Skocz do zawartości

VW ID Neo - to będzie przełom


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli zapowiedzi będą miały pokrycie w rzeczywistości, to od tego wozu zacznie się elektrorewolucja.

Cena na poziomie Golfa diesla, realny zasięg od 330 do 550 km, zależnie od wybranej baterii (ponoć 3 opcje będą). Maksymalny prąd ładowania 125 kW.

Na drogi ma wyjechać w 2020 roku. 

Za 2 lata kącik zacznie tętnić życiem 😁

 

3D7F5AA7-540E-4504-87A6-62563C01682D.jpeg.6791e34232e0f263396ae5451c9c9f69.jpeg

89DAA0E0-D2EC-461D-A6AF-4C15A5729E66.jpeg.916c9f6df55c0e8aaf4a2975f75247f3.jpeg

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Maxit napisał:

Wszystkie dane popraw o 30% wyjdzie rzeczywistość.

 

Cena +30%

termin +30%

zasięg -30%

 

Na razie wszystkie rewolucyjne zapowiedzi tak kończą...

Jakoś mam przeczucie, że tu jednak będzie inaczej. 

Cena ewentualnie najbardziej podkolorowana, bo jak zacznie się dokładać wyposażenie, to będzie cena Golfa R, a nie diesla 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mrBEAN napisał:

Jakoś mam przeczucie, że tu jednak będzie inaczej. 

Cena ewentualnie najbardziej podkolorowana, bo jak zacznie się dokładać wyposażenie, to będzie cena Golfa R, a nie diesla 😉

Ładny, zobaczymy za 2 lata co z tego będzie i jaka konkurencja się pojawi. Fajne czasy nastały :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoi taki w Dreźnie i tam podobno ma być też produkowany, zamiast e-golfa 

IMG_20181215_145506.jpg.53a646831e12153fb14b6d644354bc89.jpg

Na żywo wygląda całkiem OK zwłaszcza ws do obecnych elektryków

 

Swoją drogą to VW już golfa 1 zrobił w wersji elektrycznej zasięg 50km ;)

Była też 3 z zasięgiem 100km

Obecny na 300km, więc postęp jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tom111 napisał:

Ładny, zobaczymy za 2 lata co z tego będzie i jaka konkurencja się pojawi. Fajne czasy nastały :ok:

Mnie poprawione i3 strasznie kręci - wsadzili teraz całkiem rozsądne baterie 42.2 kWh. Do stolicy mógłbym bez ładowania dojechać... 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, grogi napisał:

Mnie poprawione i3 strasznie kręci - wsadzili teraz całkiem rozsądne baterie 42.2 kWh. Do stolicy mógłbym bez ładowania dojechać... 👍

i3 ma kilka dziwnych rozwiązań i osobiście bym się nie zdecydował. Zresztą konstrukcyjnie to jest 2013 rok, także to trochę odgrzewany kotlet.

Jeśli nówka, to lepiej przeczekać chwilkę jeszcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, grogi napisał:

Mnie poprawione i3 strasznie kręci - wsadzili teraz całkiem rozsądne baterie 42.2 kWh. Do stolicy mógłbym bez ładowania dojechać... 👍

Za 3 lata będę prawdopodobnie szukał EV, w tym czasie mam zamiar przejechać 200tyś hybrydą ;]

Zobaczymy jak się rynek rozwinie i jakie będą oferty. Zapowiada się obiecująco :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał:

A wielkośc - też Golfa?

podobno wewnąrz miejsca jak w pasacie, z zewnątrz wymiary jak golf

a to dzięki temu że silnik+osprzęt zajmuje dużo mniej miejsca

w e-golfe można by jeszcze jeden silnik upchać spokojnie, za to z akumulatorem jest problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Koonrad napisał:

podobno wewnąrz miejsca jak w pasacie, z zewnątrz wymiary jak golf

a to dzięki temu że silnik+osprzęt zajmuje dużo mniej miejsca

w e-golfe można by jeszcze jeden silnik upchać spokojnie, za to z akumulatorem jest problem ;)

jeżeli będzie tak jak w zapowiedziach to fajnie...bo je się tylko czy w praktyce nie okaże się tak jak obawia się @maxit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał:

Z ciekawostek jeszcze, ma być napęd na tył.

