Jump to content

17 lat pozniej - Toyota supra 2020


Recommended Posts

Zajęło 17 lat od kiedy produkcja Supra się zakończyła - 2002.

 

100tki szkiców później i 12 lat później od reanimacji w końcu jest.

 

Kontrowersyjna, Made in Austria z wnętrzem i silnikiem BMW....

 

 

A jednak - może się podobać...

 

 

5a1808d5333910fb0ab0967f1f981be3.jpg

 

 

d23c6b6788bea9b3702ba80403d39e1b.jpg

 

 

1c364ef5f01c3431e5c3a8148b7c1b07.jpg

 

 

Jak dla mnie tyłek jest Sexi

 

 

db135ff6e301b2ec910aebf5af89c959.jpg

 

 

a4ceb40ae49608bc454f28667d1dcc42.jpg

 

 

 

Kontrowersje - jedno serce BMW 3.0l R6

250kW czy jak ktoś woli na EU pieniądze 340KM i 500Nm.

 

 

Idealne wyważenie 50:50, rozstaw osi mniejszy niż 86.

 

0b4a77a633ef9ba9ed9b1be688b21f70.jpg

 

 

 

Wnętrze, cóż Toyota mogła by zrobić wiecej...

 

 

19ea0b1ed764a3a16b072b3f8177e837.jpg

 

 

c887b716f14cbb0861dd266cec63298d.jpg

 

 

dec2f8f87c5d26c7f9d67850979f0482.jpg

 

 

8df3bd7a43c010b1817d1f616b25ad1f.jpg

 

 

Niestety pierwszy rok ograniczy produkcje - za dużo luda czeka ...

 

US cena potwierdzona $49,990 MSRP czyli 186k PLN

 

Do salonów marsz!

 

 

cc4349fac15aa1a65110141d90302e76.jpg

 

 

3c6937653d621669034d48a7c4f08498.jpg

 

 

92abf5a9da94a583a5f8b05ea5b92cc9.jpg

 

62dea4a5dd414838739116b17fc480dd.jpg

 

Edit: EU dostaje tez jakieś 4 cylindrowe silniki ...

 

 

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Link to post
Share on other sites
I pewnie 0.9 tce ,TSI jak kto woli może sobie sam dołożyć byle by było E6 a i było w klasie downsizong.
Hybryde wloza z priusa

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
I pewnie 0.9 tce ,TSI jak kto woli może sobie sam dołożyć byle by było E6 a i było w klasie downsizong.



Gadam właśnie z paroma ludźmi na forum supra, jest jeden inżynier z Toyota co pracował nad Supra, wprawdzie od zawieszenia ale ...

2 silniki Turbo od BMW.

B48

Jeden ma mniejsza moc niż 86/BRZ - cytat ‚ wyłącznie na EU konsumpcje:
- podatki,
- pytanie o dokonanie niemożliwego - czyli EU przepisy o ‚ochronie środowiska vs trwalosc’

Moc 194KM

Drugi - moc 255KM, ale ten na moje brzegi nie przypłynie.

Powód, nieoficjalnie jest to ... gwarancja.

Każda Toyota ma standardowo 5 lat gwarancji od zderzaka do zderzaka, bez limitu km.

B48 od BMW podobno może się nie skalkulować, żeby dać na silnik 5 lat gwarancji, ale dokładnie chodzi jak się rozliczają między sobą. BMW nie chce gwarantować 5 lat na silnik, i dopóki tego nie rozwiążą inne regiony z gwarancja dłuższa niż EU nie dostaną 2.0l T.


To ostatnie to plotka / ale forum jest zbieranina ludzi z całego świata, wielu związanym z Toyota....






Sent from my iCrap X using Tapacrap
Link to post
Share on other sites

 reczny guzikiem  ;[ 

 

eh... a mogło być takie fajne auto  

 

 

no nic, dalej zberam na gt86/brz

Edited by mokrii
Link to post
Share on other sites
47 minut temu, mokrii napisał:

 reczny guzikiem  ;[ 

 

eh... a mogło być takie fajne auto  

 

 

no nic, dalej zberam na gt86/brz

Z supry nazwa zostala

I na moje skromne oko  wyklepali cos na miare karła.

 

Link to post
Share on other sites

reczny na guzik to calkiem spoko sprawa ale nie w takim aucie ...

 

i silniki od BMW????!!!! Kto jak kto ale Toyota nie ma wlasnych konstrukcji??!!!

 

poza tym mi sie podoba, jak zreszta wiekszosc sportowych aut z RWD i konkretniejszym silnikiem

Link to post
Share on other sites

Skrzynia też pewnie z BMW.

 

Szkoda, że nie dali swojego silnika, przecież w historii marki Toyota/Lexus jest troszkę dobrych silników, wystarczyło je rozwinąć, mieli parę lat na to, to poszli na łatwizne i wzięli gotowca z DE...

