Skocz do zawartości

Zakup auta w DE i powrót nim


steyr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

biorę pod uwagę wyjazd po samochód do DE, u dealera z używkami stoi parę egzemplarzy samochodów które mnie interesują [ten sam producent, model, wersja nadwozia i silnik]. Czy powrót takim samochodem "na kołach" na takich tablicach jak w linku poniżej jest w pełni legalny? Ktoś się bawił w takie rzeczy?  Oczywiścię auto "całe" nieuszkodzone. Wyjdzie mnie to taniej niż wypożyczenie lawety [koszt wynajmu +  paliwo w sumie w 2 strony ~2500km pewnie z 2kzł wyjdzie]. pozdrawiam

 

https://allegro.pl/1-dzien-tablice-zjazdowe-bez-tuv-i-numeru-vin-i7152171651.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Dostajesz je po wyrejestrowaniu samochodu w DE, przedstawieniu umowy k-s, że samochód jedzie np do PL i okazaniu ubezpieczenia. Możesz też starać się o żółte tablice (5 dniowe) ale w wielu landach trzeba mieć stosowne oświadczenie mieszkańca DE. Ja wracałem na żółtych. Oczywiście z ważnym TUV i ubezpieczeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, shapyr napisał:

Tak. Dostajesz je po wyrejestrowaniu samochodu w DE, przedstawieniu umowy k-s, że samochód jedzie np do PL i okazaniu ubezpieczenia. Możesz też starać się o żółte tablice (5 dniowe) ale w wielu landach trzeba mieć stosowne oświadczenie mieszkańca DE. Ja wracałem na żółtych.

Im więcej czytam w sieci tym mam większy mętlik w głowie. Jak to jest w przypadku takiego dealer-a/handlarza, te auta są już wyrejestrowane? Na zdjęciach na aukcjach auta u tego handlarza nie mają tablic ani ramek. Gdzieś czytałem  że żółte tablica służą tylko do przemieszczania się po terenie DE i może je otrzymać tylko Niemiec, natomiast czerwone mogą otrzymywać handlarze którzy mają działalność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta w DE z tego samego rocznika i w takim samym stanie jak u nas sa drozsze. Plus jakby jakies nieszczescie przy drodze spotkalo na lewych tablicach to juz by byla kumulacja :facepalm: Dodatkowo trzeba pamietac, ze po drugiej stronie Odry tez sa Janusze z Turcji co walki robia.

 

IMO nie ma co pytac w necie. Idz do tlumacza niemieckiego niech przy Tobie zadzwoni do Urzedu Komunikacji i wszystko bedziesz wiedzial. Z taka wiedza i z osoba znajaca bardzo dobrze niemiecki jedz na zakupy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, steyr napisał:

Im więcej czytam w sieci tym mam większy mętlik w głowie. Jak to jest w przypadku takiego dealer-a/handlarza, te auta są już wyrejestrowane? Na zdjęciach na aukcjach auta u tego handlarza nie mają tablic ani ramek. Gdzieś czytałem  że żółte tablica służą tylko do przemieszczania się po terenie DE i może je otrzymać tylko Niemiec, natomiast czerwone mogą otrzymywać handlarze którzy mają działalność?

Możesz skorzystać z firm które się taką działalnością zajmują

 

https://www.auta-z-niemiec.com

 

Poniżej filmy z autami które pomógł kupić i sprowadzić

 

https://www.youtube.com/user/autazniemiec/videos

 

Achtung! Nie mylić z Zarebsky Vlog ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, steyr napisał:

Jak to jest w przypadku takiego dealer-a/handlarza, te auta są już wyrejestrowane? Na zdjęciach na aukcjach auta u tego handlarza nie mają tablic ani ramek.

Tu akurat nie wiem. Tam gdzie ja kupowałem tablice były zdjęte i dostałem je do ręki żeby je oddać w urzędzie. Wróciłem z żółtymi, założyłem i w drogę.

