Skocz do zawartości

Jakie auto kupić za 50-60tys


mdyrka

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździ z tym ogromna ilość całkiem ciężkich Toyot i Lexusów w US - https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_U_transmission#U6xx.
Aisin AWTF-80 SC:




BMW

2014–present BMW i8

Fiat Chrysler Automobiles
Alfa Romeo

2005–2011 Alfa Romeo 159[5][nb 1]

2005–2010 Alfa Romeo Brera[5][nb 2]

2006–2010 Alfa Romeo Spider[5][nb 3]

Fiat

2005–2011 Fiat Croma[nb 4]

Lancia

2008–2014 Lancia Delta[nb 5]

Ford Motor Company
Ford

2005–2007 Ford Five Hundred

2006–2012 Ford Fusion (US)[6][nb 6]

2007–2014 Ford Mondeo MkIV2.3 160 PS Petrol and 2.0 TDCi Diesel[7]

2006–2014 Ford Galaxy 2.3 118kw / 160PS Petrol (as standard gearbox)

Lincoln

2005–2012 Lincoln Zephyr

2005–2012 Lincoln MKZ

Mercury

2005–2010 Mercury Milan[6]

2005–2007 Mercury Montego[6]

General Motors
Cadillac

2005–2010 Cadillac BLS[nb 7]

2009–2016 Cadillac SRX II[nb 8]

Chevrolet

2008–2016 Chevrolet Cruze[1][nb 9]

Opel / Vauxhall

Opel/Vauxhall Astra

Opel/Vauxhall Vectra

Opel/Vauxhall Signum

Opel/Vauxhall Zafira

2008–2017 Opel/Vauxhall Insignia

2014–present Opel/Vauxhall Meriva

Saab

2003–2014 Saab 9-3 II[nb 10]

2013–2014 Saab 9-3 III

2010–2012 Saab 9-5 II

Hyundai

2006–2014 Hyundai Veracruz[5]

Jaguar

2007–2009 Jaguar X-type[nb 11]

Land Rover

2006–2014 Land Rover Freelander 2

2011–2013 Land Rover Range Rover Evoque

Luxgen

2014–2015 Luxgen S5[nb 12] 2.0T

2014–2015 Luxgen U6[8][nb 13] 2.0T

Mahindra

2015–present Mahindra XUV500

Mazda

2005–2008 Mazda 6 I

2006–2012 Mazda CX-7

2006–present Mazda CX-9

2006–present Mazda MPV III

2007–2012 Mazda 6 II

PSA Peugeot Citroën
Citroën

Citroën C4

Citroën C5

Citroën C6

Citroën DS4

Citroën DS5

2010–2016 Citroën Jumpy

Peugeot

2006–2008 Peugeot 307

2007– Peugeot 308

2006–2010 Peugeot 407

2010–present Peugeot 408

2011–2018 Peugeot 508

2005–2010 Peugeot 607

2008– Peugeot 3008

2009– Peugeot 5008

2010–2016 Peugeot Expert

RenaultEdit

Renault Espace

Renault Vel Satis

Suzuki

2014–present Suzuki Vitara (FWD & AWD)

2015–present Suzuki Baleno

2017–present Suzuki Swift

2017–present Suzuki SX4 S-Cross

Volvo

2005–2014 Volvo XC90[6][9][10][11](FWD & AWD)[nb 14]

2006–2009 Volvo S60[9] (FWD & AWD)[nb 15]

2006–2008 Volvo V70 II (FWD & AWD)[nb 16]

2006–2008 Volvo XC70 (AWD)

2007–2016 Volvo S80 II[10][13] (FWD & AWD)[nb 17]

2008–2016 Volvo V70 III[14] (FWD & AWD)[nb 18]

2008–2016 Volvo XC70 II[10] (FWD & AWD)[nb 19]

2009–2017 Volvo XC60[10] (FWD & AWD)[nb 20]

2011[10]–2018 Volvo S60 II (FWD & AWD)[nb 21]

2011–2018 Volvo V60 (FWD & AWD)[nb 22]

2011–2012 Volvo S40 II (FWD)[nb 23]

2011–2012 Volvo V50[15] (FWD)[nb 24]

2011–2013 Volvo C30 (FWD)[nb 25]



Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mdyrka napisał:

Za mało? To ile? 

