Jump to content
Cherokee18

Temat zakupowy: van/kombi, automat, do 17k zł

Recommended Posts

Na chwilę obecną temat jeszcze teoretyczny, ale do wakacji konieczny do zrealizowania.

Szukam auta dla rodziny 2+2 do codziennej jazdy i 2 razy w roku wypad ~1000km w jedną stonę. Najchętniej widziałbym się w vanie (uwielbiam duże auta), ale i większe kombi powinno dać radę. Auto będzie również służyć jako osiołek podczas budowy domu.

Do powyższych założeń dorzucam:

- raczej automat,

- benzyna nadająca się do gazu,

- niepsujące się ponadprzeciętnie,

- do około 17k zł (o ile za taką kwotę można cokolwiek sensownego kupić).

 

Edited by Cherokee18

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może być Scenic II ? Silniki benzynowe, zwłaszcza 2,0i 16V są przystosowane fabrycznie do LPG (mają miejsca na kolektorze na dysze). Automaty 4 biegowe AL4/DP0 są OK. Dobre zabezpieczenie przed korozją, w wersji grand, zwłaszcza 5 osobowej dużo miejsca i dużo schowków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Accord kombi. na pewno sie nie zepsuje, może zardzewieć. Avensis II z silnikiem benzynowym to samo.

Audi A6 quattro 6-cyl, Honda HRV, Kia Carens,

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, ArekMiz napisał:

A może być Scenic II ? Silniki benzynowe, zwłaszcza 2,0i 16V są przystosowane fabrycznie do LPG (mają miejsca na kolektorze na dysze). Automaty 4 biegowe AL4/DP0 są OK. Dobre zabezpieczenie przed korozją, w wersji grand, zwłaszcza 5 osobowej dużo miejsca i dużo schowków.

 

Chyba najlepsza opcja w takim budzecie :ok:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, ArekMiz napisał:

A może być Scenic II ? Silniki benzynowe, zwłaszcza 2,0i 16V są przystosowane fabrycznie do LPG (mają miejsca na kolektorze na dysze). Automaty 4 biegowe AL4/DP0 są OK. Dobre zabezpieczenie przed korozją, w wersji grand, zwłaszcza 5 osobowej dużo miejsca i dużo schowków.

 

Jak najbardziej :ok: w Lagunie II w 2005 wprowadzili facelifting i podobno poprawili sporo rzeczy (od 9 lat ojciec ujeżdża LII 1.9dCi i oprócz kopcenia nie ma żadnych poważniejszych problemów), w Scenicu jest podobnie? Szukać konkretnych roczników?

Ten automat bardzo zamula? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, ghost2255 napisał:

Accord kombi. na pewno sie nie zepsuje, może zardzewieć. Avensis II z silnikiem benzynowym to samo.

Audi A6 quattro 6-cyl, Honda HRV, Kia Carens,

Audi A6 nie skończy mnie w naprawach? Kumpel miał z 2002 roku, chyba 2.8 tiptronic i co chwilę coś wychodziło, od głupiego zatarcia się wycieraczek, po urwane koło. Zdaję sobie sprawę, że miał trochę zajechany egzemplarz, ale niesmak pozostał ;]

Reszta propozycji :ok:

A co powiecie o Kia Carnival? Znajomy prawdopodobnie będzie sprzedawał, rok 2007, 2.7 V6, niestety manual.

Edited by Cherokee18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eurovan 2

Mam. Polecam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ArekMiz napisał:

Automaty 4 biegowe AL4/DP0 są OK

Niestety nie są.

 

Wystarczy trochę poszukać w necie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kumpel kupił dopiero co A6 i już żałuje tej decyzji... 

Najrozsądniej w tym budżecie kupić Scenica 2.0 lub 2.0T. Co do automatów się nie wypowiem bo nie wiem. 

Jeszcze C5 można wziąć pod uwagę. Koleżanka ma 6lat 2.0hdi w automacie i fajnie śmiga 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Bartłomiej napisał:

Eurovan 2

Mam. Polecam.

konkretnie jaki? silnik? skrzynia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Cherokee18 napisał:

konkretnie jaki? silnik? skrzynia?

 

Na rynku wystepuje chyba jedynie 2.0 hdi z automatem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, ghost2255 napisał:

Każda Kia, byle nie Carnival.

Co z nimi nie tak? Od dawna słyszałem złe opinie o Carnival ale z silnikiem diesla :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Cherokee18 napisał:

konkretnie jaki? silnik? skrzynia?

Eurovan to w zasadzie 4 modele: Fiat Ulisses, Lancia Phedra, Peugeot 807 oraz Citroen C8. Ja mam tego ostatniego, ale wszystkie są w zasadzie takie same.