20 minut temu, steyr napisał:

Gdzieś czytałem  że żółte tablica służą tylko do przemieszczania się po terenie DE 

Do żółtych normalnie dostajesz dowód rejestracyjny i możesz wracać. Warunek ważny TUV, ubezpieczenie, znajomy Niemiec no i urząd który wyda żółte tablice.

Na tej stronie masz to całkiem dobrze opisane

https://kurzzeitkennzeichen.pl

29 minut temu, steyr napisał:

natomiast czerwone mogą otrzymywać handlarze którzy mają działalność? 

Mylisz tablice celne, wywozowe z czerwonym paskiem, z tablicami komisowymi (białe z czerwonymi literami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynajem autolawety na 1 dzień to 300zł.

paliwo - 25x10l/100km*4.80zł/l = 1.200zł (w zaokrągleniu)

Moim zdaniem powrót kupionym autem na kołach nie będzie tańszą opcją, bo tablice+ubezpieczenie+paliwo+paliwo w obie strony dla auta, którym dojedziesz do dealera.

 

Najtaniej będzie zlecić transport na clicktrans. Transport z Niemiec to 1000-1.500zł w zależności od tego, skad trzeba samochód targać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Bartłomiej napisał:

paliwo w obie strony dla auta, którym dojedziesz do dealera.

Tam można pojechać pociągiem, autobusem lub polecieć samolotem tanich linii. Ja wybrałem pociąg, bo nie miałem sensownego połączenia lotniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, shapyr napisał:

Tam można pojechać pociągiem, autobusem lub polecieć samolotem tanich linii. Ja wybrałem pociąg, bo nie miałem sensownego połączenia lotniczego.

Nie wszędzie dojedziesz pociągiem a tym bardziej nie dolecisz samolotem. Poza tym przy tych środkach lokomocji jesteś bardziej ograniczony czasowo. Ale jak tam chcesz..... moim zdaniem za bardzo wchodzimy w akademickie dyskusje.

 

Ja jeździłem po samochody sam, brałem autolawetę. Teraz organizował bym transport na zlecenie - bo taniej i nie masz wyjętych dwóch dni. Dla mnie to szczególnie ważne, bo nie trudnię sie handlem samochodami na co dzień.

Ewenti - można też jechać swoim samochodem z lawetą i samodzielnie przytachać autko na przyczepce - ale tu jest jeszcze więcej ograniczeń dot. uprawnień kierowcy oraz formalnych możliwości holownika oraz przyczepki. ten temat był wiele razy rozpracowywany na łamach MK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bartłomiej napisał:

Wynajem autolawety na 1 dzień to 300zł.

paliwo - 25x10l/100km*4.80zł/l = 1.200zł (w zaokrągleniu)

Moim zdaniem powrót kupionym autem na kołach nie będzie tańszą opcją, bo tablice+ubezpieczenie+paliwo+paliwo w obie strony dla auta, którym dojedziesz do dealera.

 

Najtaniej będzie zlecić transport na clicktrans. Transport z Niemiec to 1000-1.500zł w zależności od tego, skad trzeba samochód targać.

Zlecenie na clictrans też dobra opcja ale osobiście trzeba się dostać do miejsca zakupu jak i również żeby ten termin odpowiadał przewoźnikowi. Transport na lawecie za własnym autem odpada, nie mam technicznie takich możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, steyr napisał:

Nie szukam okazji, po prostu w DE mam większy wybór i tyle w temacie. Ceny są jakie są, chyba każdy to zauważy jak porówna ceny o tym nie dyskutuje. Zawsze jest opcja wynajmu lawety i po problemie.

Handlarze z okolic twierdzą, że nie opłaca im się jeździć po auta, bo taniej wychodzi zapłacić komuś co laweta zwozi.

Ponoć wcale nie trzeba kupy aut naraz ciągnąć, 1 szt. też zwioza tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, ZUBERTO napisał:

Handlarze z okolic twierdzą, że nie opłaca im się jeździć po auta, bo taniej wychodzi zapłacić komuś co laweta zwozi.

