Skocz do zawartości

Jak to jest z hybrydami...


Tiomek

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Ryb napisał:

Jeszcze zasięg. No i można też je dowieźć w dowolne miejsce i tam uzupełnić. Ale zgadzam się, jak tylko zamiast idiotycznego ładowania pod domem pojawi się opcja podjechania na stację i wymiany od ręki pustego zestawu akumulatorów na pełny to ja chętnie rozważę pojazd elektryczny.

To byłoby fajne. Jak wymiana bateryjek w latarce czy walkmanie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, grogi napisał:

Ale większość ma tak małe akumulatory (lub super-kondensatory), że przechwyconą energię zużyje po prostu na ponowne uruchomienie silnika... 

Gdyby taki akumulator/kondensator pozwolił na przejechanie np 50-100 metrów z predkością ruchu w korku byłoby pieknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, grogi napisał:

Niektóre tak - np. wspomniane hybrydy Hondy. Ale większość ma tak małe akumulatory (lub super-kondensatory), że przechwyconą energię zużyje po prostu na ponowne uruchomienie silnika... 

Taka opcja się niestety nie pojawi. Za dużo cwaniakowania w ludzkiej krwi...

Wiadomo, ale pomarzyć można ;)

Szybkie ładowanie też odpada, bo jak duży prąd musiałby być? Przy każdej "stacji benzynowej" musiałaby stanąć elektrownia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, grogi napisał:

Taka opcja się niestety nie pojawi. Za dużo cwaniakowania w ludzkiej krwi...

choć stacje wymiany koni w dylizansach/powozach działały przez wiele lat... no ale chyba nie ma u nas usera coby to pamietał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, grogi napisał:

Niektóre tak - np. wspomniane hybrydy Hondy. Ale większość ma tak małe akumulatory (lub super-kondensatory), że przechwyconą energię zużyje po prostu na ponowne uruchomienie silnika... 

 

Znów, to kwestia rozwoju technologii i optymalnego doboru akumulatora.

 

8 minut temu, grogi napisał:

Taka opcja się niestety nie pojawi. Za dużo cwaniakowania w ludzkiej krwi...

 

A ja uważam że jesteśmy na nią skazani bo samodzielne ładowanie pod domem nie może się udać gdy elektrycznych samochodów przybędzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał:

Gdyby taki akumulator/kondensator pozwolił na przejechanie np 50-100 metrów z predkością ruchu w korku byłoby pieknie...

IMHO to trochę za mało, żeby to miało sens. Bo w korku jeszcze chcesz mieć klimę... I światła... Itd. Żeby ruszyć na samym prądzie potrzebujesz wystarczająco wydajnego silnika elektrycznego, przekładni itd. A to wszystko będzie ważyło tyle samo, bez względu czy baterii starcza na spokojne 50 czy 5000m. 

 

Jeśli dobrze pamiętam, to Prius ma baterię, która naładuje się w całości przy jednym hamowaniu 150-0 i pozwala przejechać do 1 km. IMHO to dość dobre wyważenie całej konstrukcji... 

1 minutę temu, Majkiel napisał:

 Wiadomo, ale pomarzyć można ;)

Szybkie ładowanie też odpada, bo jak duży prąd musiałby być? Przy każdej "stacji benzynowej" musiałaby stanąć elektrownia

Zdecydowana większość ładowania ma się odbywać w stacjach wolnego ładowania. Patrząc na to, jak osobiście używam samochodu, szybkiej stacji ładowania używałbym ~ raz na każde 2000 km przebiegu. 

 

I potrzeba nie elektrowni, a trafo. Plus inteligentnego zarządzania poborem prądu z sieci - jak prądu jest dużo (np. w nocy), można auta ładować szybko. Jak go przez chwilę brakuje, ładujemy wolniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, grogi napisał:

No przyjmuję to za potwarz :) Prius w cyklu mieszanym palił poniżej 6. Superb 1.8T używany przez tego samego frustrata-kierowcę :blush: na tych samych trasach o tych samych porach palił 11. Spalanie (lżejszego!) Picasso unormowało się na poziomie 7.5l ON.

