Skocz do zawartości

Suzuki Swift Sport 136KM - 2013... warto?


harnas81

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno mnie nie było :) Co sądzicie o tym aucie? Zastosowanie: miasto 90%, czasami przelot do sąsiedniego miasta autostradą ;)

Czytając testy sporo osób chwali te autko :)Swoją drogą czy mamy kogoś w SUZUKI, aby sprawdzić VIN. Mam na oku autko niestety sprowadzone z DE ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zachwytu nad swiftem na forum jeden kontr argument

znajomy który miał taką sport wersję był zawiedziony (drugie auto miał e91 330D po chipie) - tłumaczył że za mało sportowe było dla niego, czyli że do takiego cywila wsadzili mocnawy silnik i tyle

ja natomiast z c2 vts byłem bardzo zadowolony i sportowe doznania były w pełni i w prowadzeniu i w pracy silnika i hamowania itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne auto jedyne co to mozna dolozyc dzienne do przeciwmieglnych bo to ma ksenony i bez sensu palic w dzien. Ja z 1.2 bylem zadowolony to 1.6 bedzie jeszcze lepsze. Jednak z DE to trzeba zachowac czujnosc pewnie bity albo krecony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujekcybul napisał:

Bardzo fajne auto jedyne co to mozna dolozyc dzienne do przeciwmieglnych bo to ma ksenony i bez sensu palic w dzien. Ja z 1.2 bylem zadowolony to 1.6 bedzie jeszcze lepsze. Jednak z DE to trzeba zachowac czujnosc pewnie bity albo krecony.

jedno i drugie :P

ale jak to mówi mój mechanik.. paaaanie a który to bity nie był ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja :piekna: posiada takiego. 2012r.

Z plusów:

- fajny wypas, ksenony, automatyczna klima, grzane stołki, tempomat etc

- dobrze jezdzi (oczywiscie jak na tą moc i rodzaj silnika - wolnossące 1.6) i naprawdę rozsądnie pali (w przeciwienstwie do poprzedniego sporta - ma 6b skrzynie)

 

Z rzeczy które mogą denerwować 

- pozycja za kółkiem - siedzi się bardzo wysoko

- brak widoczności do góry - kształt szyby/dachu utrudnia obserwowanie np swiateł nad ulicą

- koła na śruby a nie szpilki :) jakoś przywykłem do szpilek w japońcach

 

I chyba rzeczy typowe w tej klasie

- umiarkowanej jakosci materiały wewnątrz - łatwo się rysują itp - ale i tak jest lepiej np z fotelami, w poprzednim sporcie wycierały się potwornie.

- bagażnik mieści dwie kabinówki :) i do tego ma wysoką krawędź załadunku a półka się nie podnosi razem z klapą. (edit - bo mi się przypomniało - kanapa nie jest dzielona)

- hałas przy większych prędkościach.

 

Generalnie auto nie bez wad, ale w tej klasie wybór usportowionych wersji jest ograniczony, a niektóre z propozycji mają problemy z awaryjnością.

U nas na tapecie były jeszcze Mito QV i DS3 ale problemem było też znalezienie pewnego egzemplarza.

 

Swifta trafiliśmy od przysłowiowego dziadka - emeryta, który jezdził głównie na działkę i do wnuków. W aucie z 2012 przebieg poniżej 40tys, kupiony jako nowy i wszystkie przeglądy w ASO itp. To był przyznam mocny czynnik w decyzji zakupowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Filipfm napisał:

Moja :piekna: posiada takiego. 2012r.

Z plusów:

- fajny wypas, ksenony, automatyczna klima, grzane stołki, tempomat etc

- dobrze jezdzi (oczywiscie jak na tą moc i rodzaj silnika - wolnossące 1.6) i naprawdę rozsądnie pali (w przeciwienstwie do poprzedniego sporta - ma 6b skrzynie)

 

Z rzeczy które mogą denerwować 

- pozycja za kółkiem - siedzi się bardzo wysoko

- brak widoczności do góry - kształt szyby/dachu utrudnia obserwowanie np swiateł nad ulicą

- koła na śruby a nie szpilki :) jakoś przywykłem do szpilek w japońcach

 

I chyba rzeczy typowe w tej klasie

- umiarkowanej jakosci materiały wewnątrz - łatwo się rysują itp - ale i tak jest lepiej np z fotelami, w poprzednim sporcie wycierały się potwornie.

