Skocz do zawartości

Jakoś nie mogę się doliczyć zysków z elektryka


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

30 minut temu, delco napisał:

No alez własnie o czyms takim mówił Igorek... a mnie sie to wydawało nieprawdopodobne dlatego dopytuje... ale jak widzę masz podobne zdanie do mnie....

Dobrze gada, to wszystko już się tworzy na naszych oczach, tylko w głowach się to jeszcze nie mieści ;]

Kierunek mi się bardzo podoba i wygląda na to że przyspiesza lawinowo. Będzie to sposób na zarobienie ogromnych pieniędzy, które napędzą to jeszcze bardziej, a że będą niezadowoleni, cóż, zawsze jacyś są ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tom111 napisał:

 ludzie mają domy, garaże, w których mogą ładować

Nie wszyscy maja domy i nie wszyscy maja garaże. Także jak elektryki maja być powszechne to możliwość ładowania samochodu musi być na większości parkingów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, delco napisał:

Czyli powiedzmy 3/4 (a może więcej) parkujacych samochodów bedzie gdzieś w kazdym momecie podłaczonych.....  Nie wiem ile jest teoretycznych miejsc parkingowych w mieście powiedzmy 200 tysiecznym .... ale jakoś ciezko mi sobie wyobrazić stworzenie w polsce np 5 czy 10 milionów miejsc do ładowania elektryków.... ale może człowiekiem małej wiary jestem....

Jeśli milion samochodów elektrycznych w Polsce ma być bzdurą to nawet gdyby jednak tyle miałoby być, nie potrzeba dla nich 5 czy 10 milionów ładowarek. Porównaj sobie ilość stacji benzynowych w Polsce, przyjmij ileś dostępnych pomp na każdej, pomnóż kilkukrotnie,  bo elektryka  ładuje się kilkukrotnie  częściej i bedziesz miał teoretyczną wymaganą ilość. Od tego  należy odjąć  punkty w domach i miejscach pracy. Wszystko to bardzo teoretyczne rozważania i każdemu wyjdzie inaczej i wyciągnie inne wnioski.

A teraz bardziej praktycznie, u mnie w mieście- a mieszkam raczej w dziurze, są punkty w centrum, są przy basenie, klubie piłkarskim/siłowni, 3 hotelach a to nie wszystko. Rok temu byliśmy z żoną na całodniowych zakupach w dużo większym mieście i co nam wpadło mocno do głowy to naprawdę sporo słupków przed dość dużym centrum handlowym i sporo samochodów podpiętych kablami, prąd leciał bodajże 32A. To już nie mało i po 2-3 godzinach parkingu pewnie większość samochodów zyska połowę baterii na tym jak nie więcej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Igorek napisał:

Jeśli milion samochodów elektrycznych w Polsce ma być bzdurą to nawet gdyby jednak tyle miałoby być, nie potrzeba dla nich 5 czy 10 milionów ładowarek

A widziśsz bo zrozumiałem ze prognozujesz  całkowite zastap[ienie spalinówek elektrykami i podładowywanie ich przy okazji - czyli bardzo czesto....ale jezeli uwazqasz że docelowo bedzie ich mniej niz milion to ok....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, delco napisał:

A widziśsz bo zrozumiałem ze prognozujesz  całkowite zastap[ienie spalinówek elektrykami i podładowywanie ich przy okazji - czyli bardzo czesto....ale jezeli uwazqasz że docelowo bedzie ich mniej niz milion to ok....

Ile będzie elektryków w Polsce za 10 czy 20 lat to chyba najtrudniejszy temat bo polityka ich promowania praktycznie nie istnieje i pewnie jeszcze długo nie będzie z uwagi na brak infrastruktury. Kolejna sprawa to wieloletnia tradycja bycia motoryzacyjnym śmietnikiem europy- to też pewnie jeszcze będzie trwało przez wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, muzz napisał:

Nie wszyscy maja domy i nie wszyscy maja garaże. Także jak elektryki maja być powszechne to możliwość ładowania samochodu musi być na większości parkingów. 