 

Czyli TDI pali średnio 2L mniej na każde 100km... na co komu te hybrydy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

Znów, to kwestia rozwoju technologii i optymalnego doboru akumulatora.

 

 

A ja uważam że jesteśmy na nią skazani bo samodzielne ładowanie pod domem nie może się udać gdy elektrycznych samochodów przybędzie.

 

Dlaczego? Będziemy mieli pod-blokowe parkingi ze słupkami, każdy 3.3 kW. To taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, chojny napisał:

Czyli TDI pali średnio 2L mniej na każde 100km... na co komu te hybrydy. 

Nowoczesny diesel na trasie spali mniej. Ale one ma inne "zalety" ;) 

 

W (moim) cyklu mieszanym nowocześniejszy diesel (model 2016 vs stara hybryda 2003) nie pali mi mniej - pali 25% więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tiomek napisał:

 Dzieki za odpowiedzi.

 

Moja predkosc to bedzie do okolo 150 km/h na europejskich autostradach - szybciej nie jezdze.

 

Samochod to rav4. Z suvow hybrydy do wyboru to Volvo - za drogie, Outlander - mieszane uczucia oraz Lexus - nie podoba mi sie.

 

Zastanawiajace jest to, ze jak mialem rav4 na testach, to na autostradzie pokazalo mi 10 l/100km. Zdecydowanie za duzo. Drugi minus to CVT.

SUV do jazdy po autostradach, bez sensu i to jeszcze żeby mało palił. Kupy się to nie trzyma. To tak jak spacer zimą po śniegu w krótkich spodenkach i klapkach. Da się ale ciepło nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Ryb napisał:

Nie ma już RAVki z dieslem. Trzeba szukać innej marki.

Zdecydowanie tak :oki:

49 minut temu, Ryb napisał:

Gwoli ścisłości warto podkreślić też różnicę w komforcie, osiągach i wszystkim innym pomiędzy Priusem a Accordem. Auta różnych klas i stworzone do czego innego.

To, ze Accord jest dluzszy nie oznacza, ze ma jakos specjalnie wiecej miejsca w srodku. Prius jest wyjatkowo przestronny, maja ten sam rozstaw osi. Prius jest po prostu krotki z przodu. Jechalem tym accordem i jakiejs wielkiej roznicy na korzysc jego korzysc nie widzialem. I juz nie wyskakuj ze wszystkim innym bo mowa jest o spalaniu i o tym, ze jak twierdziles, na trasie hybryda jest bez sensu. No to Ci pokazalem, ze nie do konca tak jest, wiec juz nie doszukuj sie drugiego dna.

Aha, i uprzedzajac Cie, tak na same trasy diesel bedzie lepszy - podobna trase zrobilem Jetta 1.9tdi i tez srednio 5.5 spalila a do tego miala duzo wiekszy zasieg.

 

49 minut temu, Ryb napisał:

Widać też że w trasie ta różnica to ledwie dwa litry. W porównaniu z kompaktem byłby litr.

A Lanos 1.6 spalił mi kiedyś w podróży do Włoch 6.7l.

Lanos, majacy 20cm mniejszy rozstaw osi, wiec idac Twoim tokiem rozumowania, to ma sie nijak do Priusa, ale mniejsza z tym.

Jak widac spalil 1.2l wiecej i zapewne jechales nim 130 przez wiekszosc czasu na autostradzie, do tego w 4os i z klima (wlaczona o ile ja mial).

Ale kombinuj dalej, bo lubisz miec zawsze ostatnie zdanie, nawet jesli nie masz racji. I koniecznie dodaj " :hehe:" na koncu, to sie taki Twoj znak rozpoznawczy robi :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, grogi napisał:

IMHO to trochę za mało, żeby to miało sens. Bo w korku jeszcze chcesz mieć klimę... I światła..

