Skocz do zawartości

Kupujemy automata


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 29.12.2018 o 22:40, Ozarek napisał:

AFAIK każdy automat mający powyżej 3 biegów do przodu go ma, kwestia tylko jak energicznie i jak 'głęboko' musisz wcisnąć gaz żeby go wywołać.

Przy odrobinie obycia z autem gazem można zmieniać biegi w górę i dół dość sprawnie.

  

Raczej problem to ile czasu zajmie zmiana biegu na niższy i wejście silnika na odpowiednie obroty by zapewnić szybkie odejście auta.

Nie znam żadnego auta co potrafi to zrobić szybciej niż sprawny człowiek.
Najszybciej reagujący był klasyczny automat w hondzie legend 3,5 litra z 99r.

Tylko że - automaty są po to by w komforcie jeździć a nie do szaleństw.

A do automatów ogólnie mam awersje - kompletnie nie radzą sobie w manewrach z wysokimi krawężnikami przy minimalnej prędkości - szczególnie zautomatyzowane manuale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej problem to ile czasu zajmie zmiana biegu na niższy i wejście silnika na odpowiednie obroty by zapewnić szybkie odejście auta.

Nie znam żadnego auta co potrafi to zrobić szybciej niż sprawny człowiek.
Najszybciej reagujący był klasyczny automat w hondzie legend 3,5 litra z 99r.

Tylko że - automaty są po to by w komforcie jeździć a nie do szaleństw.

A do automatów ogólnie mam awersje - kompletnie nie radzą sobie w manewrach z wysokimi krawężnikami przy minimalnej prędkości - szczególnie zautomatyzowane manuale.
Hmmm na redukcje i jek szybkosc nie narzekalem w Subaru Wrx dzialal tam automat rewelacyjnie.

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, slawek_l_83 napisał:

Hmmm na redukcje i jek szybkosc nie narzekalem w Subaru Wrx dzialal tam automat rewelacyjnie.

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
 

To fajnie że masz inną wiedzę ale  spróbuj to zrobić przy prędkości 30 - 40km/h jadąc wcześniej całkowicie spokojnie.

Pierw silnik wchodzi na obroty po czym komp stwierdza że czas na redukcję, zdejmuje moc, zmienia bieg a potem zwiększa moc...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pawel_78 napisał:

To fajnie że masz inną wiedzę ale  spróbuj to zrobić przy prędkości 30 - 40km/h jadąc wcześniej całkowicie spokojnie.
 

U siebie wcześniej włączam tryb sport ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pawel_78 napisał:

To fajnie że masz inną wiedzę ale  spróbuj to zrobić przy prędkości 30 - 40km/h jadąc wcześniej całkowicie spokojnie.
 

Spróbuj pojeździć z nowoczesną skrzynią - nie z zabytkami. DSG w Audi robi to na tyle sprawnie że generalnie nie bardzo wyobrażam sobie żeby człowiek mógł to zrobić szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

U siebie wcześniej włączam tryb sport ;]

 

Ale musisz to wiedzieć wcześniej. Ja mówię o uciekaniu w awaryjnych sytuacjach. Tam nie ma czasu na kawę i zabawę przyciskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Spróbuj pojeździć z nowoczesną skrzynią - nie z zabytkami. DSG w Audi robi to na tyle sprawnie że generalnie nie bardzo wyobrażam sobie żeby człowiek mógł to zrobić szybciej.

"Te zabytki" częściej szybciej reagują niż zautomatyzowane manuale. Porównuje auta nie nówki sztuki ale takie co mają 50 - 200kkm przejechane.
I przepraszam o którym DSG mówisz? - pierwsze to też już "zabytki".
Myślę problem redukcji w automatach o wiele bardziej dotyka małe silniki - takie  w zasadzie nie powinny być zestawiane z automatami jeśli chcemy mówić o jakiejś sensownej reakcji na pedał gazu ;)

Żeby nie było - w latach 90tym miałem sąsiadkę co miała wolnossącego kadeta 1,6d sprzężonego z 3biegowym automatem - Przepełnione przegubowe Ikarusy rozpędzały się szybciej od tego wariantu. Kadett 2 osoby w kabinie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, pawel_78 napisał:

Ale musisz to wiedzieć wcześniej. Ja mówię o uciekaniu w awaryjnych sytuacjach. Tam nie ma czasu na kawę i zabawę przyciskami.

