Skocz do zawartości

O co chodzi z Fiatem? Nowe auta z 2016 roku.


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, fanlan napisał:

 

Np po to by po 12-15 miesiacach poczuc   oszczednosc jazdy na LPG, koszt instalacji to ok 3000zl.

A kolejne ok 4 lata to roczna oszczednosc ok 3000zl - koszty niechaj bedzie 2000zl to chocby na ubezpieczenie jest.

Mnie jazda na gazie zostawila w kieszeni ok 40000 zl, 225000km na LPG (IIga generacja)

Niby nic a cieszy

To nie takie proste...

Instalacja to nie tylko koszt montażu i do pojazdów, które miałem / mam to więcej niż 3000 zł.

 

Cytuj

Okres po jakim zamortyzuje się koszt samej instalacji 17 miesięcy

Przy założonych cenach, kosztach, przebiegu i czasie eksploatacji, montaż instalacji gazowej Zwróci się i nieco zarobi!

Miesięcznie oszczędzasz: 76.93 PLN

Rocznie oszczędzasz: 923.13 PLN

 

Tak jak mówiłem - prościej zmobilizować się i rowerem do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, lessero napisał:

To nie takie proste...

Instalacja to nie tylko koszt montażu i do pojazdów, które miałem / mam to więcej niż 3000 zł.

 

 

Tak jak mówiłem - prościej zmobilizować się i rowerem do roboty.

Podejrzewam ze z ta mobilizacja gorzej:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fanlan napisał:

Podejrzewam ze z ta mobilizacja gorzej:)))

No różnie z tym bywa - w 2018 aż 250 km z dojazdów do pracy urwałem.

 

Będzie lepiej - postęp, elektromobilność pod strzechami...

 

IMG_20181226_125906.jpg.f327ae14b224e1fc126d7431b5dbdd60.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fanlan napisał:

Nie chce mi sie bo nie podnieca mnie szukanie dla szukania. Jednak nie chce mi sie wierzyc ze  GOLFA i TIPO mozna kupic o podobnych parametrach w takiej samej cenie.

Tyle w temacie. Silnik tez powinien byc podobny pojemnoscia

Poczekaj skupmy sie na materiałach, nie na parametrach, które zapewne będą się różniłyz a w podsumowaniu wyjdzie, ze lepiej kup[ic Golfa. Tylko, zeby byla jasność, ja nie mowię,o Tipo za 40 tyś, a Tipo >60 tys czy 70 tys. Bo to, że Tipo za 40 bexie miało wytłoczki do jajek, to jestem w stanie zrozumieć, ale juz za 70 to nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Ale do 1.4T wsadzisz tanio LPG.

 

I gdzie tutaj opłacalność?

Te T-Jety czytając forum Tipo spalają ok 11l lpg co daje koszt ~28pln

Taki TSI ok 7l benzyny ~33pln

Dolicz benzynę na rozruch i ten wynik prawie się zrówna.

Do tego nie musisz tankować co 350-400km, masz wiecej miejsca w bagazniku, nie czekasz na zwrot instalacji gazowej(3tys), tańsze przeglądy na SKP i brak przeglądów u gazownika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, czachabrava napisał:

 

I gdzie tutaj opłacalność?

Te T-Jety czytając forum Tipo spalają ok 11l lpg co daje koszt ~28pln

Taki TSI ok 7l benzyny ~33pln

Dolicz benzynę na rozruch i ten wynik prawie się zrówna.

Do tego nie musisz tankować co 350-400km, masz wiecej miejsca w bagazniku, nie czekasz na zwrot instalacji gazowej(3tys), tańsze przeglądy na SKP i brak przeglądów u gazownika.

 

 

11 l LPG to 25zl a 7l NoPb licz 35

To Tjety sporo pala jak na tak maly silnik, sadzilem ze ok 9 sie zmiesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerona, czy ktoś w końcu zaskoczy, że kluczem do opłacalności pakowania się LPG

jest ilość przejeżdżanych kilometrów?

 

Robię 1000 km miesięcznie - nie opłaca mi się zawracać gitary za 70 zł miesięcznie.