- bagażnik mieści dwie kabinówki :) i do tego ma wysoką krawędź załadunku a półka się nie podnosi razem z klapą. (edit - bo mi się przypomniało - kanapa nie jest dzielona)

- hałas przy większych prędkościach.

 

Generalnie auto nie bez wad, ale w tej klasie wybór usportowionych wersji jest ograniczony, a niektóre z propozycji mają problemy z awaryjnością.

U nas na tapecie były jeszcze Mito QV i DS3 ale problemem było też znalezienie pewnego egzemplarza.

 

Swifta trafiliśmy od przysłowiowego dziadka - emeryta, który jezdził głównie na działkę i do wnuków. W aucie z 2012 przebieg poniżej 40tys, kupiony jako nowy i wszystkie przeglądy w ASO itp. To był przyznam mocny czynnik w decyzji zakupowej. 

Dzięki za info ;) dość przydatne informacje :) tylko jedno mnie martwi czy ten mały suzuczek to auto nie za bardzo kobiece ;)  a tak na serio... naprawdę jest tak głośno? od jakich prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, harnas81 napisał:

Dzięki za info ;) dość przydatne informacje :) tylko jedno mnie martwi czy ten mały suzuczek to auto nie za bardzo kobiece ;)  a tak na serio... naprawdę jest tak głośno? od jakich prędkości?

 

On jest dosc slabo wygluszony. Np zamykanie drzwi daje dzwiek troche jak kiedys w wartburgu :) przynajmniej w 3d, bo to kawał blachy, ale wygłuszanie matami pomaga.

Ciezko mi rzucic predkosciami i pomiarami - trzebaby poszukac jakis testow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najezdzacie na Swifta ze niby inne auta fajniejsze. A na Nurburgringu ludzie calkiem fajne czasy nimi klepia. Wiec moze jednak warto rozwazyc malego japonskiego wojownika?

 

Nie jestem fanem Suzuki i generalnie mam raczej niefart do aut na litere S ale badzmy obiektywni. To auto moze miec sens dla okreslonych uzytkownikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod tym kątem szukam, małe, zwinne, do miasta, na co dzień, na szybkie zakupy, aby odwieźć dziecko do szkoły i na zajęcia, na wyskok do kina, aby nie szukać zbyt długo miejsca parkingowego, w miarę ekonomiczne, ale i nie mulące ;)

Na weekendy i na wypad poza miasto na dłuższą podróż będzie co innego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, harnas81 napisał:

Dzięki za info ;) dość przydatne informacje :) tylko jedno mnie martwi czy ten mały suzuczek to auto nie za bardzo kobiece ;)  a tak na serio... naprawdę jest tak głośno? od jakich prędkości?

Wcale tak glosno nie jest w 1.2 bylo slychac silnik a tu skrzynia 6b wiec obroty powinny byc nizsze. Powyzej 150 to juz glosno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Filipfm napisał:

 

On jest dosc slabo wygluszony. Np zamykanie drzwi daje dzwiek troche jak kiedys w wartburgu :) przynajmniej w 3d, bo to kawał blachy, ale wygłuszanie matami pomaga.

Ciezko mi rzucic predkosciami i pomiarami - trzebaby poszukac jakis testow. 

Przeciez to tanie auto jest. Ale jest lekkie i zwinne jak gokart. Mozna lykac zakrety na torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wujekcybul napisał:

Przeciez to tanie auto jest. Ale jest lekkie i zwinne jak gokart. Mozna lykac zakrety na torze.