Nowa mechatronika to 7-8 000 zł. To jest nie do przewidzenia.

Cała skrzynia ok. 20 000 zł. 

Koło dwumasowe ok. 2 000 zł. Zestaw sprzęgieł ok 4 000 zł. Na ile starczą sprzęgła jak i DKZ to już na to wpływ ma user. Nie lubią agresywnej jazdy, podnoszenia mocy (fabrycznie jest na granicy wytrzymałości),permamentnego pełzania w korkach w mieście. Jak się tego unika to podobno da radę dojeździć do 150-200 kkm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Manx napisał:

Nowa mechatronika to 7-8 000 zł. To jest nie do przewidzenia.

Cała skrzynia ok. 20 000 zł. 

Koło dwumasowe ok. 2 000 zł. Zestaw sprzęgieł ok 4 000 zł. Na ile starczą sprzęgła jak i DKZ to już na to wpływ ma user. Nie lubią agresywnej jazdy, podnoszenia mocy (fabrycznie jest na granicy wytrzymałości),permamentnego pełzania w korkach w mieście. Jak się tego unika to podobno da radę dojeździć do 150-200 kkm.

 

 

Już o tym pisałem, po rozmowie z właścicielem "mojego" warsztatu od skrzyń. Mi mechatronika wytrzymała ok 90kkm - pan twierdzi że bardzo dobry wynik, takich co po 40kkm przyjechali też ma dużo - to robot zamknięty w cienkiej obudowie z duralu, a w środku pracuje na ciśnieniach rzędu 50atm - to musi pęknąć. 

Co do sprzęgieł - kto pojeździł DSG7 ten wie i bez wiedzy motoryzacyjnej czemu je szlag trafia. Ta skrzynia od razu po ruszeniu wrzuca dwójkę i ciągnie na pół sprzęgle do zamęczenia. Jakie sprzęgło wytrzyma codziennie takie piłowanie przyjmując poranne i popołudniowe korki... Tam masz dwa sprzęgła - większe, zewnętrzne - od biegów nieparzystych i mniejsze wewnętrzne od parzystych - niestety najbardziej w d* dostaje to mniejsze...

Ceny które podałeś to ceny z ASO - mechatronikę zregenerujesz za podanąprzeze mnie cenę w warsztacie od skrzyń z gwarancją. Za sprzęgła ile, jeszcze nie wiem, ale niedługo sie pewnie dowiem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Vadero napisał:

Za sprzęgła ile, jeszcze nie wiem, ale niedługo sie pewnie dowiem ;]

Mi w ASO doradzali, by w korkach jeździć w trybie manualnym. Ale wtedy też jeździ na półsprzęgle 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Vadero napisał:

 

Już o tym pisałem, po rozmowie z właścicielem "mojego" warsztatu od skrzyń. Mi mechatronika wytrzymała ok 90kkm - pan twierdzi że bardzo dobry wynik, takich co po 40kkm przyjechali też ma dużo - to robot zamknięty w cienkiej obudowie z duralu, a w środku pracuje na ciśnieniach rzędu 50atm - to musi pęknąć. 

Co do sprzęgieł - kto pojeździł DSG7 ten wie i bez wiedzy motoryzacyjnej czemu je szlag trafia. Ta skrzynia od razu po ruszeniu wrzuca dwójkę i ciągnie na pół sprzęgle do zamęczenia. Jakie sprzęgło wytrzyma codziennie takie piłowanie przyjmując poranne i popołudniowe korki... Tam masz dwa sprzęgła - większe, zewnętrzne - od biegów nieparzystych i mniejsze wewnętrzne od parzystych - niestety najbardziej w d* dostaje to mniejsze...