Robię 5000 km miesięcznie w perspektywie 4 lat - cieszę się z zaoszczędzonych tysięcy zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, lessero napisał:

Jerona, czy ktoś w końcu zaskoczy, że kluczem do opłacalności pakowania się LPG

jest ilość przejeżdżanych kilometrów?

 

Robię 1000 km miesięcznie - nie opłaca mi się zawracać gitary za 70 zł miesięcznie.

Robię 5000 km miesięcznie w perspektywie 4 lat - cieszę się z zaoszczędzonych tysięcy zł...

Tak to klucz. Drugi klucz to ile lat chce sie miec auto.

Nie kazdego stac na nowe co 5 lat.

Mnie wychodzi miesiecznie taniek przy 1000km ok 230-250zl a nie 70 zl

Jednemu wadzi 200 zl miec innemu nie i tyle. Jeden ma V8 bo chce i spala 25l inny kreci  Citygo 1.0 z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Oni pewnie jezdza 1.4 NA..

Po cholerę T-jet do stania w korkach?

 

Sadze ze w 80%  wystarczy NA i ok 100KM.

Ale jak czytam to kazdy jak nie ma 200KM to nie ma czym jechac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fanlan napisał:

11 l LPG to 25zl a 7l NoPb licz 35

To Tjety sporo pala jak na tak maly silnik, sadzilem ze ok 9 sie zmiesci

 

W 9l to byś sie zmiescił w noPb do tego dolicz 20% wieksze zuzycie lpg i masz wynik. Wiadomo, że w trasie spali mniej, no ale wtedy i TSI spali mniej.

Ja tam cały czas tankuje lpg po 2,45pln, czyli wychodzi mi 27pln, a noPb po 4,72 daje mi wtedy 33pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, fanlan napisał:

Tak to klucz. Drugi klucz to ile lat chce sie miec auto.

Nie kazdego stac na nowe co 5 lat.

Mnie wychodzi miesiecznie taniek przy 1000km ok 230-250zl a nie 70 zl

Jednemu wadzi 200 zl miec innemu nie i tyle. Jeden ma V8 bo chce i spala 25l inny kreci  Citygo 1.0 z LPG

Ale my tutaj rozmawiamy o T-Jet i TSI, gdzie przy 1000km miesiecznie nie bedzie róznicy 250pln...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, lessero napisał:

No różnie z tym bywa - w 2018 aż 250 km z dojazdów do pracy urwałem.

 

Będzie lepiej - postęp, elektromobilność pod strzechami...

 

IMG_20181226_125906.jpg.f327ae14b224e1fc126d7431b5dbdd60.jpg

Ja przez dwa lata 5000km rowerem ogolnie.

Ale ja jezdze np Swinoujscie- hel- 500km, gerlitz- ahlbeck 530km, mala przejazdzka wokol komina 202km w jeden dzien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze Tipo Hb 56300 i jest gorzej wyposażone od najtańszego Golfa za 63 710 zł

Tipo wolnossacy 1,4 95 KM, Golf 1,0 TSI 85 KM

Po zrównaniu wyposażenia Tipo zbliży sie cenowo do Golfa, pewnie nadal bedzie ciut tansze, ale biorac mniejsze spalanie Golfa, mniejsza utrate wartości, czy warto brac Fiata? Odpowiedzcie sobie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, fanlan napisał:

Mam wrazenie, ze sporo % ma potrzebe  byca inaczej postrzeganym niz warunki pozwalaja.

Na moje oko TIPO wyglada poprawnie, dajmy na to 65-70 k warto zobaczyc kto jaki plastik daje, jaki silnik, czy mozna LPG wsadzic itp. No i wybor, nowe auto za 40-50-70k czy uzywane  ale z klasa by potem nie miec na  naprawe.

FIAT zawsze kojarzony bedzie z maluchen, cinquecento i uno...potem jakas marea, bravo. Croma probowala wejsc klase wyzej i porazka, dobry egzemplarz 150k zl i to w zestawieniu z BMW 3  nizsza wersja przegralo bo prestiz FIAT to zaden:) a co ludzie powiedza?

Czy komus z Was ten KIEPSKI plastik jakos wadzi?

