Skocz do zawartości

Jak to jest z hybrydami...


Tiomek

Rekomendowane odpowiedzi

36 minut temu, tom111 napisał:

Tu że będzie problem z kupiniem diesla, już teraz się to zaczyna. Hybrydy to przejściowe rozwiązanie, też kiedyś odejdą do historii, ale wczesniej umrze diesel.

 

Ja na razie mam problem z kupieniem benzyny, więc jest dokładnie odwrotnie niż piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, ppmarian napisał:

Na codzień jedzis do roboty wygodnym suvem w trybie EV w którym kabina grzeje się w moment, kozystasz z bus pasa, darmowego parkowania i nie odwiedzasz stacji benzynowych z hotdogami...

 

W Wrocławiu można hybrydami po buspasach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, ppmarian napisał:

Dla mnie autem idealny jest nowy outlander 2.5 phev
Na codzień jedzis do roboty wygodnym suvem w trybie EV w którym kabina grzeje się w moment, kozystasz z bus pasa, darmowego parkowania i nie odwiedzasz stacji benzynowych z hotdogami...
Na weekend pakujesz cala rodzina, psa i jedziesz na narty korzystając z napędu 4x4 w góry bez stresu że prąd "się skonczy"
 

 

Auto fajne ale z bliska to już niestety tak różowo nie wygląda, bo są też wady.

Po mieście, owszem - jest tak jak napisałeś. Ale ten wyjazd na weekend to taki fajny nie będzie:

- Bagażnik mały z powodu baterii - niecałe 500l.

- Zbiornik paliwa mały z powodu baterii - na trasie z Gdańska do Zakopanego będziesz tankował co najmniej 2 razy na tych stacjach z hotdogami.

- Napęd 4x4 to proteza, bo z tyłu jest tylko silnik elektryczny. Po pierwsze musisz mieć prąd żeby działał - jeśli planujesz wjazd w teren to lepiej wcześniej nacisnąć guzik żeby naładował baterie i ich nie rozładowywał (auto ma takie opcje). Po drugie to tam jest mało momentu na tych tylnych kołach i o ile w śniegu wszystko gra to jak np. będziesz chciał pojechać w błocie lub piasku możesz ze zdziwieniem odkryć, że auto nie ma dość mocy żeby zakręcić tylnymi kołami.

 

IMO auto nadaje się dla rodziny 2+1 do codziennych dojazdów do pracy w mieście i okazjonalnego wypadu na weekend, ale raczej pod hotel niż na biwak. Co i tak daje mu przewagę, ale nie taką jak by można oczekiwać patrząc na materiały reklamowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, tom111 napisał:

To masz problem, faktycznie. ;]

 

Nie mam, bo mi diesel pasuje. Zauważam tylko, że producenci i importerzy musieli przegapić "odwrót diesli" bo w niektórych segmentach rynku nadal oferują tylko diesle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.12.2018 o 00:12, format napisał:

Ogólnie mówiąc jest źle. To nie są auta do szybkiego latarnia po autostradach

 

Czekaj - chcesz mi powiedzieć, że Lexus RX 450h to auto stworzone do jazdy po mieście? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pfikusny napisał:

 

Czekaj - chcesz mi powiedzieć, że Lexus RX 450h to auto stworzone do jazdy po mieście? :]

 

Przez analogię - czy Ty chcesz udowodnić że hybrydowy Yaris jest autem na trasy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Nie mam, bo mi diesel pasuje. Zauważam tylko, że producenci i importerzy musieli przegapić "odwrót diesli" bo w niektórych segmentach rynku nadal oferują tylko diesle.

 

No tak, tiry i sprzęt dla farmerów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Ryb napisał:

Zbiornik paliwa mały z powodu baterii - na trasie z Gdańska do Zakopanego będziesz tankował co najmniej 2 razy na tych stacjach z hotdogami.

I na dodatek cena na tych stacjach (przy autostradzie) to +50 gr, wiec cale oszczednosci wynikajace z hybrydy biora w leb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

I na dodatek cena na tych stacjach (przy autostradzie) to +50 gr, wiec cale oszczednosci wynikajace z hybrydy biora w leb. 