 

 

  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, alastair napisał:

reczny na guzik to calkiem spoko sprawa ale nie w takim aucie ...

 

i silniki od BMW????!!!! Kto jak kto ale Toyota nie ma wlasnych konstrukcji??!!!

 

poza tym mi sie podoba, jak zreszta wiekszosc sportowych aut z RWD i konkretniejszym silnikiem

No wlasnie nie ma. Przeciez oni klepia te potworki hybrydy a nie wiem czy silniki z pickupw daloby sie zrobic tak zeby wsadzic do Supry.

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, wujekcybul napisał:

No wlasnie nie ma. Przeciez oni klepia te potworki hybrydy a nie wiem czy silniki z pickupw daloby sie zrobic tak zeby wsadzic do Supry.

ok ale proces R&D troche trwa. Mogliby cos zrobic, pewnie paru chetnych inzynierow by sie znalazlo.

 

poza tym rozumiem ekonomie, ale sa do diaska jeszcze zasady. Supra to legenda, pokaz mozliwosci itede wiec wypadaloby zrobic ja samemu a nie brak klocki lego od rywali. I to jeszcze tak odleglych jak BMW

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, alastair napisał:

reczny na guzik to calkiem spoko sprawa ale nie w takim aucie ...

 

i silniki od BMW????!!!! Kto jak kto ale Toyota nie ma wlasnych konstrukcji??!!!

 

poza tym mi sie podoba, jak zreszta wiekszosc sportowych aut z RWD i konkretniejszym silnikiem

Toyota od kilku lat wsadza diesle od BMW do swoich aut - m. in.  ostatni Avensis - po prostu rozwinęli współpracę. 

Dla nich pewnie dobrze,  czy dla klientów? 90 albo i więcej procent nie ma o tym pojęcia i "jak jest dobrze to jest dobrze".  

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Mike_wwl napisał:

Toyota od kilku lat wsadza diesle od BMW do swoich aut - m. in.  ostatni Avensis - po prostu rozwinęli współpracę. 

Dla nich pewnie dobrze,  czy dla klientów? 90 albo i więcej procent nie ma o tym pojęcia i "jak jest dobrze to jest dobrze".  

diesle niech sobie montuja. Widac stwierdzili ze nie ma co pakowac siana w R&D czegos co kupuja glownie kliencie w malej Europie

 

a Supra to jest inny produkt moim zdaniem. Ale widac nie znam sie na biznesie, w sumie nic nowego 🤣

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, alastair napisał:

diesle niech sobie montuja. Widac stwierdzili ze nie ma co pakowac siana w R&D czegos co kupuja glownie kliencie w malej Europie

 

a Supra to jest inny produkt moim zdaniem. Ale widac nie znam sie na biznesie, w sumie nic nowego 🤣

Chyba ich myślą przy sprzedaży było sprzedać sentyment nie możliwości. Niestety. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kanu napisał:

Skrzynia też pewnie z BMW.

 

Szkoda, że nie dali swojego silnika, przecież w historii marki Toyota/Lexus jest troszkę dobrych silników, wystarczyło je rozwinąć, mieli parę lat na to, to poszli na łatwizne i wzięli gotowca z DE...

 

 

 

Czyli pewnie od ZF 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Filipfm napisał:

 

ja sie tam nie znam, ale driftowozy raczej ja posiadają ;) ale może oni "nie umiom" 

Ja się tam na drifcie nie dam :P Najwyraźniej do driftu potrzebne.

Link to post
Share on other sites
 reczny guzikiem  ;[ 
 
eh... a mogło być takie fajne auto  
 
 
no nic, dalej zberam na gt86/brz
I wg wielu to albo turbo walnie pierwsze.....

Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Link to post
Share on other sites
Skrzynia też pewnie z BMW.
 
Szkoda, że nie dali swojego silnika, przecież w historii marki Toyota/Lexus jest troszkę dobrych silników, wystarczyło je rozwinąć, mieli parę lat na to, to poszli na łatwizne i wzięli gotowca z DE...
 
 
Skrzynia od ZF

Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Link to post
Share on other sites
Toyota od kilku lat wsadza diesle od BMW do swoich aut - m. in.  ostatni Avensis - po prostu rozwinęli współpracę. 
Dla nich pewnie dobrze,  czy dla klientów? 90 albo i więcej procent nie ma o tym pojęcia i "jak jest dobrze to jest dobrze".  
Oprocz Hilux/Land Cruiser Toyota juz oficjalnie lata temu mowila ze Diesel to przezytek.

Teraz jak Eu znow zaczyna swoja Magie I czary - Diesel zuo I urzedas decyduje ze legalnie kupiony diesel do miasta nie wjedzie - to ich R&D nie ma sensu, bo nigdzie poza EU takie anomalie nie wystepuja.

