Skocz do zawartości

Corsa C - Zegary opadają, problemy z uruchomieniem, B1485


klawo

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

czasem występują problemy jak w temacie.

Wyciągnąłem i rozebrałem zegary, nie widać na płytce podejrzanych zimnych lutów.

Pod wtyczkę zegarów parę lat temu podłożyłem kawałek gąbki, wtedy pomogło. Wówczas też wymieniłem uszczelkę pokrywy BCM. Teraz jeszcze tam nie zaglądałem.

Przy testowaniu modułów auta występują problemy z komunikacją z zegarami (Instrument), po kilku próbach udaje się. Z innymi modułami komunikacja działa bez zarzutu.

Odczytany błąd to 1485 - Exciter current generator terminal 61 - High Voltage - Not present.

Przy problemach z uruchomieniem występuje P1616.

 

Jakie działania byście sugerowali?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam to samo w Corsie mojej, to jest problem z kontaktem. Jak wsadziłem tam łapy po raz pierwszy to był podłożony kartonik...

Przeczyść styki, podoginaj delikatnie piny w kostce itd. Tylko odłącz aku żeby nie zrobić niepotrzebnego nikomu zwarcia w kostce jak będziesz tam czymś gmerał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogmerałem w kostce zegarów, przedzwoniłem przewody komunikacyjne do BCM, sprawdziłem płytkę BCM od złącza do układu CAN. Nie stwierdziłem nic niepokojącego.

Po wszystkim, sprawdziłem napięcie na akumulatorze:

14,5 .. 14,6 - przy wyłączonych wszelkich odbiornikach,

14,3 .. 14,4 - przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, światłach mijania, wentylatorze kabinowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po przerwie nadal mam problem z uruchamianiem auta.

Takie błędy odczytałem:


B1485 - Exciter Current Generator Terminal 61 High Voltage  (01) - Not present

U2116 - CAN-Bus no Communication with Instrument Control Module  (00) - Not present

U2103 - V-Bus Malfunction  (0A) - Not present

 

P1616 - Wrong Vehicle ID from Instrument Control Module  (00) - Not present

 

Po wykasowaniu błędów i problematycznym/chwilowym uruchomieniu pojawia się tylko P1616.

 

Obejrzałem przewody na alternatorze, nie widzę nic niepokojącego.

Zmierzyłem maksymalne chwilowe napięcie występujące po problematycznym uruchomieniu silnika

- na akumulatorze: 15,3 .. 15,4 V,

- między klemą (-) a śrubą na silniku: ok. 0,15 V,

- między śrubą na silniku a karoserią: ok. 0,08 V.

 

Dodatkowe spostrzeżenia, przed kolejnym problematycznym uruchomieniem miga lampka samochodu z kluczykiem 6 razy i zaświeca się na stałe. Nie wiem czy ta liczba mignięć ma jakieś znaczenie.

Po zgaśnięciu silnika miga na chwilę lampka ładowania a następnie zaświeca się kontrolka ręcznego. Czy to może na coś wskazywać?

Nie sprawdzałem stanu połączeń do modułu pod stacyjką. Jeszcze nie pryskałem w złącza.

 

 

Mam wrażenie że borykam się z dwoma osobnymi błędami: B1485 i P1616.

Jak stwierdzić który z nich powoduje wyłączenie silnika?

Może jakiś problem z alternatorem?

 

Na poniższym filmie widok zegarów:

https://youtu.be/F-5_7sb9bM0

 

Wydaje mi się, że silnik nienaturalnie chce wejść na obroty chwilę po jakimś "resecie".

Wskazówka od paliwa opada, przy normalnym uruchomieniu pozostaje we właściwym wskazaniu. No i nie wiem po co zaświeca się kontrolka ręcznego.

 

Ktoś podpowie do którego punktu podłączona jest masa BCM'a?

Przeglądałem pliki schematu elektrycznego i rozmieszczenia wiązek elektrycznych. Nie mogę wydedukować.

 

Teraz również nie mogłem go normalnie uruchomić. Skutecznym rozwiązaniem okazało się przyduszenie silnika po jego uruchomieniu.

Przed odpaleniem wrzuciłem bieg i tuż po uruchomieniu silnika zwolniłem sprzęgło i auto pojechało.

Edytowane przez klawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy dzisiejszego rozwiązywania problemu.

Wyczepiłem wtyk zegarów i wpiąłem go bezpośrednio w gniazdo, bez montowania zegarów. Dodatkowo podczepiłem się oscyloskopem do pinów wtyczki:

2 - GMLAN - CH1 (żółty),
3 - 15 bezpiecznik F22 5A - CH3 (fioletowy),
5 - masa 31
8 - GMLAN - CH4 (zielony),
12 - pin diagnostyki - CH2 (niebieski).

 

Podczas nieskutecznego uruchamiania zebrałem przebiegi jak poniżej.

Silnik zgasł:

3.png

 

Silnik działał:

4 ok.png

 

Moim zdaniem nie widać problemów z poziomami sygnałów komunikacyjnych.

Może ktoś zauważy tu coś niepokojącego. Masy BCM jeszcze nie sprawdziłem.

Nie wiem dlaczego teraz jest błąd:

B1485 - Exciter Current Generator Terminal 61 Low Voltage (02) - Not present

 

Edytowane przez klawo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy później...

Witam

Czy problem ustąpił w 100% po przeczyszczeniu złącz ecu?

Zmagam się z tym samym problemem. Po odpaleniu gaśnie, za którymś razem w końcu odpali.

Błędy to P1616 i B1485.

Przelutowałem cały licznik dodatkowo zrobiłem obejście złącza licznika ( by wykluczyć to połączenie w 100%)

Dodam, że ten problem nagminnie występuje w porze zimowej w lecie zdarzało się to rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.