 

No nie, w mieście to zaoszczędzi. Ale jako auto stricte na trasy to ten Outlander PHEV nie ma żadnego sensu. A autor wątku chce jeździć po trasach.

 

Nie ma się co oszukiwać. Na razie hybrydy nadal są jeszcze drogą fanaberią, a nie użytecznym i oszczędnym rozwiązaniem do wszystkich zastosowań.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał:

 

No nie, w mieście to zaoszczędzi. Ale jako auto stricte na trasy to ten Outlander PHEV nie ma żadnego sensu. A autor wątku chce jeździć po trasach.

No popatrz - majac normalny zbiornik tankuje w Krakowie (tanio) i potem w Gdansku (tanio) na normalnych zwyklych stacjach. Jezeli musze tankowac na autostradzie (a majac hybryde musze) doliczam do kazdego litra 50 groszy. I majac nawet identyczne spalanie podroz kosztuje jednak odczuwalnie wiecej. Mam ny mysli podroze typu Krakow-Gdansk albo Krakow-Wroclaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

No popatrz - majac normalny zbiornik tankuje w Krakowie (tanio) i potem w Gdansku (tanio) na normalnych zwyklych stacjach. Jezeli musze tankowac na autostradzie (a majac hybryde musze) doliczam do kazdego litra 50 groszy. I majac nawet identyczne spalanie podroz kosztuje jednak odczuwalnie wiecej. 

a jak wezmiesz 1-2 karnistry z krakowa ? ;] wyjdzie najtaniej ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Ryb napisał:

 

No nie, w mieście to zaoszczędzi

Auris hybrydowy jest droższy o ok 16 tys zł... wg katalogu toyoty spalanie w mieście jest niższe o 2 litry na każde 100 km - czyli wydatek "zwraca się" po 160-180 kkm..... faktycznie zaoszczędzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Auto fajne ale z bliska to już niestety tak różowo nie wygląda, bo są też wady.

Po mieście, owszem - jest tak jak napisałeś. Ale ten wyjazd na weekend to taki fajny nie będzie:

- Bagażnik mały z powodu baterii - niecałe 500l.

- Zbiornik paliwa mały z powodu baterii - na trasie z Gdańska do Zakopanego będziesz tankował co najmniej 2 razy na tych stacjach z hotdogami.

- Napęd 4x4 to proteza, bo z tyłu jest tylko silnik elektryczny. Po pierwsze musisz mieć prąd żeby działał - jeśli planujesz wjazd w teren to lepiej wcześniej nacisnąć guzik żeby naładował baterie i ich nie rozładowywał (auto ma takie opcje). Po drugie to tam jest mało momentu na tych tylnych kołach i o ile w śniegu wszystko gra to jak np. będziesz chciał pojechać w błocie lub piasku możesz ze zdziwieniem odkryć, że auto nie ma dość mocy żeby zakręcić tylnymi kołami.

 

IMO auto nadaje się dla rodziny 2+1 do codziennych dojazdów do pracy w mieście i okazjonalnego wypadu na weekend, ale raczej pod hotel niż na biwak. Co i tak daje mu przewagę, ale nie taką jak by można oczekiwać patrząc na materiały reklamowe.

 

Widze ze Twoje uwagi właśnie opierają sie na materialach reklamowych i ew. "posiedzialem w salonie"

 

Ile kkm zrobiłeś phev?

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, ppmarian napisał:

Widze ze Twoje uwagi właśnie opierają sie na materialach reklamowych i ew. "posiedzialem w salonie"

 

Ile kkm zrobiłeś phev?

 

Wysłane z tel.

 

 

 

 

Sądzisz że jak zrobię więcej kilometrów to od tego:

- urośnie bagażnik?

- urośnie zbiornik paliwa?

- pojawi się mechaniczne połączenie między silnikiem a tylną osią?

 

:hmm:

 

 

EDIT: O, znalazłem nawet film naszego kącikowego kolegi @vavoom jak sprawny jest napęd 4x4 w Outlanderze PHEV.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lupus napisał:

Diesel, którym jeżdżę ma 14 miesięcy i 140 kkm, nie śmierdzi.

