Skocz do zawartości

Nowa Ibiza akcja serwisowa , inne usterki


jahooo

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jako właściciele nowej Ibizy Arony itp. Otrzymaliście już pismo aby udać się na drugą już naprawę tylnego pasa. Ile trwała i co tam niby miało być poprawione.  Kolejne pytanie czy ktoś spotkał się z usterką. Przy ujemnych temperaturach.  Nie działa mi dotykowy ekran. Problem znika po nagrzaniu wnetrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jahooo napisał:

Kolejne pytanie czy ktoś spotkał się z usterką. Przy ujemnych temperaturach.  Nie działa mi dotykowy ekran. Problem znika po nagrzaniu wnetrza

Generalnie dotykowe ekrany średnio lubią niskie temperatury. Może w tych najnowszych i przystosowanych do samochodów jest lepiej, sam jestem ciekaw jak sobie te telewizory w autach poradzą, bo bywa tam i poniżej -20 i dobrych kilkadziesiąt stopni na rozgrzanym w lecie kokpicie.

Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu słyszałem, że Apple odradzało używania smartfonów w temperaturze poniżej zera, potrafili nawet odrzucić roszczenie gwarancyjne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majkiel napisał:

Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu słyszałem, że Apple odradzało używania smartfonów w temperaturze poniżej zera, potrafili nawet odrzucić roszczenie gwarancyjne.

Designed by Apple in California 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jahooo napisał:

Czy jako właściciele nowej Ibizy Arony itp. Otrzymaliście już pismo aby udać się na drugą już naprawę tylnego pasa. Ile trwała i co tam niby miało być poprawione.  Kolejne pytanie czy ktoś spotkał się z usterką. Przy ujemnych temperaturach.  Nie działa mi dotykowy ekran. Problem znika po nagrzaniu wnetrza

W Roomsterze i obecnie w Rapidzie zadnych problemów z dotykowym ekranem . A to przeciez jedna rodzina 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Majkiel napisał:

Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu słyszałem, że Apple odradzało używania smartfonów w temperaturze poniżej zera, potrafili nawet odrzucić roszczenie gwarancyjne.

 

mojemu koledze iphone się wyłączał na mrozie 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.01.2019 o 10:57, jahooo napisał:

Nie działa mi dotykowy ekran. Problem znika po nagrzaniu wnetrza

Masz feler w samochodzie. Nie powinno tak być. Jedź do ASO i zgłoś usterkę, że czasem nie działa Ci ekran. Tylko nie mów, że samo się naprawia, jak się nagrzeje, bo jakiś sprytny Janusz w ASO, powie że wszystko OK, a winny jest tylko klimat. 

Mi nawet jak samochód stał na zewnątrz, po nocach gdzie było -20 C i w bagażniku butelka z wodą zamarzała, ekran działał. Przy tych temperaturach odświeżał się powoli, no ale działał. U Ciebie też powinien działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Manx napisał:

Mi nawet jak samochód stał na zewnątrz, po nocach gdzie było -20 C i w bagażniku butelka z wodą zamarzała, ekran działał.

U mnie w dodatkowej instrukcji obslugi systemu multimedialnego Bosch (to montuje Suzuki) napisano, ze dziala w temperaturach od -15 do +50. Poza tym zakresem temperaturowym moga wystepowac zaklocenia w pracy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Majkiel napisał:

Generalnie dotykowe ekrany średnio lubią niskie temperatury. Może w tych najnowszych i przystosowanych do samochodów jest lepiej, sam jestem ciekaw jak sobie te telewizory w autach poradzą, bo bywa tam i poniżej -20 i dobrych kilkadziesiąt stopni na rozgrzanym w lecie kokpicie.

Nie wiem jak teraz, ale kilka lat temu słyszałem, że Apple odradzało używania smartfonów w temperaturze poniżej zera, potrafili nawet odrzucić roszczenie gwarancyjne.