Wiesz - to nie ciekawostka, a wisienka na torcie :) Praktycznie wszystkie auta zaprojektowane jako EV będą miały napęd na tył - bo tak jest raz) fajniej dwa) mniej miejsca się marnuje. A w przypadku EV nie ma to żadnego wpływu na cenę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, grogi napisał:

Wiesz - to nie ciekawostka, a wisienka na torcie :) Praktycznie wszystkie auta zaprojektowane jako EV będą miały napęd na tył - bo tak jest raz) fajniej dwa) mniej miejsca się marnuje. A w przypadku EV nie ma to żadnego wpływu na cenę. 

Wisienką na torcie będzie wersja AWD  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisienką na torcie będzie rozwój elektrycznych aut, doyebanie akcyzy na prąd i koszt 100km taki sam jak nie wyższy jak spalinówka. A wtedy się okaże, że produkcja, eksploatacja i utylizacja w dluższej perspektywie czasu jest mniej eko niż noPb 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Mars_wrc napisał:

Wisienką na torcie będzie rozwój elektrycznych aut, doyebanie akcyzy na prąd i koszt 100km taki sam jak nie wyższy jak spalinówka. A wtedy się okaże, że produkcja, eksploatacja i utylizacja w dluższej perspektywie czasu jest mniej eko niż noPb 😄

IMO nie, przy elektryku jest sporo mniej podzespołów, co z czasem pozwoli obniżyć koszty produkcji

Do tego serwis - oleju u filtrów nie zmieniasz

 

Problematyczna jest bateria, ale to można ogarnąć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.12.2018 o 11:12, mrBEAN napisał:

i3 ma kilka dziwnych rozwiązań i osobiście bym się nie zdecydował. Zresztą konstrukcyjnie to jest 2013 rok, także to trochę odgrzewany kotlet.

Jeśli nówka, to lepiej przeczekać chwilkę jeszcze. 

Jeździłeś i3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Mars_wrc napisał:

Wisienką na torcie będzie rozwój elektrycznych aut, doyebanie akcyzy na prąd i koszt 100km taki sam jak nie wyższy jak spalinówka. A wtedy się okaże, że produkcja, eksploatacja i utylizacja w dluższej perspektywie czasu jest mniej eko niż noPb 😄

No nie bardzo, pb nie zatankujesz ze słońca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, format napisał:

No nie bardzo, pb nie zatankujesz ze słońca.

 

Obecnie samochodów jest ponad miliard. Za 7-8 lat będzie 1.5 mld. Weźmiesz dla nich prąd ze słońca? EV jest dobre teraz jako zabawka. Nie widzę żeby to miało zastąpić spalinówki. Zarówno ekonomicznie jak i praktycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Mars_wrc napisał:

 

Obecnie samochodów jest ponad miliard. Za 7-8 lat będzie 1.5 mld. Weźmiesz dla nich prąd ze słońca? EV jest dobre teraz jako zabawka. Nie widzę żeby to miało zastąpić spalinówki. Zarówno ekonomicznie jak i praktycznie.

W czasach powozów konnych, to samo za pewne pisali na forach, jak powstawały pierwsze kopciuchy ;]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mars_wrc napisał:

 

Obecnie samochodów jest ponad miliard. Za 7-8 lat będzie 1.5 mld. Weźmiesz dla nich prąd ze słońca? EV jest dobre teraz jako zabawka. Nie widzę żeby to miało zastąpić spalinówki. Zarówno ekonomicznie jak i praktycznie.

A co, słońce jest za małe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no sprawdź ile swieci Slońce w Polsce dziś a ile w czerwcu
i jakie jest zachmurzenie ;] 
Sumarycznie wszędzie świeci tyle samo.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, format napisał:

Sumarycznie wszędzie świeci tyle samo.

tapatalked
 

I więcej piją Finowie i Szwedzi niż Ci bliżej równika, ale sumarycznie się zgadza.

Zrozumiales w ogóle co miałem na myśli mówiąc ze jak wrócisz z roboty o 17 to jesienią i zimą sobie nie naładujesz samochodu z garażem z panelami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I więcej piją Finowie i Szwedzi niż Ci bliżej równika, ale sumarycznie się zgadza.
Zrozumiales w ogóle co miałem na myśli mówiąc ze jak wrócisz z roboty o 17 to jesienią i zimą sobie nie naładujesz samochodu z garażem z panelami?
To pociągniesz trochę z sieci. Latem natomiast naładujesz więcej niż ci na równiku.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier inżynier z vw coś trochę opowiadał że chyba za 2 lata nie będą produkować już czysto spalinowych a będą to mild hybrid. Obecnie wszystko projektują już pod elektryki. Sporym problemem jest ciężar baterii i wzmocnienia pakietu pod testy zderzeniowe (kilka milimetrów blacha). Do tego by minimalizować ciężary to więcej będzie aluminium w konstrukcji. 