 

Bo ja wiem czy takie tanie :) faktura zakupu z 2012 opiewała na ponad 70 tys :totalszok: fakt za topową wersję z topowym wyposażeniem. 

Jest lekkie, jest zwinne. Na torze sprawuje sie niezle (bylem z kumplem jego Sportem z 2007 w poprzedniej budzie).

Natomiast pozycja za kółkiem jest daleka od gokartowej ;) w moim ufo się siedzi wysoko, przez bak pod siedzeniami. Ale w Swifcie to już totalnie jak na hokerze w barze ;) chociaż mają całkiem fajne trzymanie boczne, jednak też chyba nieprzystosowane do osób wysokich profil oparcia i zagłówka. Ja się muszę lekko garbić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Filipfm napisał:

 

Bo ja wiem czy takie tanie :) faktura zakupu z 2012 opiewała na ponad 70 tys :totalszok: fakt za topową wersję z topowym wyposażeniem. 

Jest lekkie, jest zwinne. Na torze sprawuje sie niezle (bylem z kumplem jego Sportem z 2007 w poprzedniej budzie).

Natomiast pozycja za kółkiem jest daleka od gokartowej ;) w moim ufo się siedzi wysoko, przez bak pod siedzeniami. Ale w Swifcie to już totalnie jak na hokerze w barze ;) chociaż mają całkiem fajne trzymanie boczne, jednak też chyba nieprzystosowane do osób wysokich profil oparcia i zagłówka. Ja się muszę lekko garbić

Male auto a Ty chcesz 2 metrowca tam wsadzic. To jest dobre dla kobiet i nie za wysokich facetow. To w koncu mala klasa B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, wujekcybul napisał:

Male auto a Ty chcesz 2 metrowca tam wsadzic. To jest dobre dla kobiet i nie za wysokich facetow. To w koncu mala klasa B.

 

Nad głową mam sporo miejsca ;) chodzi o to, że zagłówek jest jakby pochylony do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, harnas81 napisał:

to że mały to jak dla mnie zaleta, wszędzie wjadę w mieście ;) czy vin suzuki sprawdzę gdzieś w miarę rzetelnie? czy tylko na miejscu organoleptycznie dany egzemplarz (auto z DE)

Nie sprawdzisz z DE to sprawdz czy nie bity i nie cofniety albo 2 w 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

hehehehe czy ktoś nie ma do sprzedania zadbanego swifta sport ;) już kolejnego oglądałem, niby miał mieć tylko zderzak tył wymieniany, a życie życiem i oczywiście tu stuka, tam puka, prawy bok cały malowany, o tylnej klapie ledwo trzymającej się nie wspomnę :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, harnas81 napisał:

hehehehe czy ktoś nie ma do sprzedania zadbanego swifta sport ;) już kolejnego oglądałem, niby miał mieć tylko zderzak tył wymieniany, a życie życiem i oczywiście tu stuka, tam puka, prawy bok cały malowany, o tylnej klapie ledwo trzymającej się nie wspomnę :( 

Ogladasz importowane to co sie dziwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wujekcybul napisał:

W jakim celu palic w dzien w lato ksenony razem z calym oswietleniem deski? Sa swiatla dzienne razem z przeciwmgielnymi.

Bo takie są przepisy i koniec końców wpływają pozytywnie na widoczność. Założysz jakieś chińskie ledy i wtedy dopiero jest dramat.

 

A jak są ksenony, to zużycie prądu niższe, niż przy halogenach. Czego Ci szkoda? Prądu, czy "żarówek"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maxit napisał:

Bo takie są przepisy i koniec końców wpływają pozytywnie na widoczność. Założysz jakieś chińskie ledy i wtedy dopiero jest dramat.

 

A jak są ksenony, to zużycie prądu niższe, niż przy halogenach. Czego Ci szkoda? Prądu, czy "żarówek"?

Osram nie jest chinski i to nie halogen a led. Przepisy sa kiepskie i nie widze sensu palic ksenonow razem z cala deska i oswietleniem tablicy.

