Skocz do zawartości

Kupujemy automata


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Pany chyba się starzeje bo 40 na karku. Nie chce mi się już "mieszać" w garze i dlatego zachciało mi się automata. Tylko teraz jakiego? Powiedzmy coś powyżej 2000 roku do 30 kpln. Coś co się nie sypie i te automaty jakoś działają. No i żeby jeździło w miarę normalnie. Ścigać się nie planuje.

 

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany chyba się starzeje bo 40 na karku. Nie chce mi się już "mieszać" w garze i dlatego zachciało mi się automata. Tylko teraz jakiego? Powiedzmy coś powyżej 2000 roku do 30 kpln. Coś co się nie sypie i te automaty jakoś działają. No i żeby jeździło w miarę normalnie. Ścigać się nie planuje.
 
Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 
 

Lexus gs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany chyba się starzeje bo 40 na karku. Nie chce mi się już "mieszać" w garze i dlatego zachciało mi się automata. Tylko teraz jakiego? Powiedzmy coś powyżej 2000 roku do 30 kpln. Coś co się nie sypie i te automaty jakoś działają. No i żeby jeździło w miarę normalnie. Ścigać się nie planuje.
 
Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 
 

AT +4x4 i będzie pan zadowolony. A w takim zestawie to np sbROO legacy albo inne A4

natapane Redmi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, AxiT napisał:

 

Pany chyba się starzeje bo 40 na karku. Nie chce mi się już "mieszać" w garze i dlatego zachciało mi się automata. Tylko teraz jakiego? Powiedzmy coś powyżej 2000 roku do 30 kpln. Coś co się nie sypie i te automaty jakoś działają. No i żeby jeździło w miarę normalnie. Ścigać się nie planuje.

 

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Ośka, czy 4wd?

Płaski, czy podniesiony?

Crv 2gen fl 2.4 automat

Civic ufo 1.8 automat

Na crv 3gen troszkę braknie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ośka, czy 4wd?
Płaski, czy podniesiony?
Crv 2gen fl 2.4 automat
Civic ufo 1.8 automat
Na crv 3gen troszkę braknie...
 

Kolega ma crv2 giej generacji trochę to traca myszka. Poza wielkością nie ma nic do zaoferowania. Ani szybkie, ani die dobrze nie prowadzi. Pali dużo trochę lipa IMO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kolega ma crv2 giej generacji trochę to traca myszka. Poza wielkością nie ma nic do zaoferowania. Ani szybkie, ani die dobrze nie prowadzi. Pali dużo trochę lipa IMO.
Każde 4*4pali więcej z racji masy.
Mój fotek złopie 13l - bo tak


natapane Redmi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się że do tego trzeba dorosnąć. Od 3 lat śmigam AT i nigdy więcej manualna. Rewelacja zarówno w mieście i korku jak i na trasie. Łącznie z klima to chyba już zawsze będzie warunek konieczny w posiadamym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

16 godzin temu, wojteq napisał:

Alfa Romeo 159. Jedynka troche dziwna i wlaczanie do ruchu trzeba opanowac. Reszta petarda.

Taka ciekawostka. Sporo ofert włoskich aut w serwisach ogłoszeniowych typu Otomoto pochodzi z województwa małopolskiego, najczęściej z Olkusza. Ktoś potrafi to wytłumaczyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wujekcybul napisał:


Kolega ma crv2 giej generacji trochę to traca myszka. Poza wielkością nie ma nic do zaoferowania. Ani szybkie, ani die dobrze nie prowadzi. Pali dużo trochę lipa IMO.

Wiem, bo mam 2 i 3 gen,  manual i automat. Nie mam parcia na nowości, bo mi śmierdzą w środku akurat.

Dlatego zaprponowalem w tym budżecie konkretne pojazdy.

A że zasłyszałem o 2gen z 2.4 i automatem, o czy pewnie nie wiedziałeś przed tym wątkiem, to zaproponowałem 2 gen ponownie.

Pozdro :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bochumil napisał:

 

Taka ciekawostka. Sporo ofert włoskich aut w serwisach ogłoszeniowych typu Otomoto pochodzi z województwa małopolskiego, najczęściej z Olkusza. Ktoś potrafi to wytłumaczyć? 