Zgadza się i będą. Firmy montujące stacje ładowania będą się bić o parkingi :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tom111 napisał:

Wypowiadam się o przyszłości która już się tworzy,

 

Do tego miejsca rzeczywiście się wypowiadasz...

 

16 godzin temu, tom111 napisał:

ale cóż, widać że jesteś na razie na poziomie przedszkolaka, którego jedynymi argumentem jest: mamusia mi mówiła że wilków nie ma ;]

Kiedyś wyjdziesz z przedszkola i doznasz szoku ;]

 

...a od tego już wychodzi z Ciebie troll. Spróbuj się wypowiadać bez argumentów ad personam, bez toczenia piany i bez podejmowania prób obrażania adwersarzy (piszę "prób", bo obrazić mnie nie jesteś w stanie) to może dyskusja z Tobą będzie choć trochę merytoryczna.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tom111 napisał:

Tyle raczej nie będzie potrzebne, bo ludzie mają domy, garaże, w których mogą ładować, pojawią się też inne źródła, np wodór, energia słoneczna. Ludzie też będą rezygnować z posiadania samochodu na własność, bo w wielu przypadkach straci to sens.

 

Jednym z argumentów za samochodami elektrycznymi jest więc to, że część (zakładam że większa część) ludzi... Zrezygnuje z posiadania ich. Wyborne.

:lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał:

 

Do tego miejsca rzeczywiście się wypowiadasz...

 

 

...a od tego już wychodzi z Ciebie troll. Spróbuj się wypowiadać bez argumentów ad personam, bez toczenia piany i bez podejmowania prób obrażania adwersarzy (piszę "prób", bo obrazić mnie nie jesteś w stanie) to może dyskusja z Tobą będzie choć trochę merytoryczna.

:ok:

 

Przyganiał kocioł garnkowi :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, muzz napisał:

Nie wszyscy maja domy i nie wszyscy maja garaże. Także jak elektryki maja być powszechne to możliwość ładowania samochodu musi być na większości parkingów. 

 

Popatrzmy na parking przed centrum handlowym przed świętami. Wyobraźmy sobie że do każdego stanowiska mamy zamontować ładowarkę. Popatrzmy też na przyłącze tegoż centrum. No i dalej: tak samo ze stadionami, parkami, wesołymi miasteczkami, ogrodami zoologicznymi, aquaparkami i wszystkimi miejscami gdzie ludzie pojawiają się tłumnie. Do tego oszacujmy te koszty pod kątem miejsc, gdzie te tłumy pojawiają się tylko okresowo (stadiony, parki rozrywki etc.) i zastanówmy się nad sensem ekonomicznym ładowania aut na parkingach.

Równie sensowne byłoby swego czasu wyposażenie każdego miejsca parkingowego w dystrybutor do tankowania paliwa i zorganizowanie instalacji to paliwo doprowadzającej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, tom111 napisał:

Dobrze gada, to wszystko już się tworzy na naszych oczach, tylko w głowach się to jeszcze nie mieści ;]

Kierunek mi się bardzo podoba i wygląda na to że przyspiesza lawinowo

A tak bardziej konkretnie a mniej wodolejsko to o czym piszesz? - może być w punktach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, delco napisał:

A tak bardziej konkretnie a mniej wodolejsko to o czym piszesz? - może być w punktach....

Kolejność przypadkowa. Kilka punktów można jeszcze dopisać:

1- stacje ładowania, na zachodzie przybywa w szybkim tępie i powoli ten trend wylewa się do nas.