Ok może być i kilometr... chodzi o to żeby nie kosztowalo worka dukatów a było przydatne... bo jak patrzę  na moje zimowe jazdy samochodem to czesto podjeżdżam po kilkanascie metrów a wiele skrzyzowań jest dwufazowych ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, tom111 napisał:

SUV do jazdy po autostradach, bez sensu i to jeszcze żeby mało palił. Kupy się to nie trzyma.

Tyle że z moich obserwacji to wcale nie jest rzadki widok.... ale to w sumie nic nowego bo ludzkośc (statystycznie) zupełnie często kieruje sie czyms innym niz logika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, grogi napisał:

Dlaczego? Będziemy mieli pod-blokowe parkingi ze słupkami, każdy 3.3 kW. To taki problem?

 

Popatrz ile to kabli. Poza tym już dziś brakuje pod blokami nawet miejsc parkingowych a co dopiero słupków z prądem. No i musiałbyś zmodernizować praktycznie całą infrastrukturę w kraju. To się nie ma prawa udać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ile razy już targales te 2t? ;)

 

Ani razu. Tak samo jak np. ani razu nie otwierałem okien z tyłu. Ale gdyby mi zaproponowano tylne szyby na korbki to też nazwałbym to pomyłką. Niektóre rzeczy po prostu mają być zrobione dobrze, niezależnie od tego jak często z nich korzystamy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, zinger napisał:

Zdecydowanie tak :oki:

To, ze Accord jest dluzszy nie oznacza, ze ma jakos specjalnie wiecej miejsca w srodku. Prius jest wyjatkowo przestronny, maja ten sam rozstaw osi. Prius jest po prostu krotki z przodu. Jechalem tym accordem i jakiejs wielkiej roznicy na korzysc jego korzysc nie widzialem. I juz nie wyskakuj ze wszystkim innym bo mowa jest o spalaniu i o tym, ze jak twierdziles, na trasie hybryda jest bez sensu. No to Ci pokazalem, ze nie do konca tak jest, wiec juz nie doszukuj sie drugiego dna.

 

Weź pod uwagę że Prius i Accord to zupełnie inne samochody i stworzone w zupełnie innym celu. To, że mają podobny rozstaw osi nic tu nie zmienia. To właśnie miałem na myśli pisząc "wszystko inne". Tu cała koncepcja samochodu jest odmienna.

Prius to przerośnięty kompakt projektowany pod napęd hybrydowy. Accord to auto klasy D. Nie może być nic bardziej różnego.

 

36 minut temu, zinger napisał:

Aha, i uprzedzajac Cie, tak na same trasy diesel bedzie lepszy - podobna trase zrobilem Jetta 1.9tdi i tez srednio 5.5 spalila a do tego miala duzo wiekszy zasieg.

 

Ale to jest jasne. Zasięg to jeden z najmocniejszych argumentów przeciw hybrydom/elektrykom.

 

36 minut temu, zinger napisał:

Lanos, majacy 20cm mniejszy rozstaw osi, wiec idac Twoim tokiem rozumowania, to ma sie nijak do Priusa, ale mniejsza z tym.

 

Bliżej Lanosowi do Priusa niż Priusowi do Accorda.

 

36 minut temu, zinger napisał:

Jak widac spalil 1.2l wiecej i zapewne jechales nim 130 przez wiekszosc czasu na autostradzie, do tego w 4os i z klima (wlaczona o ile ja mial).

 

Jechałem w dwie osoby. Reszta się zgadza.

 

36 minut temu, zinger napisał:

Ale kombinuj dalej, bo lubisz miec zawsze ostatnie zdanie, nawet jesli nie masz racji. I koniecznie dodaj " :hehe:" na koncu, to sie taki Twoj znak rozpoznawczy robi :oki:

 

Oho, nerwowy się robisz.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, wladmar napisał:

No SUV ma jeden niezaprzeczalny plus na autostradzie - wyzej siedzisz, dalej widzisz. Wygodne. 

