Skocz do zawartości

Okulary do jazdy nocnej


Mantom

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, amazaque napisał:

Jak każdy filtr umieszczony miedzy oczami i obserwowaną przestrzenią ograniczą ilość wpadającego światła. Jeszcze tego brakuje kierowcy, zwłaszcza w nocy :hehe:.

nie do końca wiesz o czym piszesz. Owszem każda "warstwa" pomiędzy źródłem światła a odbiornikiem (tu oczy kierowcy) wpływa na obniżenie ilości dostarczanego światła ALE filtry są po to, jak sama nazwa wskazuje, aby filtrować składowe światła. Zastosowanie odpowiedniego filtra do warunków powoduje poprawę właściwości układu.

W tym konkretnym przypadku żółty filtr wpływa na wycięcie niebieskiej składowej, która odpowiada za oślepianie, a w nocy pochodzi ze świateł pojazdów, co za tym idzie powoduje mniejsze oślepianie kierowcy. Mniejsze oślepienie to więcej światła w oku, więcej światła lepsze widzenie. - prosta zależność.

Jeżeli taka żółta soczewka ma dobre filtry i odpowiedni kolor (czyli dobrze filtruje składowe) to jest w stanie pomóc, dziadowska nie pomoże, a może wręcz zaszkodzić.

Wątpię, że te z aliex będą porządne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Ozarek napisał:

nie do końca wiesz o czym piszesz. Owszem każda "warstwa" pomiędzy źródłem światła a odbiornikiem (tu oczy kierowcy) wpływa na obniżenie ilości dostarczanego światła ALE filtry są po to, jak sama nazwa wskazuje, aby filtrować składowe światła. Zastosowanie odpowiedniego filtra do warunków powoduje poprawę właściwości układu.

W tym konkretnym przypadku żółty filtr wpływa na wycięcie niebieskiej składowej, która odpowiada za oślepianie, a w nocy pochodzi ze świateł pojazdów, co za tym idzie powoduje mniejsze oślepianie kierowcy. Mniejsze oślepienie to więcej światła w oku, więcej światła lepsze widzenie. - prosta zależność.

Jeżeli taka żółta soczewka ma dobre filtry i odpowiedni kolor (czyli dobrze filtruje składowe) to jest w stanie pomóc, dziadowska nie pomoże, a może wręcz zaszkodzić.

Wątpię, że te z aliex będą porządne.

oczywiście najlepiej zrobic sobie u optyka, ale cena wychodzi kilkaset zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam żółte gogle narciarskie i okulary na rower - świetnie sprawdzają się podczas wieczornych zjazdów i tras. 

Cały obraz świata się jakby rozjaśnia ... po chwili przyzwyczajasz się i już wszystko nie jest zażółcone, a zaczynasz dostrzegać barwy (tak jakby mózg się dostosował). Nie wiem czy to pomaga w akurat na "oślepianie", ale ja widzę lepiej/jaśniej w półmroku.

 

Żółte szkła musisz przetestować sam - jednym pomaga, inni nienawidzą. Nie wiem jednak czy bym się zdecydował na jazdę w nocy samochodem w tych szkłach. W półmroku tak .. w nocy - ciężko powiedzieć, ale raczej wolę nieuzbrojone oko i głośne bluzgi na jadących z przeciwka że mają niewyregulowane światłą, albo jakieś pseudo-xenony pozakładane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Mantom napisał:

oczywiście najlepiej zrobic sobie u optyka, ale cena wychodzi kilkaset zł

Trzeba tylko mieć świadomość, że ta różnica w cenie nie bierze się z czapki, tylko ma swoje uzasadnienie. Płaci się za jakość wykonania szkłą, filtry jakie zastosowano. Takie okulary za $10 to wynik tego, że jakimś cudem za kilka dolarów komuś w chinach udało się zrobić coś co przypomina szkło do okularów i nawet je jakoś zabarwić. Jakie to ma właściwości optyczne to nikt nie wie. Podejrzewam, że optyk by się za głowę złapał. Trwałość tych szkieł na porysowanie i matowienie pewno będzie taka sama jak okularów z bazarku na nadmorskim deptaku.