Silniki diesla mają 3: 2.0HDI o mocy 136KM oraz 163KM oraz 2.2 HDI/M-jet (biturbo) o mocy 174KM. Ja mam silnik 163KM sprzęgnięty ze skrzynią Aisin 6b. Ten zestaw bardzo mi odpowiada, bo jest wygoda jazdy oraz wystarczająca moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Na rynku wystepuje chyba jedynie 2.0 hdi z automatem...

Eurovan 2 czyli 807/C8/Ulysse/Phedra?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Bartłomiej napisał:

Eurovan to w zasadzie 4 modele: Fiat Ulisses, Lancia Phedra, Peugeot 807 oraz Citroen C8. Ja mam tego ostatniego, ale wszystkie są w zasadzie takie same.

Silniki diesla mają 3: 2.0HDI o mocy 136KM oraz 163KM oraz 2.2 HDI/M-jet (biturbo) o mocy 174KM. Ja mam silnik 163KM sprzęgnięty ze skrzynią Aisin 6b. Ten zestaw bardzo mi odpowiada, bo jest wygoda jazdy oraz wystarczająca moc.

:ok:

Diesel odpada, są automaty z silnikami benzynowymi? Dawno temu śliniłem się do 406 3.0 V6, może w tą stronę patrzeć? Np. 807/C8 z V6 będzie bardzo droga w eksploatacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Cherokee18 napisał:

Diesel odpada, są automaty z silnikami benzynowymi?

Są. Silnik V6 tez miał automat, choć nie wiem, czy tego samego Aisina.

Moim zdaniem do aut tego typu, tej wielkości, tej pojemności, tylko diesel ma racje bytu. Głównie dlatego, że masz w nim moment obrotowy, który poruszy cielskiem 1.8t i jednocześnie nie spowoduje wiru w baku. Żeby nie być gołosłownym - mój C8 pali po mieście (Wawa) 7l/100 a w trasie około 6 litrów. Zasięg na pełnym baku to >800km a w trasie bez problemu robię 1.200km.

Podobny zestaw silnik+skrzynia będziesz miał w Citro C5. Warto się zainteresować wersją Exclusive, bo tylko ona ma zawieszenie Hydroactive. Natomiast C5 (w najnowszej wersji) nie grzeszy ilością miejsca w środku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mondeo MK3 kombi. Polift. Idiitoodporne zawsze dojedzie do celu nie do zajechania. Małe problemy z rudą ale w polifcie jest znaczna poprawa. Silnik 2.0 dobrze chodzi na LPG. 1.8 też daje radę. Jeszcze kasy zostanie.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ghost2255 napisał:

Niestety nie są.

 

Wystarczy trochę poszukać w necie.

Sa przyzwoite, a przy tym łatwe do ogarnięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, BOGUS napisał:

Mondeo MK3 kombi. Polift. Idiitoodporne zawsze dojedzie do celu nie do zajechania. Małe problemy z rudą ale w polifcie jest znaczna poprawa. Silnik 2.0 dobrze chodzi na LPG. 1.8 też daje radę. Jeszcze kasy zostanie.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka
 

Wśród aut typu kombi Mondeo i C5 są wysoko na mojej liście :ok: w rodzinie mam Mondeo 1.8, podobno trochę oleju żłopie ale poza tym bezawaryjny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cherokee18 napisał:

:ok:

Diesel odpada, są automaty z silnikami benzynowymi? Dawno temu śliniłem się do 406 3.0 V6, może w tą stronę patrzeć? Np. 807/C8 z V6 będzie bardzo droga w eksploatacji?

 

Odpusc sobie V6 w tym aucie... Tam nawet przy dieslu praktycznie brak dosjcia do silnika a co dopiero przy V6 ;]

Inna kwestia, ze te Vki jakies super udane nie sa.

No i najważniejsze, to znaleźć mechanika, ktory będzie chciał w tym grzebać.

Koszty robocizny mogą być sporo wyższe, ze względu na slaby dostep.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cherokee18 napisał:

:ok:

Diesel odpada, są automaty z silnikami benzynowymi? Dawno temu śliniłem się do 406 3.0 V6, może w tą stronę patrzeć? Np. 807/C8 z V6 będzie bardzo droga w eksploatacji?

mam 3.0 V6 z automatem ZF w fiacie ulysse . W mieście w 18 lpg/100 się mieszczę, mocy nie brakuje ale trzeba uczciwie powiedzieć że ścigacz spod świateł to to nie jest (choć jak się samemu biegi przerzuca to już jakaś frajda jest i zdziwienie innych że taka krowa jedzie 😄 )   Skrzynia pancerna, minusem jest fakt że są tylko 4 biegi i na trasie tego 5 biegu brakuje 😕 Generalnie silnik super...kultura pracy, cisza... ale dojście faktycznie  kijowe ale wszystko da się ogarnąć. Z mojego doświadczenia padają cewki ( pół biedy jak padnie któraś z przodu ale z tyłu jest trochę zabawy żeby je wymienić  ( u mnie  bez kamery się nie obeszło :) )  