Ceny które podałeś to ceny z ASO - mechatronikę zregenerujesz za podanąprzeze mnie cenę w warsztacie od skrzyń z gwarancją. Za sprzęgła ile, jeszcze nie wiem, ale niedługo sie pewnie dowiem ;]

Dobrze Panowie, zrozumiałem doskonale... To co sądzicie o Octavii 1.8 manual? 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Manx napisał:

Trudno powiedzieć coś złego ;) POjemny, dobrze zrobiony samochód, z fajnym silnikiem (zwłaszcza po 2014)

Celuję w poleasingowe z końcówki 2015 (rok modelowy 2016) - nie wiem na ile to ważne. Z tego, co poczytałem, to te roczniki już nie powinny mieć większych bolączek w odróżnieniu od wcześniejszych, prawda to? Pytanie dodatkowe - jak wygląda temat chiptuningu przy manualu (przy DSG to wiem, że odpada)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

Mi w ASO doradzali, by w korkach jeździć w trybie manualnym. Ale wtedy też jeździ na półsprzęgle 8]

 

No ale wtedy mozesz pilnowac aby za szybko nie zrzucal biegu.Natomiast zobacz czy nie lepiej bedzie w trybie sport[czy jak tam u ciebie jest]-u mnie zmienia dopiero powyzej 2 tys wiec spokojnie mozna tak jechac w korku bez przypalanioa sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mdyrka napisał:

Celuję w poleasingowe z końcówki 2015 (rok modelowy 2016) - nie wiem na ile to ważne. Z tego, co poczytałem, to te roczniki już nie powinny mieć większych bolączek w odróżnieniu od wcześniejszych, prawda to? Pytanie dodatkowe - jak wygląda temat chiptuningu przy manualu (przy DSG to wiem, że odpada)?

1.8 TSI da się sporo podkręcać.  Fabrycznie niby 180 KM, a w praktyce każdy egzemplarz ma ok. 20 KM w gratisie. Max momentu w manualu będziesz miał na dzień dobry 320 Nm zamiast 250 Nm w DSG. Jak mnie pamieć nie myli, to na forach ludzie pisali, że niewielką korektą programu można uzyskać 220 KM i 350 NM. Jak się szarpniesz na turbo i IC z Golfa R to wychodzi grubo ponad 300 KM... i można tak w nieskończoność ;)

 

2015 i 2016 to już silniki po poprawkach :ok:

 

Nie wiem czym teraz jeździłeś. Musisz sam ocenić jak pojedziesz coś z 1.8 TSI oglądać czy będziesz miał potrzebę to podkręcić. Ja osobiście potrzeby nie czuję, bo jeszcze nigdy mi nie brakowało osiągów (7,0 od 0 do 100, na trasie przy wyprzedzaniu moc jest  jak na zawołanie). Przesiadłem się 2 lat temu z lekkiej Fiesty która miała 120 KM i krótką skrzynię. Tam mi po jakimś czasie brakowało mocy, a tu już nie i to zarówno zaraz po przesiadce nie czułem braku, tak i nie czuję go dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Manx napisał:

1.8 TSI da się sporo podkręcać.  Fabrycznie niby 180 KM, a w praktyce każdy egzemplarz ma ok. 20 KM w gratisie. Max momentu w manualu będziesz miał na dzień dobry 320 Nm zamiast 250 Nm w DSG. Jak mnie pamieć nie myli, to na forach ludzie pisali, że niewielką korektą programu można uzyskać 220 KM i 350 NM. Jak się szarpniesz na turbo i IC z Golfa R to wychodzi grubo ponad 300 KM... i można tak w nieskończoność ;)

 

2015 i 2016 to już silniki po poprawkach :ok:

 

Nie wiem czym teraz jeździłeś. Musisz sam ocenić jak pojedziesz coś z 1.8 TSI oglądać czy będziesz miał potrzebę to podkręcić. Ja osobiście potrzeby nie czuję, bo jeszcze nigdy mi nie brakowało osiągów (7,0 od 0 do 100, na trasie przy wyprzedzaniu moc jest  jak na zawołanie). Przesiadłem się 2 lat temu z lekkiej Fiesty która miała 120 KM i krótką skrzynię. Tam mi po jakimś czasie brakowało mocy, a tu już nie i to zarówno zaraz po przesiadce nie czułem braku, tak i nie czuję go dziś.