W Olkuszu jest warsztat w specjalizacji AR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujekcybul napisał:

Ani szybkie, ani die dobrze nie prowadzi. Pali dużo 

Ma fajny ręczny i stolik turystyczny w bagażniku, który jest jego podłogą.

No i totalnie nie do zajeżdżenia.

;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pipper napisał:

Ośka, czy 4wd?

Płaski, czy podniesiony?

Crv 2gen fl 2.4 automat

Civic ufo 1.8 automat

Na crv 3gen troszkę braknie...

 

Jakbym znalazł w dobrym stanie to wcześniej wspomniane soobroooooo - tylko takie w którym nie trzeba wydzierać połowy samochodu do regulacji zaworów,

Przez sentyment CRV II 2.4 AT bo wiem jak porusza się 2.0, UFO też mi się widzi. BTW ciekawe ile kosztowałby SWAP na AT do mojej.

Rozmyślam o innych 4x4 ale jakoś po za KIą i hultajem nie bardzo wiem czego szuakć. Z resztą nawet nie chce mi się za bardzo.

 

CIEKAWE czy skrzynia AT z 2.0 lub 2.4 ziesie zestawienie z silnikiem z TYPERA 200 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Joki napisał:

Ma fajny ręczny i stolik turystyczny w bagażniku, który jest jego podłogą.

No i totalnie nie do zajeżdżenia.

;]

 

Zapomniałeś o stoliczku między fotelami z możliwością przejścia przód tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AxiT napisał:

Zapomniałeś o stoliczku między fotelami z możliwością przejścia przód tył.

Moja była stawiała tam torebkę po złożeniu tej półeczki.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, AxiT napisał:

Jakbym znalazł w dobrym stanie to wcześniej wspomniane soobroooooo - tylko takie w którym nie trzeba wydzierać połowy samochodu do regulacji zaworów,

Przez sentyment CRV II 2.4 AT bo wiem jak porusza się 2.0, UFO też mi się widzi. BTW ciekawe ile kosztowałby SWAP na AT do mojej.

Rozmyślam o innych 4x4 ale jakoś po za KIą i hultajem nie bardzo wiem czego szuakć. Z resztą nawet nie chce mi się za bardzo.

 

CIEKAWE czy skrzynia AT z 2.0 lub 2.4 ziesie zestawienie z silnikiem z TYPERA 200 KM.

Taki przeszczep jest gdzieś w ogłoszeniach w kolorze srebrnym, ale chyba z manualem, chyba na Śląsku...

Zerknij na Outbacka od Subaru, w tej cenie coś znajdziesz, 2.5 sohc, jeśli chodzi o zawory.

Co do Kii i Hyundaia, to Santa fe miało 4 biegi z 2.7 v6 , zamula troszkę jak 2.0 z  at w crv, nie jechałem jeszcze sorento 1gen z 5b at.... Tylko tam zużycie paliwa nieco inne niż w Hondzie... ;] 

Ja na swoją 3gen z 5b automatem nie narzekam, 6kkm od zakupu zrobiłem na lpg już, średnio w 10-12l spala na zimówkach , a ja nogi lekkiej nie mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mokrii napisał:

Każde 4*4pali więcej z racji masy.
Mój fotek złopie 13l - bo tak


natapane Redmi5
 

Ale Forek, przynajmniej ten do 2008r. to raczej z tych lżejszych 4x4 jest ;)

Stałe 4x4 robi robotę, ale coś za coś :piwko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.12.2018 o 00:49, wojteq napisał:

Alfa Romeo 159. Jedynka troche dziwna i wlaczanie do ruchu trzeba opanowac. Reszta petarda.

Pachnie mi to TF-80SC (lub inaczej nazywaną)... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pipper napisał:

Ale Forek, przynajmniej ten do 2008r. to raczej z tych lżejszych 4x4 jest ;)

Stałe 4x4 robi robotę, ale coś za coś :piwko:

 

Forek z automatem nie ma stałego 4×4 ;) 

Pali dużo, bo skrzynia jest subtelna jak młotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, camel00 napisał:

 

Forek z automatem nie ma stałego 4×4 ;) 

Pali dużo, bo skrzynia jest subtelna jak młotek.

