Skocz do zawartości

O co chodzi z Fiatem? Nowe auta z 2016 roku.


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, TADA napisał:

Za ostatnie 5.5 tys km 6,1.

Tym silnikiem trzeba nauczyć się jeździć.

Ja po przesiadce ze Stillo wolnnossaka 16V jeżdżąc tak samo  ledwo zmieściłem się w 8

 

W Mito masz ten silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

A czym się różni od innych turbobenzyn, że trzeba się specjalnie uczyć jeździć?

Odnosi się to wolnossącego i TB fiata a nie do innych TB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.12.2018 o 16:42, wujekcybul napisał:

Sam kupiłem stilo które było kiedys jako demo w salonie i które było 2 latkiem oraz miało ileś tam tys km przejechane. A dealer sprzedawał jako nowe. Jestem 5 właścicielem wozu. Kwestia tylko ceny...to co chcą nie zawsze może być cena która dostana. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat to fiat. Ktoś lubi ktoś nie. Ja traktuje teraz jako wół roboczy i się sprawdza. Mam pod opieką 2x Seicento  i Punto. I zachwalające jest to że naprawie po kosztach. (Np przypadłość z ręcznym w Seicento- blachostka z którą niektórzy mechanicy nie potrafią sobie poradzić). 

Nie wywyższam fiata.

Każdy kupuje to co chce. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, HARDTECHNO napisał:

Sam kupiłem stilo które było kiedys jako demo w salonie i które było 2 latkiem oraz miało ileś tam tys km przejechane. A dealer sprzedawał jako nowe. Jestem 5 właścicielem wozu. Kwestia tylko ceny...to co chcą nie zawsze może być cena która dostana. 

 

 

 

Jak demo to zarejestrowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

Bez problemu jak masz w miarę mocną (to ważne, słabą ciśniesz i więcej spala) nowoczesną turbobenzynę z bezpośrednim wtryskiem, a auto waży mniej niż 1200 kg. I w trasie spokojnie schodzisz do 5/100, w mieście 7-8. 

 

Rozumiem, zamiast Tipo kupiłem Octavie 1.4 TSI. Ale i tak w cyklu mieszanym ciężko mi uzyskać 6l, bardziej jest to 7l.

W takich samych warunkach rożne wolnossące silniki (od 1.4 do 2.0) mi spalały ok 10-12l lpg.

Kolega z pracy mieszka trochę dalej niż ja i ma Bravo 1.4 120KM i jezdzi mega spokojnie i mówił coś o 8,5l noPb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, wujekcybul napisał:

Plus w VW jako, ze to forum motoryzacyjne pozwole sobie wspomniec, ze za 1,5k mozna miec 130KM wtedy fiat ssie jeszcze bardziej. :swinka: 

Ile tą Fiestą przejechałeś, bo może jak ktoś dużo jeździ to ten tuning za tysiaka może się skończyć padem? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Spoko artykul, prawie żaden z tych silnikow nie jest już produkowany od kilku lat :hehe:

 

Trudno, żeby się nowe rozsypywały. Poczekaj kilka lat - się pojawią, w tym pewnie nowe 1.3 RenoCedes, Fiata 1.3 i coś czuję, że VW też :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, bartekm napisał:

Ile tą Fiestą przejechałeś, bo może jak ktoś dużo jeździ to ten tuning za tysiaka może się skończyć padem? ;]

Litosci :facepalm: VW w polo GTI z 1.2 ma 140KM, pozbywaja sie zapasow wkrotce w nowej budzie pewnie bedzie to samo z 1.0 TSI. To sa praktycznie gotowce z innych rynkow, wersji sportowych etc. Placisz kolesiowi z Indonezji za program i pozniej po lekkiej modyfikacji wgrywasz w EU.

 

https://www.ibtimes.co.in/volkswagen-polo-vrs-140hp-revealed-2018-indonesia-international-motor-show-767319

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, wujekcybul napisał:

Litosci :facepalm: VW w polo GTI z 1.2 ma 140KM, pozbywaja sie zapasow wkrotce w nowej budzie pewnie bedzie to samo z 1.0 TSI. To sa praktycznie gotowce z innych rynkow, wersji sportowych etc. Placisz kolesiowi z Indonezji za program i pozniej po lekkiej modyfikacji wgrywasz w EU.

