Skocz do zawartości

Styczniowe jazdy [2019]


LMV

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj (1 stycznia 2019 r.) przy 12 stopniach Celsjusza, słonecznym zachmurzeniu (wiem, wiem), dość silnym (ale nie porywistym) wietrze udało mi się wyprowadzić błękitka i podjechać tu i tam. 35 minut. Twarz mi trochę zmarzła (nie wiem, gdzie mam balaclavę)...

Nawet mam filmik z przejazdu. Tylko nie wiem, za ile czasu mój zabytkowy pecet go wyprodukuje...

 

No i wyprodukował po bójce z obcinarką do papieru.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyciskiem gora-dol na kierownicy wybierasz który przebieg chcesz skasowac, potem krótki klik "reset" na zegarach, wtedy zacznie migać przebieg aktualnie wyświetlany na ekranie po prawej i znowu kliknąć i trzymać reset póki nie skasuje :) też zaingurowalem rok na moto. to ja się cieszyłem że mam 8st. i tylko lekko większość czasu padało xD

 

ps. wpada ci w lekkie shimmy przy wyzszych prędkościach lub ostrzejszym przyspieszaniu? miałem wrażenie, że w pewnym momencie widać że lekko kierownica lata... jak kupiłem swoje moto to też to było. w pewnym momencie zupełnie przeszło i nie wiem czy to zmiana opony tylnej pomogła, ustawienie/wyrownanie przednich lag, czy wyregulowanie zawieszenia pod moją wagę. teraz moto w moim odczuciu jest naprawdę stabilne. chociaż, apropos dłuższego wahacza w nowym modelu, przy mocniejszym bucie z załadowanym kufrem bardzo łatwo oderwać przednie koło...

 

 

IMG_20190101_112726.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, goden napisał:

Amor skrętu załatwia sprawę wężykowania. Poza tym im zimniej tym wężykowanie jakby nie występuje.

 

nie załatwia to przyczyny. tego być nie powinno. jak wspomniałem, u mnie ustało zupełnie, tylko nie wiem po ktorej z operacji xD może to kwestia ustawienia zawieszenia. może dlatego u wielu nie udaje się tego załatwić. jak wiemy fabryczny zawias nie zbiera dobrych opinii a ja mam szczęście że jestem na tyle lekki (75kg) że jeszcze dało radę je jakoś dopasować? Ty masz chyba nowy model? wezykuje Ci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wiosnę się umówię ze znajomym znajomej (on jest dość znanym znawcą moto) - pomoże mi zrozumieć te rzeczy (wężykowanie, nastawy amortyzatorów etc)

Nad tym amortyzatorem skrętu myślałem.

 

PS: Jakie modele macie? Dobrze widzę na zdjęciach - m.in. 900GT? 2018?

Ten (jeszcze nie) mój to 2017 FJ-09 (w EU to będzie chyba MT-09 Tracer).

Myślałem nad paroma usprawnieniami - na razie jest wyższa (i szersza) "szyba". 

Warto zakładać takie rzeczy, jak:

- quikshifter?

- osłona chłodnicy?

- frame sliders i engine guards?

Poza tym to chyba motor ma wszystko, co dotąd uważałem za ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam model 2015, ustawienie zawieszenia nic nie zmienia, opony również (mam już 4 komplet). 

Amor pomaga, a problem wężykowania jest znany, yamaha się właściwie do niego przyznała wydłużając wachacz w modelu 2018. 

Ciężar też właściwie pomaga bo wężykowanie w jeździe z pasażerem i kuframi również jakby nie występowało.

Ja mam chipowanego kompa i do 244 idzie jak po szynach z amortyzatorem skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o dodatki

- szyba (ja mam loster)

- olejarka (scottoiler)