 

Stanowczo problem leży w niezrozumieniu tego, czym jest jazda po autostradzie. Jeśli komuś wydaje się, że jazda autostradą to ciągły wyścig lewym pasem pełen gwałtownych manewrów to oczywiście uzna że SUV absolutnie nie jest autem na autostrady i nie zrozumie dlaczego ktoś może SUVem po tych autostradach jeździć i jeszcze sobie chwalić.

Jednak do jazdy po autostradzie w stylu: "130km/h na tempomacie, zajmujemy się rozmową z pasażerami lub słuchaniem muzyki, patrząc na drogę tylko po to żeby trzymać się swojego pasa" to tak naprawdę nie ma znaczenia czym po tej autostradzie jedziemy. Nowoczesne SUVy potrafią być przestronne jak auta klasy D, wewnątrz przy 130km/h w nowych samochodach to już praktycznie nigdzie nie jest głośno, układy kierownicze i zawieszenia też są takie, że jest komfortowo a nic więcej nie potrzeba.

Do tego masz lepszą widoczność a gdy się pogorszą warunki - napęd 4x4 (chociaż przy jeździe ze stałą i rozsądną prędkością też niepotrzebny). Nie ma absolutnie żadnego argumentu żeby SUV nie nadawał się na autostradę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Stanowczo problem leży w niezrozumieniu tego, czym jest jazda po autostradzie. Jeśli komuś wydaje się, że jazda autostradą to ciągły wyścig lewym pasem pełen gwałtownych manewrów to oczywiście uzna że SUV absolutnie nie jest autem na autostrady i nie zrozumie dlaczego ktoś może SUVem po tych autostradach jeździć i jeszcze sobie chwalić.

Jednak do jazdy po autostradzie w stylu: "130km/h na tempomacie, zajmujemy się rozmową z pasażerami lub słuchaniem muzyki, patrząc na drogę tylko po to żeby trzymać się swojego pasa" to tak naprawdę nie ma znaczenia czym po tej autostradzie jedziemy. Nowoczesne SUVy potrafią być przestronne jak auta klasy D, wewnątrz przy 130km/h w nowych samochodach to już praktycznie nigdzie nie jest głośno, układy kierownicze i zawieszenia też są takie, że jest komfortowo a nic więcej nie potrzeba.

Do tego masz lepszą widoczność a gdy się pogorszą warunki - napęd 4x4 (chociaż przy jeździe ze stałą i rozsądną prędkością też niepotrzebny). Nie ma absolutnie żadnego argumentu żeby SUV nie nadawał się na autostradę.

 

No bo ludzie, ktorzy rzadko jezdza autostradami uwazaja, ze to cos w rodzaju toru wyscigowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Do tego masz lepszą widoczność a gdy się pogorszą warunki - napęd 4x4 (chociaż przy jeździe ze stałą i rozsądną prędkością też niepotrzebny). Nie ma absolutnie żadnego argumentu żeby SUV nie nadawał się na autostradę.

 

z autostrady czasem trzeba zjechać, mało kto ma ją pod garaż czy wyciąg i wtedy już 4x4 się przydaje

 

w czym ten suv niby jest gorszy od zwykłej osobówki ? że trochę więcej spali ?

kiedyś tak mówili o kombi, bo liczył się sedan ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał:

z autostrady czasem trzeba zjechać, mało kto ma ją pod garaż czy wyciąg i wtedy już 4x4 się przydaje

 

w czym ten suv niby jest gorszy od zwykłej osobówki ? że trochę więcej spali ?

kiedyś tak mówili o kombi, bo liczył się sedan ;)

 

 

Wyżej napisano że Accord 2.0 spalił w trasie na wakacje 9l paliwa. No to mój SUV pali w takich warunkach 8. Ten argument też odpada.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Wyżej napisano że Accord 2.0 spalił w trasie na wakacje 9l paliwa. No to mój SUV pali w takich warunkach 8. Ten argument też odpada.