Przesiadam się z Giulietty 1.4MA 170KM, w sumie nie brakowało mi w niej mocy (trakcji to co innego 😛 ), a była cięższa od Octavii o dobre 200kg. O chiptuning pytam bardziej z ciekawości. A co do momentu znajduję raczej dane, że w Skodzie w manualu jest tak samo jak w wersji z DSG 250Nm, ale praktycznie w całym zakresie obrotów... Także nie wiem, jak jest, ale to w sumie nie aż tak istotne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, mdyrka napisał:

Przesiadam się z Giulietty 1.4MA 170KM, w sumie nie brakowało mi w niej mocy (trakcji to co innego 😛 ), a była cięższa od Octavii o dobre 200kg. O chiptuning pytam bardziej z ciekawości. A co do momentu znajduję raczej dane, że w Skodzie w manualu jest tak samo jak w wersji z DSG 250Nm, ale praktycznie w całym zakresie obrotów... Także nie wiem, jak jest, ale to w sumie nie aż tak istotne. 

No to 200 kg to będzie zauważalna różnica :ok:

Może teraz wszędzie jest już równo 250. Kiedy ja kupowałem, była różnica nawet w katalogu. U mnie była, a nie wiem czy w skodzie również.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.01.2019 o 00:10, mdyrka napisał:

Dobry wszystkim Państwu

W związku z tym, że moje obecne auto po nieplanowanym kontakcie z innym zostało już wstępnie określone jako nieopłacalne w naprawie jestem zmuszony dość pilnie poszukać czegoś nowego, czekam tylko na kasę z OC i nastawiam się na walkę. W każdym razie moje założenia to:

- auto rozsądne, ale fajne,

- w miarę bezawaryjne (znaczy odpadają auta mocno podwyższonego ryzyka),

- raczej automat,

- ubezpieczenie, które mnie nie zabije (czyli raczej pojemność do 2l i nie premium),

- z przyzwoitym wyposażeniem,

- klasa C (ewentualnie B lub D),

- 50-60tys (z możliwością LEKKIEGO przekroczenia),

- 150KM+,

- rocznik 2013+,

 

EDIT:

- benzyna!, 

- nie SUV i nie VAN, 

- 4/5 drzwi, 

 

Macie może jakieś pomysły? Bo ja mam ich wręcz za dużo i jakoś nie mogę się na nic zdecydować, już chciałem kupować Leona 1.8 DSG lub Octavię III 1.8 DSG ale fajnie wyposażone Leony prawie nie występują w przyrodzie, a i tak z tego co czytam zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki. Będę wdzięczny za pomysły. Z góry dziękuję.

civic

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-automat-salon-pl-bezwypadkowy-ID6BzjCC.html?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.01.2019 o 00:10, mdyrka napisał:

z tego co czytam zakup używanego auta z tym silnikiem i DSG DQ200 porównać można do gry w dwa ognie na polu minowym... granatem bez zawleczki.

No i teraz będzie kolejny mit przez dziesięciolecia jak o 1.4 tsi i 2.0 tdi. Silniki już dawno poprawiono, ale fachowcy wiedzą swoje.

BTW. Mój superb spełnia wszystkie wymagania za wyjątkiem mitologii awaryjności (jakkolwiek miałem wadliwe sprzęgła w dsg - wymienione 3.5 roku temu). Nie żebym sprzedawał, ale taki rocznik powinien być za 40+ tysięcy PLN. Auto na pewno rozsądne, a czy fajne, to zależy od definicji "fajności" - czy oceniasz kształt powyginania blach, czy to, jak jeździ.

