Skocz do zawartości

Kupujemy automata


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, fanlan napisał:

Ja majac 11 w manualu a 12 w automacie wybralbym automat.

Inna kwestia to roznica w spalaniu, ktora slyszalem, ze nierzadko jest wrecz mniejsza nieco

Porownac nalezaloby takie same auta i wielokrotne testy dla sredniej.

Jesli rozniaca bylaby ok 0,5l to pal licho ale jakby dobijala do 1-1,5 to x 100000km robi jakas roznice.

 

Obecnie automaty potrafią bardziej ekologicznie jeździć, niż byłbyś w stanie manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, fanlan napisał:

Ale czy kazde czy np tylko 7-8ki?

 

Biegów musi być sporo, by oszczędzać, IMO min. 6-7.

Widzę u siebie - automat jeździ w niskim zakresie obrotów, szybko zmienia biegi na wyższe.

Ręcznie bym tak nie jeździł ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rwIcIk napisał:

Biegów musi być sporo, by oszczędzać, IMO min. 6-7.

Widzę u siebie - automat jeździ w niskim zakresie obrotów, szybko zmienia biegi na wyższe.

Ręcznie bym tak nie jeździł ;]

 

manualem nie pojezdzisz na 1,1-1,2 prm to DKZ zarzniesz. Takie chodza teorie ze majac DKZ nalezy obroty min 1,5 prm trzymac dla spokoju.

Ile w tym prawdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, rwIcIk napisał:

Biegów musi być sporo, by oszczędzać, IMO min. 6-7.

Widzę u siebie - automat jeździ w niskim zakresie obrotów, szybko zmienia biegi na wyższe.

Ręcznie bym tak nie jeździł ;]

 

Kwestia przyzwyczajeń. Ja hamuję prawie wyłącznie silnikiem i drugą rzeczą, która irytowała w automatach hydrokinetycznych to było słabe hamowanie silnikiem.

Po mieście jeżdżę na najwyższym biegu i około 1krpm. Redukuję głównie do hamowania. Wtedy zuzycie paliwa wynosi 0 a w automacie nadal zużywa bo prawie nie da się używać silnika do hamowania. Ponadto automat co chwilę rozpinał napęd i zwiększał obroty. Przy każdym, nawet lekkim przyspieszaniu. W praktyce z ręczną skrzynią utrzymuję niższe obroty i te zwiększanie przez automat jest kolejną, irytującą rzeczą.

Oczywiście jest wygodniej po mieście. Można w jednej ręce trzymać telefon, w drugiej kanapkę i wciąż prowadzić. Niemniej odkąd nie pracuję w korpo i nie spędzam w aucie połowy życia, jest mi to zbędne.

;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakims stopniu sie zgadzam, ale nierzadko osiagi na manualu sa np o 0,2 lepsze niz w automacie.
Tzn ze przy pelnym cugu automat mysli co chce kierowca?
Tylko ze automat ma powtarzalne przyspieszenie a czlowiek juz nie zrobi tego idealnie.

Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fanlan napisał:

W jakims stopniu sie zgadzam, ale nierzadko osiagi na manualu sa np o 0,2 lepsze niz w automacie.

Tzn ze przy pelnym cugu automat mysli co chce kierowca?

A czego może oczekiwać kierowca przy "pełnym cugu"? 

2 godziny temu, Joki napisał:

Kwestia przyzwyczajeń. Ja hamuję prawie wyłącznie silnikiem i drugą rzeczą, która irytowała w automatach hydrokinetycznych to było słabe hamowanie silnikiem.

Po mieście jeżdżę na najwyższym biegu i około 1krpm. Redukuję głównie do hamowania. Wtedy zuzycie paliwa wynosi 0 a w automacie nadal zużywa bo prawie nie da się używać silnika do hamowania. Ponadto automat co chwilę rozpinał napęd i zwiększał obroty. Przy każdym, nawet lekkim przyspieszaniu. W praktyce z ręczną skrzynią utrzymuję niższe obroty i te zwiększanie przez automat jest kolejną, irytującą rzeczą.

Oczywiście jest wygodniej po mieście. Można w jednej ręce trzymać telefon, w drugiej kanapkę i wciąż prowadzić. Niemniej odkąd nie pracuję w korpo i nie spędzam w aucie połowy życia, jest mi to zbędne.

;)

  

To musiałeś jeździć jakimiś antykami. AWF6F25 w autobusie hamuje silnikiem bardzo ładnie, a na zjazdach sam dodatkowo redukuje żeby to hamowanie było bardziej efektywne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2019 o 12:00, grogi napisał:

To tylko złudzenie. Jeśli liczysz od momentu kiedy twoja świadomość podejmuje decyzję o redukcji do momentu kiedy faktycznie ona następuje, to automat - nawet ociężały - zapewni lepsze osiągi. 

A do tego w tej sytuacji krytycznej masz obydwie ręce na kierownicy a nie jedna mieszasz biegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2018 o 19:59, pawel_78 napisał:

Ale musisz to wiedzieć wcześniej. Ja mówię o uciekaniu w awaryjnych sytuacjach. Tam nie ma czasu na kawę i zabawę przyciskami.

Przyciskami? Sporo skrzyni wystarczy lekko dotknąć np. w tył aby wskoczył w tryb sport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Elephant napisał:

Przyciskami? Sporo skrzyni wystarczy lekko dotknąć np. w tył aby wskoczył w tryb sport.

U mnie w bok, by przeszła w zmianę +/-.

Lub osobnym przyciskiem, by działała żwawiej w trybie D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie lekkie muśnięcie w tył i wchodzi w tryb sport.
Tak czytam i czytam i... Jak to, co piszecie będzie miało np do automata w CRV 2 2.0 lub 2.4 z lat około 2004.
Ewentualnie podobnych?

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2019 o 09:16, Joki napisał:

Wtedy zuzycie paliwa wynosi 0 a w automacie nadal zużywa bo prawie nie da się używać silnika do hamowania.

jak sie nie da ? ;] 

 

dojeżdżasz i widzisz ze musisz hamowac to blokujesz biegi na niższe - no ale pewnie zaraz napiszesz ze nie po to masz automata by wajcha mieszac ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mokrii napisał:

jak sie nie da ? ;] 

 

dojeżdżasz i widzisz ze musisz hamowac to blokujesz biegi na niższe - no ale pewnie zaraz napiszesz ze nie po to masz automata by wajcha mieszac ;] 

Ale co to za hamowanie przez konwerter? Niby po chwili łączy na sztywno ale w ręcznej w tym to czasie już stoję.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.