 

Generalnie auto super, rdza nie bierze ( bo nie ma czego) elektryczne drzwi boczne, webasto, klimatronik ( osobny na 2 rząd ), każdy pasażer ma swoje kapitańskie siedzisko,   mnie do szczęścia więcej nie trzeba. A jak trzeba przewieść lodówkę to też nie ma problemu. Jeżdżę już ponad 2 lata i śmiało mogę polecić    

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Maciej__ napisał:

Koszty robocizny mogą być sporo wyższe, ze względu na slaby dostep.

W przypadku diesla nie jest jakoś tragicznie z tym dostępem. Owszem, jest ciasno, ale nawet ja mimo braku kwalifikacji, sam robię proste czynności serwisowe. dostep do dolotu, turbiny, filtrów - jest słaby, ale ciągle możliwy. Do większych napraw trzeba zdjąć zderzak oraz przedni pas (odkręcany).

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, goldixll napisał:

mam 3.0 V6 z automatem ZF w fiacie ulysse . W mieście w 18 lpg/100 się mieszczę, mocy nie brakuje ale trzeba uczciwie powiedzieć że ścigacz spod świateł to to nie jest (choć jak się samemu biegi przerzuca to już jakaś frajda jest i zdziwienie innych że taka krowa jedzie 😄 )   Skrzynia pancerna, minusem jest fakt że są tylko 4 biegi i na trasie tego 5 biegu brakuje

W przypadku diesla 2.0HDI 163KM masz dużo niższe spalanie, bardzo przyzwoite osiągi oraz skrzynię 6 biegów. Z ręcznej zmiany nie korzystam, nauczyłem się "wydawać polecenia" skrzyni za pomocą pedału gazu, to w zupełności wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wśród aut typu kombi Mondeo i C5 są wysoko na mojej liście :ok: w rodzinie mam Mondeo 1.8, podobno trochę oleju żłopie ale poza tym bezawaryjny.
Moje 1.8 brało.0.5 l na 15 kkm przy przebiegu 180 kkm z czego 100 na lpg

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, ghost2255 napisał:

Niestety nie są.

 

Wystarczy trochę poszukać w necie.

 

Na wszystko można coś znaleźć w necie. Ja nie narzekałem. Musiałem raz wymienić elektrozawory - 800 zł. No i wymieniłem olej zaraz po kupnie. Tyle z obsługi tej skrzyni. :)

 

PS. Teraz ma go kolega Zinger - może się wypowie czy coś robił przy skrzyni. :)

Edited by ArekMiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podbijam temat. 

Na wstępie dzięki serdeczne za Wasze rady i propozycje samochodów. Wybrałem auto, którego akurat tutaj nikt nie polecał ;)

Dodge Grand Caravan 3.3 V6, 2005 rok, gaz, automat, fajne wyposażenie, duuuużo rdzy ;] Spełnia wszystkie moje wymagania :ok:

To najtańszy samochód jaki kiedykolwiek kupiłem, a daje najwięcej frajdy! Nawet moja dwuletnia córeczka po pierwszej jeździe nie chciała z niego wysiadać ;]

q6usDm4HKgs7q1c7Tp_9cROrLt0xCwgSWCXGfnL7

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawał auta, tylko kółka trochę małe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, bob96 napisał:

Kawał auta, tylko kółka trochę małe :)

Kółka fabryczne :)

Edited by Cherokee18
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Cherokee18 napisał:

 

Dodge Grand Caravan 3.3 V6, 2005 rok, gaz, automat, fajne wyposażenie, duuuużo rdzy ;] Spełnia wszystkie moje wymagania :ok:

 

 

Zamierzasz z tym walczyc, czy jezdzic az się rozpadnie i zezlomowac? ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, lucash napisał:

Ale bydle :) 

 

Bydle ogromne ale dobrze przeszklone, jeździ się super :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Zamierzasz z tym walczyc, czy jezdzic az się rozpadnie i zezlomowac? ;]

Przez jakiś czas będę tylko jeździł, jak nic nie wyjdzie nieplanowego to zastanowię się nad walką. Choć z drugiej strony, auto kosztowało tyle, że bez żalu oddam na złom albo sprzedam na części ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Edit.