 

Nie jest to zasada, spotkałem się z ekranami co pozostawiały delikatne smugi po zmianie obrazu przy mocnych mrozach, ale mimo to dało sie z nich korzystać. Apple akurat to ma problem z zasilaniem przy zmianie temp ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem występuje przy +3 stopniach w kabinie dziś sprawdzałem. Oczywiście problem występuje nadal po przeczyszczeniu.  Jak użytkuje auto na krótkich dystansach.  To przy nie sprzyjających warunkach. Mogę parę miesięcy być bez dotyku . Nie odpuszczę tematu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jahooo napisał:

Problem występuje przy +3 stopniach w kabinie dziś sprawdzałem. Oczywiście problem występuje nadal po przeczyszczeniu.  Jak użytkuje auto na krótkich dystansach.  To przy nie sprzyjających warunkach. Mogę parę miesięcy być bez dotyku . Nie odpuszczę tematu 

Możesz zwrócić auto nawet jak się postarasz, bo nie spełnia warunków polskiej homologacji (niezgodność towaru z umową). Nie pamiętam teraz dokładnie, ale w Polsce samochód ma działać w temperaturach od -15 do +35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, jahooo napisał:

Problem występuje przy +3 stopniach w kabinie dziś sprawdzałem. Oczywiście problem występuje nadal po przeczyszczeniu.  Jak użytkuje auto na krótkich dystansach.  To przy nie sprzyjających warunkach. Mogę parę miesięcy być bez dotyku . Nie odpuszczę tematu 

Ale nie działa wcale wyświetlacz (jest czarny/nie podświetlony) czy tylko dotyk/przełączanie nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

Czyli jednym słowem sprzedają auto niedostosowane do naszego klimatu :(. Widać mają już przygotowaną std odpowiedź dla takich klientów.

Spowolnienie rekacji ekranu to nic nadzwyczajnego przy dużych mrozach (fizyka), ale to że ekran nie działa to ewidentyn feler.

Zepchnęli Cię na drzewo, nawet wbrew tej instrukcji. Instrukcja mówi o silnych mrozach i opóźnieniu reakcji. Czy był silny mróz kiedy byłeś w ASO? Instrukcja nakazuje oczyścić ekran i wtedy ma działać - czy to zrobili i problem ustąpił? Jeśli zrobili i nie ustąpił, to znaczy że ekran wadliwy. 

@jahoo - musisz pojechać do innego ASO i przedstawić problem właściwie "ekran czasem działa czasem nie", powiedzieć do widzenia i wyjść, a oni niech myślą. Moim zdaniem powinni Ci wymienić ekran.

 

Niestety są serwisy które mają podejście z poprzedniej epoki - u takich dziadów kupiłem swój samochód, ale na szczęście po znalazłem inne ASO, gdzie podejście jest już normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrywaj filmy z widoczną temperaturą i datą pokazujące, że ekran nie działa.

Bo tak, to wychodzi, że czasem coś tam nie działa, nie wiadomo w jakim okresie, może raz na tydzień przez chwilkę, więc nie ma co naprawiać ;)

Ja tak reklamowałem resetujący się komputer średniego spalania. Za każdym razem mówiłem o usterce, a oni że coś tam sprawdzą. W końcu nagrałem, zgłosiłem w czasie przeglądu i chcę im pokazać. To nawet oglądać nie chcieli :) Powiedzieli, że zaktualizują. Oczywiście po przeglądzie ledwie dojechałem do bramu salonu, a komp się zresetował. Zadzwoniłem do serwisu spod tej bramy i od razu powiedzieli - dobra zamawiamy nowy komp 😀

Myślę, że posiadanie nagrania, czyli twardego dowodu działa na nich mobilizująco. Zawsze można zrobić kompilację filmów i wrzucić na YT w ramach reklamy ich produktów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nagranie z temperaturą, rejestracja pojazdu. Pokazałem zobaczyli tylko kawałek i nie był zainteresowany.Zaczął szukać usterki w bazie danych i znalazł to co na fotkach. Wyczyszczenie oczywiście  nic nie dało. Do serwisu miałem 50km. Mimo, że nie grzałem i tak zaczął na miejscu działać.Nie działa sam dotyk, a niekiedy samo wskakuje coś na ekran mimo nie dotykania Do kolejnego serwisu mam 100km. Także dla mnie to jest jednak czasochłonna wyprawa. Ale na pewno nie odpuszczę tematu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to daleko do tych serwisów, a to problem. Ja kupiłem auto w najbliższym salonie od domu - jakieś 4km. Ale jak zaczęło się psuć, to już mi salon zlikwidowali i musiałem jeździć 35km... A potem otwarli nowy salon bliżej - 12km i się skusiłem na zaoszczędzenie paru PLN na paliwie i oczywiście tego pożałowałem, bo pracują tam takie patałachy, że szkoda gadać ;)