Miałem na myśli manuala:ok:

A masa i tak mała ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ppmarian napisał:

Opowiadaj dalej

 

Coś się nie zgadza? Że niby Forek SG ma stały napęd przy automatycznej skrzyni biegów albo jest ona arcydziełem inżynierii? ;] 

Jest niezniszczalna (podobno) - fakt. Na tym zalety się kończą. Jest wolna, znacznie zwiększa zużycie paliwa, zdarza jej się podejmować dziwne decyzje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Coś się nie zgadza? Że niby Forek SG ma stały napęd przy automatycznej skrzyni biegów albo jest ona arcydziełem inżynierii? ;] 
Jest niezniszczalna (podobno) - fakt. Na tym zalety się kończą. Jest wolna, znacznie zwiększa zużycie paliwa, zdarza jej się podejmować dziwne decyzje.
Coraz lepiej...

Podaje hasło VTD

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ppmarian napisał:

Coraz lepiej...
Podaje hasło VTD

 

Coraz lepiej jest za każdym razem kiedy prowadzona jest dyskusja o napędach w automacie Subaru ;] Jest ich 5 (jakaś dyskusjajakaś ulotka). Moja wiedza stanęła na tym, że w moim (2006 2.0x 4EAT) jest dołączany. Czy on sobie działa na zasadzie 100-0 czy 90-10 a w razie potrzeby kręci tyłem, nie wiem, nie wnikam. Wydaje mi się, że jak coś można rozłączyć bezpiecznikiem, to nie może być spięte na stałe. To o czym piszesz jest (chyba) tylko w turbo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Coraz lepiej jest za każdym razem kiedy prowadzona jest dyskusja o napędach w automacie Subaru ;] Jest ich 5 (jakaś dyskusjajakaś ulotka). Moja wiedza stanęła na tym, że w moim (2006 2.0x 5EAT) jest dołączany. Czy on sobie działa na zasadzie 100-0 czy 90-10 a w razie potrzeby kręci tyłem, nie wiem, nie wnikam. Wydaje mi się, że jak coś można rozłączyć bezpiecznikiem, to nie może być spięte na stałe. To o czym piszesz jest (chyba) tylko w turbo. 
W SG nigdy nie było 5eat

Były skrzynie:
4eat MPT 60:40
4eat MPT 90:10
4eat VTD 45:55


Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany chyba się starzeje bo 40 na karku. Nie chce mi się już "mieszać" w garze i dlatego zachciało mi się automata. Tylko teraz jakiego? Powiedzmy coś powyżej 2000 roku do 30 kpln. Coś co się nie sypie i te automaty jakoś działają. No i żeby jeździło w miarę normalnie. Ścigać się nie planuje.
 
Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka
 
 

Laguna 3 2.0T 170KM + lpg a lepsza skrzynia siedzi w DCI 150/173KM.

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.12.2018 o 15:12, camel00 napisał:

Forek z automatem nie ma stałego 4×4 ;) 

ma tylko niesymetryczne na każdym przełożeniu. Rozkład momentu jest zmienny (różnie to inicjalnie wygląda w zależności od kombinacji modelu, silnika, skrzyni, ew LSD itd), ale zawsze coś na tył idzie, chyba że zaaplikujesz 'bezpiecznik FWD'.

Dnia 26.12.2018 o 15:12, camel00 napisał:

Pali dużo, bo skrzynia jest subtelna jak młotek.

4EAT jest ospała, ale płynna, chyba że jedziesz okrutnie delikatnie i na skrajnych prędkościach to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.12.2018 o 04:25, Pipper napisał:

Taki przeszczep jest gdzieś w ogłoszeniach w kolorze srebrnym, ale chyba z manualem, chyba na Śląsku...

Zerknij na Outbacka od Subaru, w tej cenie coś znajdziesz, 2.5 sohc, jeśli chodzi o zawory.