Widze ze po temacie

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

Zamierzasz z tym walczyc, czy jezdzic az się rozpadnie i zezlomowac? ;]

A jedno z drugim jest w sprzeczności? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Cherokee18 napisał:

Kółka fabryczne :)

 

No i OK. :ok: Też se kiedyś kupię vanowatego amerykańca z v6. :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, ArekMiz napisał:

 

No i OK. :ok: Też se kiedyś kupię vanowatego amerykańca z v6. :)

Na amerykańca namówił mnie kuzyn mojej żony. Ze swoim ojcem przerobił pewnie z 10 sztuk i ma je obcykane w jednym palcu + w razie czego garaż części z takich zardzewiałych strupów jak mój :) po pierwszym 1k km zrobię małą recenzję ;) 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, Cherokee18 napisał:

Na amerykańca namówił mnie kuzyn mojej żony. Ze swoim ojcem przerobił pewnie z 10 sztuk i ma je obcykane w jednym palcu + w razie czego garaż części z takich zardzewiałych strupów jak mój :) po pierwszym 1k km zrobię małą recenzję ;) 

Czekamy na recenzje, i wiecej newsow od kuzyna, na temat co tam sie rypie i z czym sa problemy. Ja jak atakowalem problem Vanow to te maszyny nie mialy dobrych opinii i poszedlem w strone Eurovana. Rdza ich za cholere nie chce wziasc, ale jak to francuz elektryka wszelaka .... lubi nie dzialac

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 15.01.2019 o 18:18, ArekMiz napisał:

 

Na wszystko można coś znaleźć w necie. Ja nie narzekałem. Musiałem raz wymienić elektrozawory - 800 zł. No i wymieniłem olej zaraz po kupnie. Tyle z obsługi tej skrzyni. :)

 

PS. Teraz ma go kolega Zinger - może się wypowie czy coś robił przy skrzyni. :)

Wymienilem olej kilka mies temu. Auto smiga bezproblemowo.

Polecam autorowi watku. ew wersje grand jak lubi duze auta.

Edit. Widze ze juz po ptokach:)

Edited by zinger
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wymienilem olej kilka mies temu. Auto smiga bezproblemowo.
Polecam autorowi watku. ew wersje grand jak lubi duze auta.
Edit. Widze ze juz po ptokach:)
Z ciekawosci. Jakie masz obroty przy 100km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites



Podbijam temat. 
Na wstępie dzięki serdeczne za Wasze rady i propozycje samochodów. Wybrałem auto, którego akurat tutaj nikt nie polecał
Dodge Grand Caravan 3.3 V6, 2005 ]


3.3 Auć :panic:

Sąsiad kupił całkiem niedawno ale w wersji 3.8

Fajnie się tym jezdzi.

natapane Redmi5

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, WaWeR napisał:
Dnia 8.03.2019 o 17:26, zinger napisał:
Wymienilem olej kilka mies temu. Auto smiga bezproblemowo.
Polecam autorowi watku. ew wersje grand jak lubi duze auta.
Edit. Widze ze juz po ptokach:)

Pokaż więcej  

Z ciekawosci. Jakie masz obroty przy 100km/h

Nie mam pojecia, zona tym jezdzi po miescie:)

Ale jak kiedys trase jechalem to raczej wysokie, skrzynia AT 4b niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, mokrii napisał:


 

 


3.3 Auć :panic:

Sąsiad kupił całkiem niedawno ale w wersji 3.8

Fajnie się tym jezdzi.

natapane Redmi5
 

 a czemu 3,3 to:panic:?? przecież to jest ten sam silnik tylko rozwiercony na 3.8

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Waldek40 napisał:

 a czemu 3,3 to:panic:?? przecież to jest ten sam silnik tylko rozwiercony na 3.8

 

W nowszych jest też chyba 4,0.  :drive:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, ArekMiz napisał:

 

W nowszych jest też chyba 4,0.  :drive:

mało popularny, lepszy jest 3.6

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, mokrii napisał:


 

 


3.3 Auć :panic:

Sąsiad kupił całkiem niedawno ale w wersji 3.8

Fajnie się tym jezdzi.

natapane Redmi5
 

 

Podobno 3.3 mniej awaryjny od 3.8, a na moje potrzeby jeździ i mruczy rewelacyjnie :)

Na trasie spalił 14litrów gazu. Zobaczymy co będzie w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeszcze raz powtarzam silnik 3.3 to ten sam co 3,8 tylko rozwiercony., i nie ma mowy że 3.3 jest bardziej czy mniej awaryjny, idealne auto na trasy , spalanie jakie osiągnąłem na trasie 500 kilometrowej przy spokojnej jeździe w nocy to 9,2 litra benzyny (wskazanie komputera),a w mieście w zimę na krótkich odcinkach 3 kilometrowych 18,5 litra benzyny :bzik:

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Waldek40 napisał:

 a czemu 3,3 to:panic:?? przecież to jest ten sam silnik tylko rozwiercony na 3.8

30 pare koni przy tej budzie to juz sporo  ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, mokrii napisał:

30 pare koni przy tej budzie to juz sporo  ;] 

nie no mocy nigdy nie jest za dużo;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.