkę odpalam nosz kur.a ładowanie jest, mało tego stałą wartością 14,6V bez skoków jakie były wcześniej typu 12,6-14,6 itp. Zrobione na tym dziś 800 km, baterie po postoju ok godziny pokazują napięcie 12,7, rozrusznik kręci jak szalony( 2 baterie więc prąd rozruchu x2) ale najlepsze jest to że jest to ładowanie, po podłączeniu tej kostki do klemy - brak ładowania :) Co to jest ma ktoś możliwość podejrzeć na schematach gdzie owe przewody wędrują Master 2016 163 km motor 2,3 dci, szaleństwo normalnie :)

 

To jest normalne zachowanie przy inteligentnym ładowaniu - na klemie minusowej jest "komputer" który mierzy parametry aku i na ich podstawie ustala scenariusz ładowania. 

Wszystko ma na celu zmniejszenie obciążenia alternatora i oszczędność paliwa/CO2. Po naładowaniu akumulatora odciąża się alternator i zaprzestaje ładowania. Na postoju komputer potrafi nawet rozładowywać aku podtrzymując urządzenia, żeby zaraz go doładować jak jedziesz. Samo ładowanie i napięcia są dobierane pod względem wieku/typu/stopnia naładowania/temperatury akumulatora.

Po wymianie aku należy zresetować ten komputer na klemie minusowej, niech ponownie liczy sobie te parametry. Dodatkowo w "body komputerze" powinieneś mieć wpisaną pojemność i typ akumulatora (są inne napięcia i scenariusze ładowania dla EFB i AGM). 

Ogólnie aku nie ma łatwo i po 3 latach można spodziewać się wymiany aku na nowy (jest ciągle ładowany i rozładowywany). Mój EFB wytrzymał przy Stop&start + inteligentne ładowanie 3 lata. Właśnie jestem na etapie zakupu nowego.

 

U ciebie jest jakiś problem z elektroniką .. wymieniałeś ostatnio akumulatory? Może drugi akumulator zaburza parametry? Prawdopodobnie ten układ na klemie podaje złe wartości stąd źle się to wszystko ładuje.

Może być jeszcze taka sytuacja, że masz zwyczajnie stare i zużyte te akumulatory - te układy to rozpoznały i go łagodniej ładują. Po przestawieniu na stałe 14,6V mogły się trochę "odświeżyć" i jeszcze chwilę pochodzą ... ale nie za długo. 

 

Odłączając ten moduł z klemy minusowej zrobiłeś mu taka lobotomię elektroniki. Komputer nie ma parametrów akumulatora i pewnie przełączył się w ciągłe ładowanie. Czasami wywali przez to błąd, czasami nie. Tu byś się musiał podpiąć pod komputer serwisowy i to wszystko ustawić. 

W fordzie mogę przeprogramować komputer czy chcę inteligentne ładowanie, czy zwykłe, podać parametry i tym aku. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.