2- producenci zaczynają masowo produkować i promować elektryki

3- duży wzrost sprzedaży hybryd

4- odejście wielu producentów od diesli w osobówkach

5- zaostrzenie norm spalin

6- powolna zmiana świadomości ludzi

7- tworzenie ograniczeń i utrudnień dla spalinówek w miastach

8- ogromne pieniądze do zarobienia przez producentów samochodów, stacji ładowania, prądu itp....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kilka dni temu założyłem gniazdko 240V / 20A i w końcu Volvo się ładuje z przyzwoitą prędkością. To pozwala na podładowania samochodu pomiędzy powrotem żony z pracy i wyskokiem na obiad = zwiększa znacząco zasięg dzienny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu założyłem gniazdko 240V / 20A i w końcu Volvo się ładuje z przyzwoitą prędkością. To pozwala na podładowania samochodu pomiędzy powrotem żony z pracy i wyskokiem na obiad = zwiększa znacząco zasięg dzienny. 
Też coś muszę pomyśleć bo te 5h na 13A 230v to trochę długo.

U mnie tak to wygląda:

a8a0ab2ed9920aa7c12a79f36f0d0290.jpg524a9b20aa78a5ba9b0115310d2d2d1d.jpg

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Też coś muszę pomyśleć bo te 5h na 13A 230v to trochę długo.

U mnie tak to wygląda:

a8a0ab2ed9920aa7c12a79f36f0d0290.jpg524a9b20aa78a5ba9b0115310d2d2d1d.jpg

Wysłane z tel.
 

Sprawdź jaka jest max. moc ładowania samochodu. Volvo ma tylko 3.5 kW = 240/20 wystarcza z nadmiarem i nawet jak bym zamontował mocniejsze gniazdko to nic to nie zmieni. 

 

2DDD4858-3D70-4342-A869-6ECA1791F684.jpeg.388665dcc1f8e246160882b128cb3c5c.jpeg

Edytowane przez Florydziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...
Dnia 23.01.2019 o 13:57, Florydziak napisał:

Kilka dni temu założyłem gniazdko 240V / 20A i w końcu Volvo się ładuje z przyzwoitą prędkością. To pozwala na podładowania samochodu pomiędzy powrotem żony z pracy i wyskokiem na obiad = zwiększa znacząco zasięg dzienny. 

Nie mogłeś wsadzić 40 A ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.07.2019 o 07:35, Florydziak napisał:

 

Moglem ale po co jak ono potrzebuje 16A?

ile już masz przebiegu?

ja mam coś pod 9 kkm.

rano, po penym naładowaniu pokazuje zasiég 38 km zamiast 40

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cezh napisał:

 

A jak wyłączysz klimę/ogrzewanie, też?

wydaje mi się, że wcześniej startował zawsze z "40 do przejechania" jak włączało się tryb PURE

a teraz pokazuje 38...

ale tak, jak piszę, wydaje mi ise ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 7.01.2019 o 13:21, Ryb napisał:

 

Popatrzmy na parking przed centrum handlowym przed świętami. Wyobraźmy sobie że do każdego stanowiska mamy zamontować ładowarkę. Popatrzmy też na przyłącze tegoż centrum. No i dalej: tak samo ze stadionami, parkami, wesołymi miasteczkami, ogrodami zoologicznymi, aquaparkami i wszystkimi miejscami gdzie ludzie pojawiają się tłumnie. Do tego oszacujmy te koszty pod kątem miejsc, gdzie te tłumy pojawiają się tylko okresowo (stadiony, parki rozrywki etc.) i zastanówmy się nad sensem ekonomicznym ładowania aut na parkingach.

Równie sensowne byłoby swego czasu wyposażenie każdego miejsca parkingowego w dystrybutor do tankowania paliwa i zorganizowanie instalacji to paliwo doprowadzającej.

 

 

Duńczycy policzyli, że samo przystosowanie sieci energetycznej do planu miliona aut elektrycznych w 2030 roku będzie kosztowało drobne 48 miliardów koron. A mowa o kraju relatywnie małym, z rozwiniętą siecią energetyczną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.