Powodzenia życzę w tej nierównej walce z serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, jahooo napisał:

Mam nagranie z temperaturą, rejestracja pojazdu. Pokazałem zobaczyli tylko kawałek i nie był zainteresowany.Zaczął szukać usterki w bazie danych i znalazł to co na fotkach. Wyczyszczenie oczywiście  nic nie dało. Do serwisu miałem 50km. Mimo, że nie grzałem i tak zaczął na miejscu działać.Nie działa sam dotyk, a niekiedy samo wskakuje coś na ekran mimo nie dotykania Do kolejnego serwisu mam 100km. Także dla mnie to jest jednak czasochłonna wyprawa. Ale na pewno nie odpuszczę tematu 

Mam to samo w Jeepie. Jezdzilem 3 razy, zostawialem samochod na noc, podlaczali kompa.. usterka nie wystepuje bo komputer jej nie widzi. Dopiero jak nagralem na telefon ze ekran sam sie naciska cos tam sie ruszylo .. ale zamiast zamowic nowe radio beda kombinowac z softem. Ciekawe co ma soft do tego skoro problem wystepuje tylko jak jest w okolicach zera.

 

U mojej :piekna: w rocznym Quashquaiu opada w dol fotel. Po podniesieniu na maxa po pary dniach trzeba znowu podiagnac wajchą. Dziewcze wazy 54kg. Serwis twierdzi ze usterki nie wykryli wiec nie moga pomoc.. co innego gdyby komputer cos pokazal, a tak nie maja czego zglosic. Ta.. komputer wykrywa wajche od podnoszenia fotela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi Vito nie zawsze zapali od "strzału". Nauczyłem się by trzymać kluczyk w pozycji on aż rozrusznik nie ruszy drugi raz bo to ewidentnie jakichś czujnik coś odcina. Raz stał w serwisie ponad miesiąc na naprawę blacharską i właśnie to na gwarancyjną.  Zaobserwowali ale komputer  nic nie wykazał więc nic nie zrobili :facepalm: bo nie wiadomo do czego się dotknąć 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Artur_W_wa napisał:

Mi Vito nie zawsze zapali od "strzału". Nauczyłem się by trzymać kluczyk w pozycji on aż rozrusznik nie ruszy drugi raz bo to ewidentnie jakichś czujnik coś odcina. Raz stał w serwisie ponad miesiąc na naprawę blacharską i właśnie to na gwarancyjną.  Zaobserwowali ale komputer  nic nie wykazał więc nic nie zrobili :facepalm: bo nie wiadomo do czego się dotknąć 

 

Tez nie wiedzą co jest .. komputer tylko raz pokazal blad wypadania zaplonu, a tak to auto „sprawne” .. zostawialem w serwisie ze 4 razy i unich usterka nie wystepuje. Nawet posiadanie tych filmikow niczego nie zalatwia.. komputer pokauje ze auto jest sprawne. Po ostatniej wizycie odpala normalnie, ciekawe tylko jak dlugo sie to utrzyma?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jahooo napisał:

Mam nagranie z temperaturą, rejestracja pojazdu. Pokazałem zobaczyli tylko kawałek i nie był zainteresowany.Zaczął szukać usterki w bazie danych i znalazł to co na fotkach. Wyczyszczenie oczywiście  nic nie dało. Do serwisu miałem 50km. Mimo, że nie grzałem i tak zaczął na miejscu działać.Nie działa sam dotyk, a niekiedy samo wskakuje coś na ekran mimo nie dotykania Do kolejnego serwisu mam 100km. Także dla mnie to jest jednak czasochłonna wyprawa. Ale na pewno nie odpuszczę tematu 

Opublikuj na YT (bez rejestracji), poproś na AK o komentarze a dla nich wyślij link po jakimś czasie :)

Jak nie pomoże to może napisz maila wyżej Seat Polska, czy centrala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czachaKiedyś podobnie ASO Nissana diagnozowało Almerę. Auto stało u nich i odpalało bez problemu, komp nie zapisywał błędów i nie wiedzieli co robić. A samochód okresowo nie reagował na przekręcenie kluczyka. Winny okazał się dokładany przez nich alarm, a dokładniej jakiś kabelek niefortunnie umieszczony pod wykładziną przed fotelem kierowcy...