Ponoć wcale nie trzeba kupy aut naraz ciągnąć, 1 szt. też zwioza tanio.

Zgodzę się, znajomy też mi tak przekazał. Tylko w tym układzie dochodzi kwestia dogadania terminu z przewoźnikiem, no i być pewnym że się coś zakupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę aut z DE się przywiozło. I tak jak zależało mi na czasie to wynajmowałem lawetę i w drogę. Jak wujek miał przyjechać do pl to brał zjazdowki żółte i mi auto przyprowadził, to było najtaniej. Jak ktoś jeszcze chciał auto to laweta + przyczepa, ale i tak najtaniej wychodził transport wynajęty 3 auta 3 tyś zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

A jest w ogóle na forum ktoś zajmujący się sprowadzaniem aut? Pewniaków bez przypałów oczywiście :)

Nie oplaca sie chyba, ze wersje kolekcjonerskie, nietypowe na zamowienie. Takto bierzesz po calkach albo do krecenia licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Nie oplaca sie chyba, ze wersje kolekcjonerskie, nietypowe na zamowienie. Takto bierzesz po calkach albo do krecenia licznika.

będąc dobrych parę lat w DE potwierdzam. Jedno ale - można kupić dość tanio auto po tzw. tuningu. O tyle, że raczej trzeba być na miejscu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2019 o 11:51, steyr napisał:

Cześć,

 

biorę pod uwagę wyjazd po samochód do DE, u dealera z używkami stoi parę egzemplarzy samochodów które mnie interesują [ten sam producent, model, wersja nadwozia i silnik]. Czy powrót takim samochodem "na kołach" na takich tablicach jak w linku poniżej jest w pełni legalny? Ktoś się bawił w takie rzeczy?  Oczywiścię auto "całe" nieuszkodzone. Wyjdzie mnie to taniej niż wypożyczenie lawety [koszt wynajmu +  paliwo w sumie w 2 strony ~2500km pewnie z 2kzł wyjdzie]. pozdrawiam

 

W obecnym stanie prawnym nie masz żadnej możliwości legalnego wywiezienia auta na własnych kołach bez ważnego badania HU/AU (popularnie zwanym  TÜV).

Na własnych kołach masz tylko dwie pewne możliwości:

1. Tablice pięciodniowe z żółtym paskiem (Kurzzeitkennzeichen). Część urzędów nie wydaje ich bezpośrednio osobom nie mającym adresu zamieszkania w D, również część urzędów nie wydaje ich na podstawie upoważnienia (Vollmacht) od osób zamieszkałych za granicą. Część akceptuje zarówno upoważnienie z zagranicy, jak i wydanie osobom bez zamieszkania w D. Nie ma reguły. Do wydania tablic na wyjazd za granicę potrzebne kupione wcześniej ubezpieczenie (kod eVb) z zieloną kartą (całość to 2 minuty + smartfon) oraz oba "briefy" i kwit ostatniego ważnego badania technicznego (AU+HU). Sumaryczny koszt 70 - 120 euro. Kupno ubezpieczenia w kiosku wytłaczającym tablice to dodatkowo + 30 do 40 euro). Nie ma potrzeby kupna / naklejenia plakietki klasy emisji cząstek stałych. Brak możliwości kupna ubezpieczenia typu Teilkasko/Vollkasko (odpowiedniki autokasko).

 

2. Tablice celne z czerwonym paskiemb(Zollkennzeichen). Najczęściej na 9, 15 lub 30 dni. Jest to odpowiednik pełnej rejestracji i wydawane są obcokrajowcom bezpośrednio lub na podstawie upoważnienia (Vollmacht). Potrzebne ubezpieczenie (również kod eVb), oba "briefy" i ważne badanie techniczne AU/HU. Niektóre urzędy mogą zażądać umowy kupna lub rachunku. Sumaryczny koszt (15 dni) to około 130 - 200 euro (kiosk + 30 do 50 euro). Trzeba w tym proporcjonalnie zapłacić podatek jak za auto normalnie zarejestrowane w D (w zależności od klasy euro i rodzaju paliwa), gdyż jest to odpowiednik pełnej rejestracji. Można osobno dokupić ubezpieczenie Teilkasko/Vollkasko ale są dla tych tablic relatywnie drogie.

