Skocz do zawartości

Podłączenie sterowania z kierownicy nissan qashqai I


krzys139

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szykuję się jutro do wymiany w aucie teścia radia. Oryginalne wypada i zmontuje stacje na androidzie. Wszystko jest jasne oprócz podłączenia sterowania z kierownicy.

Czy ktoś już coś takiego robilł? I czy ktoś ma pomysł jak to zrobić?

 

Z radia wychodzą przewody oznaczone jako AD1/AD2/GND/VCC 

 

Wg rozpiski serwisowej za sterowanie z kierownicy odpowiadają :

Analog 1 pin 8

Analog 2 pin 17

Analog ground pin 7

Batt 12V  pin 1

Ground  mocowany do nadwozia.

 

Podepnę się Ad1 jako analog 1, AD2 jako analog 2 , GND jako Analog ground. Mam nadzieję, że zadziała. Ale zastanawia mnie co to za przewód VCC? 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, krzys139 napisał:

Podepnę się Ad1 jako analog 1, AD2 jako analog 2 , GND jako Analog ground. Mam nadzieję, że zadziała. Ale zastanawia mnie co to za przewód VCC? 

 

 

 

Kolor przewodu fioletowo-biały lub różowy? 

VCC jest to sygnał sterujący załączeniem czegoś. 

Prawdopodobnie przewód do wzbudzenia funkcji kamery cofania - podpina się pod bieg wsteczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jakub_S83 napisał:

Kolor przewodu fioletowo-biały lub różowy? 

VCC jest to sygnał sterujący załączeniem czegoś. 

Prawdopodobnie przewód do wzbudzenia funkcji kamery cofania - podpina się pod bieg wsteczny. 

Niestety to chyb nie to. 

AD1 i AD2 są białe, GND standardowo czarny a VCC jest czerwony. To jest sekcja sterowania kierownicą osobna wtyczka.

Do wyzwalania kamery jest przewód granatowy oznaczony jako BACK. Ale tu mam zagadkę bo są dwa. Pierwszy przy złączu ISO a drugi przy złączach tam gdzie podpinam kamerę , wzmacniacz i inne cuda. Niestety instrukcja i schemat są strasznie ubogie więc będę musiał próbować, zobaczymy czy się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, krzys139 napisał:

Niestety instrukcja i schemat są strasznie ubogie więc będę musiał próbować, zobaczymy czy się uda.

Napisz jaki to model radia. Poszukam schematów i postaram się pomóc. 

 

Sprawdź jeszcze czy po włączeniu radia masz zasilany przewód oznaczony VCC. Wygląda na to, że podpięcia będą wymagały tylko przewody ad1 i ad2 i gnd . VCC podpinałbyś gdybyś chciał zasilić jakiś moduł sterujący. Twój w kierownicy będzie zasilany po stacyjce najprawdopodobniej (oznaczenia bat12v w serwisówce) 

Edytowane przez Jakub_S83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Jakub_S83 napisał:

Napisz jaki to model radia. Poszukam schematów i postaram się pomóc. 

 

Sprawdź jeszcze czy po włączeniu radia masz zasilany przewód oznaczony VCC. Wygląda na to, że podpięcia będą wymagały tylko przewody ad1 i ad2 i gnd . VCC podpinałbyś gdybyś chciał zasilić jakiś moduł sterujący. Twój w kierownicy będzie zasilany po stacyjce najprawdopodobniej (oznaczenia bat12v w serwisówce) 

Radio dziś zamontowane, sterowanie z kierownicy działa wg połączenia, które miałem.

Ale jest inny problem, a mianowicie czy wymiana radia może spowodować zaświecenie się poduszek? Z oryginalnego radia były dwie kostki + antena. Obecnie podpięte są tylko główna kostka i antena.

W schemacie miałem błąd i doszło do przepalenia bezpiecznika pozycyjnych i tablicy rejestracyjnej. Wymieniłem bezpiecznik F10 i po poprawce jest ok. Ale miga poducha.

 

Po nowym roku podłącze auto do kompa zobaczę co jest nie ok, może to przypadek i odsuwając fotele coś pod fotelem się zruszyło. Ale nie daje mi spokoju ta wolna kostka przy radiu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzys139 napisał:

Po nowym roku podłącze auto do kompa zobaczę co jest nie ok, może to przypadek i odsuwając fotele coś pod fotelem się zruszyło. Ale nie daje mi spokoju ta wolna kostka przy radiu.

 

Może to kostka od jakiegoś wzmacniacza fabrycznego, navi itp. Nie wiem jaki model radia był zamontowany. Nigdy się nie spotkałem, aby radio miało jakikolwiek wpływ na system airbag.