 

Bajki.

 

Każdy śmierdzi.

Wystarczy sobie stac w garazu podziemnym w miejscu obok którego parkuje jakis diesel. Rozgrzany, bo przecież dopiero co przyjechał.

 

Na świeżym powietrzu tych spalin od nowego diesla nie czujesz, ale one są. 

I jesli te samochody się nie rozwiją wcześnie, to kolejnym uzytkownikiem prędzej czy później będzie jakiś cwaniaczek, co będzie uważał, że jak auto zapala i jedzie, tzn że sprawne. A za nim wszyscy na obiegu zamkniętym w swoich samochodach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, kravitz napisał:

 

Bajki.

 

Każdy śmierdzi.

Wystarczy sobie stac w garazu podziemnym w miejscu obok którego parkuje jakis diesel. Rozgrzany, bo przecież dopiero co przyjechał.

 

Na świeżym powietrzu tych spalin od nowego diesla nie czujesz, ale one są. 

I jesli te samochody się nie rozwiją wcześnie, to kolejnym uzytkownikiem prędzej czy później będzie jakiś cwaniaczek, co będzie uważał, że jak auto zapala i jedzie, tzn że sprawne. A za nim wszyscy na obiegu zamkniętym w swoich samochodach...

Jemu nie śmierdzi i tego się będzie trzymał, jak pies kości ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sądzisz że jak zrobię więcej kilometrów to od tego:

- urośnie bagażnik?

- urośnie zbiornik paliwa?

- pojawi się mechaniczne połączenie między silnikiem a tylną osią?

 

default_hmm.gif

Bzdury wypisijesz i tyle

 

Bagażnik jest plytszy 40mm cale 4cm !!!!

 

Edyta. Całe 19mm czyli 1,9cm

 

Zbiornik paliwa przy Twojej jedzie autostradowej starczy na trasę wro-hel

 

Baterie nigdy się nie wyczerpują do zera i nigdy napęd (nie taki slaby bo 60kW/200Nm) na tym się nie rozpaczą- odpowiednio wcześniej prewencyjnie włącza się silnik spalinowy z generatorem 70kW i przekazuje prąd bezpośrednio na silniki z pominięciem aku. Jedyny problem to ograniczenie czasowe 30min ma pełną moc. Po prostu ogranicza ja do 50%

 

 

 

 

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kravitz napisał:

 

Bajki.

 

Każdy śmierdzi.

Wystarczy sobie stac w garazu podziemnym w miejscu obok którego parkuje jakis diesel. Rozgrzany, bo przecież dopiero co przyjechał.

 

Dobra, ale ta dyskusja to jakiś żart. Każde auto z silnikiem spalinowym musi śmierdzieć. I hybrydy nie są tu żadnym wyjątkiem.

 

30 minut temu, kravitz napisał:

 

Na świeżym powietrzu tych spalin od nowego diesla nie czujesz, ale one są. 

I jesli te samochody się nie rozwiją wcześnie, to kolejnym uzytkownikiem prędzej czy później będzie jakiś cwaniaczek, co będzie uważał, że jak auto zapala i jedzie, tzn że sprawne. A za nim wszyscy na obiegu zamkniętym w swoich samochodach...

 

Dobra, ale śmierdzące i stawiające zasłonę dymną stare samochody to osobny temat. Złomy powinny trafiać na śmietnik niezależnie od źródła napędu, zamiast być przedmiotem głębokich rozważań koneserów spalinowych aromatów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ppmarian napisał:

Bzdury wypisijesz i tyle

 

Pewnie...  :hehe:

 

2 minuty temu, ppmarian napisał:

Bagażnik jest plytszy 40mm cale 4cm !!!!

 

Wiesz, przypadkiem mam taki sam bagażnik, bo u mnie pod podłogą są fotele trzeciego rzędu i schowek. PHEV ma tam baterie i schowek (w odróżnieniu od mojego schowka jednak bezużyteczny, bo siedzi w nim ładowarka i kable. I możesz sobie pisać o tych centymetrach (:lol:) ale fakty są nieubłagane i ten bagażnik ma tylko 480l pojemności. Dla mnie to jakiś kompromis bo mam 2 dodatkowe fotele, ale PHEV nic nie daje w zamian, bo wersja 5-miejscowa ma grubo ponad 600l bagażnika.

