criss1 Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Witam, przymierzam się do kupna używanego komputera silnika. Czy wymiana komputera o takich samych oznaczeniach jak oryginalny powoduje konieczność dokonania jakiegoś przesterowania tego kupionego komputera, czy to tylko kwestia wypięcia starego z samochodu i zamontowanie tego kupionego komputera? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Raczej trzeba będzie czyścić pamięć immobilisera przed jego montażem na kolejnym aucie. A co się dzieje ze starym, że wymieniasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
criss1 Napisano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Wydaje mi się, że może być błąd w dawce rozruchowej paliwa czy coś podobnego.Problemy z uruchomieniem silnika.Silnik zimny po przejechaniu 1 km, a przy ponownym uruchomieniu auta problemy. Komputer morze dawać sygnał, że silnik jest już ciepły, świece grzeją 1 sekundę i może komputer steruje mniejszą dawkę paliwa i jest problem z uruchomieniem auta, bo silnik faktycznie jest jeszcze zimny.Na aukcji komputery są już po 100-200 zł.Problem nasila się zimą. Latem nie jest to tak bardzo odczuwalne.Problem opisywałem już wcześniej na forum: 8 Grudzień 2018 w Fiat Stilo.Stilo 1,9 MJ problemy z odpalaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2019 Dawka paliwa zależna jest od mapy. Mapę dawki startowej ciepłego silnika może Ci zmodyfikować każdy szanowany tuner. Pytanie tylko czy to coś da? Wg tego co piszą na forach problem jest dość obszerny. W Oplach z tym samym silnikiem, na tym samym sterowniku (EDC16C39) najczęściej pomaga regeneracja lub wymiana rozrusznika. Zbyt mała prędkość obrotowa rozrusznika nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia na listwie CR. Kolejna bardziej banalna przyczyna to kiepski akumulator. Sprawdź sobie napięcie na aku z rana. Otwórz auto, otwórz maskę, odczekaj ok. 5 minut aż się uspokoi elektryka i można mierzyć. Prawidłowo napięcie nie powinno być niższe niż 12,5V. Sprawdź też napięcie ładowania. Ponoć prawidłowe ładowanie to minimum 13,9V. Ja mam u siebie 14,15V. Innymi przyczynami może być jakiś czujnik działający na skraju wartości prawidłowych (czujnik temperatury, czujnik położenia wału). Może być też problem z wtryskiwaczami oraz z pompą CR. Jednemu koledze na forum fiata pomogła w identycznym przypadku jak Twój wymiana przekaźnika świec żarowych. Tu masz opisany temat: Cytuj Mój problem był taki, że auto nie paliło jak było ciepło, lub po przejechaniu niedługiego dystansu (ok do 4 km). Nie będę opisywał jakie cuda były robione (bez rezultatu). Ostatnie co wpadło mi do głowy, to zrobienie sygnalizacji działania świec w kabinie (lampka 12v i trochę kabelków) Okazało się, że po przekręceniu kluczyka, świece nie grzeją ( brak błędów, brak info. na desce, kontrolka normalnie zadziałała) Po ciężkim odpaleniu, już na pracującym silniku, świece nagle zaczynały działać. Po wymianie centralki wszystko wróciło do normy. Auto odpala bez problemu. Dodam, że uszkodzony przekaźnik nie wygenerował żadnych błędów... Chodzi mi o to, że ta część ulega uszkodzeniu bez informowania i można się bujać z problemem i ładować w koszty... Prawda jest taka, że może to być problem z wieloma rzeczami, ale polecam sprawdzać ten przekaźnik przy problemach z rozruchem. https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/odpalanie-43033/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.