 

https://www.ibtimes.co.in/volkswagen-polo-vrs-140hp-revealed-2018-indonesia-international-motor-show-767319

Sam widzisz, aż głowa boli od takich tuningów. Silnik z Indonezji jest z tej samej fabryki co u nas? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, TADA napisał:

Mam 1.4 T-Jet tylko że nie we Fiacie i odpycha się na prawdę fajnie i pali według komputera 6 L/100 km.

Czyli mając w tym samochodzie 1.0 TSI spalanie powinno być 4 L/100.

Może 1.0 TSI spali mniej ale nie 2 litry.

 

Jeżeli ten komputer w Alfie jest tak samo dokładny jak w Tipo, to możesz spokojnie doliczyć 0,5l, a przy większym "komputerowym" spalaniu nawet 1l ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kartonik napisał:

Jeżeli ten komputer w Alfie jest tak samo dokładny jak w Tipo, to możesz spokojnie doliczyć 0,5l, a przy większym "komputerowym" spalaniu nawet 1l ;]

0,5L to bez problemu oszukiwał komputer w Octavii III z 1.6tdi, zrobiłem parę tras taką służbówką. Ile Tobie pali Tipo z tym 1.4tjet? widzę że masz takie w podpisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego testu, Tipo 1.4 120KM też da radę w miarę mało spalić

Ciekawe ile przy takiej jeździe spali TSI :hmm: 3.5 ?

 

A a propos kiepskich rabatów we fiacie i aut z zeszłego rocznika w cenie nowych - wersja S-Design (xenon, koła 17 albo 18 cali, klima automatyczna, skórzano-materiałowa tapicerka itd) do tego jeszcze jakaś kamera z dynamicznym torem czy inne pakiety i rabaty 14-20 tysięcy od ceny cennikowej. Ciekawe czy poszli po rozum do głowy czy to fake, ale jak ktoś zadzwoni to mówią, tego już nie ma, ale mamy wersje z oryginalnymi korbkami i kołpakami z rabatem 1500 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, bartekm napisał:

Sam widzisz, aż głowa boli od takich tuningów. Silnik z Indonezji jest z tej samej fabryki co u nas? :nie_wiem:

Oni maja kilka fabryk. Roznice wynikaja min z ekologii lub z marketingu. Lepiej wziac wiecej za 1.5tsi w EU bo w Asia nikt tyle nie zaplaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Majkiel napisał:

Wg tego testu, Tipo 1.4 120KM też da radę w miarę mało spalić

Ciekawe ile przy takiej jeździe spali TSI :hmm: 3.5 ?

 

 

Ale kto jeżdzi trasą 75km/h..?

 

Tutaj masz TSI w co prawda lżejszym bracie na 17 calowych felgach:

 

https://www.se.pl/auto/testy/ekonomiczny-volkswagen-up-10-tsi-90-km-test-spalania-aa-mF4i-NtN2-Wahu.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, czachabrava napisał:

 

Ale kto jeżdzi trasą 75km/h..?

 

Tutaj masz TSI w co prawda lżejszym bracie na 17 calowych felgach:

 

https://www.se.pl/auto/testy/ekonomiczny-volkswagen-up-10-tsi-90-km-test-spalania-aa-mF4i-NtN2-Wahu.html

 

Już mogły się pofatygować i zatankować auto, bo tak zaraz będzie, że komputer kłamie :oslabiony:

 

Niemniej po tych średnich ze spritmonitor widać, że 1.0 TSI pali mało nawet w Golfie, więc w Up-ie można się spodziewać malutkich wyników, a tjet za to chla jak szalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, bartekm napisał:

Już mogły się pofatygować i zatankować auto, bo tak zaraz będzie, że komputer kłamie :oslabiony:

 

Niemniej po tych średnich ze spritmonitor widać, że 1.0 TSI pali mało nawet w Golfie, więc w Up-ie można się spodziewać malutkich wyników, a tjet za to chla jak szalony.