No i nie są to cztery centymetry a równo dwadzieścia(!). Jakbyś auto widział na żywo a nie tylko w katalogu to byś wiedział.

 

2 minuty temu, ppmarian napisał:

Zbiornik paliwa przy Twojej jedzie autostradowej starczy na trasę wro-hel

 

Zbiornik paliwa ma 40l pojemności zamiast 60* a na autostradzie z tempomatem ustawionym na 130km/h auto pali 12l/100km.

Oczywiście możesz teraz próbować zaprzeczać faktom. Najlepiej przy pomocy katalogu.

 

 

*jestem przekonany że się tych liczb uczepisz i nawet wiem dlaczego  :hehe:

 

2 minuty temu, ppmarian napisał:

Baterie nigdy się nie wyczerpują do zera i nigdy napęd (nie taki slaby bo 60kW/200Nm) na tym się nie rozpaczą- odpowiednio wcześniej prewencyjnie włącza się silnik spalinowy z generatorem 70kW i przekazuje prąd bezpośrednio na silniki z pominięciem aku. Jedyny problem to ograniczenie czasowe 30min ma pełną moc. Po prostu ogranicza ja do 50%
 

 

No i widzisz. Zarzucałeś mi że ja mam wiedzę z katalogu. A tymczasem ja tym jeździłem w terenie a Ty tutaj cytujesz katalog.  :hehe:

Owszem, baterie nie wyczerpują się do zera ale przy pewnym progu ich wyczerpania będziesz miał 4x4 działające w sposób interwencyjny a nie ciągły (kilka obrotów kół i przerwa). Gdybyś jeździł to byś wiedział że bez wciśniętego guzika "charge" w terenie ECU będzie po prostu obcinał tylny napęd jak mu się podoba nawet przy pełnej baterii. Wiedziałbyś też, że te 60kW to jest tylko w katalogu a w terenie to za mało, bo ECU nie pozwala się temu silnikowi kręcić jak trzeba. Wiedziałbyś też, że prąd nie jest przekazywany bezpośrednio. I również to, że te 50% to nie jest mniej mocy (notabene, nawet 100% w terenie nie wystarcza) tylko tryb działa-nie działa.

 

Tak właśnie wygląda zestawienie wiedzy z katalogiem. Mi zarzucałeś a sam sprawiasz wrażenie jakbyś auta z bliska nie widział.

:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ryb napisał:

Dobra, ale ta dyskusja to jakiś żart. Każde auto z silnikiem spalinowym musi śmierdzieć. I hybrydy nie są tu żadnym wyjątkiem.

 

Benzynowe rozgrzane auto nie smierdzi. Nie poczujesz że wjechało do garażu, albo że przed chwilą takie przejeżdżało.

Rozgrzane.

 

Diesel czuć zawsze, ,mniej lub bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No i widzisz. Zarzucałeś mi że ja mam wiedzę z katalogu. A tymczasem ja tym jeździłem w terenie a Ty tutaj cytujesz katalog.  :hehe:
Owszem, baterie nie wyczerpują się do zera ale przy pewnym progu ich wyczerpania będziesz miał 4x4 działające w sposób interwencyjny a nie ciągły (kilka obrotów kół i przerwa). Gdybyś jeździł to byś wiedział że bez wciśniętego guzika "charge" w terenie ECU będzie po prostu obcinał tylny napęd jak mu się podoba nawet przy pełnej baterii. Wiedziałbyś też, że te 60kW to jest tylko w katalogu a w terenie to za mało, bo ECU nie pozwala się temu silnikowi kręcić jak trzeba. Wiedziałbyś też, że prąd nie jest przekazywany bezpośrednio. I również to, że te 50% to nie jest mniej mocy (notabene, nawet 100% w terenie nie wystarcza) tylko tryb działa-nie działa.
 