Odciski na lokciach sa?
Polamane paznokcie?
Rysuje sie czy peka?

Trzeszczy?

TIPO to klasa C i tam zostanie.

 

 

Siedziałeś kiedyś w Tipo i w golfie? Jeśli nie to wybierz się do salonu i skończą się farmazony o Tipo konkurującym z Astrą, czy Golfem ;)

A co do opłacalności zakupu Tipo w wersji lepszej niż podstawowa to pozwolę sobie tylko wrzucić te 3 linki bez zbędnego komentarza:

 

Golf:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-city-1-0tsi-alufelgi-klimatyzacja-composition-dostepny-od-reki-ID6B6TvF.html#54c2086cba

Tipo:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-wersja-lounge-t-jet-120km-ID6BBHWG.html#2f0b89023c

Astra:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-astra-hb-enjoy-1-4-150-km-szary-cosmic-wyprzedaz-rocznika-w-aso-ID6B1GkW.html#fc571493df

 

Co wybierasz?

Bo ja nie mam żadnych wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Oni pewnie jezdza 1.4 NA..

Po cholerę T-jet do stania w korkach?

 

Ja się nie znam na Fiatach. Powtarzam co taksówkarz mówił.

Swoją drogą w jedną stronę jechałem Tipo, w drugą jakąś Dacią. Wszystko nowe. I jeśli miałbym wybór to wybieram Tipo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, czachabrava napisał:

Ale my tutaj rozmawiamy o T-Jet i TSI, gdzie przy 1000km miesiecznie nie bedzie róznicy 250pln...

 

1 minutę temu, Jaruga napisał:

 

Siedziałeś kiedyś w Tipo i w golfie? Jeśli nie to wybierz się do salonu.

A co do opłacalności zakupu Tipo w wersji lepszej niż podstawowa to pozwolę sobie tylko wrzucić te 2 linki bez zbędnego komentarza:

 

Golf:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-city-1-0tsi-alufelgi-klimatyzacja-composition-dostepny-od-reki-ID6B6TvF.html#54c2086cba

Tipo:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-wersja-lounge-t-jet-120km-ID6BBHWG.html#2f0b89023c

 

Co wybierasz?

Bo ja nie mam żadnych wątpliwości.

Tipo mi sie podoba zewnetrznie. Kwestia wyboru to musialbym zasiasc w kazdym i poczuc to cos:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rado_ napisał:

Najtańsze Tipo Hb 56300 i jest gorzej wyposażone od najtańszego Golfa za 63 710 zł

Tipo wolnossacy 1,4 95 KM, Golf 1,0 TSI 85 KM

Po zrównaniu wyposażenia Tipo zbliży sie cenowo do Golfa, pewnie nadal bedzie ciut tansze, ale biorac mniejsze spalanie Golfa, mniejsza utrate wartości, czy warto brac Fiata? Odpowiedzcie sobie sami.

 

Dorzuć jeszcze do tego dobre finansowanie i pakiet przeglądów VW. Gdzie w Tipo przeglądy są według mnie drogie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, fanlan napisał:

To Tjety sporo pala jak na tak maly silnik, sadzilem ze ok 9 sie zmiesci

Pewnie zależy od stylu jazdy i miejsca.

Według raportów z Autocentrum, średnio 9,5

6 minut temu, Jaruga napisał:

 

Siedziałeś kiedyś w Tipo i w golfie? Jeśli nie to wybierz się do salonu.

A co do opłacalności zakupu Tipo w wersji lepszej niż podstawowa to pozwolę sobie tylko wrzucić te 2 linki bez zbędnego komentarza:

 

Golf:

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-city-1-0tsi-alufelgi-klimatyzacja-composition-dostepny-od-reki-ID6B6TvF.html#54c2086cba

Tipo:

https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-tipo-wersja-lounge-t-jet-120km-ID6BBHWG.html#2f0b89023c

 

Co wybierasz?

Bo ja nie mam żadnych wątpliwości.

Tylko że ten golf jest już zarejestrowany, a Tipo nie (niby szczegół, a jednak) oraz Fiat ma klimatyzację automatyczną.

