rwIcIk Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Teraz, fanlan napisał: Ja majac 11 w manualu a 12 w automacie wybralbym automat. Inna kwestia to roznica w spalaniu, ktora slyszalem, ze nierzadko jest wrecz mniejsza nieco Porownac nalezaloby takie same auta i wielokrotne testy dla sredniej. Jesli rozniaca bylaby ok 0,5l to pal licho ale jakby dobijala do 1-1,5 to x 100000km robi jakas roznice. Obecnie automaty potrafią bardziej ekologicznie jeździć, niż byłbyś w stanie manualem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 11 minut temu, rwIcIk napisał: Obecnie automaty potrafią bardziej ekologicznie jeździć, niż byłbyś w stanie manualem. Ale czy kazde czy np tylko 7-8ki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 A jaka jest opinia na temat bezstopniowych skrzyń CVT montowanych np. w Renault Megane III? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 6 minut temu, fanlan napisał: Ale czy kazde czy np tylko 7-8ki? Biegów musi być sporo, by oszczędzać, IMO min. 6-7. Widzę u siebie - automat jeździ w niskim zakresie obrotów, szybko zmienia biegi na wyższe. Ręcznie bym tak nie jeździł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 7 minut temu, rwIcIk napisał: Biegów musi być sporo, by oszczędzać, IMO min. 6-7. Widzę u siebie - automat jeździ w niskim zakresie obrotów, szybko zmienia biegi na wyższe. Ręcznie bym tak nie jeździł manualem nie pojezdzisz na 1,1-1,2 prm to DKZ zarzniesz. Takie chodza teorie ze majac DKZ nalezy obroty min 1,5 prm trzymac dla spokoju. Ile w tym prawdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 16 minut temu, rwIcIk napisał: Biegów musi być sporo, by oszczędzać, IMO min. 6-7. Widzę u siebie - automat jeździ w niskim zakresie obrotów, szybko zmienia biegi na wyższe. Ręcznie bym tak nie jeździł Kwestia przyzwyczajeń. Ja hamuję prawie wyłącznie silnikiem i drugą rzeczą, która irytowała w automatach hydrokinetycznych to było słabe hamowanie silnikiem. Po mieście jeżdżę na najwyższym biegu i około 1krpm. Redukuję głównie do hamowania. Wtedy zuzycie paliwa wynosi 0 a w automacie nadal zużywa bo prawie nie da się używać silnika do hamowania. Ponadto automat co chwilę rozpinał napęd i zwiększał obroty. Przy każdym, nawet lekkim przyspieszaniu. W praktyce z ręczną skrzynią utrzymuję niższe obroty i te zwiększanie przez automat jest kolejną, irytującą rzeczą. Oczywiście jest wygodniej po mieście. Można w jednej ręce trzymać telefon, w drugiej kanapkę i wciąż prowadzić. Niemniej odkąd nie pracuję w korpo i nie spędzam w aucie połowy życia, jest mi to zbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 W jakims stopniu sie zgadzam, ale nierzadko osiagi na manualu sa np o 0,2 lepsze niz w automacie. Tzn ze przy pelnym cugu automat mysli co chce kierowca?Tylko ze automat ma powtarzalne przyspieszenie a czlowiek juz nie zrobi tego idealnie.Wysłane z mojego Redmi 6 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 3 godziny temu, fanlan napisał: W jakims stopniu sie zgadzam, ale nierzadko osiagi na manualu sa np o 0,2 lepsze niz w automacie. Tzn ze przy pelnym cugu automat mysli co chce kierowca? A czego może oczekiwać kierowca przy "pełnym cugu"? 2 godziny temu, Joki napisał: Kwestia przyzwyczajeń. Ja hamuję prawie wyłącznie silnikiem i drugą rzeczą, która irytowała w automatach hydrokinetycznych to było słabe hamowanie silnikiem. Po mieście jeżdżę na najwyższym biegu i około 1krpm. Redukuję głównie do hamowania. Wtedy zuzycie paliwa wynosi 0 a w automacie nadal zużywa bo prawie nie da się używać silnika do hamowania. Ponadto automat co chwilę rozpinał napęd i zwiększał obroty. Przy każdym, nawet lekkim przyspieszaniu. W praktyce z ręczną skrzynią utrzymuję niższe obroty i te zwiększanie przez automat jest kolejną, irytującą rzeczą. Oczywiście jest wygodniej po mieście. Można w jednej ręce trzymać telefon, w drugiej kanapkę i wciąż prowadzić. Niemniej odkąd nie pracuję w korpo i nie spędzam w aucie połowy życia, jest mi to zbędne. To musiałeś jeździć jakimiś antykami. AWF6F25 w autobusie hamuje silnikiem bardzo ładnie, a na zjazdach sam dodatkowo redukuje żeby to hamowanie było bardziej efektywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 To musiałeś jeździć jakimiś antykami. AWF6F25 w autobusie hamuje silnikiem bardzo ładnie, a na zjazdach sam dodatkowo redukuje żeby to hamowanie było bardziej efektywne. W autobusie masz retarderWysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 3 minuty temu, ppmarian napisał: W autobusie masz retarder Czy ty mnie aby nie obrażasz?! Lock-up jest dosyć inteligentnie zapinany przez sterownik i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Dnia 3.01.2019 o 12:00, grogi napisał: To tylko złudzenie. Jeśli liczysz od momentu kiedy twoja świadomość podejmuje decyzję o redukcji do momentu kiedy faktycznie ona następuje, to automat - nawet ociężały - zapewni lepsze osiągi. A do tego w tej sytuacji krytycznej masz obydwie ręce na kierownicy a nie jedna mieszasz biegami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Dnia 31.12.2018 o 19:59, pawel_78 napisał: Ale musisz to wiedzieć wcześniej. Ja mówię o uciekaniu w awaryjnych sytuacjach. Tam nie ma czasu na kawę i zabawę przyciskami. Przyciskami? Sporo skrzyni wystarczy lekko dotknąć np. w tył aby wskoczył w tryb sport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 3 minuty temu, Elephant napisał: Przyciskami? Sporo skrzyni wystarczy lekko dotknąć np. w tył aby wskoczył w tryb sport. U mnie w bok, by przeszła w zmianę +/-. Lub osobnym przyciskiem, by działała żwawiej w trybie D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 U mnie lekkie muśnięcie w tył i wchodzi w tryb sport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 5 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2019 U mnie lekkie muśnięcie w tył i wchodzi w tryb sport.Tak czytam i czytam i... Jak to, co piszecie będzie miało np do automata w CRV 2 2.0 lub 2.4 z lat około 2004.Ewentualnie podobnych?Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Dnia 4.01.2019 o 09:16, Joki napisał: Wtedy zuzycie paliwa wynosi 0 a w automacie nadal zużywa bo prawie nie da się używać silnika do hamowania. jak sie nie da ? dojeżdżasz i widzisz ze musisz hamowac to blokujesz biegi na niższe - no ale pewnie zaraz napiszesz ze nie po to masz automata by wajcha mieszac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 7 minut temu, mokrii napisał: jak sie nie da ? dojeżdżasz i widzisz ze musisz hamowac to blokujesz biegi na niższe - no ale pewnie zaraz napiszesz ze nie po to masz automata by wajcha mieszac Ale co to za hamowanie przez konwerter? Niby po chwili łączy na sztywno ale w ręcznej w tym to czasie już stoję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2019 Ale co to za hamowanie przez konwerter? Niby po chwili łączy na sztywno ale w ręcznej w tym to czasie już stoję. W zasadzie takie samo jak w manuału.natapane Redmi5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.