Tak właśnie wygląda zestawienie wiedzy z katalogiem. Mi zarzucałeś a sam sprawiasz wrażenie jakbyś auta z bliska nie widział.
:hehe:
Ryb nie kompromituj się...

af1ba822fd730a39b7868e310c4eb9a7.jpgcdef3a798bb43023d1565318513c6d92.jpg

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

Ryb nie kompromituj się...

af1ba822fd730a39b7868e310c4eb9a7.jpgcdef3a798bb43023d1565318513c6d92.jpg

Wysłane z tel.
 

 

 

No, ładne zdjęcia.

1. Pokaż teraz te 4cm w bagażniku. Po prostu podejdź tam i zrób fotkę. Podłoga bagażnika jest równo z otworem załadunkowym, o tak:

mitsubishi-outlander-phev---boot.jpg

I wmówili Ci że tam pod spodem są 4 centymetry? Jak będę miał chwilę to pójdę i zrobię foto, na którym zobaczysz że tam jest ich dwadzieścia.

 

2. Podjedź pod dystrybutor i zatankuj więcej niż 40l paliwa. Proste, prawda?

 

 

3. Wytłumacz dlaczego dwa egzemplarze z filmu kolegi @vavoom który wkleiłem nie dały rady zjechać samodzielnie z rolek

A tu jeszcze jeden film (niestety nie mam własnego). Dasz radę to też wytłumaczyć?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No, ładne zdjęcia.

1. Pokaż teraz te 4cm w bagażniku. Po prostu podejdź tam i zrób fotkę. Podłoga bagażnika jest równo z otworem załadunkowym, o tak:

mitsubishi-outlander-phev---boot.jpg&key=d61563e7bf270ed5bd706a3d1297e76b0dd7b9bc1d91b93bc0c6e560078d8d3b

I wmówili Ci że tam pod spodem są 4 centymetry? Jak będę miał chwilę to pójdę i zrobię foto, na którym zobaczysz że tam jest ich dwadzieścia.

 

2. Podjedź pod dystrybutor i zatankuj więcej niż 40l paliwa. Proste, prawda?

 

 

3. Wytłumacz dlaczego dwa egzemplarze z filmu kolegi [mention=187528]vavoom[/mention] który wkleiłem nie dały rady zjechać samodzielnie z rolek

A tu jeszcze jeden film (niestety nie mam własnego). Dasz radę to też wytłumaczyć?

 

 

 

Forek SG też z rolek nie zejdzie i co z tego jak terenowe bije większość suvow

...453b02782d3e8fd3e0118c12d66d82bf.jpg&key=aca7c1779348d9b92284c7b3ef617fddd4cfcad768db7ed826747086a500989c

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, ppmarian napisał:

Forek SG też z rolek nie zejdzie i co z tego jak terenowe bije większość ślubów
...453b02782d3e8fd3e0118c12d66d82bf.jpg

Wysłane z tel.
 

 

Ad. 1. No, PHEVa widziałeś ale wersji pięciomiejscowej nie widziałeś. :hehe:

Pojemności w instrukcji podają dla auta pięciomiejscowego z opcjonalnym schowkiem pod podłogą. Tymczasem w Polsce sprzedają ten samochód bez tego schowka i masz do dyspozycji przestrzeń aż do fizycznej podłogi. Zmierzyłem - to nie 20cm ale jakieś 18-19. Czyli o ok. 150l więcej.

 

20181220_133843.jpg.6b6ddbdb38ca7ad59f42a6fabf61625a.jpg

(kartka to A4 - 297mm)

 

Ad. 2. Tu rozumiem że odpuszczasz udowadnianie że 40=60.

 

Ad. 3. Nigdy, jak długo żyję nie widziałem Subaru (ani żadnego innego auta AWD), które po postawieniu wyłącznie przednich kół na rolkach nie byłoby w stanie zjechać. Po prostu ten tylny silnik w Outlanderze pracuje jak chce. Ja myślę że kol. vavoom chętnie do Ciebie przyjedzie z rolkami i będziesz pierwszy, któremu się uda.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Ryb napisał:

Ad. 3. Nigdy, jak długo żyję nie widziałem Subaru (ani żadnego innego auta AWD), które po postawieniu wyłącznie przednich kół na rolkach nie byłoby w stanie zjechać. Po prostu ten tylny silnik w Outlanderze pracuje jak chce. Ja myślę że kol. vavoom chętnie do Ciebie przyjedzie z rolkami i będziesz pierwszy, któremu się uda.