Co do Kii i Hyundaia, to Santa fe miało 4 biegi z 2.7 v6 , zamula troszkę jak 2.0 z  at w crv, nie jechałem jeszcze sorento 1gen z 5b at.... Tylko tam zużycie paliwa nieco inne niż w Hondzie... ;] 

Ja na swoją 3gen z 5b automatem nie narzekam, 6kkm od zakupu zrobiłem na lpg już, średnio w 10-12l spala na zimówkach , a ja nogi lekkiej nie mam...

Właśnie szwagier ma CRV III gen 2.0 AT i jak się tym przejechałem to mam uraz do AT - bo strach tym wyprzedzać było da mnie.

 

BTW CRV II 2.0 ewentualnie 2.4 w AT mają sprawnie działającego KICKDOWN-a ewentualnie jakiś tryb SPORT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, AxiT napisał:

BTW CRV II 2.0 ewentualnie 2.4 w AT mają sprawnie działającego KICKDOWN-a ewentualnie jakiś tryb SPORT?

AFAIK każdy automat mający powyżej 3 biegów do przodu go ma, kwestia tylko jak energicznie i jak 'głęboko' musisz wcisnąć gaz żeby go wywołać.

Przy odrobinie obycia z autem gazem można zmieniać biegi w górę i dół dość sprawnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, AxiT napisał:

Właśnie szwagier ma CRV III gen 2.0 AT i jak się tym przejechałem to mam uraz do AT - bo strach tym wyprzedzać było da mnie.

 

BTW CRV II 2.0 ewentualnie 2.4 w AT mają sprawnie działającego KICKDOWN-a ewentualnie jakiś tryb SPORT?

W mojej nic takiego nie ma, ale 3gen z dobrze działającym automatem ogarnia, tylko gaz w podłogę i zrzuca nawet o 3 biegi...

Kiedy szwagier zmieniał olej w skrzyni?

My szukamy 3 większej terenówki do domu, ale to na około początek lutego, crv 2 fl lub 3 lub coś troszkę większego w miejsce Ignisa 4x4 :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pipper napisał:

W mojej nic takiego nie ma, ale 3gen z dobrze działającym automatem ogarnia, tylko gaz w podłogę i zrzuca nawet o 3 biegi...

Kiedy szwagier zmieniał olej w skrzyni?

My szukamy 3 większej terenówki do domu, ale to na około początek lutego, crv 2 fl lub 3 lub coś troszkę większego w miejsce Ignisa 4x4 :ok:

Najbardziej to pasuje mi odbyć 15 minutową jazdę po trasie takim AT i samemu zobaczyć jak to jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bochumil napisał:

Poproszę o info jak przedstawia się komfort użytkowania oraz awaryjność skrzyń automatycznych w Peugeocie 3008. Z tego co wiem wersja przedliftowa posiada skrzynię automatyczną klasyczną i skrzynię zautomatyzowaną. Której unikać?

Unikać należy zautomatyzowanej.  Na 99% jest połączona z 1,6 HDI i na oznaczeniu drążka nie ma pozycji P. Chyba występuje też z benzynami. 

Ja miałem klasyczny 6b automat w Pugu 5008 z silnikiem 2,0 HDI. Jest to trochę wyśmiewany Aisin, podobny do tych co siedzą w Volvo, Oplach, Alfach. Skrzynia w połączeniu z tym silnikiem pracuje bardzo spokojnie i komfortowo. Nie szarpie, nie miesza biegami, jest bardzo przewidywalna. Co do trwałości, nie wiele mogę powiedzieć, bo miałem go tylko 2 lata i zrobiłem nieco ponad 30kkm. U mnie nic się nie działo mimo, że samochód był kupiony od handlarza i na zegarach miał tradycyjne 180kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, AxiT napisał:

Najbardziej to pasuje mi odbyć 15 minutową jazdę po trasie takim AT i samemu zobaczyć jak to jeździ.