- osłonę chłodnicy mam ale to bardziej dla wyglądu

- craschpady

- halogeny (z funkcją dziennych ringów) bo fajnie wyglądają

- kufry to wiadomo jak kto potrzebuje

- quickschifter (tego nie mam) - fajna sprawa zapierdzielasz jak z dsg

- grzane manetki - najlepiej wydana kasa jak dla mnie

- tankpad - bo jest gdzie wrzucić dokumenty i telefon

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pickwick @goden czyli ja bym podejrzewał po prostu za miękki zawias z tyłu. najbardziej obstawialbym zbyt miękka sprężynę. zauważyłem że do jazdy tylko z jednym kufrem już muszę ustawiać najwyższe dostępne napięcie wstępne (preload). natomiast kiedy ustawiałem zawias tylko pode mnie wg wskazówek z internetow, trzeba było ustawić na juz nad wyraz spore to napięcie. pamiętam że jak tylko kupilem motocykl to wezykowal mocno. tak samo miała nówka sztuka demo z 2017 która miałem okazję jeździć przed zakupem mojego moto. mój też jest z początku 2015 (marzec). jeszcze z tego co zauważyłem, to mam przód obniżony poprzez lagi wysunięte o jakieś 10-15mm ponad poziom obejm górnej półki. z tego co widzę w necie, normalnie tracer ma lagi na równi z obejmami. to pewnie też w jakiś sposób inaczej rozkłada masę i nacisk, ale czy na plus czy minus to nie wiem xD teoretycznie powinno troche zapobiegac stawaniu na kolo.

z przydanych rzeczy to na pewno wyższa szyba/owiewka, grzane manetki, mam też wsadzone ledowe kierunki z wbudowanymi postojowymi z przodu i tyłu oraz światłami stop w tylnych. poprawia to widoczność. potrzeby posiadania QS nigdy zbytnio nie rozumialem. jeśli ktoś lubi od czasu do czasu mocniej pocisnac to frajdę sprawia samo wrzucanie biegów bez sprzegla :) z tego co wiem jednak, ecu tracera ma opcję QS, wystarczy więc założyć czujnik/cięgło i podpiąć pod fabryczny ecu oraz aktywowac :) tempomat fajnie byłoby mieć! a, no i przydatna jest jakaś żelowa podkładka pod zad na dłuższe wojaże. bardziej od osłony chłodnicy myślę że przydalby się fender extender. za dużo syfu leci spod koła na kolektor i chłodnice przez co czasem po zatrzymaniu zwyczajnie wali palacym się dziadostwem z drogi xD u mnie z tyłu jest też tail tidy przez co cały syf leci na kufer i tylne siedzenie...

jeśli idzie o crashpady to ja do tej pory nie mam. już upuscilem głupio maszynę i zarysowała się pokrywa altka po lewej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrócone mocowanie tylnej tablicy to konieczność dla dobrego wyglądu
Aha i zapomniałem napisać - akrapovic, miód na moje uszy, na codzień bez db killera.
Jezeli chodzi o żel w kanapie to średnio się sprawdza podobno, dupa się poci w ciepłe dni, opinie kolegów a w Bydgoszczy mamy grupę 8 tracerów więc można się powymieniac opiniami.
Ja osobiście mam zwykłą kanapę i rozważam ewentualnie tylko obszycie, reszta jak dla mnie jest wygodna, a zdarzało się robić ponad 1000km dziennie

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha QS działa tylko od roczników 2017 w górę. W starszych nie ma opcji montować oryginalnego, ale są zamienniki jak ktoś się uprze. Ja na codzień i tak w górę sprzęgła nie używam więc szkoda kasy. Gdyby był zmieniacz biegów pro jak np w bmw to inna bajka, ale tylko w górę to da się bez tego żyć.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się tylko osłonami zainteresuję na silnik (crashpady itp), osłoną na chłodnicę (jakąś niedrogą z ebay albo alliexpress), właśnie zauważyłem w wątku że warto też ten przedłużacz błotnika założyć.

Zobaczę, jak ze skróceniem zaczepu tablicy sprawa się ma.

W każdym razie ciekawe sprawy piszecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goden łoa! jak mnie kiedyś do Bydgoszczy zawieje z moturem (brat tam mieszka), to na pewno sie odezwe :) Ja czasem wyjmuje DB killera z mojego Akra, ale nie wierze ze to pisze, szybko sie nudzi. po calym dniu jazdy najzwyczajniej w swiecie szumi we lbie. no to juz jest przesada. fajnie ze jest taka opcja, uwielbiam jak napiernicza marchewy, ale jednak 90% jezdze z wygluszaczem ;) ja akurat nie posunalem sie do wkladania zelu w kanape (choc zupelnie nie kumam jakby to mialo wplywac na pocenie zadu). kiedys sobie zrobilem taka nakladke z uzyciem jakiegos naturalnego futerka. dol neoprenowy, gora futerko a w srodek gabka. potem zmodyfikowalem te wydumke, wkladajac zakupiony na ebay pad zelowy. no i na dluzsze eskapady zakladam takie talatajstwo i cos tam pomaga :) kurde, bylem na 100% pewien, ze dalo sie w kazdej wersji MT09 aktywowac sterowanie QS z ECU :hmm: ja sprzegla uzywam bo raczej spokojnie jezdze. jak zdarzy sie przydzidowac to wtedy robie to bez sprzegla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.