Ragless Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Witam Posiadam Astre J z silnikiem 1.4 T 140KM + dokladany LPG od jakiegoś czasu zapaliła się kontrolka check engine. Przeczytałem błąd przez interface icar3 i wyszedł błąd P0138 i P0140. Skasowałem po 1 dniu znowu się powtórzył ten sam błąd. Co robić winna sonda czy coś może innego? W programie pokazuje napięcie na sondzie lambda stałe 1.25V co sprawdzić jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 18 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 Na wtyczce sondy masz dwa przewody białe, szary i czarny. Odłącz wtyczkę i sprawdź, czy jest zwarcie między którymś białym i czarnym. Jeśli tak, to sonda do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 18 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2018 a macie jakiś schemat ( rys poglądowy ) która dokładnie to sonda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Sonda za katalizatorem. Może zobaczysz ją na rurze wydechowej za silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ragless Napisano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Temat nadal aktualny, sondę sprawdziłem wg sposobu który mi napisał kolega powyżej wygląda ze jest ok. Ale chyba zacznę od wymiany sondy bo już nie mam pomysłu. Katalizator rozgrzewa się do ok 600 stopni czyli jest dogrzany. Podczas jazdy druga sonda pokazuję stałą wartość 1.275V. Błąd pojawia się cyklicznie i zawsze ten sam czyli P0138 i P0140. Ktoś ma jakieś pomysły? Dodam że spalanie nie wzrosło i z autem nic się nie dzieje. Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez Ragless Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 8 godzin temu, Ragless napisał: Temat nadal aktualny, sondę sprawdziłem wg sposobu który mi napisał kolega powyżej wygląda ze jest ok. Ale chyba zacznę od wymiany sondy bo już nie mam pomysłu. Katalizator rozgrzewa się do ok 600 stopni czyli jest dogrzany. Podczas jazdy druga sonda pokazuję stałą wartość 1.275V. Błąd pojawia się cyklicznie i zawsze ten sam czyli P0138 i P0140. Ktoś ma jakieś pomysły? Dodam że spalanie nie wzrosło i z autem nic się nie dzieje. Może pojezdzij na samym noPB i zobacz czy blad będzie się tez pojawial? Jeśli nie, to problemu upatrywałbym w LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 4 Maja 2019 Udostępnij Napisano 4 Maja 2019 Dobra regulacja LPG i będzie po problemie, w astrze H mojego ojca było podobnie, cały czas błąd sondy lambdy - zła mieszanka. Podłączyłem się pod komputer gazowy i w końcu po dobrej regulacji - zero błędów, a trwało to trochę zanim doszliśmy o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.