Stawiam na fotel i ostkę z napinacza pasa lub poduszki. Jeśli rozbierałeś kierownicę, poduszkę to może naruszyło się połączenie do poduszki kierownicy - to jeszcze prawdopodobne by było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - już wiem co nabroiłeś ;)

 

Chciałem zapytać czy odłączałeś aku ale jak się spalił bezpiecznik to znaczy, że nie ;)

 

Problem z poduszkami spowodowała pewnie odpięta wtyczka z panelu pod radiem od niezapiętych pasów.

 

Sprawdź procedurę kasowania poduszki dla QQ - jeśli ponownie się załączy kontrolka to wtedy szukaj błędów. Wydaje mi się, że podczas montażu po prostu odpiąłeś wtyczkę z tej kontrolki albo to jest ta wtyczka o której pisałeś i kontrolki pasów były w radiu. 

 

instrukcja:
Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek


przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jakub_S83 napisał:

Ok - już wiem co nabroiłeś ;)

 

Chciałem zapytać czy odłączałeś aku ale jak się spalił bezpiecznik to znaczy, że nie ;)

 

Problem z poduszkami spowodowała pewnie odpięta wtyczka z panelu pod radiem od niezapiętych pasów.

 

Sprawdź procedurę kasowania poduszki dla QQ - jeśli ponownie się załączy kontrolka to wtedy szukaj błędów. Wydaje mi się, że podczas montażu po prostu odpiąłeś wtyczkę z tej kontrolki albo to jest ta wtyczka o której pisałeś i kontrolki pasów były w radiu. 

 

instrukcja:
Kasowanie błędu AIR BAG-mruga kontrolka poduszek


przekrecic kluczyk na ON-wszystko sie pali, silnik nie chodzi,
1. kontrolka AIR BAG zapala sie na 7 sek. czekamy dzielnie i uwaga gaśnie aby mrugać i wtedy (to jest ta 1 sekunda jak tylko zgasnie z trybu 7 sek)
2. cofamy kluczyk na ACC (pozycja wszystko gasnie ale jeszcze klucza nie wyjmiemy-jest oznaczenie na stacyjce) i liczymy 3 sek., najlepiej 121,121,121 i ponownie kluczyk do przodu na ON (pozycja punkt 1) wszystko sie zapala
3. czekamy, czekamy-lampka AIR pali sie ciagiem i gaśnie i w tym momencie kluczyk na ACC i znowu 121,121,121 (w myslach oczywiscie )
4. znowu na ON i powtarzamy punkty 1-2 (czyli zabawa z kluczykiem 3 razy) i teraz
5. cofamy kluczyk do końca czyli na OFF i do przodu na ON i patrzymy a kontrolka AIR po 7 sekundach świecenia ciagiem zapala się duzo wolniej i na dłużej w cyklach co 3 sekundy na czas 1 sek. i to jest radość bo oznacza, że komp. poduszek przeszedł do trybu naprawczego-teraz wypalamy papierosa, usmiechamy sie do siebie :sylwester: i
8. cofamy kluczyk na OFF (jak do wyjecia ale nie wyjmujemy) i
9. dajemy do przodu na ON i patrzymy a tu AIR BAG jak nowy po 7 sekundach gaśni 

 

 

Odłączałem akumulator. Zwarcie pojawiło sie na skutek błedu w schemacie, który miałem i po podłączeniu akumulatora było spoko po włączeniu pozycyjnych spaliło bezpiecznik.

Spróbuje skasować błąd wg procedury zobaczymy co z tego wyjdzie. 

 

Co do poduszek nie rozpinałem taśmy przy kierownicy bo nie było mi to potrzebne tak samo nie ruszałem kostek pod fotelami. Przesuwałem je tylko maks do tyłu. 

 

A co tej wtyczki? Skoro jest odpięta może generować błedy? Czy błąd pojawia sie tylko po odpięciu i po skasowaniu będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krzys139 napisał:

A co tej wtyczki? Skoro jest odpięta może generować błedy? Czy błąd pojawia sie tylko po odpięciu i po skasowaniu będzie ok?

Tak, 

Znalazłem Ci tą procedurę na forum nissana i dotyczyła QQ. Te błędy właśnie się pojawiały ludziom przy wymianie radia bo musieli odpiąć tę kostkę. 

