Skocz do zawartości

Jakie auto kupić za 50-60tys


mdyrka

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wszystkim Państwu

W związku z tym, że moje obecne auto po nieplanowanym kontakcie z innym zostało już wstępnie określone jako nieopłacalne w naprawie jestem zmuszony dość pilnie poszukać czegoś nowego, czekam tylko na kasę z OC i nastawiam się na walkę. W każdym razie moje założenia to:

- auto rozsądne, ale fajne,

- w miarę bezawaryjne (znaczy odpadają auta mocno podwyższonego ryzyka),

- raczej automat,

- ubezpieczenie, które mnie nie zabije (czyli raczej pojemność do 2l i nie premium),

- z przyzwoitym wyposażeniem,

- klasa C (ewentualnie B lub D),

- 50-60tys (z możliwością LEKKIEGO przekroczenia),

- 150KM+,

- rocznik 2013+,

 

EDIT:

- benzyna!, 

- nie SUV i nie VAN, 

- 4/5 drzwi, 

 

Macie może jakieś pomysły? Bo ja mam ich wręcz za dużo i jakoś nie mogę się na nic zdecydować, już chciałem kupować Leona 1.8 DSG lub Octavię III 1.8 DSG ale fajnie wyposażone Leony prawie nie występują w przyrodzie, a i tak z tego co czytam zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki. Będę wdzięczny za pomysły. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mdyrka napisał:

Dobry wszystkim Państwu

W związku z tym, że moje obecne auto po nieplanowanym kontakcie z innym zostało już wstępnie określone jako nieopłacalne w naprawie jestem zmuszony dość pilnie poszukać czegoś nowego, czekam tylko na kasę z OC i nastawiam się na walkę. W każdym razie moje założenia to:

- auto rozsądne, ale fajne,

- w miarę bezawaryjne (znaczy odpadają auta mocno podwyższonego ryzyka),

- raczej automat,

- ubezpieczenie, które mnie nie zabije (czyli raczej pojemność do 2l i nie premium),

- z przyzwoitym wyposażeniem,

- klasa C (ewentualnie B lub D),

- 50-60tys (z możliwością LEKKIEGO przekroczenia),

- 150KM+,

- rocznik 2013+,

Macie może jakieś pomysły? Bo ja mam ich wręcz za dużo i jakoś nie mogę się na nic zdecydować, już chciałem kupować Leona 1.8 DSG lub Octavię III 1.8 DSG ale fajnie wyposażone Leony prawie nie występują w przyrodzie, a i tak z tego co czytam zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki. Będę wdzięczny za pomysły. Z góry dziękuję.

Ja wiem, że to tracydyjne "dołóż trochę", ale myślę, że z tej ceny jeszcze coś urwiesz:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-enjoy-1-4-150km-at6-s-s-rozne-kolory-ID6BlcyX.html#187990ae96

A nowe to nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, AstraC napisał:

Ja wiem, że to tracydyjne "dołóż trochę", ale myślę, że z tej ceny jeszcze coś urwiesz:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-enjoy-1-4-150km-at6-s-s-rozne-kolory-ID6BlcyX.html#187990ae96

A nowe to nowe.

Zgadza się. Dla mnie mając 50-60 tyś zł i kupowanie używanego samochodu jest loterią i kwestią całkowicie nie opłacalną

* Astra

* Tipo

* Duster

* Rapid (osobiście mnie niczym nie urzekł, kwestia gustu)

 

I przynajmniej masz nówkę, pachnącą a nie jak sam napisałeś

9 godzin temu, mdyrka napisał:

zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mdyrka napisał:

Macie może jakieś pomysły? Bo ja mam ich wręcz za dużo i jakoś nie mogę się na nic zdecydować, już chciałem kupować Leona 1.8 DSG lub Octavię III 1.8 DSG ale fajnie wyposażone Leony prawie nie występują w przyrodzie, a i tak z tego co czytam zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki. Będę wdzięczny za pomysły. Z góry dziękuję.

 

Jeśli chcesz Leona to szukaj raczej FR 1.4T 150KM.

Jeździ to naprawdę bardzo sprawnie i będzie latwiej znaleźć niż 1.8... Do tego pali sporo mnie i nie slychac o zadnych problemach z tym silnikiem.

Szwagier niedawno sprzedal 4-latka za 59kPLN ale z manualem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, AstraC napisał:

Ja wiem, że to tracydyjne "dołóż trochę", ale myślę, że z tej ceny jeszcze coś urwiesz:

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-enjoy-1-4-150km-at6-s-s-rozne-kolory-ID6BlcyX.html#187990ae96

A nowe to nowe.