Nie mam takich sytuacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Spróbuj pojeździć z nowoczesną skrzynią - nie z zabytkami. DSG w Audi robi to na tyle sprawnie że generalnie nie bardzo wyobrażam sobie żeby człowiek mógł to zrobić szybciej.

W sytuacji o ktorej mowi @pawel_78 nawet DSG raczej nie ogarnie tego.Mam u siebie odpowiednik-TCT i niestety przy tej predkosci jadac spokojnie [na ustawieniu normal]skrzynia ma zwykle juz zapiety 5 bieg[i 1200 obr/min :sciana:].Aby zredukowac na 2  aby sprawnie przyspieszyc  mija duuzo czasu;] Pomaga jedynie wczesniejszy wybor trybu Dynamic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie że masz inną wiedzę ale  spróbuj to zrobić przy prędkości 30 - 40km/h jadąc wcześniej całkowicie spokojnie.

Pierw silnik wchodzi na obroty po czym komp stwierdza że czas na redukcję, zdejmuje moc, zmienia bieg a potem zwiększa moc...
 
Wlasnie tak probowalem. Jechalem 50km/h na prawie najwyzszym biegu po czym wciskalem gaz do dechu i auto myslalu z 0.5sek i redukowalo do 1 i ogien :)

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, slawek_l_83 napisał:

Wlasnie tak probowalem. Jechalem 50km/h na prawie najwyzszym biegu po czym wciskalem gaz do dechu i auto myslalu z 0.5sek i redukowalo do 1 i ogien :)
 

Dlatego, gdy chcę powyprzedzać, dynamiczniej pojechać, włączam tryb sport.

Gdy jadę spokojnie, wyłączam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, slawek_l_83 napisał:

Kolejne tez bede szukal automata moze sie uda emoji16.png

 

No ja również, ale jak czytam w temacie o rynku używanych aut w automacie to mi się włosy jeżą na głowie. Większość przypały. U mnie póki co, w grę wchodzi wygodny wóz opancerzony czyli Peugeot 3008, gdzie niestety większość ofert to skrzynie zautomatyzowane, o których czytam i słyszę, że fajne nie są. Jest też opcja niemiecka czyli Audi A3 8P Sportback z bezpiecznym silnikiem 1.6 102KM oraz 6 biegową skrzynią automatyczną Tiptronic produkowaną przez firmę AISIN. Odpowiada mi koncepcja tego auta, trochę martwi brak zadowalającej dynamiki oraz osiągów tego silnika. Spalanie też bez rewelacji. Szukam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, pawel_78 napisał:

Ale musisz to wiedzieć wcześniej. Ja mówię o uciekaniu w awaryjnych sytuacjach. Tam nie ma czasu na kawę i zabawę przyciskami.

Znaczy dla przeciętnego człowieka co jest szybsze - wciśnięcie sprzęgła, zmiana biegu, puszczenie sprzęgła i gaz czy jednak wajchę automatu do tyłu i gaz w podłogę? Szczególnie jak ręczna skrzynia ma precyzje młotka i ten bieg niekoniecznie musi wskoczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wlad napisał:

W sytuacji o ktorej mowi @pawel_78 nawet DSG raczej nie ogarnie tego.Mam u siebie odpowiednik-TCT i niestety przy tej predkosci jadac spokojnie [na ustawieniu normal]skrzynia ma zwykle juz zapiety 5 bieg[i 1200 obr/min :sciana:].Aby zredukowac na 2  aby sprawnie przyspieszyc  mija duuzo czasu;] Pomaga jedynie wczesniejszy wybor trybu Dynamic.