;]

 

wiesz że takie podawanie spalania to można sobie wsadzić ?

mnie TB spaliła 7.5, a wolnossąca benzyna 2.0 12L gazu

 

suv musi spalić więcej, bo ma większe opory, przeważnie większe opony, jest cięższy 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Ryb napisał:

 

Ani razu. Tak samo jak np. ani razu nie otwierałem okien z tyłu. Ale gdyby mi zaproponowano tylne szyby na korbki to też nazwałbym to pomyłką. Niektóre rzeczy po prostu mają być zrobione dobrze, niezależnie od tego jak często z nich korzystamy.

 

 

A ja mam zupełnie odwrotnie... Interesuja mnie te funkcjonalności, z których będę przede wszystkim korzystal.

Dla mnie szyby z tylu mogą się nawet nie otwierac, podobnie jak DMC przyczepy z której nie korzystam.

Jak widać takich osob jest calkiem sporo bo Rav4 hybrid widuje na ulicach bardzo często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał:

wiesz że takie podawanie spalania to można sobie wsadzić ?

mnie TB spaliła 7.5, a wolnossąca benzyna 2.0 12L gazu

 

suv musi spalić więcej, bo ma większe opory, przeważnie większe opony, jest cięższy 

 

 

Wiem, SUV zawsze spali więcej niż taki sam nie-SUV. Tylko że na rynku często nie ma takich samych nie-SUVów. A pod kątem przydatności na autostradzie nikt by nie napisał że SUV będzie równie dobry jak auto klasy D. Tymczasem autostradą jedziesz zwykle na wakacje, więc ilość miejsca w SUVie się na tej autostradzie przydaje, wewnątrz przy 130km/h wcale nie jest głośniej, wyposażenie takie same, prowadzenie też (przecież jedziemy na wprost z włączonym tempomatem) a do tego ma większy zasięg. O przydatności po zjechaniu z tej autostrady nawet nie ma co dyskutować.

 

Oczywiście ja nie chcę tu udowadniać że SUV jest lepszy na autostradzie od klasy D. Chcę tylko pokazać że zależy jaki SUV od jakiej klasy D, bo w dzisiejszych autach postęp już dawno sprawił że nie ma aut jednoznacznie złych lub nienadających się do jakiegoś celu (poza wydumkami typu wersje stricte sportowe lub terenowe etc.) a tak naprawdę porównywać można tylko konkretne egzemplarze. A niestety niektórzy wciąż próbują szufladkować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

Jak widać takich osob jest calkiem sporo bo Rav4 hybrid widuje na ulicach bardzo często.

w wersji hybrid ?

znajomy dostał i po pierwszej trasie był w szoku że to tyle pali (dużo)

zobaczymy jak po dłuższej eksploatacji 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

A ja mam zupełnie odwrotnie... Interesuja mnie te funkcjonalności, z których będę przede wszystkim korzystal.

Dla mnie szyby z tylu mogą się nawet nie otwierac, podobnie jak DMC przyczepy z której nie korzystam.

Jak widać takich osob jest calkiem sporo bo Rav4 hybrid widuje na ulicach bardzo często.

 

Tak jak wyżej pisałem - jako auto dla żony sam bym kupił i też by ją było widać. Ale jako auto na długie wakacyjne trasy to sprawdzi się już gorzej.

 

PS. W moim aucie nie mam haka, a o caravaningu zawsze myślałem że to sport dla wariatów. Ale namawia mnie kolega żeby pojechać w przyszłym roku na wypad - on kamperem a ja z przyczepą. Mój syn jest zachwycony pomysłem. I teraz się mocno zastanawiam czy nie założyć haka, nie wypożyczyć przyczepy (mam tuż obok wypożyczalnię) i nie pojechać. A jakbym miał RAVkę to bym nie mógł. przyznaję jednak, że mam inny problem - DMC. Żeby się zmieścić w 3.5t to nie mogę wziąć takiej przyczepy jak bym chciał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Koonrad napisał:

w wersji hybrid ?

znajomy dostał i po pierwszej trasie był w szoku że to tyle pali (dużo)

zobaczymy jak po dłuższej eksploatacji 

 

 

Tak, bardzo dużo tego jeździ po Warszawie.