Tak, widziałem takie oferty Astry, ale sądzę, że już z rego nic się nie urwie. Ale mocno kusi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Luke16 napisał:

Zgadza się. Dla mnie mając 50-60 tyś zł i kupowanie używanego samochodu jest loterią i kwestią całkowicie nie opłacalną

* Astra

* Tipo

* Duster

* Rapid (osobiście mnie niczym nie urzekł, kwestia gustu)

 

I przynajmniej masz nówkę, pachnącą a nie jak sam napisałeś

 

Tak. Za taką kwotę, to mogę kupić coś z silnikiem i w miarę wyposażonego z klasy B, na C nie mam co patrzeć. Poza tym czy jest sens kupować nowe auto, jeśli jeżdżę 5tys km rocznie? Już wolę coś starszego, co da mi chociaż trochę przyjemności z jazdy. Dustera mam służbowego, takiego, który katalogowo kosztował 90tys i sorry, ale ten samochód to co najwyżej przyrząd do przemieszczania się. Tipo... Nawet fajne, ale byłaby to dla mnie przesiadka mocno w dół po poprzednim aucie, czego nie koniecznie chcę, podobnie Rapid. Astra - w sumie spoko, ale sensowne nówki i wyprzedażowe zaczynają się od 70tys - a to raczej za dużo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Jeśli chcesz Leona to szukaj raczej FR 1.4T 150KM.

Jeździ to naprawdę bardzo sprawnie i będzie latwiej znaleźć niż 1.8... Do tego pali sporo mnie i nie slychac o zadnych problemach z tym silnikiem.

Szwagier niedawno sprzedal 4-latka za 59kPLN ale z manualem.

Tak, wiem, FR albo Excellence. Nawet z 1.4 jest tego bardzo mało i niestety wciąż współpracuje to z DSG7 DQ200 😕 U mnie w mieście w salonie Reiskiego był przyjemny Leon z tym silnikiem w wersji FullLed 2015 rok 40tys km chyba i został wystawiony w sobotę po południu za 62,9 i we wtorek już go nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mdyrka napisał:

już chciałem kupować Leona 1.8 DSG lub Octavię III 1.8 DSG ale fajnie wyposażone Leony prawie nie występują w przyrodzie, a i tak z tego co czytam zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki. Będę wdzięczny za pomysły. Z góry dziękuję.

A propos Leona w takiej wersji jak szukasz (FR 1.8 DSG), to jako user Ci powiem, że z tego jak to jeździ jestem bardzo zadowolony. Jest szybki gdy trzeba, pali rozsądne ilości paliwai, jest cicho. Do tego jest praktyczny i nadal mi się podoba. A potencjalne usterki:

- Silnik. Te najpoważniejsze problemy- z braniem oleju zostały już rozwiązane ok 2014 r. (zmiana konstrukcji tłoków i pierścieni). Dotychczas oleju nie musiałem dolewać miedzy wymianami ani razu. Jedyny typowy dla tego silnika problem jaki u mnie wystąpił, to był wyciek płynu chłodniczego z termostatu przy ok 40 000 km. Naprawione na gwarancji. Od serwisanta wiem, że dopiero w 2018 grupa VW wdrożyła do produkcji poprawioną obudowę, która nie pęka. 

- Skrzynia DSG. Ona tak fajnie działa - no złego słowa powiedzieć nie mogę na jej działanie. Niestety masz rację i jest to trochę loteria - kilku znajomych różnymi samochodami z tą skrzynią przejeździło 150 kkm+ zanim je sprzedali i było bez problemów,.... a mi padła mechatronika po 45 kkm. Gdyby nie gwarancja, to by bolało po kieszeni. Na okres eksploatacji po gwarancji warto mieć ubezpieczenie od awarii, bo to grube dukaty są.

 

Moje propozycje:

Jeśli ma być rozsądnie, ale fajnie, z dobrym wyposażeniem, ale boisz się ryzyka związanego z DSG - Leon FR 1.4 150 lub 1.8 180 z manualem. 

Jeśli chcesz mieć bezproblemowy automat - BMW 1 120i z hydraulicznym automatem ZF. Niby C, ale jednak wewnątrz gabarytowo to bardziej B, no ale jak wnioskuję po zapytaniu, to pojemność nie jest dla Ciebie kluczowym kryterium

Jeśli chesz mieć bezproblemowy samochód z automatem, a to by wybitnie jeździł nie jest najważniejsze - Mazda 3 2.0 z hydraulicznym automatem (niezbyt szybki automat, zawieszenie komfortowo nastawione).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, mdyrka napisał:

Tak, widziałem takie oferty Astry, ale sądzę, że już z rego nic się nie urwie. Ale mocno kusi. 