Jechałem 210 KM A5 z 2013 i redukowało bardzo sprawnie. Na pewno szybciej niż ja bym to w stanie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja również, ale jak czytam w temacie o rynku używanych aut w automacie to mi się włosy jeżą na głowie. Większość przypały. U mnie póki co, w grę wchodzi wygodny wóz opancerzony czyli Peugeot 3008, gdzie niestety większość ofert to skrzynie zautomatyzowane, o których czytam i słyszę, że fajne nie są. Jest też opcja niemiecka czyli Audi A3 8P Sportback z bezpiecznym silnikiem 1.6 102KM oraz 6 biegową skrzynią automatyczną Tiptronic produkowaną przez firmę AISIN. Odpowiada mi koncepcja tego auta, trochę martwi brak zadowalającej dynamiki oraz osiągów tego silnika. Spalanie też bez rewelacji. Szukam...
Ja dla zonki jak wroci do pracy i bedzie wiecej $ to poszukam Laguny 3 2.0T 170KM w automacie i zamienimy jej fure, a pozniej chcialbym cos dla siebie np nowszego Espaca ale 173KM DCI w automacie.

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rostex napisał:

Może jesteś zainteresowany C4 Grand Picasso 2.0B ze zwykłym starym automatem 4b? Wersja exclusive 7os, silnik idealny do LPG. 

Najpierw muszę znaleźć chętnego na moją CRV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2018 o 19:53, rwIcIk napisał:

Automatu trzeba się trochę nauczyć. Nue wyobrażam sobie już jeździć z manualną skrzynią ;]

 

Ja mam 2 automaty i przesiadając się muszę się przestawić na inne działanie każdego z nich... ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekki offtio. Qrcze. Odpaliłem konfigurację Suzuki Ignisa , środkowa wersja, automat że dwa dodatki.... wyprzedaż rocznija... Zgadnijcie cenę miejskiego prostego wozidla o 3,7dlugosci z automatem (facepalm)

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2018 o 14:26, pawel_78 napisał:

Nie znam żadnego auta co potrafi to zrobić szybciej niż sprawny człowiek.

Ja za to znam takich wiele. Wszystkie dwu sprzęgłowe. Nie jesteś w stanie ogarnąć zmiany biegu tak szybko. Przy bardzo mocnym silniku nie jesteś w stanie nawet policzyć który bieg jest włączony, bo skupiasz się na drodze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dembu napisał:

Ja za to znam takich wiele. Wszystkie dwu sprzęgłowe. Nie jesteś w stanie ogarnąć zmiany biegu tak szybko. Przy bardzo mocnym silniku nie jesteś w stanie nawet policzyć który bieg jest włączony, bo skupiasz się na drodze. 

Nie zawsze,  zwłaszcza przy zjeżdżaniu o 2 biegi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2018 o 22:29, wlad napisał:

W sytuacji o ktorej mowi @pawel_78 nawet DSG raczej nie ogarnie tego.Mam u siebie odpowiednik-TCT i niestety przy tej predkosci jadac spokojnie [na ustawieniu normal]skrzynia ma zwykle juz zapiety 5 bieg[i 1200 obr/min :sciana:].Aby zredukowac na 2  aby sprawnie przyspieszyc  mija duuzo czasu;] Pomaga jedynie wczesniejszy wybor trybu Dynamic.

Może musisz przełączać na tryb sportowy, bo zazwyczaj jeździsz spokojnie jak taksówkarz i program adaptacji skrzyni biegów tak ją ustawia, że w normalnym trybie działa bardzo leniwie. Automat generalnie uczy się stylu jazdy kierowcy. Będziesz jeździł bardziej dynamicznie i zdecydowanie, to tak też będzie reagował.

Dość sprawnie machałęm wajchą przy skrzyni manualnej, ale nie byłbym w stanie dogonić mojego automatu przy wyprzedzaniu - wciskam gaz do dechy to momentalnie redukuje mi z 7 na 4 i cała naprzód nawet nie wiem kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Manx napisał:

Może musisz przełączać na tryb sportowy, bo zazwyczaj jeździsz spokojnie jak taksówkarz i program adaptacji skrzyni biegów tak ją ustawia, że w normalnym trybie działa bardzo leniwie. Automat generalnie uczy się stylu jazdy kierowcy. Będziesz jeździł bardziej dynamicznie i zdecydowanie, to tak też będzie reagował.