 

Jeśli auto jest w moim rejonie lub dalej ale dobrze skomunikowanym, to pomogę i załatwię wszystkie formalności, wręcz do tego stopnia, że wysiadasz z samolotu i wsiadasz w zakupiony, podstawiony i zatankowany samochód z kompletem dokumentów do jazdy i zgłoszenia  celnego w PL. Gruzu i "perełek" nie dotykam - wszystkie są już w Polsce.

 

Takie hobby od 32 lat, oczywiści nie za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2019 o 13:27, steyr napisał:

Jak to jest w przypadku takiego dealer-a/handlarza, te auta są już wyrejestrowane? Na zdjęciach na aukcjach auta u tego handlarza nie mają tablic ani ramek. Gdzieś czytałem  że żółte tablica służą tylko do przemieszczania się po terenie DE i może je otrzymać tylko Niemiec, natomiast czerwone mogą otrzymywać handlarze którzy mają działalność?

Auta są zawsze wyrejestrowane. Tablice z czerwonym znakami ("Händlerkennzeichen") nie są tym samym czym są tablice  z czerwonym paskiem (Ausfuhr-/Zollkennzeichen) często błędnie zwanymi "czerwonymi").

Te pierwsze to tablice handlarzy, warsztatów, salonów, ośrodków badawczych motoryzacji itd.,  Niedostępne dla prywatnych. Te drugie to tablice do wywozu za granicę z kompletną rejestracją, dostępne obcym bezpośrednio lub na podstawie upoważnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2019 o 11:51, steyr napisał:

Cześć,

 

biorę pod uwagę wyjazd po samochód do DE, u dealera z używkami stoi parę egzemplarzy samochodów które mnie interesują [ten sam producent, model, wersja nadwozia i silnik]. Czy powrót takim samochodem "na kołach" na takich tablicach jak w linku poniżej ...

1. Jeżeli samochód ma ważny przegląd To kupujesz tablice z czerwonym paskiem i wracasz na kołach legalnie

2. Jeżeli nie ma przeglądu to najprawdopodobniej taniej wyjdzie laweta. Brat kolegi jeździ na Niemcy regularnie. Mój znajomy za to jeździ regularnie na Austrię a czasami zahacza o Niemcy w rejonie Salzburga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2019 o 13:25, Joki napisał:

Mnie zawsze zastanawiało czy pomijając logistyczny sens, jest możliwe zarejestrowanie takiego auta w PL na tablice czasowe i powrót na nich?

:hmm:

 

 

chyba tak. Znajomy tak zjechał z Austrii. Kupił, wziął papiery do Polski  a tutaj nasze czasowe no i wrócił na nich. Coś wspominał że tylko strach Na Słowacji bo oni tego nie akceptują. Więcej szczegółów nie znam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jakieś 2 lata temu sprowadzałęm auto, to wystarczył ważny TUV.  Dostałem żółte tablice i ubezpieczenie i tak wróciłem.

W Polsce na tych tablicach polski przegląd i oddałem do urzędu otrzymując polskie tablice.

Czyżbym zrobił to nielegalnie?
Nikt się do niczego nie przyczepił po drodze...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, CiastekD napisał:

jak jakieś 2 lata temu sprowadzałęm auto, to wystarczył ważny TUV.  Dostałem żółte tablice i ubezpieczenie i tak wróciłem.

W Polsce na tych tablicach polski przegląd i oddałem do urzędu otrzymując polskie tablice.

Czyżbym zrobił to nielegalnie?
Nikt się do niczego nie przyczepił po drodze...

 

 

 

Legalnie. Z tym że żółte tablice nie każdy urząd wyda osobie bez meldunku, więc jeśli jest problem to brat rejestruje na siebie. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.