Masz dodatkowy alarm w tym aucie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, rallyrychu napisał:

@czachaKiedyś podobnie ASO Nissana diagnozowało Almerę. Auto stało u nich i odpalało bez problemu, komp nie zapisywał błędów i nie wiedzieli co robić. A samochód okresowo nie reagował na przekręcenie kluczyka. Winny okazał się dokładany przez nich alarm, a dokładniej jakiś kabelek niefortunnie umieszczony pod wykładziną przed fotelem kierowcy...

Masz dodatkowy alarm w tym aucie?

 

Wszystko jest fabryczne. Problemy z odpalaniem sa tylko w zimowym okresie gdy temperatura spada w okolice zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czacha napisał:

Wszystko jest fabryczne. Problemy z odpalaniem sa tylko w zimowym okresie gdy temperatura spada w okolice zera.

Znajdź porządne ASO, które potrafi ogarnąć więcej niż odkręcenie koła, albo samemu diagnozuj, albo znajdź fachowca od elektroniki. Jakie konkretnie kody błędów wystąpiły? "Wypadanie zapłonu" jest zbyt ogólne. W diagnostyce trzeba zrobić zrzuty parametrów ECU przy odpalaniu, do tego zrzuty parametrów na zimno bez uruchomienia silnika - ma to na celu sprawdzenie, czy czujniki np. temperatury dobrze działają. Okazjonalnie w ASO to mogą se kompa podłączać, większość elektroniki nie ogarnia.

 

Kilka razy film oglądałem, po starcie ma za niskie obroty, powinien mieć około 1200 od razu, z ewentualnym podbiciem do 1300-1400, gdy jest powiedzmy -6stC. Na filmie łapie poniżej 1000, co przy zimnym silniku nie jest prawidłowe i sugeruje awarię czujnika temperatury w dolocie.  Podwyższone obroty ma utrzymywać do temperatury płynu chłodniczego w okolicach 60stC. Może być coś innego, dlatego trzeba obadac parametry startowe, co jest nie do ogarnięcia przez owe ASO i jego fachowców od siedmiu boleści.

Równie dobrze może być walnięta cewka, każdy gar ma swoją, nabijana na świecę i przykręcona do pokrywy zaworów. Mogą być równie dobrze uszkodzone kable, konwektory itd.

Masz jeszcze auto bez SGW, więc bez przeróbek ogarnie się MESem/AlfaOBD i STN1170.

 

Co tu dużo gadać, jeżeli fachowcy nie ogarniają podstaw diagnostyki komputerowej aut.

 

Poza konkursem.

Jak ma się akumulator? Ktoś go sprawdzał?

Kiedy ostatni raz wymieniano świece? W MultiAir WYMAGANA jest wymiana co 30tyś.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, krowka napisał:

Znajdź porządne ASO, które potrafi ogarnąć więcej niż odkręcenie koła, albo samemu diagnozuj, albo znajdź fachowca od elektroniki. Jakie konkretnie kody błędów wystąpiły? "Wypadanie zapłonu" jest zbyt ogólne. W diagnostyce trzeba zrobić zrzuty parametrów ECU przy odpalaniu, do tego zrzuty parametrów na zimno bez uruchomienia silnika - ma to na celu sprawdzenie, czy czujniki np. temperatury dobrze działają. Okazjonalnie w ASO to mogą se kompa podłączać, większość elektroniki nie ogarnia.

 

Kilka razy film oglądałem, po starcie ma za niskie obroty, powinien mieć około 1200 od razu, z ewentualnym podbiciem do 1300-1400, gdy jest powiedzmy -6stC. Na filmie łapie poniżej 1000, co przy zimnym silniku nie jest prawidłowe i sugeruje awarię czujnika temperatury w dolocie.  Podwyższone obroty ma utrzymywać do temperatury płynu chłodniczego w okolicach 60stC. Może być coś innego, dlatego trzeba obadac parametry startowe, co jest nie do ogarnięcia przez owe ASO i jego fachowców od siedmiu boleści.