Dość sprawnie machałęm wajchą przy skrzyni manualnej, ale nie byłbym w stanie dogonić mojego automatu przy wyprzedzaniu - wciskam gaz do dechy to momentalnie redukuje mi z 7 na 4 i cała naprzód nawet nie wiem kiedy.

Niestety niejako jestem zmuszony jezdzic jak taksowkarz bo tryb dynamic nie pasuje mi w miescie-jest ciezsze wspomaganie i twardsze zawieszenie .Zas w trybie normal skrzynia momentalnie zapina maksymalnie niski bieg .Co z tego ze bede przyspieszal dynamicznie jesli po ustabilizowaniu szybkosci aby dynamicznie przyspieszyc trzeba zrobic kickdown a skrzynia musi przedzierac sie przez biegi.Mi bardziej pasuje tryb dynamic bo wtedy skrzynia utrzymuje sensowne obroty dla benzyniaka i wystarczy musnac gaz aby szybko redukowala.Czasem dla zabawy jezdze na manualu w trybie normal i taka konfiguracja jest idealna dla mnie-czyli lekkie wspomaganie,jakis sensowny komfort jazdy a przy tym  fun z osiagow.Poza miastem to juz inna bajka-ale wiekszosc przebiegu robie w miescie niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2018 o 23:45, slawek_l_83 napisał:

Wlasnie tak probowalem. Jechalem 50km/h na prawie najwyzszym biegu po czym wciskalem gaz do dechu i auto myslalu z 0.5sek i redukowalo do 1 i ogien :)

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka
 

mam rozumiec, ze zdazysz maualnie zredukowac z 5 do 1 w czasie krotszym niz 0,5sekundy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rozumiec, ze zdazysz maualnie zredukowac z 5 do 1 w czasie krotszym niz 0,5sekundy?
 
Akurat nie ma automatu który to zrobi szybciej niż człowiek w manualnej.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, wlad napisał:

Niestety niejako jestem zmuszony jezdzic jak taksowkarz bo tryb dynamic nie pasuje mi w miescie-jest ciezsze wspomaganie i twardsze zawieszenie .Zas w trybie normal skrzynia momentalnie zapina maksymalnie niski bieg .Co z tego ze bede przyspieszal dynamicznie jesli po ustabilizowaniu szybkosci aby dynamicznie przyspieszyc trzeba zrobic kickdown a skrzynia musi przedzierac sie przez biegi.Mi bardziej pasuje tryb dynamic bo wtedy skrzynia utrzymuje sensowne obroty dla benzyniaka i wystarczy musnac gaz aby szybko redukowala.Czasem dla zabawy jezdze na manualu w trybie normal i taka konfiguracja jest idealna dla mnie-czyli lekkie wspomaganie,jakis sensowny komfort jazdy a przy tym  fun z osiagow.Poza miastem to juz inna bajka-ale wiekszosc przebiegu robie w miescie niestety.

1. Nie masz możliwości zrobienia sobie jakiegoś trybu individual, gdzie sam wybierasz sobie ustawienia silnika/skrzyni, wspomagania, adaptacyjnego zawieszenia?

2. Spróbuj przez kilka dni na tym Normal bardziej zdecydowanie go przyciskać przy przyspieszaniu, to może się nauczy reagować szybciej i bez trybu Dynamic. Ewentualnie może być potrzeba wykasowania adaptacji skrzyni biegów do twojego dotychczasowego stylu jazdy. Mój znajomy kiedy wsiada do swojej żony CR-V z AT zawsze jest zadziwiony jak można tak zamulić samochód. Po kilkuset km pod jego wodzą, automat reaguje tam dużo bardziej żwawo. Potem z kolei jego żona żali się że samochód jest nerwowy. Wniosek taki, że oduczyć pewnych nawyków się da :)

 

Powinno być tak, że jesteś w stanie "zmieniać biegi" pedałem gazu. Wciskasz gaz zdecydowanie to ciągnie wyżej, a jak już osiągniesz prędkość przelotową, to odpuszczasz na moment i przerzuca od razu np. 2 biegi wyżej by było cicho i mniej palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten samochód ma chora cenę w każdej konfiguracji.
Dlatego jest takim ewenementem na ulicy. Prawie tego nie widać. 
Ty ale ponad 70kzl za miejskie małe wozidlo bez żadnych wodotrysków jeśli nie liczyć automatach !? :-Ooo

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2018 o 18:26, pawel_78 napisał:

Nie znam żadnego auta co potrafi to zrobić szybciej niż sprawny człowiek.