5 minut temu, czachabrava napisał:

Ja tam cały czas tankuje lpg po 2,45pln, czyli wychodzi mi 27pln, a noPb po 4,72 daje mi wtedy 33pln.

Gdzie taki drogi gaz? Z tego co pamiętam, to prawie zawsze 2 litry gazu były tańsze niż litr benzyny.

Na okolicznych stacjach LPG jest w cenach 1,99-2,09, a noPB 4,49-4,69.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, czachabrava napisał:

 

Już byś sobie darował...nie piszemy tutaj o skrajnych przypadkach. Wejdz na forum Tipo i poczytaj temat o spalaniu. 

No ale czemu piszesz o skrajnościach tylko w przypadku Tipo? Mam kolegę z Fabiedą 1.0 TSi i potrafi mu w krakowskich korkach spokojnie spalić 10. Nie jestem fanem Fiata, nie mam i nie zamierzam mieć ale jak już piszemy to wykażmy w tym choć trochę obiektywizmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Majkiel napisał:

Pewnie zależy od stylu jazdy i miejsca.

Według raportów z Autocentrum, średnio 9,5

Tylko że ten golf jest już zarejestrowany, a Tipo nie (niby szczegół, a jednak) oraz Fiat ma klimatyzację automatyczną.

Gdzie taki drogi gaz? Z tego co pamiętam, to prawie zawsze 2 litry gazu były tańsze niż litr benzyny.

Na okolicznych stacjach LPG jest w cenach 1,99-2,09, a noPB 4,49-4,69.

ostatnie tankowanie LPG 2,29 we wro, NoPb 4,85

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

No ale czemu piszesz o skrajnościach tylko w przypadku Tipo? Mam kolegę z Fabiedą 1.0 TSi i potrafi mu w krakowskich korkach spokojnie spalić 10. Nie jestem fanem Fiata, nie mam i nie zamierzam mieć ale jak już piszemy to wykażmy w tym choć trochę obiektywizmu.

Kiedys zanim mialem dizla czytalem ze VW zawsze spalaja 5l. i to te 1,9 tdi. Mam fiata 1,9 multijet  i w miescie i korkach  lyknie ok 8-9 bez problemu.

To ile w kocu pali golf i passat 1,9-2,0 tdi? Tylko w miescie np z miesiaca , chwilowe z gorki przy 160 sie nie liczy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, lessero napisał:

To nie takie proste...

Instalacja to nie tylko koszt montażu i do pojazdów, które miałem / mam to więcej niż 3000 zł.

Tak jak mówiłem - prościej zmobilizować się i rowerem do roboty.

Nie zaczynajmy tylko kolejnej burzy, bo sytuacje sa rozne i kazdy robi jak mu pasuje.

 

Ja place sporo za dobra instalke i raczej problemow dodatkowo z gazem nie miewam (poza przegladem co 15kkm i ewentualnie reduktorem czy wtryskiwaczami w okolicach 100-150kkm).

Jezdze sporo, z premedytacja gazuje auta bedace nawet na gwarancji, przez 20 lat na LPG oszczedzilem na kilka nowych pewnie.

 

Co do jazdy do roboty rowerem to chetnie bym zobaczyl, jak to robisz na moim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym podawaniem spalania to jest szeroki wachlarz, wiem ile palą moje auta. Póki się osobiście nie przekonam to nie uwierze , zresztą wystarczy porównać wyniki dla danego auta i silnika na motostat jak często jest szeroki wachlarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czachabrava napisał:

 

I gdzie tutaj opłacalność?

Te T-Jety czytając forum Tipo spalają ok 11l lpg co daje koszt ~28pln

Taki TSI ok 7l benzyny ~33pln

Dolicz benzynę na rozruch i ten wynik prawie się zrówna.

Do tego nie musisz tankować co 350-400km, masz wiecej miejsca w bagazniku, nie czekasz na zwrot instalacji gazowej(3tys), tańsze przeglądy na SKP i brak przeglądów u gazownika.