 

5 godzin temu, harnas81 napisał:

Hmmm a znajdź krajowego sporta i człowieka, który chce "normalnie" sprzedać? jak coś stoi to sprzedający tak kręci aby nie sprzedać ;)

U nas byly tylko 3D i sprzedalo sie tego bardzo malo. Trzeba uzbroic sie w cierpliwosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nooo chyba zacznę pić melisę  czekam i szukam zatem  z zachodu nie mam czasu ściągać, a przy zakupie potrzebuję fv

To możesz się nie doczekać. Poszukaj fiesty 1.0 chip i będzie nawet szybsza. Trafienie z PL i na fakturę będzie możliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wujekcybul napisał:

W jakim celu palic w dzien w lato ksenony razem z calym oswietleniem deski? Sa swiatla dzienne razem z przeciwmgielnymi.

 

U mnie jest coś pomodzone (wlasnie nie wiem czy to dołożony moduł, czy to można w Suzuki kompem serwisowym zmienic), ze cały czas sie swieci komplet oświetlenia - a włączanie i wyłączanie świateł powoduje jedynie lekkie przygasanie środkowego wyświetlacza na zegarach. 

Po zakupie miałem w planie zakłacać własnie dwufunkcyjne lampy w miejsce halogenów, ale moja :piekna: zrobiła aż 6 tys km w rok (czyli trzyma poziom poprzednika, który w 6 lat wykręcił 40 tys) wiec chyba nie bede nic grzebał :) 

Poza tym coś przebąkuje, że w przyszłym roku chce mienić na Toykę Gt86 więc tymbardziej nie chce mu się marnować czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Filipfm napisał:

 

U mnie jest coś pomodzone (wlasnie nie wiem czy to dołożony moduł, czy to można w Suzuki kompem serwisowym zmienic), ze cały czas sie swieci komplet oświetlenia - a włączanie i wyłączanie świateł powoduje jedynie lekkie przygasanie środkowego wyświetlacza na zegarach. 

Po zakupie miałem w planie zakłacać własnie dwufunkcyjne lampy w miejsce halogenów, ale moja :piekna: zrobiła aż 6 tys km w rok (czyli trzyma poziom poprzednika, który w 6 lat wykręcił 40 tys) wiec chyba nie bede nic grzebał :) 

Poza tym coś przebąkuje, że w przyszłym roku chce mienić na Toykę Gt86 więc tymbardziej nie chce mu się marnować czasu. 

To zalezy bo zwyklych byly ledy w zderzaku u mnie nie bylo to wsadzilem w miejsce przeciwmgielnych ledy bo nie mialem :phi: W sporcie wogole nie przewidzieli ledowych dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wujekcybul napisał:

To zalezy bo zwyklych byly ledy w zderzaku u mnie nie bylo to wsadzilem w miejsce przeciwmgielnych ledy bo nie mialem :phi: W sporcie wogole nie przewidzieli ledowych dziennych.

 

Tak, w sporcie nie ma ledowych DRL :( myslalem o takich, tu np osram, ale sa rozne rozniste :) 

universal-osram-led-fog-light-conversion

universal-osram-led-fog-light-conversion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, wujekcybul napisał:

 

otototo

Tylko musialbym wiedziec jak to jest teraz, ze sie swiatla same włączają. Czy to fabryczne, czy jakis moduł dołożony przez dealera.

Chociaz moze lepiej, ze jest to tak zrobione. bo suzak nie ma czujnika zmierzchu i znajac moja :piekna: moglaby zapominac wlaczyc swiatla i smigac na DRL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wujekcybul napisał:

Osram nie jest chinski i to nie halogen a led. Przepisy sa kiepskie i nie widze sensu palic ksenonow razem z cala deska i oswietleniem tablicy.

 

U mnie w bylym C4 przy 200kkm i 13 latach tylko raz trzeba bylo wymienic zarniki, wiec problem raczej hipotetyczny ;]

Nie bylo dziennych, wiec swiecily sie non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.