 

Teść sobie kupił, bo sporo jeździ wieczorami. Użył parę razy i rzucił w kąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ozarek napisał:

nie do końca wiesz o czym piszesz. Owszem każda "warstwa" pomiędzy źródłem światła a odbiornikiem (tu oczy kierowcy) wpływa na obniżenie ilości dostarczanego światła ALE filtry są po to, jak sama nazwa wskazuje, aby filtrować składowe światła. Zastosowanie odpowiedniego filtra do warunków powoduje poprawę właściwości układu.

W tym konkretnym przypadku żółty filtr wpływa na wycięcie niebieskiej składowej, która odpowiada za oślepianie, a w nocy pochodzi ze świateł pojazdów, co za tym idzie powoduje mniejsze oślepianie kierowcy. Mniejsze oślepienie to więcej światła w oku, więcej światła lepsze widzenie. - prosta zależność.

Jeżeli taka żółta soczewka ma dobre filtry i odpowiedni kolor (czyli dobrze filtruje składowe) to jest w stanie pomóc, dziadowska nie pomoże, a może wręcz zaszkodzić.

Wątpię, że te z aliex będą porządne.

Tak jak pisałeś - nie za bardzo wie o czym napisał.  Dodam że niebieska składowa najbardziej odpowiada za oślepianie ze względu że te długości fali się "rozszczepiają"  Tu jak wiesz sztuka polega na wycięciu niebieskiego światła, które się bardzo rozprasza i pozostawieniu światła żółtego dającego o wiele lepszą widzialność. Nie na darmo część "futrzaków" doskonale radzi sobie w nocy - właśnie dzięki temu ominięciu mocno rozpraszającego pasma światła.

Właśnie dlatego Francuzi lubili żółte selektywne światła - bo olśnienie było mało co skutkowało tym że w skrajnie trudnych warunkach w lampie żółtej wiece było widać niż przy zwykłym halogenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pawel_78 napisał:

Tak jak pisałeś - nie za bardzo wie o czym napisał.  Dodam że niebieska składowa najbardziej odpowiada za oślepianie ze względu że te długości fali się "rozszczepiają"  Tu jak wiesz sztuka polega na wycięciu niebieskiego światła, które się bardzo rozprasza i pozostawieniu światła żółtego dającego o wiele lepszą widzialność. Nie na darmo część "futrzaków" doskonale radzi sobie w nocy - właśnie dzięki temu ominięciu mocno rozpraszającego pasma światła.

Właśnie dlatego Francuzi lubili żółte selektywne światła - bo olśnienie było mało co skutkowało tym że w skrajnie trudnych warunkach w lampie żółtej wiece było widać niż przy zwykłym halogenie.

Futrzaków, znaczy kotów? :hmm:

Co do francuskich samochodów to niektórzy twierdzą, że chodziło o odróżnianie własnych pojazdów od obcych, a szczególnie podczas okupacji niemieckiej

https://bimmertips.com/origin-yellow-french-headlights/

Tu także wspomniano, że firma BMW stosuje czerwonawy/pomarańczowy kolor wskaźników na desce rozdzielczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Manx napisał:

Trzeba tylko mieć świadomość, że ta różnica w cenie nie bierze się z czapki, tylko ma swoje uzasadnienie. Płaci się za jakość wykonania szkłą, filtry jakie zastosowano. Takie okulary za $10 to wynik tego, że jakimś cudem za kilka dolarów komuś w chinach udało się zrobić coś co przypomina szkło do okularów i nawet je jakoś zabarwić. Jakie to ma właściwości optyczne to nikt nie wie. Podejrzewam, że optyk by się za głowę złapał. Trwałość tych szkieł na porysowanie i matowienie pewno będzie taka sama jak okularów z bazarku na nadmorskim deptaku.