 

 

Plus 3lata darmowych przegladow w VW - czesto za pare stowek doliczaja. W fiacie szczelam 500zl x3 =1500 plus alternator i inne rzeczy, ktore padna. To mozna dodac drugie 500zl. Czyli wychodzi 5k do nadrobienia vs TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Rado_ napisał:

Najtańsze Tipo Hb 56300 i jest gorzej wyposażone od najtańszego Golfa za 63 710 zł

Tipo wolnossacy 1,4 95 KM, Golf 1,0 TSI 85 KM

Po zrównaniu wyposażenia Tipo zbliży sie cenowo do Golfa, pewnie nadal bedzie ciut tansze, ale biorac mniejsze spalanie Golfa, mniejsza utrate wartości, czy warto brac Fiata? Odpowiedzcie sobie sami.

Plus w VW jako, ze to forum motoryzacyjne pozwole sobie wspomniec, ze za 1,5k mozna miec 130KM wtedy fiat ssie jeszcze bardziej. :swinka: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujekcybul napisał:

Plus 3lata darmowych przegladow w VW - czesto za pare stowek doliczaja. W fiacie szczelam 500zl x3 =1500 plus alternator i inne rzeczy, ktore padna. To mozna dodac drugie 500zl. Czyli wychodzi 5k do nadrobienia vs TSI.

Przy limicie 45000km do 3 lat przeglądów jest za 1190 zł, myślę że tutaj może być łatwiej o negocjację tej ceny niż ceny auta.

Tylko bez przedłużania gwarancji, to to średnio opłacalne. Tak naprawdę lepiej zrobić jeden-dwa przeglądy póki jest gwarancja, a później szkoda kasy na ASO.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bochumil napisał:

Ciekawy artykuł nt awaryjnych silników. 

 

https://www.motofakty.pl/artykul/wadliwe-silniki-na-ktore-jednostki-uwazac-1.html

 

W tym zestawieniu najbardziej ssie VAG. Fiatów w zestawieniu brak.  

Ameryki tym nie odkryles. Nowych nie widze w zestawieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, bochumil napisał:

Ciekawy artykuł nt awaryjnych silników. 

 

https://www.motofakty.pl/artykul/wadliwe-silniki-na-ktore-jednostki-uwazac-1.html

 

W tym zestawieniu najbardziej ssie VAG. Fiatów w zestawieniu brak.  

 

Spoko artykul, prawie żaden z tych silnikow nie jest już produkowany od kilku lat :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Majkiel napisał:

Przy limicie 45000km do 3 lat przeglądów jest za 1190 zł, myślę że tutaj może być łatwiej o negocjację tej ceny niż ceny auta.

Tylko bez przedłużania gwarancji, to to średnio opłacalne. Tak naprawdę lepiej zrobić jeden-dwa przeglądy póki jest gwarancja, a później szkoda kasy na ASO.

 

W Seacie 4 lata materialy i przeglady dorzucili gratis. W VW mysle, ze jest pole do manewru. Po tych 3 latach olac ASO i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

To ile w kocu pali golf i passat 1,9-2,0 tdi?

Tyle ile wlejesz  ;]

Moja była Kia paliła w korkach 11-12. Czasem 13. Zważywaszy że ważyła prawie 2 tony, miała 4x4 i aparycje kiosku ruchu można powiedzieć że wartości podobne jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

1.0 TSI jeździ o niebo lepiej niż 1.4T od Fiata i pali ze 2l mniej...

 

Mam 1.4 T-Jet tylko że nie we Fiacie i odpycha się na prawdę fajnie i pali według komputera 6 L/100 km.

Czyli mając w tym samochodzie 1.0 TSI spalanie powinno być 4 L/100.

Może 1.0 TSI spali mniej ale nie 2 litry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

Pękające alternatory to też już przeszłość :)

Daj spokój, szkoda nerwów nie którym nie przetłumaczysz tego.

Miałem 6 różnych fiatów i tylko w seicento musiałem wymienić łożyska bo po wymianie paska za mocno go naciągnąłem czego efektem było ich zużycie.

Punto 1 u mnie było 7 lat a teraz ponad 11 lat już go mój tato katuje bo nie dba w ogóle o niego.

Osłon pod silnikiem brak. Przebieg już ponad 300 tys i dalej oryginalny alternator bez żadnych napraw.