To tylko złudzenie. Jeśli liczysz od momentu kiedy twoja świadomość podejmuje decyzję o redukcji do momentu kiedy faktycznie ona następuje, to automat - nawet ociężały - zapewni lepsze osiągi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam rozumiec, ze zdazysz maualnie zredukowac z 5 do 1 w czasie krotszym niz 0,5sekundy?
 
Ale ja nie mam nic do szybkosci skrzyni, to inni uzytkownicy zarzucaja automatom zbyt powolna prace. Mi sie ona podobala bo jak mogla to wrzucala maksymalnie najnizszy bieg.
Natomiasy przez chwile szukalem C4GP 2.0HDI MCP ale to zmienialo biegi jak babcia po 80... I tego to bym w zyciu nie kupil.


Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Manx napisał:

1. Nie masz możliwości zrobienia sobie jakiegoś trybu individual, gdzie sam wybierasz sobie ustawienia silnika/skrzyni, wspomagania, adaptacyjnego zawieszenia?

 

Powinno być tak, że jesteś w stanie "zmieniać biegi" pedałem gazu. Wciskasz gaz zdecydowanie to ciągnie wyżej, a jak już osiągniesz prędkość przelotową, to odpuszczasz na moment i przerzuca od razu np. 2 biegi wyżej by było cicho i mniej palił.

Niestety są tylko 3 tryby standardowe.

Co do zmieniania biegow gazem-oczywiście tak robię.Ale caly czas chodzi o to aby automat nie trzymał auta na 1200-1500 obrotów [po ustabilizowaniu prędkości] bo aby potem sprawnie przyspieszyć musi tracić czas na redukowanie o 3-4 biegi.Takie obroty są spoko podczas dluższych przejazdów a nie podczas przeciskania się przez miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, grogi napisał:

To tylko złudzenie. Jeśli liczysz od momentu kiedy twoja świadomość podejmuje decyzję o redukcji do momentu kiedy faktycznie ona następuje, to automat - nawet ociężały - zapewni lepsze osiągi. 

W życiu. Jeździłem kilkoma hydrokinetycznymi i nawet nowe mają lag po wciśnięciu gazu przy spokojnej jezdzie w mieście, kiedy robi się na chwilę luka umożliwiająca zmianę pasa.

Zanim się zorientują najpierw konwerter rozpina napęd a poźniej... luki już nie ma.

Ze skrzynią ręczną pół sekundy i jestem na sąsiednim pasie bo nawet nie zmieniam biegu. Spięcie napędu na sztywno zapewnia wystarczające przyspieszenie.

Za to m.in. nie lubię automatów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.12.2018 o 23:01, Ozarek napisał:

ma tylko niesymetryczne na każdym przełożeniu. Rozkład momentu jest zmienny (różnie to inicjalnie wygląda w zależności od kombinacji modelu, silnika, skrzyni, ew LSD itd), ale zawsze coś na tył idzie, chyba że zaaplikujesz 'bezpiecznik FWD'.

 

Ok, zapytam - czy można powiedzieć "stały napęd" o czymś co można odłączyć bezpiecznikiem?

Jeżeli w normalnym trybie cały czas coś-tam idzie na tył, to niby tak. Ale czy nie trafniejsze byłoby określenie "napęd stale dołączony"? ;] 

 

2 godziny temu, Joki napisał:

Ze skrzynią ręczną pół sekundy i jestem na sąsiednim pasie bo nawet nie zmieniam biegu

 

Jazda z automatem po mieście uczy cierpliwości do ludzi którzy twierdzą, że ręczna skrzynia jest szybsza i płynniejsza ;] 

Chyba, że więcej razy awaryjnie zmieniasz pas, wciskając się w lukę która zamknie się pół sekundy później niż ruszasz spod świateł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2018‎-‎12‎-‎31 o 20:08, pawel_78 napisał:

kadeta 1,6d sprzężonego z 3biegowym automatem - Przepełnione przegubowe Ikarusy rozpędzały się szybciej od tego wariantu. Kadett 2 osoby w kabinie....