 

Teść sobie kupił, bo sporo jeździ wieczorami. Użył parę razy i rzucił w kąt.

W sumie można kupić ca całkiem rozsądną cenę porządne okulary https://optykwnecie.pl/szkla-okularowe-z-antyrefleksem/1498-szkla-dla-kierowcow-izoplast-150-blue-blocker-z-antyrefleksem.html#/2-cylinder-0_00/183-sfera-_6_006_00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pakafoto napisał:

Od pół roku testowane osobiście. Okulary dwuogniskowe bez wtopki z cylindrem. Dzień, noc, słońce, śnieg - rewelacja. Cena 1600 pln + oprawki czyli 2000 pln.

https://szajna.pl/strefa-uzytkownika/jazda-samochodem/

Ale które wersja? Drive Control?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pakafoto napisał:

 Szkła fotochromowe reagujące na słońce nawet za szybą samochodu jak Transitiona XTRActive z dodatkowym utwardzeniem.

kolego szkła fotochromowe to nic nowego (z 15lat takie noszę), tu jest mowa o żółtych - w opcjach jakie dałeś określane jako Blue Blocker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ozarek napisał:

kolego szkła fotochromowe to nic nowego (z 15lat takie noszę), tu jest mowa o żółtych - w opcjach jakie dałeś określane jako Blue Blocker

A ja widzę, że te Drive Control można kupić za całkiem przystępną cenę :) https://allegro.pl/oferta/soczewki-szajna-do-auta-drive-control-sliskie-7606647242

Ale ciekawe ile jest w tym prawdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Ozarek napisał:

kolego szkła fotochromowe to nic nowego (z 15lat takie noszę), tu jest mowa o żółtych - w opcjach jakie dałeś określane jako Blue Blocker

Musieli rozszerzyć ofertę. Jak ja zamawiałem były tylko Transitiona XTRActive. Kolor zabarwienia był szary, zielony i żółty.

 

1 godzinę temu, Mantom napisał:

A ja widzę, że te Drive Control można kupić za całkiem przystępną cenę :)https://allegro.pl/oferta/soczewki-szajna-do-auta-drive-control-sliskie-7606647242

Ale ciekawe ile jest w tym prawdy

Dla mnie przystępna cena jest taka, że "Ja mam widzieć". Cena w tym przypadku jest pomijalna.  Przy moim trybie użytkowania służą 2-3 lata. Oczywiście przed wymianą pełna diagnostyka oka z badaniem dna itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, pakafoto napisał:

Musieli rozszerzyć ofertę. Jak ja zamawiałem były tylko Transitiona XTRActive. Kolor zabarwienia był szary, zielony i żółty.

ale fotochrom nie zabarwi Ci się w nocy, zbyt niskie natężenie światła. Niby soczewki typu transition bardzo szybko reagują na zmianę ale i tak wątpię w ich skuteczność nocą (nie używałem, opieram się na opinii optyka, który kiedyś mi je jednak odradził)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2018 o 20:24, Manx napisał:

Trzeba tylko mieć świadomość, że ta różnica w cenie nie bierze się z czapki, tylko ma swoje uzasadnienie. Płaci się za jakość wykonania szkłą, filtry jakie zastosowano. Takie okulary za $10 to wynik tego, że jakimś cudem za kilka dolarów komuś w chinach udało się zrobić coś co przypomina szkło do okularów i nawet je jakoś zabarwić. Jakie to ma właściwości optyczne to nikt nie wie. Podejrzewam, że optyk by się za głowę złapał. Trwałość tych szkieł na porysowanie i matowienie pewno będzie taka sama jak okularów z bazarku na nadmorskim deptaku.

 

 

@Manx teoretycznie masz rację, ALE nie zdajesz sobie najwidoczniej sprawy z ceny zakupu soczewek przez optyka .

I skąd pochodzą.

AliE nie jest w takim rankingu najgorsze :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.