Jump to content
torelek

Łańcuchy na auto 4x4

Recommended Posts

Tak mnie naszło - na którą oś się zakłada łańcuchy w przypadku auta z napędem na wszystkie koła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie na tę oś która ma większy % udziału. W BMW np tył ciągnie na 70% a przód tylko 30% więc tutaj na tył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to wtedy mi sie wydaje, ze pewnie na wszystkie napędzane koła, bo inaczej to nie bedzie sensu 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, pieczarz napisał:

Pewnie na tę oś która ma większy % udziału. W BMW np tył ciągnie na 70% a przód tylko 30% więc tutaj na tył.

To nie jest zdaje się tak jak piszesz (70/30). Napęd jest na tył z dołączanym przodem - aczkolwiek nigdy nie udało mi się wyczuć momentu "podpięcia" przedniej osi.

 

A jak w autach ze stałym napędem na obie osie? Takie subaru powiedzmy.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, torelek napisał:

To nie jest zdaje się tak jak piszesz (70/30). Napęd jest na tył z dołączanym przodem - aczkolwiek nigdy nie udało mi się wyczuć momentu "podpięcia" przedniej osi.

 

A jak w autach ze stałym napędem na obie osie? Takie subaru powiedzmy.

Nie wiem czym teraz jeździsz(e91?), ale jak czytałem to w e60 jest 70/30.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Rylu napisał:

Nie wiem czym teraz jeździsz(e91?), ale jak czytałem to w e60 jest 70/30.

E90 miałem poprzednio, teraz przesiadłem się na e60 bo potrzebowałem wiekszego auta 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Rylu napisał:

Nie wiem czym teraz jeździsz(e91?), ale jak czytałem to w e60 jest 70/30.

Nie wiem, nie mam oznaczeń na klapie... 😉 (E91 N57)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak mnie naszło - na którą oś się zakłada łańcuchy w przypadku auta z napędem na wszystkie koła?
Na 4

Wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ppmarian napisał:

Na 4

Wysłane z tel.
 

Jak masz 4 to tak ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy? Ja bym w takiej sytuacji założył na tył - przód jestem w razie poślizgu w stanie kontrolować kierownicą, ważne żeby tył nie latał po krzakach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak masz 4 to tak ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy? Ja bym w takiej sytuacji założył na tył - przód jestem w razie poślizgu w stanie kontrolować kierownicą, ważne żeby tył nie latał po krzakach.
Możesz uszkodzić napęd przy stałym 4x4

Wysłane z tel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, torelek napisał:

ale co zrobić jeśli masz tylko 2 łańcuchy?

nie zakładać wcale, albo dokupić brakujące 2szt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ppmarian napisał:

Możesz uszkodzić napęd przy stałym 4x4

Wysłane z tel.
 

O tym nie pomyślałem... No dobra, to proponuję łańcuchy na prawe przednie i lewe tylne ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, TWENTIS napisał:

A jak 50/50 ?

Na tą stronę co częściej skręcasz :hehe:

 

Nie ma co kombinować przy awd i zakłada sie jak już (a raczej jak trzeba) na wszystkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z łańcuchami nie jeździmy po suchym asfalcie, tylko tam gdzie jest śnieg, czyli śliskie luźne podłoże, nawet przy stałym napędzie 4x4 bez centralnego mechanizmu roznicowego nie ma szans uszkodzić napędu wtedy. Po za tym z łańcuchami robimy parę km a nie 10k km... Wiec zazwyczaj zakłada się na przód. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodnie z zaleceniami producenta umieszczonymi w instrukcji obsługi. 

W XC70 z haldexem na przód.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Maciejkubi napisał:

Z łańcuchami nie jeździmy po suchym asfalcie, tylko tam gdzie jest śnieg, czyli śliskie luźne podłoże, nawet przy stałym napędzie 4x4 bez centralnego mechanizmu roznicowego nie ma szans uszkodzić napędu wtedy. Po za tym z łańcuchami robimy parę km a nie 10k km... Wiec zazwyczaj zakłada się na przód. 

 

nie !!

W instrukcji należy sprawdzić !

Np w Audi Q7 na tył .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W BMW f25 xdrive stale podawany jest moment napędowy na obie osie w różnych proporcjach. Wyjściowo jest to po ok 50%. Instrukcja mówi że łańcuchy należy zakładać na tylną oś. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mati1.6dohc napisał:

 

nie !!

W instrukcji należy sprawdzić !

Np w Audi Q7 na tył .

Napisał, że zazwyczaj,a nie zawsze. Myślę, że w wielu autach również może być taki problem, że łańcuchy mogą haczyć o nadkole przy maksymalnym skręcie i dlatego zalecane jest założenie na tył. 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.12.2018 o 21:32, torelek napisał:

Tak mnie naszło - na którą oś się zakłada łańcuchy w przypadku auta z napędem na wszystkie koła?

Ale chcesz podjechać ostatnie 200m. do pensjonatu czy przedzierać się 1000km przez Syberię ? Bo jak to pierwsze to nie ma znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, MarcG napisał:

Ale chcesz podjechać ostatnie 200m. do pensjonatu czy przedzierać się 1000km przez Syberię ? Bo jak to pierwsze to nie ma znaczenia.

W zasadzie to takie teoretyczne pytanie zadałem, bo nie wożę łańcuchów ze sobą (moje radzi sobie na płaskim, w kopnym śniegu niemal po sam "brzuch"). Jeśli już, to oczywiście sytuacja raczej dotyczy przejechania jakiegoś wybitnie nieprzejezdnego odcinka, czyli bliżej 200m. Nad Syberia zdarzało mi się latać tylko ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.12.2018 o 21:57, ppmarian napisał:

Na 4

Wysłane z tel.
 

 

U siebie w instrukcji do auta mam wyraźnie napisane, żeby łańcuchy zakładać TYLKO na przód - więc z tym Subaru nie jest tak, że zawsze na 4 :ok:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 20.12.2018 o 22:36, torelek napisał:

No dobra, to proponuję łańcuchy na prawe przednie i lewe tylne ;]

I to by bylo najbezpieczniejsze przy otwartym przednim i tylnim dyfrze.

 

Dnia 22.12.2018 o 22:06, jfidelk napisał:

U siebie w instrukcji do auta mam wyraźnie napisane, żeby łańcuchy zakładać TYLKO na przód - więc z tym Subaru nie jest tak, że zawsze na 4 :ok:

Noo, a masz AT czy MT ? Przy AT nie ma centralnego dyfra i wiskozy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz już Subaru M/T jest na wymarciu 😉 CVT mam i tak, to już jest inna konstrukcja napędu, sprzęgło wielopłytkowe tam jest :ok:

Ale! Instrukcję mam od wersji amerykańskiej, dla skrzyń zarówno manualnych, jak i CVT, bo XV M/T jest tam sprzedawane.

I zakładać na przednią oś kazali w obu przypadkach.

Edited by jfidelk
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.