W trasie na pewno sporo spali bo to kawal samochodu, napędzany dychawicznym, wolnossącym silnkiem na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Tak jak wyżej pisałem - jako auto dla żony sam bym kupił i też by ją było widać. Ale jako auto na długie wakacyjne trasy to sprawdzi się już gorzej.

 

PS. W moim aucie nie mam haka, a o caravaningu zawsze myślałem że to sport dla wariatów. Ale namawia mnie kolega żeby pojechać w przyszłym roku na wypad - on kamperem a ja z przyczepą. Mój syn jest zachwycony pomysłem. I teraz się mocno zastanawiam czy nie założyć haka, nie wypożyczyć przyczepy (mam tuż obok wypożyczalnię) i nie pojechać. A jakbym miał RAVkę to bym nie mógł. przyznaję jednak, że mam inny problem - DMC. Żeby się zmieścić w 3.5t to nie mogę wziąć takiej przyczepy jak bym chciał.

 

 

To wypożycz kampera i po kłopocie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

To wypożycz kampera i po kłopocie :)

 

Nie, bo kamperem jesteś na miejscu uziemiony. A mój samochód ma 7 miejsc, więc koncepcja jest taka że ja biorę przyczepę po to, żebyśmy mogli wszyscy na miejscu kręcić się po okolicy moim autem.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał:

Fani hybryd będą być może udowadniać co innego, ale w trasie napęd elektryczny nie działa a sam cykl Atkinsona nie jest znowu aż tak oszczędny jak by chcieli. 

Działa, wspomaga silnik spalinowy, przez to mnie wysila i zżera paliwa, plus jak trzeba podgoni dynamiką. bo jakby nie patrzeć elektryk reaguje szybciej niż spalinówka. e-CVT w trasie też jakoś nie wyje (prócz mocnego przyspieszania do konkretnej prędkości) przy stałej prędkości (~140) obroty są w normalnym obszarze 2-3k :)

 

Miałem 1.9TDI - palilo mi w trasie średnio 7,2l/100,  obecnie 2.5l noPb pod maską z elektrykiem w trasie pali 6,7-7,0 nie mam problemu z turbinami, dpfami, megaciśnieniowymi wtryskami itd... 

Fakt auto wagowo może itroche cięższe a może nawet i niekoniecznie, może mniejszy bagażnik... no ale 90% jazdy w ciągu roku roie w mieście i krótkie dystanse, po co mi diesel?

 

Poprzednie auto 1.8T w q podobne warunki - trasa 9l miasto 12l.

 

Mierzmy siły na zamiary i potrzeby :) Dla każdego coś miłego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kanu napisał:

po co mi diesel?

Bo pali 5 na 100, bo można przejechać milion kilometrów bez remontu, bo ma kopa, bo sąsiad ma, bo....

Stereotypy, kompleksy i betonowy umysł.  

Na szczęście to wymierająca technologia i ci którzy teraz wychwalają klekoty, będą się modlić do elektryków.

Kwestia czasu.;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, tom111 napisał:

Bo pali 5 na 100, bo można przejechać milion kilometrów bez remontu, bo ma kopa, bo sąsiad ma, bo....

Stereotypy, kompleksy i betonowy umysł.  

Na szczęście to wymierająca technologia i ci którzy teraz wychwalają klekoty, będą się modlić do elektryków.

