torelek Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Tak mnie naszło - na którą oś się zakłada łańcuchy w przypadku auta z napędem na wszystkie koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieczarz Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Pewnie na tę oś która ma większy % udziału. W BMW np tył ciągnie na 70% a przód tylko 30% więc tutaj na tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 A jak 50/50 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieczarz Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 No to wtedy mi sie wydaje, ze pewnie na wszystkie napędzane koła, bo inaczej to nie bedzie sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 1 minutę temu, pieczarz napisał: Pewnie na tę oś która ma większy % udziału. W BMW np tył ciągnie na 70% a przód tylko 30% więc tutaj na tył. To nie jest zdaje się tak jak piszesz (70/30). Napęd jest na tył z dołączanym przodem - aczkolwiek nigdy nie udało mi się wyczuć momentu "podpięcia" przedniej osi. A jak w autach ze stałym napędem na obie osie? Takie subaru powiedzmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 2 minuty temu, torelek napisał: To nie jest zdaje się tak jak piszesz (70/30). Napęd jest na tył z dołączanym przodem - aczkolwiek nigdy nie udało mi się wyczuć momentu "podpięcia" przedniej osi. A jak w autach ze stałym napędem na obie osie? Takie subaru powiedzmy. Nie wiem czym teraz jeździsz(e91?), ale jak czytałem to w e60 jest 70/30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieczarz Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 1 minutę temu, Rylu napisał: Nie wiem czym teraz jeździsz(e91?), ale jak czytałem to w e60 jest 70/30. E90 miałem poprzednio, teraz przesiadłem się na e60 bo potrzebowałem wiekszego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 12 minut temu, Rylu napisał: Nie wiem czym teraz jeździsz(e91?), ale jak czytałem to w e60 jest 70/30. Nie wiem, nie mam oznaczeń na klapie... (E91 N57) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieczarz Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Myślałem ze to pytanie do mnie haha, sorki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Tak mnie naszło - na którą oś się zakłada łańcuchy w przypadku auta z napędem na wszystkie koła?Na 4Wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 3 minuty temu, ppmarian napisał: Na 4 Wysłane z tel. Jak masz 4 to tak ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy? Ja bym w takiej sytuacji założył na tył - przód jestem w razie poślizgu w stanie kontrolować kierownicą, ważne żeby tył nie latał po krzakach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Jak masz 4 to tak ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy? Ja bym w takiej sytuacji założył na tył - przód jestem w razie poślizgu w stanie kontrolować kierownicą, ważne żeby tył nie latał po krzakach.Możesz uszkodzić napęd przy stałym 4x4Wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 32 minuty temu, torelek napisał: ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy? nie zakładać wcale, albo dokupić brakujące 2szt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 2 minuty temu, ppmarian napisał: Możesz uszkodzić napęd przy stałym 4x4 Wysłane z tel. O tym nie pomyślałem... No dobra, to proponuję łańcuchy na prawe przednie i lewe tylne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 13 godzin temu, TWENTIS napisał: A jak 50/50 ? Na tą stronę co częściej skręcasz Nie ma co kombinować przy awd i zakłada sie jak już (a raczej jak trzeba) na wszystkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 Z łańcuchami nie jeździmy po suchym asfalcie, tylko tam gdzie jest śnieg, czyli śliskie luźne podłoże, nawet przy stałym napędzie 4x4 bez centralnego mechanizmu roznicowego nie ma szans uszkodzić napędu wtedy. Po za tym z łańcuchami robimy parę km a nie 10k km... Wiec zazwyczaj zakłada się na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 Zgodnie z zaleceniami producenta umieszczonymi w instrukcji obsługi. W XC70 z haldexem na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 5 godzin temu, Maciejkubi napisał: Z łańcuchami nie jeździmy po suchym asfalcie, tylko tam gdzie jest śnieg, czyli śliskie luźne podłoże, nawet przy stałym napędzie 4x4 bez centralnego mechanizmu roznicowego nie ma szans uszkodzić napędu wtedy. Po za tym z łańcuchami robimy parę km a nie 10k km... Wiec zazwyczaj zakłada się na przód. nie !! W instrukcji należy sprawdzić ! Np w Audi Q7 na tył . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 W BMW f25 xdrive stale podawany jest moment napędowy na obie osie w różnych proporcjach. Wyjściowo jest to po ok 50%. Instrukcja mówi że łańcuchy należy zakładać na tylną oś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciejkubi Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 2 godziny temu, mati1.6dohc napisał: nie !! W instrukcji należy sprawdzić ! Np w Audi Q7 na tył . Napisał, że zazwyczaj,a nie zawsze. Myślę, że w wielu autach również może być taki problem, że łańcuchy mogą haczyć o nadkole przy maksymalnym skręcie i dlatego zalecane jest założenie na tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Dnia 20.12.2018 o 21:32, torelek napisał: Tak mnie naszło - na którą oś się zakłada łańcuchy w przypadku auta z napędem na wszystkie koła? Ale chcesz podjechać ostatnie 200m. do pensjonatu czy przedzierać się 1000km przez Syberię ? Bo jak to pierwsze to nie ma znaczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Teraz, MarcG napisał: Ale chcesz podjechać ostatnie 200m. do pensjonatu czy przedzierać się 1000km przez Syberię ? Bo jak to pierwsze to nie ma znaczenia. W zasadzie to takie teoretyczne pytanie zadałem, bo nie wożę łańcuchów ze sobą (moje radzi sobie na płaskim, w kopnym śniegu niemal po sam "brzuch"). Jeśli już, to oczywiście sytuacja raczej dotyczy przejechania jakiegoś wybitnie nieprzejezdnego odcinka, czyli bliżej 200m. Nad Syberia zdarzało mi się latać tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Dnia 20.12.2018 o 21:57, ppmarian napisał: Na 4 Wysłane z tel. U siebie w instrukcji do auta mam wyraźnie napisane, żeby łańcuchy zakładać TYLKO na przód - więc z tym Subaru nie jest tak, że zawsze na 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2018 Dnia 20.12.2018 o 22:36, torelek napisał: No dobra, to proponuję łańcuchy na prawe przednie i lewe tylne I to by bylo najbezpieczniejsze przy otwartym przednim i tylnim dyfrze. Dnia 22.12.2018 o 22:06, jfidelk napisał: U siebie w instrukcji do auta mam wyraźnie napisane, żeby łańcuchy zakładać TYLKO na przód - więc z tym Subaru nie jest tak, że zawsze na 4 Noo, a masz AT czy MT ? Przy AT nie ma centralnego dyfra i wiskozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2018 Teraz już Subaru M/T jest na wymarciu CVT mam i tak, to już jest inna konstrukcja napędu, sprzęgło wielopłytkowe tam jest Ale! Instrukcję mam od wersji amerykańskiej, dla skrzyń zarówno manualnych, jak i CVT, bo XV M/T jest tam sprzedawane. I zakładać na przednią oś kazali w obu przypadkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.