Swego czasu ktoś mnie namówił na superba zamiast octavii i do tej pory co jakiś czas mu za to dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.01.2019 o 00:10, mdyrka napisał:

Dobry wszystkim Państwu

W związku z tym, że moje obecne auto po nieplanowanym kontakcie z innym zostało już wstępnie określone jako nieopłacalne w naprawie jestem zmuszony dość pilnie poszukać czegoś nowego, czekam tylko na kasę z OC i nastawiam się na walkę. W każdym razie moje założenia to:

- auto rozsądne, ale fajne,

- w miarę bezawaryjne (znaczy odpadają auta mocno podwyższonego ryzyka),

- raczej automat,

- ubezpieczenie, które mnie nie zabije (czyli raczej pojemność do 2l i nie premium),

- z przyzwoitym wyposażeniem,

- klasa C (ewentualnie B lub D),

- 50-60tys (z możliwością LEKKIEGO przekroczenia),

- 150KM+,

- rocznik 2013+,

 

 

Miałem takie same wymagania i wybrałem Chevy Malibu LT z AT 2,4 167KM z PL salonu ale budżet był poniżej 40 tyś.

Ubezpieczenie oc,ac,nnw ass z 60% zniżką nie zabija poniżej 2tyś za rok.

Tylko że to Chevrolet, czyli Insygnia dla ubogich i tą markę GM w PL ubił a szkoda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Polarny napisał:

No i teraz będzie kolejny mit przez dziesięciolecia jak o 1.4 tsi i 2.0 tdi. Silniki już dawno poprawiono, ale fachowcy wiedzą swoje.

BTW. Mój superb spełnia wszystkie wymagania za wyjątkiem mitologii awaryjności (jakkolwiek miałem wadliwe sprzęgła w dsg - wymienione 3.5 roku temu). Nie żebym sprzedawał, ale taki rocznik powinien być za 40+ tysięcy PLN. Auto na pewno rozsądne, a czy fajne, to zależy od definicji "fajności" - czy oceniasz kształt powyginania blach, czy to, jak jeździ.

Swego czasu ktoś mnie namówił na superba zamiast octavii i do tej pory co jakiś czas mu za to dziękuję.

Jesteś w mniejszości. Biorąc pod uwagę, że gdy rozmawiam z kimś, kto ma lub miał DSG to słyszę "świetna skrzynia, ale już musiałem robić...". A auta często są kilkuletnie, z małymi przebiegami i kupione nowe w salonie. Więc jest słabo. Superb mieści się w budżecie, ale jeśli już miałbym go rozważać to wersję 3.6 V6, ale stawki ubezpieczeniowe za coś takiego są ponad tysiąc wyższe niż za "premium" typu BMW i 2,5tys wyższe niż za Octavię. Więc podziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mdyrka napisał:

Jesteś w mniejszości. Biorąc pod uwagę, że gdy rozmawiam z kimś, kto ma lub miał DSG to słyszę "świetna skrzynia, ale już musiałem robić...".

Przecież napisałem, że też musiałem robić. Co więcej, dwóch znajomych z tą samą skrzynią w passatach też musiało robić.

2 godziny temu, mdyrka napisał:

Superb mieści się w budżecie, ale jeśli już miałbym go rozważać to wersję 3.6 V6

1.8 tsi mieści się w kryteriach mocowych przecież. A odczucie jest takie, jak by tej mocy było dużo więcej. Ja mam produkcję 2013 i nie ma już problemu z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mdyrka napisał:

Jesteś w mniejszości. Biorąc pod uwagę, że gdy rozmawiam z kimś, kto ma lub miał DSG to słyszę "świetna skrzynia, ale już musiałem robić...". A auta często są kilkuletnie, z małymi przebiegami i kupione nowe w salonie. Więc jest słabo. Superb mieści się w budżecie, ale jeśli już miałbym go rozważać to wersję 3.6 V6, ale stawki ubezpieczeniowe za coś takiego są ponad tysiąc wyższe niż za "premium" typu BMW i 2,5tys wyższe niż za Octavię. Więc podziękuję. 