Równie dobrze może być walnięta cewka, każdy gar ma swoją, nabijana na świecę i przykręcona do pokrywy zaworów. Mogą być równie dobrze uszkodzone kable, konwektory itd.

Masz jeszcze auto bez SGW, więc bez przeróbek ogarnie się MESem/AlfaOBD i STN1170.

 

Co tu dużo gadać, jeżeli fachowcy nie ogarniają podstaw diagnostyki komputerowej aut.

 

Poza konkursem.

Jak ma się akumulator? Ktoś go sprawdzał?

Kiedy ostatni raz wymieniano świece? W MultiAir WYMAGANA jest wymiana co 30tyś.km.

W zasadzie problemy zaczely sie rok temu po przegladzie 30tys km. Nie zmienili mi swiec pomimo ze powinny zostac zmienione, jedynie je sprawdzili. Auto zaczelo zle odpalac. Po interwencji w centrali zmienili swiece, ale od tamtej pory problemy powracaja. Podstawowa gwarancja mi sie skonczyla, mam ta rozszerzona do 5 lat, ale nie jestem pewien czy obowiazuje w innych ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, czacha napisał:

W zasadzie problemy zaczely sie rok temu po przegladzie 30tys km. Nie zmienili mi swiec pomimo ze powinny zostac zmienione, jedynie je sprawdzili. Auto zaczelo zle odpalac. Po interwencji w centrali zmienili swiece, ale od tamtej pory problemy powracaja. Podstawowa gwarancja mi sie skonczyla, mam ta rozszerzona do 5 lat, ale nie jestem pewien czy obowiazuje w innych ASO?

Rozszerzona obowiązuje wszędzie, tak mi się wydaje, sprawdź zapisy w papierach. Nie dokupowałem, to nie wiem, auto mam już po gwarancji 24 miesięcznej od 8 miesięcy. Wszystko wskazuje na to, że najprawdopodobniej jest problem z cewkami, coś uszkodzili, może przy wyciąganiu któraś cewka/świeca im spadła. W MultiAir nie wolno przekroczyć terminu wymiany świec co 30tys.km. Te świece wytrzymują niewiele dłużej. Konsekwencją uszkodzonej świecy może być uszkodzona cewka. Nie wnikam w to jak oni je sprawdzili, oni nie mieli prawa przy 30tys. ich ponownie montować.

Zapewne jak taką fuszerkę odwalili że świecami, to na bank w ECU nie ustawiali też flagi wymiany oleju - bardzo ważna rzecz,  brak ustawiania doprowadza do uszkodzenia modułu MultiAir - chodzi o parametry adaptacyjne nastawów modułu do stopnia zużycia oleju.

Przy okazji posprawdzaj przewody podciśnienia itd, może też coś porwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jahooo napisał:

Mam nagranie z temperaturą, rejestracja pojazdu. Pokazałem zobaczyli tylko kawałek i nie był zainteresowany.Zaczął szukać usterki w bazie danych i znalazł to co na fotkach. Wyczyszczenie oczywiście  nic nie dało. Do serwisu miałem 50km. Mimo, że nie grzałem i tak zaczął na miejscu działać.Nie działa sam dotyk, a niekiedy samo wskakuje coś na ekran mimo nie dotykania Do kolejnego serwisu mam 100km. Także dla mnie to jest jednak czasochłonna wyprawa. Ale na pewno nie odpuszczę tematu 

Maly ekran czy duzy? Jak may to na allegro sa za grosze wyjdzie taniej niz jazda do serwisu. Niesety serwis Seata to dno w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.01.2019 o 23:09, sdss napisał:

Zrobić reset radia, przytrzymaj przycisk on/off. 

Też dobra opcja :ok: @jahooo - trzeba przytrzymać przycisk naprawdę długo - z 30 s aż się pojawi logo Seat i zacznie się radio ładować od nowa.

Jeszcze jedno mi się skojarzyło - włączasz i masz podłączone zewnętrzne źródło (USB). Najpierw włącz radio, a dopiero po chwili podłącz USB. Mi się kiedyś radio zawiesiło jak mu od razu podłączyłem telefon i jednocześnie włączało się radio i ładował zewnętrzne źródło audio- jakby miał za dużo na głowie na raz. Było to niedługo po zakupie. Potem jakiś update chyba mi zrobili i się nie zdarzyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.