Skocz do zawartości

Hyundai Ioniq - ciepło w kabinie


Maxit

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie, albo ma dostęp do materiałów producenta: w jaki sposób dostarczane jest ciepło do kabiny?

 

Ostatnio odwoziłem Młodego na trening i nie włączyłem przycisku "HEAT". Pomimo temperatury 1stC na zewnątrz w środku było ciepło, a "macanie" nawiewu skończyło się dziwnym odkryciem: Nawiew jest ciepły...

 

I teraz zastanawiam się, czy oprócz pompy ciepła Ioniq ma klasyczną nagrzewnicę (pod maską jest chłodnica), czy też dzieje się tam coś jeszcze dziwniejszego...? Szukam wiedzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Maxit napisał:

Czy ktoś wie, albo ma dostęp do materiałów producenta: w jaki sposób dostarczane jest ciepło do kabiny?

 

Ostatnio odwoziłem Młodego na trening i nie włączyłem przycisku "HEAT". Pomimo temperatury 1stC na zewnątrz w środku było ciepło, a "macanie" nawiewu skończyło się dziwnym odkryciem: Nawiew jest ciepły...

 

I teraz zastanawiam się, czy oprócz pompy ciepła Ioniq ma klasyczną nagrzewnicę (pod maską jest chłodnica), czy też dzieje się tam coś jeszcze dziwniejszego...? Szukam wiedzy :)

Ciekawe, jutro przetestuję wyłączając HEAT.

Natomiast jeżdżę cały czas na AUTO, bo dobrze działa.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

@Maxit trochę zbadałem temat jakiś czas temu.

Jeśli auto jest w wersji z pompą ciepła, to ogrzewanie realizowane jest solidarnie przed pompę i PTC (zasada farelki).

Pompa ma moc/wydajność rzędu 1 kW, a PTC aż 5 kW. I zimniej tym oczywiście wydajność pompy spada i odwrotnie.

Gdyby była sama pompa, to byłby problem nagrzać szybko auto, a w niższych temp. byłoby niemożliwe utrzymanie właściwej temp. wewnątrz.

 

Po wyłączeniu przycisku heat po prostu leci jeszcze ciepłe powietrze, bo układ ma swoją bezwładność.

 

Z obserwacji jak już auto się wygrzeje to w zależności od temp. na zewnątrz pobiera na ogrzewanie ok. 0,5 kW do 1,8 kW.

Przy czym te 1,8 kW to już w temp. rzędu -15, a w środku ok. 20*C.

Pamiętać też trzeba, że to zużycie na godziny. Także im niższa średnia prędkość tym większy wpływ ogrzewania na średnią ze 100 km.

 

Ogólnie coś wspaniałego, że ciepłe powietrze zaczyna lecieć po ok. 30 sekundach, a gorące po minucie :cool:

 

Na zdjęciu max. jaki udało mi się zanotować. Auto wychłodzone po całym dniu na mrozie.

2D2FDB92-D626-4A57-BCFE-B65331D0CFFC.jpeg

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Po wyłączeniu przycisku heat po prostu leci jeszcze ciepłe powietrze, bo układ ma swoją bezwładność.

Zwróć uwagę, że nie włączałem ogrzewania nawet na chwilę.

 

Zastanawiam się teraz, czy nie ,a to związku z podniesieniem temperatury akumulatora (i włączeniem czasowym ogrzewania w sposób automatyczny) - powietrze z kabiny przepływa przez akumulator nawiewem pod tylną kanapą...

 

Ale to niesprawdzona teoria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.01.2019 o 23:51, Maxit napisał:

Zwróć uwagę, że nie włączałem ogrzewania nawet na chwilę.

 

Zastanawiam się teraz, czy nie ,a to związku z podniesieniem temperatury akumulatora (i włączeniem czasowym ogrzewania w sposób automatyczny) - powietrze z kabiny przepływa przez akumulator nawiewem pod tylną kanapą...

 

Ale to niesprawdzona teoria :)

Pod tylną kanapą, on tylko zasysa powietrze do chłodzenia baterii.

 

Nie sądzę, że odbiera od czegokolwiek ciepło i wtłacza do kabiny. Byłoby to interesujące i rozsądne ale nie sądzę.

Do obserwacji ;) 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
Dnia 25.01.2019 o 23:51, Maxit napisał:

Zwróć uwagę, że nie włączałem ogrzewania nawet na chwilę.

 

Nie dawało mi to spokoju ;]

 

Dobrze zaobserwowałeś :oki:

Faktycznie przy nie włączonym "HEAT" i ręcznym sterowaniu, realizuje ogrzewanie manualnie i wykorzystuje do tego tylko pompę ciepła.

Czyli niejako można tak wymusić ogrzewanie tylko za pomocą pompy.

Zimą jeszcze do tego wrócę, ciekawi mnie wydajność w różnych temperaturach.

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.