Bez przesady. Co prawda nie jezdzilem dieslem, ale 1,6 benzyna 75 kucy z tym automatem jezdzi jak auto 60 koni w manualu. A to i tak jezdzi szybciej niz maluchy, cinquecento 700/900 itp

Jedyny problem to oczywiscie sekundowa zwloka przy redukowaniu, i wszelakie wyprzedzania pod gore. Na plaskim nawet w 3 osoby jest spoko. Po miescie nie potrzeba nic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, format napisał:

To ty nie wiesz. 1 i 5 to nieparzyste biegi, w DSG leżą na jednym sprzęgle.

tapatalked
 

I co z tego? Nie jestes w stanie zrobić tego szybciej niż w pełni sprawny automat. Chyba, że mówisz o strzałach że sprzęgła, co rozumiem robisz na codzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

I co z tego?

 

I to z tego że taka zmiana w automacie, każdym automacie, rozpina ci napęd i trwa znacznie dłużej niż ręczna zmiana biegu. No chyba że rzeczywiście ty zmieniasz biegi wolniej niż automat, spoko.

 

tapatalked

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, format napisał:


 

 


I to z tego że taka zmiana w automacie, każdym automacie rozpina co napęd i trwa znacznie dłużej niż ręczna zmiana biegu. No chyba że rzeczywiście ty zmieniasz biegi wolniej niż automat, spoko.

tapatalked
 

 

Automat mi zmienia... Jak jeżdżę w manualu, to nie jak kierowca rajdowy, zmieniam normalnie i nigdy nie jestem szybszy od automatu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, camel00 napisał:

 

Ok, zapytam - czy można powiedzieć "stały napęd" o czymś co można odłączyć bezpiecznikiem?

Jeżeli w normalnym trybie cały czas coś-tam idzie na tył, to niby tak. Ale czy nie trafniejsze byłoby określenie "napęd stale dołączony"? ;] 

ale to rozpięcie bezpiecznikiem to jest sytuacja awaryjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, grogi napisał:

To tylko złudzenie. Jeśli liczysz od momentu kiedy twoja świadomość podejmuje decyzję o redukcji do momentu kiedy faktycznie ona następuje, to automat - nawet ociężały - zapewni lepsze osiągi. 

W jakims stopniu sie zgadzam, ale nierzadko osiagi na manualu sa np o 0,2 lepsze niz w automacie.

Tzn ze przy pelnym cugu automat mysli co chce kierowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dembu napisał:

Automat mi zmienia... Jak jeżdżę w manualu, to nie jak kierowca rajdowy, zmieniam normalnie i nigdy nie jestem szybszy od automatu. 

Sadze, ze jadac normalnie, nie strzelajac sprzeglem i zmieniajac bieg caly proces od impulsu w glowie do puszczenia sprzegla na codzien trwac mozeok 2 sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mając do wyboru przyspieszenie 11 s do setki manualną skrzynią i 11 s automatyczną - wybieram zdecydowanie automatyczną - wciskam pedał gazu i skrzynia robi swoje.

A że przy redukcji może być lekkie opóźnienie, trudno ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, rwIcIk napisał:

Ja mając do wyboru przyspieszenie 11 s do setki manualną skrzynią i 11 s automatyczną - wybieram zdecydowanie automatyczną - wciskam pedał gazu i skrzynia robi swoje.

A że przy redukcji może być lekkie opóźnienie, trudno ;]

 

Ja majac 11 w manualu a 12 w automacie wybralbym automat.

Inna kwestia to roznica w spalaniu, ktora slyszalem, ze nierzadko jest wrecz mniejsza nieco

Porownac nalezaloby takie same auta i wielokrotne testy dla sredniej.

Jesli rozniaca bylaby ok 0,5l to pal licho ale jakby dobijala do 1-1,5 to x 100000km robi jakas roznice.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.