;]

 

 

Często Ci się zdarza na codzien zjezdzac z takich rolek w warunkach drogowych? ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ad. 1. No, PHEVa widziałeś ale wersji pięciomiejscowej nie widziałeś. :hehe:
Pojemności w instrukcji podają dla auta pięciomiejscowego z opcjonalnym schowkiem pod podłogą. Tymczasem w Polsce sprzedają ten samochód bez tego schowka i masz do dyspozycji przestrzeń aż do fizycznej podłogi. Zmierzyłem - to nie 20cm ale jakieś 18. Czyli o ok. 150l więcej.
 
Ad. 2. Tu rozumiem że odpuszczasz udowadnianie że 40=60.
 
Ad. 3. Nigdy, jak długo żyję nie widziałem Subaru (ani żadnego innego auta AWD), które po postawieniu wyłącznie przednich kół na rolkach nie byłoby w stanie zjechać. Po prostu ten tylny silnik w Outlanderze pracuje jak chce. Ja myślę że kol. vavoom chętnie do Ciebie przyjedzie z rolkami i będziesz pierwszy, któremu się uda.
;]
Nie neguje że ma mniejszy zbiornik od benzyny/ diesla
Jedynie co mnie interesuje to dojazd na jednym baku wro-hel

To samo bagażnik. Interesuje mnie co jest nad A nie pod podloga

Za duży jestem i za dużo widziałem marketingu na rolkach vs rzeczywistość żeby brać to jako argument.

W przeciwieństwie do Ciebie mam ciut większe doświadczenie offrowdowe niż jazda po piasku na plażę czy na parking w Korbielowie.



Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Ryb napisał:

Przy przyspieszaniu być może. Ale podczas stałej jazdy? Nie ma jak działać bo skąd weźmie prąd? Nie hamujesz więc nie odzyska, nie naładuje bo ładując by spalił więcej. To się nie spina, nie ma prawa działać na dłuższym dystansie.

Podczas stałej jazdy minimalnie wspomaga, a jak mu się konczy bateria to silnik spalinowy doładowuje... :) 

Są momenty, że jadę i 80km/h (mimo, że sam elektryk wyłacza się jako inywidualne źródło napędu po przekroczeniu 45km/h) i na samym elektryku wtedy lecę... :) więc jak trzeba się odpali, odciąży silnik a jak potrzeba pociągnie prąd z silnika :)

W każdym bądź razie po mieście sprawdza się bardziej na trasie może mniej, ale nadal spełnia swoją funkcję bo spalinowy mniej finalnie pali. Bo biorąc pod uwagę taki sam silnik bez wsparcia elektryka to spalanie było by te 2-3 litry wyższe (mówię o benzynie 2.5l )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ppmarian napisał:

Nie neguje że ma mniejszy zbiornik od benzyny/ diesla
Jedynie co mnie interesuje to dojazd na jednym baku wro-hel

 

No i małe szanse że to zrobisz przy 40 litrach i spalaniu ponad 10l/100km.

 

Cytuj

To samo bagażnik. Interesuje mnie co jest nad A nie pod podloga

 

Chyba nie zrozumiałeś. To, co u Ciebie jest podłogą i pod tą podłogą (schowki) - w wersji pięciomiejscowej nie istnieje. Nie ma sztucznych podłóg, masz bagażnik aż do blachy na dole. Ponad 600l przestrzeni. 

 

 

897526737_10_1080x720_20-benzyna-gwaranc

 

 

 

Cytuj

Za duży jestem i za dużo widziałem marketingu na rolkach vs rzeczywistość żeby brać to jako argument.

 

No, są auta które na rolkach jadą a w terenie nie jadą. Ale nie znam przypadku odwrotnego. Jak na rolkach nie jedzie to nigdzie nie pojedzie. Tu wyraźnie widać że tył po prostu się nie kręci. Myślisz że w terenie się cudownie zakręci?

Tu masz w terenie. I tak to właśnie działa (a raczej nie działa).