Jeśli ją odepniesz a moduły jeszcze się nie "uśpiły" to nawet jak ją podepniesz ponownie to pojawi się błąd. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, 
Znalazłem Ci tą procedurę na forum nissana i dotyczyła QQ. Te błędy właśnie się pojawiały ludziom przy wymianie radia bo musieli odpiąć tę kostkę. 
Jeśli ją odepniesz a moduły jeszcze się nie "uśpiły" to nawet jak ją podepniesz ponownie to pojawi się błąd. 
Niestety procedura nie zadziała. Faktycznie kontrolka zaczyna migać leniwie. Ale po cofnięciu kluczyka i ponownym włączeniu jest nadal tak samo. Z ciekawości jaki bezpiecznik odpowiada za poduszki? Nie mogę znalezc

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, krzys139 napisał:

Niestety procedura nie zadziała. Faktycznie kontrolka zaczyna migać leniwie. Ale po cofnięciu kluczyka i ponownym włączeniu jest nadal tak samo. Z ciekawości jaki bezpiecznik odpowiada za poduszki? Nie mogę znalezc

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

Zerknij na ten temat na forum: https://forum.nissanklub.pl/topic/76930-airbag/

 

Przy kasowaniach tym sposobem (kluczykiem) bardzo ważny jest czas. Przypuszczam, że tutaj jest podobnie i 1sek dłużej lub krócej i nie przejdzie. 

 

Nie mam rozpiski bezpieczników do Nissana QQ więc trudno mi powiedzieć, który to bezpiecznik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.12.2018 o 13:36, Jakub_S83 napisał:

Zerknij na ten temat na forum: https://forum.nissanklub.pl/topic/76930-airbag/

 

Przy kasowaniach tym sposobem (kluczykiem) bardzo ważny jest czas. Przypuszczam, że tutaj jest podobnie i 1sek dłużej lub krócej i nie przejdzie. 

 

Nie mam rozpiski bezpieczników do Nissana QQ więc trudno mi powiedzieć, który to bezpiecznik. 

Temat  został rozwiązany. Niestety powód to pośpiech:) Więc tak dziś pojechałem do znajomego podłączyć auto ale CDiF 3 nie poradził sobie. Pokazuje błąd poduszki pasażera. Więc ogień wszystkie styki sprawdzone i poprawne.

Ale po chwili natchnęło mnie to o czym pisano tutaj o odłączeniu brzęczyka od pasów przy radiu. 

 

Brzęczyk nie jest przy radiu tylko przy osłonie plastikowej radia tam gdzie przypięte są awaryjne, odnalazłem niepodłączony kabelek. Procedura kasowania podana przez Ciebie i wszystko działa.  Ja cały czas skupiałem sie na wolnej kostce, która pozostała mi po zamontowaniu nowego radia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzys139 napisał:

Ale po chwili natchnęło mnie to o czym pisano tutaj o odłączeniu brzęczyka od pasów przy radiu. 

 

Brzęczyk nie jest przy radiu tylko przy osłonie plastikowej radia tam gdzie przypięte są awaryjne, odnalazłem niepodłączony kabelek. Procedura kasowania podana przez Ciebie i wszystko działa.  Ja cały czas skupiałem sie na wolnej kostce, która pozostała mi po zamontowaniu nowego radia.

Nie - ja właśnie miałem na myśli tą kostkę od sygnalizacji pasów. Może napisałem niezrozumiale bo ostatnio musiałem posiedzieć trochę po nocach.

 

Cieszę się, że się udało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Powiedz mi jak konfigurowałeś sterowanie radia ? 

Wybierałeś w radiu opcje "no can" i uczyłeś przyciski czy wybierałeś jakiś protokół komunikacji can w radiu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Powiedz mi jak konfigurowałeś sterowanie radia ?  Wybierałeś w radiu opcje "no can" i uczyłeś przyciski czy wybierałeś jakiś protokół komunikacji can w radiu? 

 

Radio miało sterowanie opornościowe więc sygnały wyciągnąłem z kostki. W opcjach było przuczanie. Wybierałem np. vol.+ I na kierownicy odpowiadający przycisk  

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.05.2019 o 13:48, krzys139 napisał:

Radio miało sterowanie opornościowe więc sygnały wyciągnąłem z kostki. W opcjach było przuczanie. Wybierałem np. vol.+ I na kierownicy odpowiadający przycisk  

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

 

 

Dzięki. Kolega podłączył ale miał dylemat jak to przyuczać. Zasugerowałem mu przyuczanie przycisków ale powiedziałem, że jeszcze się upewnię u Ciebie jak to robiłeś.

Kabelkologia taka sama była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To chyba zależy od modelu auta jak ma ten temat rozwiązany w nissanie sterowanie jest rozwiązane przez zmianę rezystancji i da się to zrobić w tym przypadku zakładałem GMS-a w sumie to chyba to samo co Blaupunkt. A w markowych nie mam pojęcia trzeba wczytać się w instrukcję. Ale tam zawsze problem jest bo radio kosztuje majątek do tego często moduł GPS nie zawsze w zestawie no i dedykowane mapy więc mała popularność markowych zestawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.