Pakiet 80 kWh to 510 kg co stanowi problem w dostawczakach. Do tego podnoszą podłogę. 

Będą budować nową fabrykę pod elektryki oraz zmieniać niektóre obecne. Elektryki potrzebują krótszej linii montażowej. 

Tak więc rozwój elektryków na masową skalę zaraz przed nami.

 

A jak rynek się rozwinie to z pewnością prąd do aut będzie obłożony ekstra podatkami. Tam gdzie mieszkają w Niemczech to nie można legalnie ładować auta ze zwykłego gniazdka. Trzeba mieć podlicznik i nie można mieć taniej taryfy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Harp napisał:

Szwagier inżynier z vw coś trochę opowiadał że chyba za 2 lata nie będą produkować już czysto spalinowych a będą to mild hybrid. Obecnie wszystko projektują już pod elektryki. Sporym problemem jest ciężar baterii i wzmocnienia pakietu pod testy zderzeniowe (kilka milimetrów blacha). Do tego by minimalizować ciężary to więcej będzie aluminium w konstrukcji. 

Pakiet 80 kWh to 510 kg co stanowi problem w dostawczakach. Do tego podnoszą podłogę. 

Będą budować nową fabrykę pod elektryki oraz zmieniać niektóre obecne. Elektryki potrzebują krótszej linii montażowej. 

Tak więc rozwój elektryków na masową skalę zaraz przed nami.

 

A jak rynek się rozwinie to z pewnością prąd do aut będzie obłożony ekstra podatkami. Tam gdzie mieszkają w Niemczech to nie można legalnie ładować auta ze zwykłego gniazdka. Trzeba mieć podlicznik i nie można mieć taniej taryfy. 

Idzie to w dobrą stronę. Masowa produkcja to niższe ceny EV. Sposób na prąd się znajdzie, a koszt jazdy może być porównywalny, a nawet 2x wyższy jak w dzisiejszych spalinówkach i też dobrze, bo korki będą mniejsze.  Ważne żeby smrodu nie było i to jest wg mnie największa zaleta EV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Harp napisał:

A jak rynek się rozwinie to z pewnością prąd do aut będzie obłożony ekstra podatkami. Tam gdzie mieszkają w Niemczech to nie można legalnie ładować auta ze zwykłego gniazdka. Trzeba mieć podlicznik i nie można mieć taniej taryfy. 

 

Czyli tak jak myślałem. Tak do****dolą podatki na prąd i dedykowane liczniki, że będzie tak samo drogo jak teraz. Plus okaże się, że masowo produkcja + eksploatacja + utylizacja wychodzi mniej eko niż spalinówki. Książkowy rozwój wsteczny. Ale ile osób zarobi fortuny na tym to nigdy się nie dowiemy. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem EV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Mars_wrc napisał:

 

Czyli tak jak myślałem. Tak do****dolą podatki na prąd i dedykowane liczniki, że będzie tak samo drogo jak teraz. Plus okaże się, że masowo produkcja + eksploatacja + utylizacja wychodzi mniej eko niż spalinówki. Książkowy rozwój wsteczny. Ale ile osób zarobi fortuny na tym to nigdy się nie dowiemy. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem EV.

Już to że nie musisz zmieniać oleju co rok jest + dla środowiska

A utylizację aku łatwo ogarnąć, jak dziś - widziałeś gdzieś walające się akumulatory ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Cinos napisał:

przecież aktualny e-Golf ma chyba ponad 300km

ale zasilanie 125kW to ja nie wiem skad można tyle prądu wziąć

lepiej żeby to szybko nie stało się popularne bo kilku się trafi i będą blackouty

 

 

E-golf to wydumka, auto stworzone jako spalinowe, tylko przystosowali do elektryka

Aku upchane gdzie się da, np w tunelu gdzie normalnie jest wydech

To taka proteza jak instalacja LPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mrBEAN napisał:

Tak konkretnie to z jakiego powodu?