 

 

 

Cytuj

W przeciwieństwie do Ciebie mam ciut większe doświadczenie offrowdowe niż jazda po piasku na plażę czy na parking w Korbielowie.
 

 

Wspaniale. I czy to doświadczenie pozwala Ci twierdzić że Outlander PHEV jest świetnym samochodem terenowym? Jeździłeś nim w terenie i dawał radę? Bo ja bardzo cenię Twoje doświadczenie - fajnie tylko by było gdyby ono dotyczyło przedmiotu dyskusji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Często Ci się zdarza na codzien zjezdzac z takich rolek w warunkach drogowych? ;]

 

 

Nigdy. Ale zdarza mi się chcieć żeby tylne koła się kręciły, niezależnie od tego czy przednie są na rolkach, krawężniku, śniegu czy piasku. Tutaj natomiast widać że się nie kręcą. Mogę oczywiście wrzucić filmy (wyżej nawet wrzuciłem) jak one nie kręcą się również w terenie (według tej samej zasady, widocznie ten samochód nie odróżnia rolek od nie-rolek). Spowoduje to zapewne pytanie jak często zdarza mi się jeździć w takim terenie jak na tych filmach. Co będzie bez sensu, bo nawet jeśli mi się nie zdarza to nic to nie zmienia - ten samochód nie ma normalnego AWD tylko protezę i to, czy jakiś Ryb z Internetu jeździ po plaży czy po rolkach nie ma w tym przypadku znaczenia. Proteza to proteza, w teren się nie nadaje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, kanu napisał:

Podczas stałej jazdy minimalnie wspomaga, a jak mu się konczy bateria to silnik spalinowy doładowuje... :) 

Są momenty, że jadę i 80km/h (mimo, że sam elektryk wyłacza się jako inywidualne źródło napędu po przekroczeniu 45km/h) i na samym elektryku wtedy lecę... :) więc jak trzeba się odpali, odciąży silnik a jak potrzeba pociągnie prąd z silnika :)

W każdym bądź razie po mieście sprawdza się bardziej na trasie może mniej, ale nadal spełnia swoją funkcję bo spalinowy mniej finalnie pali. Bo biorąc pod uwagę taki sam silnik bez wsparcia elektryka to spalanie było by te 2-3 litry wyższe (mówię o benzynie 2.5l )

 

Wprowadźmy jakąś fizykę do tej dyskusji...

 

Jeśli auto jedzie ze STAŁĄ prędkością (nie hamuje i nie przyspiesza) to ładowanie baterii przy pomocy silnika spalinowego tylko po to żeby potem ten silnik spalinowy odciążyć NIE MA ŻADNEGO SENSU. Nawet przy braku strat energii na takiej operacji bilans wyszedłby na zero.

 

W mieście ładujesz baterie hamowaniem, ładujesz po to żeby odciążyć silnik wtedy, kiedy pali najwięcej (przyspieszanie) i to ma sens. Ale przy jednostajnej jeździe ze stałą prędkością wygenerowanie z takiej operacji jakiegokolwiek zysku przeczy fizyce.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nigdy. Ale zdarza mi się chcieć żeby tylne koła się kręciły, niezależnie od tego czy przednie są na rolkach, krawężniku, śniegu czy piasku. Tutaj natomiast widać że się nie kręcą. Mogę oczywiście wrzucić filmy (wyżej nawet wrzuciłem) jak one nie kręcą się również w terenie (według tej samej zasady, widocznie ten samochód nie odróżnia rolek od nie-rolek). Spowoduje to zapewne pytanie jak często zdarza mi się jeździć w takim terenie jak na tych filmach. Co będzie bez sensu, bo nawet jeśli mi się nie zdarza to nic to nie zmienia - ten samochód nie ma normalnego AWD tylko protezę i to, czy jakiś Ryb z Internetu jeździ po plaży czy po rolkach nie ma w tym przypadku znaczenia. Proteza to proteza, w teren się nie nadaje.
 
 
Masz miłośnika teorytyzowania i rolek. Słynny torsen...




Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Wspaniale. I czy to doświadczenie pozwala Ci twierdzić że Outlander PHEV jest świetnym samochodem terenowym? Jeździłeś nim w terenie i dawał radę? Bo ja bardzo cenię Twoje doświadczenie - fajnie tylko by było gdyby ono dotyczyło przedmiotu dyskusji.
 
1. Phev nigdy nie nazwałem autem terenowym
2. To auto do miasta pn-pt i weekendowe wypady z rodzina

Mega uniwersalny suv z zaletami samochodu EV i brakiem "ograniczenia zasięg" i takiego pojazdu



Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał:

Chyba nie zrozumiałeś. To, co u Ciebie jest podłogą i pod tą podłogą (schowki) - w wersji pięciomiejscowej nie istnieje. Nie ma sztucznych podłóg, masz bagażnik aż do blachy na dole. Ponad 600l przestrzeni. 

 

 

897526737_10_1080x720_20-benzyna-gwaranc

 

 

 

Ja mam wersję 5 miejscową i mam schowek pod podłogą (ok 18-20cm wysokości) - podłoga jest płasko z progiem. Można ten schowek odkręcić, ale pod nim nie ma tapicerki - zostaje goła blacha. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w wersji 7-miejscowej .. tylko że masz dodatkowo te mało użyteczne schowki. Jak kupowałem swojego Outlandera, to był to standard dla wersji 5-miejscowej.

 

wygląda to tak + dochodzi do tego podłoga (ok 2cm)

Znalezione obrazy dla zapytania outlander bagażnik schowki

Znalezione obrazy dla zapytania outlander bagażnik schowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

1. Phev nigdy nie nazwałem autem terenowym
2. To auto do miasta pn-pt i weekendowe wypady z rodzina

Mega uniwersalny suv z zaletami samochodu EV i brakiem "ograniczenia zasięg" i takiego pojazdu
 

 

No to po co bronisz tego napędu jak Kmicic Jasnej Góry?

Ja uważam że to proteza, nie daje rady nawet w lekkim terenie. Zachowuje się jak zwykła przednionapędówka i nie ma co udawać że jest inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Azbest napisał:

Ja mam wersję 5 miejscową i mam schowek pod podłogą (ok 18-20cm wysokości) - podłoga jest płasko z progiem. Można ten schowek odkręcić, ale pod nim nie ma tapicerki - zostaje goła blacha. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w wersji 7-miejscowej .. tylko że masz dodatkowo te mało użyteczne schowki. Jak kupowałem swojego Outlandera, to był to standard dla wersji 5-miejscowej.

 

wygląda to tak + dochodzi do tego podłoga (ok 2cm)

Znalezione obrazy dla zapytania outlander bagażnik schowki

 

Od jakiegoś czasu już schowka nie ma, jest tapicerka i cały bagażnik do dyspozycji. Wyżej wkleiłem foto.

@ppmarian zasugerował się instrukcją do auta sprzed liftingu w 2015-tym. Przedtem każdy samochód miał schowek a PHEV miał w tym miejscu baterie i różnica między bateriami a schowkiem była niewielka. Odkąd jednak schowka nie ma to różnica jest dramatyczna.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to po co bronisz tego napędu jak Kmicic Jasnej Góry?

Ja uważam że to proteza, nie daje rady nawet w lekkim terenie. Zachowuje się jak zwykła przednionapędówka i nie ma co udawać że jest inaczej.

 

Wg moje du....ohamowni niczym nie ustępuje od protez typu haldex

 

Wysłane z tel.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał:

 

Od jakiegoś czasu już schowka nie ma, jest tapicerka i cały bagażnik do dyspozycji. Wyżej wkleiłem foto.

@ppmarian zasugerował się instrukcją do auta sprzed liftingu w 2015-tym. Przedtem każdy samochód miał schowek a PHEV miał w tym miejscu baterie i różnica między bateriami a schowkiem była niewielka. Odkąd jednak schowka nie ma to różnica jest dramatyczna.

 

Chyba nie do końca tak jest, bo mam poliftingowego Outka (koniec 2015 - kupiony w 2016) i dodatkowa podłoga jest. Możliwe że usunęli ją chwilę później ... co jest w sumie rozsądne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.