Kwestia czasu.;]

W każdym Twoim poście pada hasło - stereotypy :)

Teraz jeszcze kompleksy i betonowy umysł :)

Wyluzuj trochę, nie wprowadzasz żadnych istotnych informacje do tej dyskusji. Tu masz pole do popisu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, kanu napisał:

Działa, wspomaga silnik spalinowy, przez to mnie wysila i zżera paliwa, plus jak trzeba podgoni dynamiką.

 

Przy przyspieszaniu być może. Ale podczas stałej jazdy? Nie ma jak działać bo skąd weźmie prąd? Nie hamujesz więc nie odzyska, nie naładuje bo ładując by spalił więcej. To się nie spina, nie ma prawa działać na dłuższym dystansie.

 

46 minut temu, kanu napisał:

e-CVT w trasie też jakoś nie wyje (prócz mocnego przyspieszania do konkretnej prędkości) przy stałej prędkości (~140) obroty są w normalnym obszarze 2-3k :)

 

A to tak. Normalnie jedzie.  :ok:

 

47 minut temu, kanu napisał:

Miałem 1.9TDI - palilo mi w trasie średnio 7,2l/100,  obecnie 2.5l noPb pod maską z elektrykiem w trasie pali 6,7-7,0

 

Dobra, w to że 1.9TDI palił w trasie średnio 7.2 to jednak nikt nie uwierzy. Pomyliłeś się o 3 litry.

 

48 minut temu, kanu napisał:

nie mam problemu z turbinami, dpfami, megaciśnieniowymi wtryskami itd... 

 

Kupując inne auto niż VAG też możesz nie mieć. Gdybym za każdy element moich diesli, co do którego mi powiedziano że się zepsuje a on się nigdy nie zepsuł kasował 10zł to bym był dziś bogatszy niż Marek z Florydy.

 

50 minut temu, kanu napisał:

Fakt auto wagowo może itroche cięższe a może nawet i niekoniecznie, może mniejszy bagażnik... no ale 90% jazdy w ciągu roku roie w mieście i krótkie dystanse, po co mi diesel?

 

Jeżdżąc po mieście oczywiście że hybryda to lepszy wybór i nikt tego chyba nie kwestionuje. Ale autor wątku chciał tym śmigać głównie po autostradach.

:ok:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, delco napisał:

jakoś nie widzę u siebie niczego takiego w kontekscie posiadania diesla.... Zdecydowała ekonomia i zasięg na jednym tankowaniu....

 

 

Zapewne zauważyłeś dlaczego kolega tak zawzięcie i agresywnie zarzuca innym stereotypy, głupotę i ograniczenie. Myślę że tak bardzo cieszy go jego własny pojazd że nawet nie zauważył jak stał się jego bezkrytycznym wyznawcą.

W Internecie nawet znajdziesz na to bardzo profesjonalne określenie.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Olas1 napisał:

W każdym Twoim poście pada hasło - stereotypy :)

Teraz jeszcze kompleksy i betonowy umysł :)

Wyluzuj trochę, nie wprowadzasz żadnych istotnych informacje do tej dyskusji. Tu masz pole do popisu... 

Nie w każdym, a kiedy widzę że tym się wypowiadający kierują, to nazywam to po imieniu :ok:

Dyskusja jest o hybrydzie i suvie. W tym wątku podałem kilka istotnych informacji na ten temat, wystarczy poczytać :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tom111 napisał:

Za parę lat nie będziesz miał takich dylematów ;]

Ależ zapewniam Cię że nie miałem absolutnie żadnego dylematu wybierając 2 lata temu diesla...

edit

i po 55 kkm widzę że wybór był słuszny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał:

 

Zapewne zauważyłeś dlaczego kolega tak zawzięcie i agresywnie zarzuca innym stereotypy, głupotę i ograniczenie. Myślę że tak bardzo cieszy go jego własny pojazd że nawet nie zauważył jak stał się jego bezkrytycznym wyznawcą.

W Internecie nawet znajdziesz na to bardzo profesjonalne określenie.

;]

 

Nie, nie przekonasz mnie do swojego cudownego samochodu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.