Uważam, że eko są one tylko na poziomie użytkownika, a nie na poziomie całej technologii.

 

Uważam, że za jakiś czas jak staną się polularne i stanieją do poziomu obecnych cen noPb aut to eksploatacyjnie będą (akcyza + inne podatki) tak samo drogie, jak nie droższe niż obecne auta noPb.

 

Uważam, że są odrażające pod kątem estetyczno akustyczno odczuciowym. Ostatnio na zawodach MP w Rallycrossie był pokazowy przejazd rallycrossowki elektrycznej (na bazie Fiesty). Była to istna antyreklama elektryfikacji motorsportu. Żenada nie do opisania. Kilkukrotnie wolniejsze, ale hałasujące rallycrossowe Seicento robiło większe WOW.

 

Jestem wrogiem elektryfikacji przez pchanie jej na siłę do ukochanego przeze mnie motorsportu. Planowana elektryfikacja Rallycrossu spowodowała wycofanie się czterech pierwszych zespołów sezonu 2018 (8 aut, cały czub), Formuła E wygląda jak wyścigi mikrofalówek i przy F1 wygląda żenująco.

 

Uważam, że inne paliwa są paliwami przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Uważam, że eko są one tylko na poziomie użytkownika, a nie na poziomie całej technologii.

 

Uważam, że za jakiś czas jak staną się polularne i stanieją do poziomu obecnych cen noPb aut to eksploatacyjnie będą (akcyza + inne podatki) tak samo drogie, jak nie droższe niż obecne auta noPb.

 

Uważam, że są odrażające pod kątem estetyczno akustyczno odczuciowym. Ostatnio na zawodach MP w Rallycrossie był pokazowy przejazd rallycrossowki elektrycznej (na bazie Fiesty). Była to istna antyreklama elektryfikacji motorsportu. Żenada nie do opisania. Kilkukrotnie wolniejsze, ale hałasujące rallycrossowe Seicento robiło większe WOW.

 

Jestem wrogiem elektryfikacji przez pchanie jej na siłę do ukochanego przeze mnie motorsportu. Planowana elektryfikacja Rallycrossu spowodowała wycofanie się czterech pierwszych zespołów sezonu 2018 (8 aut, cały czub), Formuła E wygląda jak wyścigi mikrofalówek i przy F1 wygląda żenująco.

 

Uważam, że inne paliwa są paliwami przyszłości.

Uważaj, uważaj, bo przyszłość już sapie za Twoimi plecami. Twój wróg jest silniejszy. Nie wygrasz 
Cały ten motosport będą pokazywali w cyrku, bo zostanie kilku cudakow, którzy jeszcze będą potrafili prowadzić stare złomy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tom111 napisał:

Uważaj, uważaj, bo przyszłość już sapie za Twoimi plecami. Twój wróg jest silniejszy. Nie wygrasz 
Cały ten motosport będą pokazywali w cyrku, bo zostanie kilku cudakow, którzy jeszcze będą potrafili prowadzić stare złomy. 

Nie przyszłość tylko kolejny potężny międzynarodowy interes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stworzenie dobrego samochodu elektrycznego nie jest łatwej jak się przekonują po kolei koncerny. Np. Jaguar wypuścił I-Pace który pomimo olbrzymiej baterii (90 kWh) ma kiepski zasięg. Dlatego jestem dość sceptycznie nastawiony do obietnic producentów.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Uważam, że eko są one tylko na poziomie użytkownika, a nie na poziomie całej technologii.

 

Uważam, że za jakiś czas jak staną się polularne i stanieją do poziomu obecnych cen noPb aut to eksploatacyjnie będą (akcyza + inne podatki) tak samo drogie, jak nie droższe niż obecne auta noPb.

 

Uważam, że są odrażające pod kątem estetyczno akustyczno odczuciowym. Ostatnio na zawodach MP w Rallycrossie był pokazowy przejazd rallycrossowki elektrycznej (na bazie Fiesty). Była to istna antyreklama elektryfikacji motorsportu. Żenada nie do opisania. Kilkukrotnie wolniejsze, ale hałasujące rallycrossowe Seicento robiło większe WOW.

