Skocz do zawartości

Łańcuchy na auto 4x4


torelek

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, pieczarz napisał:

Pewnie na tę oś która ma większy % udziału. W BMW np tył ciągnie na 70% a przód tylko 30% więc tutaj na tył.

To nie jest zdaje się tak jak piszesz (70/30). Napęd jest na tył z dołączanym przodem - aczkolwiek nigdy nie udało mi się wyczuć momentu "podpięcia" przedniej osi.

 

A jak w autach ze stałym napędem na obie osie? Takie subaru powiedzmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, torelek napisał:

To nie jest zdaje się tak jak piszesz (70/30). Napęd jest na tył z dołączanym przodem - aczkolwiek nigdy nie udało mi się wyczuć momentu "podpięcia" przedniej osi.

 

A jak w autach ze stałym napędem na obie osie? Takie subaru powiedzmy.

Nie wiem czym teraz jeździsz(e91?), ale jak czytałem to w e60 jest 70/30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał:

Na 4

Wysłane z tel.
 

Jak masz 4 to tak ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy? Ja bym w takiej sytuacji założył na tył - przód jestem w razie poślizgu w stanie kontrolować kierownicą, ważne żeby tył nie latał po krzakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz 4 to tak ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy? Ja bym w takiej sytuacji założył na tył - przód jestem w razie poślizgu w stanie kontrolować kierownicą, ważne żeby tył nie latał po krzakach.
Możesz uszkodzić napęd przy stałym 4x4

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z łańcuchami nie jeździmy po suchym asfalcie, tylko tam gdzie jest śnieg, czyli śliskie luźne podłoże, nawet przy stałym napędzie 4x4 bez centralnego mechanizmu roznicowego nie ma szans uszkodzić napędu wtedy. Po za tym z łańcuchami robimy parę km a nie 10k km... Wiec zazwyczaj zakłada się na przód. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciejkubi napisał:

Z łańcuchami nie jeździmy po suchym asfalcie, tylko tam gdzie jest śnieg, czyli śliskie luźne podłoże, nawet przy stałym napędzie 4x4 bez centralnego mechanizmu roznicowego nie ma szans uszkodzić napędu wtedy. Po za tym z łańcuchami robimy parę km a nie 10k km... Wiec zazwyczaj zakłada się na przód. 

 

nie !!

W instrukcji należy sprawdzić !

Np w Audi Q7 na tył .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW f25 xdrive stale podawany jest moment napędowy na obie osie w różnych proporcjach. Wyjściowo jest to po ok 50%. Instrukcja mówi że łańcuchy należy zakładać na tylną oś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mati1.6dohc napisał:

 

nie !!

W instrukcji należy sprawdzić !

Np w Audi Q7 na tył .

Napisał, że zazwyczaj,a nie zawsze. Myślę, że w wielu autach również może być taki problem, że łańcuchy mogą haczyć o nadkole przy maksymalnym skręcie i dlatego zalecane jest założenie na tył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.12.2018 o 21:32, torelek napisał:

Tak mnie naszło - na którą oś się zakłada łańcuchy w przypadku auta z napędem na wszystkie koła?

Ale chcesz podjechać ostatnie 200m. do pensjonatu czy przedzierać się 1000km przez Syberię ? Bo jak to pierwsze to nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MarcG napisał:

Ale chcesz podjechać ostatnie 200m. do pensjonatu czy przedzierać się 1000km przez Syberię ? Bo jak to pierwsze to nie ma znaczenia.

W zasadzie to takie teoretyczne pytanie zadałem, bo nie wożę łańcuchów ze sobą (moje radzi sobie na płaskim, w kopnym śniegu niemal po sam "brzuch"). Jeśli już, to oczywiście sytuacja raczej dotyczy przejechania jakiegoś wybitnie nieprzejezdnego odcinka, czyli bliżej 200m. Nad Syberia zdarzało mi się latać tylko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.12.2018 o 21:57, ppmarian napisał:

Na 4

Wysłane z tel.
 

 

U siebie w instrukcji do auta mam wyraźnie napisane, żeby łańcuchy zakładać TYLKO na przód - więc z tym Subaru nie jest tak, że zawsze na 4 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 20.12.2018 o 22:36, torelek napisał:

No dobra, to proponuję łańcuchy na prawe przednie i lewe tylne ;]

I to by bylo najbezpieczniejsze przy otwartym przednim i tylnim dyfrze.

 

Dnia 22.12.2018 o 22:06, jfidelk napisał:

U siebie w instrukcji do auta mam wyraźnie napisane, żeby łańcuchy zakładać TYLKO na przód - więc z tym Subaru nie jest tak, że zawsze na 4 :ok:

Noo, a masz AT czy MT ? Przy AT nie ma centralnego dyfra i wiskozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już Subaru M/T jest na wymarciu 😉 CVT mam i tak, to już jest inna konstrukcja napędu, sprzęgło wielopłytkowe tam jest :ok:

Ale! Instrukcję mam od wersji amerykańskiej, dla skrzyń zarówno manualnych, jak i CVT, bo XV M/T jest tam sprzedawane.

I zakładać na przednią oś kazali w obu przypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.