Bezpośredni wtrysk w przypadku tsi robi robotę, w tjet jest pośredni. Stąd przy standardowych przebiegach tsi jest ok, przy większych tjet z lpg ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, steyr napisał:

0,5L to bez problemu oszukiwał komputer w Octavii III z 1.6tdi, zrobiłem parę tras taką służbówką. Ile Tobie pali Tipo z tym 1.4tjet? widzę że masz takie w podpisie.

Moja służbowa Octavia II z 2.0 TDI pali tyle i le pokazuje komputer.

 

Tipo najczęściej jeżdżę krótkie odcinki 3-4 km na zimnym silniku i spalanie wychodzi około 8 - 9l. Na trasie jadąc np. nad morze i starając się nie przekraczać 120km/h (średnia wychodzi wtedy około 70km/h) mieści się w 7l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, steyr napisał:

Bezpośredni wtrysk w przypadku tsi robi robotę, w tjet jest pośredni. Stąd przy standardowych przebiegach tsi jest ok, przy większych tjet z lpg ma sens.

Mój tce ma bezpośredni wtrysk, a pali więcej niż tsi, za to ma cztery cylindry  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niespodzianka ponizej lista tego co kupowali Wlosi w 2018

Potworki 500L - brak w pierwszej 10. Tipo idzie jak burza! :phi: Zawsze zaskakuje mnie czemu oni ta Lancie kupuja.

https://www.samar.pl/__/3/3.a/101574/Jakie-modele-kupowali-Włosi-w-2018.html?locale=pl_PL

 

1. Fiat Panda: 122 475 egzemplarzy
2. Fiat 500X: 49 930
3. Renault Clio: 49 348
4. Lancia Ypsilon: 48 560
5. Fiat 500/500 Abarth: 44 146
6. Jeep Renegade: 41 942
7. Volkswagen Polo: 41 089
8. Citroen C3: 40 752
9. Fiat Tipo: 40 332
10. Ford Fiesta: 39 808

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2019 o 19:32, czachabrava napisał:

 

Rozumiem, zamiast Tipo kupiłem Octavie 1.4 TSI. Ale i tak w cyklu mieszanym ciężko mi uzyskać 6l, bardziej jest to 7l.

W takich samych warunkach rożne wolnossące silniki (od 1.4 do 2.0) mi spalały ok 10-12l lpg.

Kolega z pracy mieszka trochę dalej niż ja i ma Bravo 1.4 120KM i jezdzi mega spokojnie i mówił coś o 8,5l noPb.

Bravo 7,4l 1.4 120KM

Mito 7.0l 1.4 155KM

Takie mam porównanie - spalanie z dystansu długodystansowego, oba auta na 17”, wyniki z kompa bo mam ciekawsze rzeczy do roboty niż liczenie z dystrybutora. 

Najnizsze odnotowane spalanie z drogi do pracy to 6,4 w Mito 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wujekcybul napisał:

A to niespodzianka ponizej lista tego co kupowali Wlosi w 2018

Potworki 500L - brak w pierwszej 10. Tipo idzie jak burza! :phi: Zawsze zaskakuje mnie czemu oni ta Lancie kupuja.

https://www.samar.pl/__/3/3.a/101574/Jakie-modele-kupowali-Włosi-w-2018.html?locale=pl_PL

 

1. Fiat Panda: 122 475 egzemplarzy
2. Fiat 500X: 49 930
3. Renault Clio: 49 348
4. Lancia Ypsilon: 48 560
5. Fiat 500/500 Abarth: 44 146
6. Jeep Renegade: 41 942
7. Volkswagen Polo: 41 089
8. Citroen C3: 40 752
9. Fiat Tipo: 40 332
10. Ford Fiesta: 39 808

Ta Lancia jest kilka razy fajniejsza od Pandy, choć pod spodem to pewnie to samo ;] chyba ostatni produkowany popularny Fiat, który wygląda jak trzeba ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranking sprzedaży 2018. W pierwszej trzydziestce jeden fiat.:facepalm:

Widać jak wspaniałą politykę modelową mają...

http://moto.pl/MotoPL/7,88389,24331315,najczesciej-kupowane-samochody-w-2018-roku-w-polsce-jest-zmiana.html#s=BoxMotLink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bartekm napisał:

Ta Lancia jest kilka razy fajniejsza od Pandy, choć pod spodem to pewnie to samo ;] chyba ostatni produkowany popularny Fiat, który wygląda jak trzeba ;]

 

Ypsilon jest na bazie Punto, a nie Pandy wiec w srodu sporo wieksze auto.

