fred77 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Fiat Idea 1.4 16V. Powoli musiałbym się zastanowić nad regeneracją lub wymianą na nowe obu tych urządzeń. Jak wymiana na nowe to jaki producent? A jak regeneracja to ile to może kosztować? Jeżeli chodzi o regenerację to zrobiłbym to sobie sam ale aktualnie nie mam czasu i ogrzewanego garażu dlatego raczej będę to musiał komuś zlecić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 16 minut temu, fred77 napisał: Fiat Idea 1.4 16V. Powoli musiałbym się zastanowić nad regeneracją lub wymianą na nowe obu tych urządzeń. Jak wymiana na nowe to jaki producent? A jak regeneracja to ile to może kosztować? Jeżeli chodzi o regenerację to zrobiłbym to sobie sam ale aktualnie nie mam czasu i ogrzewanego garażu dlatego raczej będę to musiał komuś zlecić. Jest szansa, ze nowe będą kosztowac tyle co cale auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 To prowokacja. Alternatory w Fiatach sie nie psuja. Nie ma kacika Fiata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Fiat Idea 1.4 16V. Powoli musiałbym się zastanowić nad regeneracją lub wymianą na nowe obu tych urządzeń. Jak wymiana na nowe to jaki producent? A jak regeneracja to ile to może kosztować? Jeżeli chodzi o regenerację to zrobiłbym to sobie sam ale aktualnie nie mam czasu i ogrzewanego garażu dlatego raczej będę to musiał komuś zlecić.Obstawiam że się nudzisz i szukasz coby jeszcze. Jak działa to zostaw. Są jakiekolwiek oznaki zużycia tych elementów?Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 Godzinę temu, fred77 napisał: A jak regeneracja to ile to może kosztować? Zależy co się popsuło... Zasadniczo to zużywają się szczotki i czasami łożyska czy ewentualnie tulejki (w przypadku rozrusznika). Chyba, ze masz już jakieś symptomy nieprawidłowej pracy to można by coś jeszcze dopisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 We fiatach to klasyka z rozrusznikiem ,pewnie mu "świrgoli" w czasie odpalania i chwile po gdy sprawny już dawno się zatrzymał. Alternator(albo pękł ,albo uzwojenie zaczyna się palić) to przecież część ekspolatacyjna ,kupić używkę jak najładniejszą ,zamontować i czekać aż wysra się ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 2 godziny temu, damianX napisał: to przecież część ekspolatacyjna Zawsze mnie to zastanawia jak oni to wykombinowali, że niemal identyczny alternator Denso w Daihatsu, zamontowany w tym samym miejscu od strony koła, również bez żadnej osłony, więc chlapie na niego woda spod koła, jest wieczny a w Fiacie jest częścią eksploatacyjną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damianX Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 To kwestia wręcz szczegółów konstrukcyjnych samego alternatora bo na pewno nie są to klony. Jaki towar zamówisz to taki ci zrobią to nie jest kwestia firmy Denso tylko zamawiającego. Jest tez szansa że to że nie osłonięty nie oznacza że są idealnie w tych samych miejscach i w Daihatsu może mniej się na niego chlapie. Bo są Fiaty gdzie nikt nawet nie wie że ma alternator ,a są modele gdzie masz to "wyszczególnione" w interwale wymian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2019 3 godziny temu, damianX napisał: Alternator(albo pękł ,albo uzwojenie zaczyna się palić) to przecież część ekspolatacyjna ,kupić używkę jak najładniejszą ,zamontować i czekać aż wysra się ponownie. A Lancia to też Fiat, bo u mnie jakoś alternator zepsuć się nie chce a auto (a właściwie auta, bo były 2, jedno z przebiegiem w granicach 500kkm drugie 350kkm) ma 20 lat, u mnie ponad 10. I nie sądzę by był kiedykolwiek wymieniany. Magneti-marelli 100A. Rozrusznik zresztą też. Wkładane były tez Bosche 120A alternatory i rozruszniki już na magnesach stałych i nic się jakoś nie psuje ''eksploatacyjnie'' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 20 godzin temu, fred77 napisał: Fiat Idea 1.4 16V. Powoli musiałbym się zastanowić nad regeneracją lub wymianą na nowe obu tych urządzeń. Jak wymiana na nowe to jaki producent? A jak regeneracja to ile to może kosztować? Jeżeli chodzi o regenerację to zrobiłbym to sobie sam ale aktualnie nie mam czasu i ogrzewanego garażu dlatego raczej będę to musiał komuś zlecić. Dzwonisz do polecanego w okolicy zakładu typu "alternatory rozruszniki regeneracja" i załatwisz sprawę. Najlepiej spytaj się na lokalnym kąciku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Regeneracja obecnych lub zakup używanych zregenerowanych. Nowe - ze względu na cenę - raczej odpuść sobie. Sama regeneracja to pewnie od 100 zł + części. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 8 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 Co do rozrusznika to czasami, po przekręceniu stacyjki, zaczynał się kręcić ale nie zazębiał. Co do alternatora to nic nie wskazywało na to, że jest pęknięty, normalnie się kręcił, nie hałasował ale jego praca powodowała pulsowanie wszystkiego co się świeciło. Przekładało się to też na pracę silnika, odczuwało się delikatne szarpnięcia na wolnych obrotach i podczas miejskiej jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 8 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2019 20 minut temu, fred77 napisał: Co do rozrusznika to czasami, po przekręceniu stacyjki, zaczynał się kręcić ale nie zazębiał. Co do alternatora to nic nie wskazywało na to, że jest pęknięty, normalnie się kręcił, nie hałasował ale jego praca powodowała pulsowanie wszystkiego co się świeciło. Przekładało się to też na pracę silnika, odczuwało się delikatne szarpnięcia na wolnych obrotach i podczas miejskiej jazdy. A jest pęknięty czy tylko falują obroty oraz napięcie? Mierzyłeś w ogóle parametry alternatora? Może po prostu regulator napięcia i masa są do sprawdzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 20 godzin temu, Artur_W_wa napisał: A jest pęknięty czy tylko falują obroty oraz napięcie? Mierzyłeś w ogóle parametry alternatora? Może po prostu regulator napięcia i masa są do sprawdzenia Przy pulsowaniu światła z reguły wina stoi po stronie uwalonej którejś diody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 Dnia 7.01.2019 o 15:29, Joki napisał: Zawsze mnie to zastanawia jak oni to wykombinowali, że niemal identyczny alternator Denso w Daihatsu, zamontowany w tym samym miejscu od strony koła, również bez żadnej osłony, więc chlapie na niego woda spod koła, jest wieczny a w Fiacie jest częścią eksploatacyjną? Słowo klucz: niemal. Może jedno to Denso, a drugie to Dehso. Z przyciętą kreską w "h". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 9 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 19 minut temu, kenickie napisał: Słowo klucz: niemal. Może jedno to Denso, a drugie to Dehso. Z przyciętą kreską w "h". w daihatsu raczej będzie nippon denso. Sam miałem tej firmy w jednym fiacie. Sprzęt praktycznie niezniszczalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 9 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2019 22 godziny temu, Artur_W_wa napisał: A jest pęknięty czy tylko falują obroty oraz napięcie? Mierzyłeś w ogóle parametry alternatora? Może po prostu regulator napięcia i masa są do sprawdzenia Nie wiem czy jest pęknięty, prawdopodobnie nie jest ale pewności nie mam. Nic nie mierzyłem, bo nie mam czym i gdzie. Może to regulator ale też nie mam pewności. Oddałem wozidło do fachowca, ma zobaczyć co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 10 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2019 A więc tak. Zadzwoniłem do fachmana zapytać jak tam sprawa wygląda. Rozrusznik ma założony nowy elektromagnes, zębatkę i tulejki. Alternator po wykręceniu się rozleciał, pękło uzwojenie i obudowa. Zastanawiali się jak to w ogóle podawało prąd. Jak to mówią - taka sytuacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2019 Dnia 7.01.2019 o 12:34, fred77 napisał: Fiat Idea 1.4 16V. Powoli musiałbym się zastanowić nad regeneracją lub wymianą na nowe obu tych urządzeń. Jak wymiana na nowe to jaki producent? A jak regeneracja to ile to może kosztować? Jeżeli chodzi o regenerację to zrobiłbym to sobie sam ale aktualnie nie mam czasu i ogrzewanego garażu dlatego raczej będę to musiał komuś zlecić. Mialem kiedys brave 1.4. Alternator to nie wiem, ale rozrusznik regenreowalem samodzielnie kilka razy smarowalem czyscilem a i tak potrafil zgrzytnac. Kupilem Chinczyka za 200pln i przelatal kilak lat bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 Regeneracja tak jednego, jak i drugiego ~350zł - wraz z demontażem /montażem w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 3 godziny temu, 106 napisał: Regeneracja tak jednego, jak i drugiego ~350zł - wraz z demontażem /montażem w aucie. W rozruszniku wymieniono zębatkę, elektromagnes i tulejki - koszt 250zł. Nowy alternator - 520zł. Robocizna 200zł. Fura jeździ i wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.