Ano zgadza się, ja sam się przesiadłem z 2gen MT na 3gen AT, na trasy szybsze super, przy 120km/h 2krpm trzyma :)

a przyśpieszanie, będzie wolniej niż w manualu, ale do przeżycia ;)

Dlatego kolejny pojazd też szukam z AT :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o info jak przedstawia się komfort użytkowania oraz awaryjność skrzyń automatycznych w Peugeocie 3008. Z tego co wiem wersja przedliftowa posiada skrzynię automatyczną klasyczną i skrzynię zautomatyzowaną. Której unikać?
Zautomatyzowanej

natapane Redmi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.12.2018 o 18:27, Elephant napisał:

Zgadzam się że do tego trzeba dorosnąć. Od 3 lat śmigam AT i nigdy więcej manualna. Rewelacja zarówno w mieście i korku jak i na trasie. Łącznie z klima to chyba już zawsze będzie warunek konieczny w posiadamym aucie.

 

Ja automatem jeżdżę mniej więcej od 7 lat (brakuje kilku tygodni) i po prostu nie mam ochoty zmieniać na manuala. Człowiek szybko przyzwyczaja się do dobrych rzeczy.

 

A lekko OT... Pozwolę sobie do Twojej listy must-have dopisać światła ksenonowe lub ledowe, panoramiczny dach i system bezkluczykowy. Na liście powinna się znaleźć jeszcze podgrzewana przednia szyba a na liście pożądanych funkcji osobno otwierana szyba w tylnej klapie (to ostatnie niestety praktycznie znika z rynku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Ozarek napisał:

AFAIK każdy automat mający powyżej 3 biegów do przodu go ma, kwestia tylko jak energicznie i jak 'głęboko' musisz wcisnąć gaz żeby go wywołać.

Przy odrobinie obycia z autem gazem można zmieniać biegi w górę i dół dość sprawnie.

 

No a większość automatów (od 2000 w górę) jest na tyle skomputeryzowana, że nie potrzebuje manualnie uruchamianego trybu sportowego, żeby inaczej zmieniać przełożenia - po prostu analizowany jest styl jazdy w danym momencie, nawet szybkość wciśnięcia pedału gazu a nie tylko stopień otwarcia przepustnicy, przeciążenia, pochylenie samochodu itp. itd. i w zależności od tej analizy biegi zmieniane są w kompletnie innym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ja automatem jeżdżę mniej więcej od 7 lat (brakuje kilku tygodni) i po prostu nie mam ochoty zmieniać na manuala. Człowiek szybko przyzwyczaja się do dobrych rzeczy.
 
A lekko OT... Pozwolę sobie do Twojej listy must-have dopisać światła ksenonowe lub ledowe, panoramiczny dach i system bezkluczykowy. Na liście powinna się znaleźć jeszcze podgrzewana przednia szyba a na liście pożądanych funkcji osobno otwierana szyba w tylnej klapie (to ostatnie niestety praktycznie znika z rynku).
Ja chcialem kupic automata ale ogladalem z 10szt i tylko jeden byl sprawny ale za to byl w polowie szpchlowany zewnetrznie i odpuscilem.
Jednemu zaproponowalem ze zniza cene o 5tysi na remont skrzyni i go wezme ale uparcie stwierdzal ze idealna jest i moze opuscic 2tysiace
Jezeli kupujemy nowe auto to jak najbardziej automata przy uzywce hmmm ludzie sie pozbywaja jak zaczynaja sprawiac problemy...


Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, slawek_l_83 napisał:

Ja chcialem kupic automata ale ogladalem z 10szt i tylko jeden byl sprawny ale za to byl w polowie szpchlowany zewnetrznie i odpuscilem.
Jednemu zaproponowalem ze zniza cene o 5tysi na remont skrzyni i go wezme ale uparcie stwierdzal ze idealna jest i moze opuscic 2tysiace emoji23.png
Jezeli kupujemy nowe auto to jak najbardziej automata przy uzywce hmmm ludzie sie pozbywaja jak zaczynaja sprawiac problemy...


Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
 

Pewnie zależy czego się szuka (tj. jakiego samochodu). Co było nie tak z automatami, które oglądałeś?