Mnie sie tez podoba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to niespodzianka ponizej lista tego co kupowali Wlosi w 2018
Potworki 500L - brak w pierwszej 10. Tipo idzie jak burza! :phi: Zawsze zaskakuje mnie czemu oni ta Lancie kupuja.
https://www.samar.pl/__/3/3.a/101574/Jakie-modele-kupowali-Włosi-w-2018.html?locale=pl_PL
 
1. Fiat Panda: 122 475 egzemplarzy
2. Fiat 500X: 49 930
3. Renault Clio: 49 348
4. Lancia Ypsilon: 48 560
5. Fiat 500/500 Abarth: 44 146
6. Jeep Renegade: 41 942
7. Volkswagen Polo: 41 089
8. Citroen C3: 40 752
9. Fiat Tipo: 40 332
10. Ford Fiesta: 39 808
We wrześniu byłem w Serbii, tam 500L jest chyba ulubionym pojazdem. Od groma ich na ulicach.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, spad napisał:

We wrześniu byłem w Serbii, tam 500L jest chyba ulubionym pojazdem. Od groma ich na ulicach.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
 

 

500L jest produkowany w Serbii więc to nie przypadek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2019 o 10:27, noras napisał:

 

Czyli ten sam wadliwy silnik - 2.0 TDi PD. VW wyciągnął wnioski i z 2.0 TDi CR już problemów nie było.

A Fiat wmówił klientom, że pękający alternator to "czysta eksploatacja". 

Nie wiem co komu fiat wmówił, bo ja nic takiego akurat nie słyszałem (ciekawe, kto takie coś słyszał?). Po prostu w Linei t-jet (prawie 10 lat) alternator nie pękł no i w lacncii ypsilon (70 kkm) też nie pękł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, steyr napisał:

Kluczem do sukcesu może być liczba cylindrów, albo po prostu zastosowane sterowanie zasilaniem PB.

Pewnie wszystko to razem wzięte :ok: Uzyskać od uruchomienia do zatrzymania w tym tce spalnie poniżej 5l/100km jest rzeczą dość trudną, żeby nie powiedzieć niemożliwą ;) tymczasem z tego co czytam o tsi nie jest to straszną filozofią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bartekm napisał:

Pewnie wszystko to razem wzięte :ok: Uzyskać od uruchomienia do zatrzymania w tym tce spalnie poniżej 5l/100km jest rzeczą dość trudną, żeby nie powiedzieć niemożliwą ;) tymczasem z tego co czytam o tsi nie jest to straszną filozofią ;)

Da się zejść poniżej 5l/100km, ale w Clio z trzycylindrowym 0,9 tce 90KM. Innymi Tce nie miałem okazji jeździć, więc ciężko mi powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bartekm napisał:

A 0.9 też może i tak, ja mam 1.2 115KM ;)

Megane? 

Najniższe jakie udało mi się zrobić spalanie (z dystrybutora) to 4,6l/100km. A bardziej powtarzalne średnie spalanie wychodzi mi w granicach, szczególnie zimą w granicach 5,3-5,5l/100km z całego baku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Sebbeks napisał:

Megane? 

Najniższe jakie udało mi się zrobić spalanie (z dystrybutora) to 4,6l/100km. A bardziej powtarzalne średnie spalanie wychodzi mi w granicach, szczególnie zimą w granicach 5,3-5,5l/100km z całego baku. 

Pulsar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Polarny napisał:

To duże spalanie jak na taki mały samochód.

Fiesta małżonki (1.2 82KM)  nie pali mniej. W teście długodystansowym na Auto Świat wyszło im 8l/100km.

