bochumil Napisano 4 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2019 Cześć Potrzebuję ustalić jakim najlepiej olejem zalać silnik Peugeota 207 z silnikiem 1.4HDI 70KM z 2007 roku. Auto przejechane ma ok. 220 tys. km i z tego co wiem pomiędzy wymianami konieczne są dolewki (1L). Silnik zalany był olejem Castrol 5W40. Z tego co widzę po konfiguratorach oleju na stronach Total czy Valvoline pierwszym wyborem jest olej 5W30. Taki też olej zalecany jest na forach związanych z Peugeotem. Piszą, że silniki w tych autach są ciasno pasowane i cieńszy film olejowy wpłynie korzystnie na spalanie itd itp. Jak do tego podejść z racji przebiegu auta i lekkiej konsumpcji oleju, o której wspomniałem wcześniej? Sprzedawca w sklepie zalecił olej Total Quarz 9000 5W40 ponieważ taki się u niego świetnie do francuzów sprzedaje. Są ich dwa rodzaje. Zwykły i ten z dopiskiem ENERGY. Będę wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Dnia 4.01.2019 o 08:48, bochumil napisał: Cześć Potrzebuję ustalić jakim najlepiej olejem zalać silnik Peugeota 207 z silnikiem 1.4HDI 70KM z 2007 roku. Auto przejechane ma ok. 220 tys. km i z tego co wiem pomiędzy wymianami konieczne są dolewki (1L). Silnik zalany był olejem Castrol 5W40. Z tego co widzę po konfiguratorach oleju na stronach Total czy Valvoline pierwszym wyborem jest olej 5W30. Taki też olej zalecany jest na forach związanych z Peugeotem. Piszą, że silniki w tych autach są ciasno pasowane i cieńszy film olejowy wpłynie korzystnie na spalanie itd itp. Jak do tego podejść z racji przebiegu auta i lekkiej konsumpcji oleju, o której wspomniałem wcześniej? Sprzedawca w sklepie zalecił olej Total Quarz 9000 5W40 ponieważ taki się u niego świetnie do francuzów sprzedaje. Są ich dwa rodzaje. Zwykły i ten z dopiskiem ENERGY. Będę wdzięczny za pomoc. Sam z chęcią poczytam co się powinno wlewać do tych silników. Ja w swoim 206 leję Lotosa 10W40 i jakoś się kręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Sam z chęcią poczytam co się powinno wlewać do tych silników. Ja w swoim 206 leję Lotosa 10W40 i jakoś się kręci.Wysłałem zapytanie do doradcy technicznego TOTAL, ale na razie bez odzewu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Nie wiem, czy jest sens doktoryzować się z olejów. Wybierasz sobie producenta, np. sugerowany Total / Elf. Na stronie jest dobór oleju - zwykle kilka sugestii. W naszym klimacie najlepiej sprawdzają się oleje 5w40 lub 5w30. I podobnie sugeruje dobór oleju strona Totala. Z tym, że jak nie masz DPF to nie kupuj oleju nisko popiołowego (low saps), bo nie ma sensu a parametry gorsze od standardowych. Do tego trzeba mieć na uwadze, że większość obecnie sprzedawanych 5w30 to oleje nisko popiołowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Nikt tutaj się nie doktoryzować nie zamierza Chciałem wiedzieć czym się różni zwykły Total Quartz od tego z dopiskiem Energy. Być może to tylko marketing i tak naprawdę oleje niczym się nie różnią - nie wiem Olej dobieram grzecznościowo dla znajomej, nie dla siebie. Ja nigdy francuzów nie miałem, stąd pytania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 4 godziny temu, bochumil napisał: Chciałem wiedzieć czym się różni zwykły Total Quartz od tego z dopiskiem Energy Zwykły Quartz ma wpisane normy PSA, Energy nie ma. Z opisu olejów wychodzi, że to może być dokładnie ten sam olej ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Dnia 6.01.2019 o 15:41, Smigiel napisał: Zwykły Quartz ma wpisane normy PSA, Energy nie ma. Widziałem. Pewnie pod nową nazwą olej nie przechodził certyfikacji, a certyfikacja chyba kosztuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Możesz spróbować coś z Motula - X-cess 5W40 na przykład. Przy wymianie użyłbym płukanki LM 2640. Serio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Możesz spróbować coś z Motula - X-cess 5W40 na przykład. Przy wymianie użyłbym płukanki LM 2640. Serio.Proponowałem ale wydawał się zbyt drogi. W lokalnym sklepie to koszt 180 zł. Na allegro można już kupić za 120 zł, ale są to jacyś wolni strzelcy, a nie sklepy. Po wrzuceniu w google adresu tych firm widzę jakieś wille w krzakach Z tego co czytałem, Motul to ostatnio jedna z najbardziej podrabianych marek w branży olejowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 A nie mamy kogoś sprawdzonego na forum, kto handlowałby tymi olejami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Na razie na tapecie jest TOTAL, którego zachwalał znajomej lokalny sprzedawca. Twierdzi że wszyscy posiadacze francuzów to biorą. Jutro się okaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 6 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Total jest OK. Tym zalewa fabryka. Tylko 5W40, niech nie da sobie wmówić, że 10W40 lepszy do starego silnika. I o płukance pamiętać. Mi ona zauważalnie zmniejszyła zużycie oleju, też w hdi, tyle że 2.0/90KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2019 Opisz procedurę płukania jaką zastosowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 13 godzin temu, bochumil napisał: Opisz procedurę płukania jaką zastosowałeś. Zgodnie z instrukcją LM. Zalałem płukankę do starego oleju, uruchomiłem silnik i pozwoliłem mu pracować kwadrans na wolnych obrotach. Potem zgasiłem i zlałem olej tradycyjnie - przez korek w misce, dając mu dużo czasu na spłynięcie i nieco pomagając dmuchnięciem kompresorem przez wlew oleju. Potem wymiana filtra i zalanie świeżym olejem. Co ważne - nie jeździć na tej płukance, nawet metra. Nawet nie podnosić obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Dnia 4.01.2019 o 09:48, bochumil napisał: Quarz 9000 5W40 Total Quartz 9000 5W40 na takim oleju jeździła moja 207 z 1.6 HDI i Xsara Picasso 2.0 HDI ten drugi na oryginalnym oleju zrobił 500 kkm i dalej się kręci tylko u nowego właściciela. Spełnia normy producenta dla Twojego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Dnia 6.01.2019 o 15:41, Smigiel napisał: Zwykły Quartz ma wpisane normy PSA, Energy nie ma. Z opisu olejów wychodzi, że to może być dokładnie ten sam olej ... Znalazłem porównania vlogera Piotra Testera http://uszlachetniacze.blogspot.com/2016/12/total-quartz-energy-9000-5w40-vs-total.html W tekście napisał, że to nieco inne oleje. W podsumowaniu testów wychodzi jednak na to, że Energy jest nie tylko olejem nowszym, ale również olejem lepszym. Na ile wierzyć jego testom nie wiem. Cześć widzów twierdzi, że testy które przeprowadza nie odzwierciedlają prawdziwych warunków pracy silnika spalinowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.