 

W Santa Fe nic się ze skrzynią nie działo - auto miało 10 lat, gdy go kupowałem, do końca eksploatacji nic się ze skrzynią nie działo. Sorento ma 8 lat i tak samo - skrzynia chodzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, volcan napisał:

W Santa Fe nic się ze skrzynią nie działo - auto miało 10 lat, gdy go kupowałem, do końca eksploatacji nic się ze skrzynią nie działo. Sorento ma 8 lat i tak samo - skrzynia chodzi idealnie.

W żadnym moim Subaru nic się ze skrzyniami nie dzieje. Tylko wymiana oleju co 60 kkm. Ale jak ktoś na tym oszczędza albo poważnie traktuje producenta (auta nie skrzyni), który twierdzi że nie ma potrzeby wymiany to rzeczywiście są problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, volcan napisał:

nawet szybkość wciśnięcia pedału gazu a nie tylko stopień otwarcia przepustnicy, przeciążenia, pochylenie samochodu itp. itd. i w zależności od tej analizy biegi zmieniane są w kompletnie innym zakresie obrotów.

no dlatego pisałem, że po lekkim obyciu z autem można wyczuć jak pedałem gazu zmieniać biegi.

W Subaru z 4/5EAT jest podwójny skok pedału gazu, do ok 75-80% TPS jest pierwszy i potem przełamanie do 100%, jak dasz w podłogę przy spokojnym turlaniu to skrzynia zrzuca odrazu 2 biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zależy czego się szuka (tj. jakiego samochodu). Co było nie tak z automatami, które oglądałeś?
 
W Santa Fe nic się ze skrzynią nie działo - auto miało 10 lat, gdy go kupowałem, do końca eksploatacji nic się ze skrzynią nie działo. Sorento ma 8 lat i tak samo - skrzynia chodzi idealnie.
W dwoch sztukach przy mocniejszym dodawaniu gazu wywalalo CHECK tracil moc i musialem sie zatrzymywac gasic auto odczekac w jednym przypadku 1-2min w drugim 10
W polecanym komisie 4kola w Jnie automat tak zmienial biegi ze plomby chcialy wypasc mowa o postoju i rozgrzanym aucie.
W jednym myslalem ze juz bedzie super bo na zimno 0 szarpniec podczas jazdy idealnie ale gdy robilem test skrzyni: od 0 do max obrotow to na 3 biegu przy 6500-7000 obr autem zaczelo szarpac odpuszczony gaz i zmienil bieg na 4 i dalej na 4 przy 6000-6500 szarpal i nie mogl zmienic biegu... Tlumaczenie sprzedajacego: ze on tak nie jezdzi i uwaza ze skrzynia jest idealna. Tylko wszedlem pod auto i cala podloga byla w oleju
Kolega ten sam automat ma w Cromie i nie ma najmniejszych szarpniec na zimno, cieplo i moze jezdzic na czerwonym polu i zmienia biegi normalnie.
Aaa i w 5-6przypadkach wymieniany byl olej do 3mcy wstecz mysleli ze poszarpywanie ustapi

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując stare auto(od 10 lat wzwyż) i przebiegiem od 200 000km z automatem trzeba mieć na uwadze, że skrzynia może się po prostu skończyć.

To jest chyba najbardziej skomplikowany mechanizm w całym samochodzie, który ulega zużyciu.

Ja od ponad 7 lat jeżdżę automatami i miałem ich kilka. Na szczęście tylko raz przydarzyła mi się awaria, ale liczę się z nią zawsze, gdy kupuję używkę z AT.

Szukając auta warto zorientować sie nt. skrzyń występujących w danym modelu i pod tym kątem szukać samochodu. Wiem, że to głupie, ale przy naprawie, która pochłonie co najmniej 10-20% wartości auta kryterium juz takie głupie nie jest.

Ja polecam wybierać auta z niezawodnymi skrzyniami np. Honda czy Subaru, wtedy w razie usterki można kupic tanią używkę z dużym prawdopodobieństwem sprawną, lub dobrze znaną i rozpracowaną konstrukcję np. Mercedes 722.6, czy ZF5HP19, wtedy naprawa bedzie stosunkowo niedroga, bo każdy skrzyniarz zna konstrukcję i jej niuanse, a częsci są tanie i dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.