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-opel-astra-v-1-4t-150km-automat-salon-pl-gwarancja-fabryczna-ID6Bxi8K.html#b70ea33404

https://www.otomoto.pl/oferta/opel-astra-ID6Bz2mu.html#873ef26ceb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mdyrka napisał:

Dobry wszystkim Państwu

W związku z tym, że moje obecne auto po nieplanowanym kontakcie z innym zostało już wstępnie określone jako nieopłacalne w naprawie jestem zmuszony dość pilnie poszukać czegoś nowego, czekam tylko na kasę z OC i nastawiam się na walkę. W każdym razie moje założenia to:

- auto rozsądne, ale fajne,

- w miarę bezawaryjne (znaczy odpadają auta mocno podwyższonego ryzyka),

- raczej automat,

- ubezpieczenie, które mnie nie zabije (czyli raczej pojemność do 2l i nie premium),

- z przyzwoitym wyposażeniem,

- klasa C (ewentualnie B lub D),

- 50-60tys (z możliwością LEKKIEGO przekroczenia),

- 150KM+,

- rocznik 2013+,

Macie może jakieś pomysły? Bo ja mam ich wręcz za dużo i jakoś nie mogę się na nic zdecydować, już chciałem kupować Leona 1.8 DSG lub Octavię III 1.8 DSG ale fajnie wyposażone Leony prawie nie występują w przyrodzie, a i tak z tego co czytam zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki. Będę wdzięczny za pomysły. Z góry dziękuję.

Odłożyć z 3 tyś na naprawę skrzyni i brać z DSG i ACC. Albo nowe B C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mdyrka napisał:

Tak, wiem, FR albo Excellence. Nawet z 1.4 jest tego bardzo mało i niestety wciąż współpracuje to z DSG7 DQ200 😕 U mnie w mieście w salonie Reiskiego był przyjemny Leon z tym silnikiem w wersji FullLed 2015 rok 40tys km chyba i został wystawiony w sobotę po południu za 62,9 i we wtorek już go nie było. 

 

Ewentualnie może jakas Giuliette znajdziesz 1.4T 170KM? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sdss napisał:

Lpg będzie lepsze 🤣😂😀<span> 😀<span><span> 😁<span>

Jak ja jestem zwolennikiem LPG tak na 5tys km no sorry ale nie ;) gnojówki też nie. Tylko czysta benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ewentualnie może jakas Giuliette znajdziesz 1.4T 170KM? :)

 

Nie namawiaj mnie do złego... Prawie 4 lata jeździłem takim autem, już prawie wyleczyłem się z pomysłu, żeby drugi raz kupić prawie taki sam samochód 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mdyrka napisał:

Nie namawiaj mnie do złego... Prawie 4 lata jeździłem takim autem, już prawie wyleczyłem się z pomysłu, żeby drugi raz kupić prawie taki sam samochód 😛

 

Nie wiedziałem, ze miałeś już Julke ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mdyrka napisał:

Za mało? To ile? 

Nie wiem osobiście ale ktoś pisał tutaj na AK że bliżej 8miu tyś zł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał:

Dołóż jednykę. Z przodu.

To chyba na całą nową w ASO. Używki DQ200 chodzą w okolicach 5. Żeby wywalić aż tyle, co piszesz w okolicach przebiegu 100-120tys km to już IMO trzeba być wybitnym pechowcem. Oczywiście może się tak zdarzyć, nie mówię, że nie... ale zakładam, że skrzynia z dnia na dzień nie unicestwia się "bezobjawowo". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, grogi napisał:

Dołóż jednykę. Z przodu.

W skrócie za naprawę DSG można drugie auto kupić xD tzw zapasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Luke16 napisał:

W skrócie za naprawę DSG można drugie auto kupić xD tzw zapasowe

A nie jest tak z każdym automatem? Ba teraz nawet ręczne skrzynie nie są aż takie pewne i potrafią padać przy małych przebiegach... Bo jednak chyba chciałbym automat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba na całą nową w ASO. Używki DQ200 chodzą w okolicach 5. Żeby wywalić aż tyle, co piszesz w okolicach przebiegu 100-120tys km to już IMO trzeba być wybitnym pechowcem. Oczywiście może się tak zdarzyć, nie mówię, że nie... ale zakładam, że skrzynia z dnia na dzień nie unicestwia się "bezobjawowo". 
Nie wiem jaka dsg siedzi w nowym arteonie 1.8tsi Ale rowno po 40kkm skończyła się. Pękła obudowa (nigdzie nie uderzona) olej out i koniec jazdy.