 Samochód ma obecnie 23 lata i oprócz już gnijącej podłogi blacharka się trzyma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, TADA napisał:

Mam 1.4 T-Jet tylko że nie we Fiacie i odpycha się na prawdę fajnie i pali według komputera 6 L/100 km.

Czyli mając w tym samochodzie 1.0 TSI spalanie powinno być 4 L/100.

Może 1.0 TSI spali mniej ale nie 2 litry.

 

 

To powinni Cie zatrudnić jako jakiegoś testera, bo według danych producenta takie spalanie jest podane w trasie dla T-Jeta.

Wystarczy wejść na forum Tipo w temat "Realne spalanie(silnik benzynowy) i o dziwo podanie wyniku powyżej 10l nie jest jakieś jednostkowe.

BTW nie wiem jak w cyklu mieszanym ludziom auta klasy C mogą spalać 6l paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, TADA napisał:

Mam 1.4 T-Jet tylko że nie we Fiacie i odpycha się na prawdę fajnie i pali według komputera 6 L/100 km.

Czyli mając w tym samochodzie 1.0 TSI spalanie powinno być 4 L/100.

Może 1.0 TSI spali mniej ale nie 2 litry.

  

Tipo 1.4T 120PS- 8.27l https://www.spritmonitor.de/en/overview/16-Fiat/565-Tipo.html?fueltype=2&power_s=110&power_e=130&powerunit=2

Golf 1.0T 110PS - 6.19l https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2017&power_s=110&power_e=110&powerunit=2

 

Tak, spala dwa litry mniej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

Pękające alternatory to też już przeszłość :)

Tak samo jak: padające rozrządy w 1.6 THP czy gnijąca blacha w Mazdach. "Tym razem naprawdę już poprawiliśmy"...

 

VW, jak coś spartoli, to przy następnej wersji jest to poprawione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, czachabrava napisał:

 

To powinni Cie zatrudnić jako jakiegoś testera, bo według danych producenta takie spalanie jest podane w trasie dla T-Jeta.

Wystarczy wejść na forum Tipo w temat "Realne spalanie(silnik benzynowy) i o dziwo podanie wyniku powyżej 10l nie jest jakieś jednostkowe.

BTW nie wiem jak w cyklu mieszanym ludziom auta klasy C mogą spalać 6l paliwa.

 

Żeby osiągnąć ponad 10 litrów nie trzeba dużo jazda miejska + mocniejsze naciskanie gazu bądź jazda ponad 120 km/h i nie wiem czy 10 L mi wystarczy.

Te 6  litrów to i tak nie minimum jakie udało mi się osiągnąć.

W zeszłym roku wiosną opony letnie trasa około 100 km jazda z prędkością 70-80 km / h komputer pokazał 5,3/100 na całym odcinku.

Jednak frajda z jazdy i uczucie wciskania w fotel  sprawia że obecnie wychodzi około 6.5/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, czachabrava napisał:

BTW nie wiem jak w cyklu mieszanym ludziom auta klasy C mogą spalać 6l paliwa.

Bez problemu jak masz w miarę mocną (to ważne, słabą ciśniesz i więcej spala) nowoczesną turbobenzynę z bezpośrednim wtryskiem, a auto waży mniej niż 1200 kg. I w trasie spokojnie schodzisz do 5/100, w mieście 7-8. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TADA napisał:

W zeszłym roku wiosną opony letnie odcinek 40 km jazda z prędkością 70-80 km / h komputer pokazał 5,3/100 na całym odcinku.

 

Zamiast spalania z komputer na jakims absurdalnym dystansie, podaj może lepiej realne z 10kkm :hehe:

Sprint monitor pokazuje srednie ponad 8/100 dla Tipo z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Zamiast spalania z komputer na jakims absurdalnym dystansie, podaj może lepiej realne z 10kkm :hehe:

Sprint monitor pokazuje srednie ponad 8/100 dla Tipo z tym silnikiem.

Za ostatnie 5.5 tys km 6,1.

Tym silnikiem trzeba nauczyć się jeździć.

Ja po przesiadce ze Stillo wolnnossaka 16V jeżdżąc tak samo  ledwo zmieściłem się w 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.