W tym wypadku ma sens kupowanie of BMW bo nikt tych produktow poza EU nie widzial.

Supra- hmmm- imho nie oplaci sie bo tradycyjnie najwiekszym rynkiem Bedzie usdm a potem pacific, Asia I dopiero EU.

Toyota probuje hamowac rozczarowanie dwoma rzeczami:
- stwiedzeniem ze dzis nie ma wystarczajaco klientow ma swiecie na Supra by w calosci pokryc R&D - co jest moze prawda.

- ze Mr Toyoda Sam nadzorowal zmiany I to jest supra I koniec. Co jest akurat smieszne, bo pan Toyoda zapomnial wyciagnac wnetrze BMw, silnik BMW, skrzynie ZF - uzywana w BMW I jakies 60% zawieszenia....



Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, OZI napisał:


Teraz jak Eu znow zaczyna swoja Magie I czary - Diesel zuo I urzedas decyduje ze legalnie kupiony diesel do miasta nie wjedzie
 

Zanim coś napiszesz poczytaj trochę na dany temat, zastanów się nad tym i zdobądź się na choć trochę obiektywizmu w miejsce rzucania haseł oderwanych od rzeczywistości.

Każdy legalnie kupiony dziś diesel wjedzie do każdego miasta w EU. Zakaz dotyczy diesli kupionych legalnie kilkanaście lat temu :facepalm:

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Zbynek napisał:

Zanim coś napiszesz poczytaj trochę na dany temat, zastanów się nad tym i zdobądź się na choć trochę obiektywizmu w miejsce rzucania haseł oderwanych od rzeczywistości.

Każdy legalnie kupiony dziś diesel wjedzie do każdego miasta w EU. Zakaz dotyczy diesli kupionych legalnie kilkanaście lat temu :facepalm:

No i to jest właśnie paranoja. Zamiast pozwolić spokojnie wymrzeć starym autom, po prostu się je skreśla jako nielegalne. To tak, jakby nagle zdelegalizować np. telewizory crt.

 

Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Zbynek napisał:

Zanim coś napiszesz poczytaj trochę na dany temat, zastanów się nad tym i zdobądź się na choć trochę obiektywizmu w miejsce rzucania haseł oderwanych od rzeczywistości.

Każdy legalnie kupiony dziś diesel wjedzie do każdego miasta w EU. Zakaz dotyczy diesli kupionych legalnie kilkanaście lat temu :facepalm:

 

Nie tak kilkanaście. Np zakaz w Stutttgarcie ma dotyczyć Euro 4 i niższych, ale jak jakość powietrza w przeciągu pół roku po wprowadzeniu zakazu się nie poprawi to zakazem zostaną objęte też Euro5 (2014). To nie kilkanaście lat. Zresztą Euro 4 ma dopiero 10 lat. tu już bliżej kilkunastu, ale i tak dotyczy to daty homologacji. Np moj model w wersji diesla był produkowany do 2011 z Euro4 - czyli robi się 8 lat. 

Zgoda, na EURO6 chyba nikt nie założył jak na razie. 

Link to post
Share on other sites
Zanim coś napiszesz poczytaj trochę na dany temat, zastanów się nad tym i zdobądź się na choć trochę obiektywizmu w miejsce rzucania haseł oderwanych od rzeczywistości.
Każdy legalnie kupiony dziś diesel wjedzie do każdego miasta w EU. Zakaz dotyczy diesli kupionych legalnie kilkanaście lat temu :facepalm:
Ziew. Fakty pewne sprawdzam.


Zacznijmy - pierwszy byl sad administracyjny w Gelsenkirchen.

Potem byl pozew DUH organizacji eko kretynow - masz moj obiektywism - w NRW - Polnocna Rhine Westphalia zeby bylo obiektywnie jasne gdzie znow administracyjnie wydano wyrok ktory banuje starsze auta w Essen I Gelsenkirchen wlaczajac czesc Autobanh - to jest obiekcyjnie autostrady A40.

Nie chce mi sie wchodzic w mechanizmy wyroku ale nastepne miasta beda zmuszone zrobic to samo Aachen, Berlin, Mainz, Stuttgart, Cologne, Bonn, Duesseldorf.

Calosc opiera sie ma wyroku z Feb-2018 Znow DUH vs rzad Stanowy.

Wiec tak, obiektywnie Herr Schmidt sobie kupil legalnie Diesel. Pojezdzic chcial a potem do obiektywnie kraju Der Pasnik sprzedac.