Oczywiście naprawa na gwar.

Także zakup tsi z dsg bez gwarancji to stapanie po polu minowym na oślep.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rado_ napisał:

Jak sie poczyta o tych wszystkich dwusprzegłówkach, to strach nawet nowe kupić, tak w Fordzie, Renault, VW..nie wiem jak w Koreancach

Też zdarzają się pady.

ASO wymienia na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rado_ napisał:

Jak sie poczyta o tych wszystkich dwusprzegłówkach, to strach nawet nowe kupić, tak w Fordzie, Renault, VW..nie wiem jak w Koreancach

 

Bo czytasz na forach, gdzie ludzie opisują przede wszystkim problemy... A tysiące aut jezdza i maja się dobrze :ok:

Przeciez sam koncern VW montuje pewnie miliony tych skrzyn DSG rocznie.

Jak nowe, to ewentualnie przedluzyc gwarancje do 5 lat i zapomnieć o temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Bo czytasz na forach, gdzie ludzie opisują przede wszystkim problemy... A tysiące aut jezdza i maja się dobrze :ok:

Przeciez sam koncern VW montuje pewnie miliony tych skrzyn DSG rocznie.

Jak nowe, to ewentualnie przedluzyc gwarancje do 5 lat i zapomnieć o temacie.

Ja nie martwię się na zapas.

Ze względu na kolano, musiałem kupić automat i jeżdżę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Bo czytasz na forach, gdzie ludzie opisują przede wszystkim problemy... A tysiące aut jezdza i maja się dobrze :ok:
Przeciez sam koncern VW montuje pewnie miliony tych skrzyn DSG rocznie.
Jak nowe, to ewentualnie przedluzyc gwarancje do 5 lat i zapomnieć o temacie.
Tyle że o hydraulikach się nie czyta o masowych awariach

Coś musi być na rzeczy....



Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Bo czytasz na forach, gdzie ludzie opisują przede wszystkim problemy... A tysiące aut jezdza i maja się dobrze :ok:

Przeciez sam koncern VW montuje pewnie miliony tych skrzyn DSG rocznie.

Jak nowe, to ewentualnie przedluzyc gwarancje do 5 lat i zapomnieć o temacie.

Tak i te problemy na pewno i mnie by dopadły. Wystarczy, że mam THP, którego tez jeżdżą miliony.

A co po gwarancji? płaczesz i płacisz;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ppmarian napisał:

Tyle że o hydraulikach się nie czyta o masowych awariach
Coś musi być na rzeczy....

 

Pewnie tak, ale i skala sprzedaży hydraulikow jest wg mnie sporo mniejsza...

No i chyba taka skrzynia 2 sprzeglowa jest jednak bardzie skomplikowanym urządzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rado_ napisał:

Tak i te problemy na pewno i mnie by dopadły. Wystarczy, że mam THP, którego tez jeżdżą miliony.

A co po gwarancji? płaczesz i płacisz;]

 

To kup sobie hybryde od toyoty ;)

będziesz miał skrzynie automatyczna, która raczej nie padnie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rado_ napisał:

Jak juz kupiłeś to po co sie martwić, kase odłozyc do słoika i nie ruszać :hehe:

Mam nadzieję, że mi tej skrzyni wystarczy, a jest 5 lat gwarancji :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Pewnie tak, ale i skala sprzedaży hydraulikow jest wg mnie sporo mniejsza...

No i chyba taka skrzynia 2 sprzeglowa jest jednak bardzie skomplikowanym urządzeniem.

Tylko, że to masowa produkcja, co decyduje, ze jedna pada, a druga nie? Mimo, ze nie robie duzyc przebiegów, zawsze dopadaja mnie typowe usterki, wiec ja tam nie wierze, że to akurat nie mnie spotka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Pewnie tak, ale i skala sprzedaży hydraulikow jest wg mnie sporo mniejsza...
No i chyba taka skrzynia 2 sprzeglowa jest jednak bardzie skomplikowanym urządzeniem.
Czy mniejsza to dyskutowalbym

Akurat asiana 6AT wkłada kilka marek więc w sumie może być więcej niż dsg

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ppmarian napisał:

Czy mniejsza to dyskutowalbym

Akurat asiana 6AT wkłada kilka marek więc w sumie może być więcej niż dsg

Jeździ z tym ogromna ilość całkiem ciężkich Toyot i Lexusów w US - https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_U_transmission#U6xx.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.