Jak się postarałem do w siedmiu litrach się zmieściłem, ale jak się gdzieś postoi albo kilka razy depnie, to ciężko. A auto mniejsze od Tipo i dużo lżejsze.

Kolega ma golfa bez T (samo FSI) i narzeka, że w 10l/100km trudno się zmieścić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2019 o 19:32, czachabrava napisał:

 

Rozumiem, zamiast Tipo kupiłem Octavie 1.4 TSI. Ale i tak w cyklu mieszanym ciężko mi uzyskać 6l, bardziej jest to 7l.

W takich samych warunkach rożne wolnossące silniki (od 1.4 do 2.0) mi spalały ok 10-12l lpg.

Kolega z pracy mieszka trochę dalej niż ja i ma Bravo 1.4 120KM i jezdzi mega spokojnie i mówił coś o 8,5l noPb.

 

to ma coś nie tak ze stylem jazdy, bo ja w Bravo 1.4 120KM miałem spalanie trochę powyżej 7 litrów. Realne, nie jakieś tam z kompa. Mówię o spalaniu średnim za cały okres eksploatacji, czyli 10 lat i niecałe 190 tys. km. Tutaj szczegóły:

https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/5211

 

Pytanie czy to dużo czy mało. Z jednej strony nieźle jak na turbobenzynę o przyzwoitych osiągach, z drugiej strony Astra K kombi 1.6 200KM pali mi bardzo podobnie, nawet odrobinę mniej. Ale znowu zaletą T-Jet'a jest fakt, że jest prosty, łatwo do niego założyć LPG etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.01.2019 o 22:03, bartekm napisał:

Ta Lancia jest kilka razy fajniejsza od Pandy, choć pod spodem to pewnie to samo ;] chyba ostatni produkowany popularny Fiat, który wygląda jak trzeba ;]

Moja zona ma "polska" Ypsilonkę

Od nowości (2014) nie zepsuło się nic, oprócz wymiany oleju nie robiłem z tym autem nic (ok,ma dopiero ok 60 000km  ).

O wiele lepiej wykonany od Pandy, jakoś materiałów w środku także o wiele lepsza niż w Pandzie... silnik pancerny 1.2- jak moja żona ma średnie spalanie 5.7 to chyba mi uwierzycie, ze wycisnąłem z niego 4,5 na trasie KTW-Lublin...

Aut nie wiele na PL rynku, bo grzeszyło ceną... znajomy z ASO/Salonu Fiata mówił, że w polskiej fabryce był bardzo mocny nacisk na jakość tego auta i mogę to potwierdzić...

 

 

287799770-mms_img-1499923619.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Pado napisał:

 silnik pancerny 1.2- jak moja żona ma średnie spalanie 5.7 to chyba mi uwierzycie, ze wycisnąłem z niego 4,5 na trasie KTW-Lublin..

 

To chyba musiales jechać max 80-90km/h za TIRem ;]

Zrobilem w sobote trase Warszawa-Mlawa-Warszawa (280km) 500-ka i komp pokazal 5.6l a nie przekroczyłem ani razu licznikowego 120km/h.

Na autostradzie to pali bliżej 7l przy 130km/h, szybciej nigdy tym nie jechałem bo strach ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

To chyba musiales jechać max 80-90km/h za TIRem ;]

Zrobilem w sobote trase Warszawa-Mlawa-Warszawa (280km) 500-ka i komp pokazal 5.6l a nie przekroczyłem ani razu licznikowego 120km/h.

Na autostradzie to pali bliżej 7l przy 130km/h, szybciej nigdy tym nie jechałem bo strach ;]

 

nie, jazda na wieczór, do 110km/h

drogi w tamtym kierunku za "Kielcami" są wtedy puste"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pado napisał:

nie, jazda na wieczór, do 110km/h

drogi w tamtym kierunku za "Kielcami" są wtedy puste"

 

 

Hmm, to musiało być z wiatrem czy cos... Nigdy w tym aucie nie widziałem spalanie poniżej 5l/100...

Srednia z całego roku u zony to 6,2/100 a auto większość przebiegu robi po obwodnicy Warszawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.