Obiektywnie nagle nie tylko jego investycja jest duzo mniej warta bo urzedas tak postsnowil, obiektywnie nagle Herr Schmidt musi sprzedac swoje po po babci jezdzone tylko w niedziele 100k km nie wazne jak stare 'Der Pasnik' do Pan Kowalski szybciej bo nagle Herr Schmidt nie moze sie przejechac autostrada ani do City/CBD wjechac.

Wiec obiektywnie cos pominalem czy moze nie? Bo juz nie wiem.
@andy7 - rzucisz swoj i/p - obiektywnie prosze :-)


Sent from my Samshite with S-pen using Tapacrap

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, OZI napisał:


@andy7 - rzucisz swoj i/p - obiektywnie prosze 🙂
 

 

 

nie wiem co to i/p ale sprobuje.

 

Generalnie to nawet mnie ten temat nie interesuje bo diesel'e ktorymi sie poruszam Maja EN 6 wiec moge wjezdzac gdzie chce i kiedy chce. Plakietki sa w trzech kolorach.

 

czerwony ( EN 2 ) , zolty ( EN 3 ), zielony ( EN 4 )

 

W niektorych miastach zrobiono w Centrum strefy i oznaczono, ze do tych stref mozna wjechac majac plakietke koloru X.

 

I urzad ma w doopie, czy Herr Schmidt'a stac na nowe Auto czy tez nie. Jezeli go nie stac, to rzad i zycie Kopie go w dooope butem o rozmiadrze powyzej nr 70 albo i wiecej ! :phi:

 

Czego nie wiem to, jak ma sie sprawa z pojazdami o rejestracjach historycznych ktore na koncu rejestracji Maja literke " H " ale wydaje mi sie, ze te Maja prawo wjezdzac wszedzie, bo sa historyczne.

 

:)

Link to post
Share on other sites
Dnia 15.01.2019 o 05:33, OZI napisał:

B48 od BMW podobno może się nie skalkulować, żeby dać na silnik 5 lat gwarancji, ale dokładnie chodzi jak się rozliczają między sobą. BMW nie chce gwarantować 5 lat na silnik, i dopóki tego nie rozwiążą inne regiony z gwarancja dłuższa niż EU nie dostaną 2.0l T.

Świetny przykład na to, jak BMW wierzy w swoje produkty... 😄 Wszyscy przechodzą na 5 i więcej la gwarancji (francuski autobus mam z pakietem 5 letnim) - a niemieckie premium nie chce 😄

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, grogi napisał:

Świetny przykład na to, jak BMW wierzy w swoje produkty... 😄 Wszyscy przechodzą na 5 i więcej la gwarancji (francuski autobus mam z pakietem 5 letnim) - a niemieckie premium nie chce 😄

VW do tej pory daje 2 lata gwarancji, kiedy Japonczycy standardowo od 10 lat daja 3. 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, wladmar napisał:

VW do tej pory daje 2 lata gwarancji, kiedy Japonczycy standardowo od 10 lat daja 3. 

Widać specyfika lokalnego klienta... Na bagnach VW daje 3 lata od 2013 roku... 

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, cesarz napisał:

Ale rozszerzenie gwarancji do 5 lat chyba drogie nie jest? W Fiacie do tipo bodaj 1700zł ekstra,

Wychodzi drogo, jak weźmiesz też odpowiedni przebieg.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, cesarz napisał:

Właśnie sprawdziłem. 1990zł za 5 lat do 200000. To chyba bez tragedii. Mówie o fiacie. 

Sorry, miałem na myśli VW. Tam standardowo te gwarancje rozszerzane na lata, mają ograniczenie w km, nawet poniżej 100 000 km :no:

 

 

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, cesarz napisał:

Ale rozszerzenie gwarancji do 5 lat chyba drogie nie jest? W Fiacie do tipo bodaj 1700zł ekstra,

W VW

https://www.volkswagen.pl/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/pl/pdfy/Ulotka__informacyjna.pdf/_jcr_content/renditions/original./Ulotka__informacyjna.pdf

do 5 lat dla kompaktowego auta do 150 000 km to koszt 3700 zł,  dla większego 4550zł

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, chojny napisał:

 

Nowa Supra to Celica. 

 

Zwyczajnie popieprzyli nazwy ;) 

Czyli wracamy do prawdziwej pierwszej supry znaczy Celici w wersji supra. 

Link to post
Share on other sites

Dobrze, że nie hybryda ;]

ale rażą nieco to wszędobylskie bawarskie śmigła ;) 

 

Auto... kurde.. mam uczucia mieszane, ta maska nieco garbata, linia podobna IMO do Ferrari 250 GTO, ale faktycznie coś w sobie ma. Całkiem wygodne też toto cudo i fajne wnętrze ma ;)

 

aczkolwiek bliżej mojej kieszeni i potrzeb to nie wiem czy nie pomyślę nad karolką nową :bzik: :hehe: 

Edited by Lynda
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.