 

Jestem wrogiem elektryfikacji przez pchanie jej na siłę do ukochanego przeze mnie motorsportu. Planowana elektryfikacja Rallycrossu spowodowała wycofanie się czterech pierwszych zespołów sezonu 2018 (8 aut, cały czub), Formuła E wygląda jak wyścigi mikrofalówek i przy F1 wygląda żenująco.

 

Uważam, że inne paliwa są paliwami przyszłości.

Czyli nic wspólnego z eko, jak wcześniej sugerowałeś. 

Dla kierowcy elektro-motorposrt jest świetny, natomiast dla kibica przez brak dźwięku staje się miauki. 

 

Druga sprawa, że zanim elektryki będą już masowo wypierać spalinowe, to my będziemy szykować się pewnie do piachu,

więc na spokojnie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Florydziak napisał:

Stworzenie dobrego samochodu elektrycznego nie jest łatwej jak się przekonują po kolei koncerny. Np. Jaguar wypuścił I-Pace który pomimo olbrzymiej baterii (90 kWh) ma kiepski zasięg. Dlatego jestem dość sceptycznie nastawiony do obietnic producentów.  

VAG to nie Jaguar i jego wydumki.

 

BMW też już mocno zakasało rękawy, a oni wiedzą jak to zrobić, tylko nie chcą, zresztą jak wszyscy inni. 

Będą powoli powstawać statki kosmiczne na kołach, jeszcze chwila, niech ta turbina się nadmucha.

Elon dał znak do odjazdu, reszta chwilę oponowała, ale już wiedzą, że mleko się rozlało.

Co prawda grozi to jakimś mega kryzysem gospodarczym ale będą to jakoś musieli ogarnąć.

Toyota ze swoimi hybrydami będzie katalizatorem tych zmian i jakoś to będzie ;)

DE6A9275-F3D3-4CE3-9EB0-B700ABF138F9.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

VAG to nie Jaguar i jego wydumki.

 

BMW też już mocno zakasało rękawy, a oni wiedzą jak to zrobić, tylko nie chcą, zresztą jak wszyscy inni. 

Będą powoli powstawać statki kosmiczne na kołach, jeszcze chwila, niech ta turbina się nadmucha.

Elon dał znak do odjazdu, reszta chwilę oponowała, ale już wiedzą, że mleko się rozlało.

Co prawda grozi to jakimś mega kryzysem gospodarczym ale będą to jakoś musieli ogarnąć.

Toyota ze swoimi hybrydami będzie katalizatorem tych zmian i jakoś to będzie ;)

DE6A9275-F3D3-4CE3-9EB0-B700ABF138F9.jpeg

Popyt na Model 3 w USA gwałtownie zmalał. A od 1 stycznia będzie znacznie gorzej. Elon znowu zapieprzył sprawę - serwis nie daje rady, superchargery z kolejkami czekających. Pomimo ze wiedzieli ze będzie się trójka świetnie sprzedawać to zero inwestycji w infrastrukturę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Florydziak napisał:

Popyt na Model 3 w USA gwałtownie zmalał. A od 1 stycznia będzie znacznie gorzej. Elon znowu zapieprzył sprawę - serwis nie daje rady, superchargery z kolejkami czekających. Pomimo ze wiedzieli ze będzie się trójka świetnie sprzedawać to zero inwestycji w infrastrukturę. 

Tesla zje własny ogon najprawdopodobniej.

Duże koncerny zaraz wejdą na rynek i Tesla tym bardziej straci na atrakcyjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mrBEAN napisał:

Tesla zje własny ogon najprawdopodobniej.

Duże koncerny zaraz wejdą na rynek i Tesla tym bardziej straci na atrakcyjności.

Nie spodziewam się przetrwania Tesli jako samodzielnej firmy. Raczej wcześniej czy później któryś z dużych koncernów ją kupi. Podejrzewałem przez długi czas ze zrobi to Mercedes ale się wycofali. Myśle ze wszyscy mieli nadzieje ze Tesla zbankrutuje i się ja kupi wtedy. A Tesla się trzyma. Wrogie przejęcie nie jest możliwe bo Musk nadal ma zbyt wiele akcji. 

 

W Chinach Tesli rodzi się poważna konkurencja - Chińczycy nie maja problemów z kradnieciem rozwiązań firmy a jednocześnie mogą je potem produkować taniej. Dlatego podejrzewam że za kilka lat będziemy mieli na rynku samochody które będą miały wszelkie zalety Tesli i mniej wad.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.