Szukaj 2.0 TSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mdyrka napisał:

W tych rocznikach praktycznir nie występuje w przyrodzie, a na pewno nie w moich widełkach cenowych... Tak wiem, tam jest mokre DSG6. 

albo szukaj wersji z 4x4 - tam siedzi już inny model DSG - nie DQ200 tylko DQ250. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polarny napisał:

Przecież napisałem, że też musiałem robić. Co więcej, dwóch znajomych z tą samą skrzynią w passatach też musiało robić.

1.8 tsi mieści się w kryteriach mocowych przecież. A odczucie jest takie, jak by tej mocy było dużo więcej. Ja mam produkcję 2013 i nie ma już problemu z olejem.

No to tym bardziej trudno nazwać awaryjność DSG mitem. Bardziej faktem. Wiem, że 1.8 mocowo mieści się w widełkach, ale w cięższym Superbie mnie niespecjalnie interesuje. Jeżeli miałbym już kupić auto brzydkie jak noc listopadowa i drogie w ubezpieczeniu, to niech będzie chociaż mocne i fajnie wyposażone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2019 o 16:00, mdyrka napisał:

No to tym bardziej trudno nazwać awaryjność DSG mitem. Bardziej faktem. Wiem, że 1.8 mocowo mieści się w widełkach, ale w cięższym Superbie mnie niespecjalnie interesuje. Jeżeli miałbym już kupić auto brzydkie jak noc listopadowa i drogie w ubezpieczeniu, to niech będzie chociaż mocne i fajnie wyposażone. 

Wyjaśnię dokładniej - ja zmieniałem sprzęgła raz, jeden znajomy 2x, a drugi znajomy - 3x. Fakt, porażka. Tylko  że od ostatniej wymiany u wszystkich mijają ponad 3 lata i nie ma problemów. Więc widocznie nauczyli się te sprzęgła robić.

Druga sprawa - silnik. Pisałem ci, że  jeździ bardzo dobrze - o wiele lepiej niż te 160 KM na papierze. Proponuję się przejechać - nie uwierzysz, że to 1.8 i tylko 160 KM.

A za ubezpieczenie płacę od kilku lat 1400 - 1600. AC+OC+Assistance Europa.

 

Jeszcze jedno - rozważasz octavię. Octavia nie równa się do superba - ja też rozważałem octavię i kupno superba zamiast octavii to jeden z najlepszych wyborów w moim życiu.

Nawet kilka lat temu (przy okazji naprawy sprzęgieł w ASO) miałem octavię na 2 dni. To zupełnie inna klasa pod każdym względem - na minus oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2019 o 15:01, mdyrka napisał:

W tych rocznikach praktycznir nie występuje w przyrodzie, a na pewno nie w moich widełkach cenowych... Tak wiem, tam jest mokre DSG6. 

Kolega kilka dni temu kupił po leasingowego VW Passata Alltrack z 2.0 TSI i DSG6 z 2014 r. za niecałe 58 tys. Przebieg coś koło 140 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Polarny napisał:

Wyjaśnię dokładniej - ja zmieniałem sprzęgła raz, jeden znajomy 2x, a drugi znajomy - 3x. Fakt, porażka. Tylko  że od ostatniej wymiany u wszystkich mijają ponad 3 lata i nie ma problemów. Więc widocznie nauczyli się te sprzęgła robić.

Druga sprawa - silnik. Pisałem ci, że  jeździ bardzo dobrze - o wiele lepiej niż te 160 KM na papierze. Proponuję się przejechać - nie uwierzysz, że to 1.8 i tylko 160 KM.

A za ubezpieczenie płacę od kilku lat 1400 - 1600. AC+OC+Assistance Europa.

 

Jeszcze jedno - rozważasz octavię. Octavia nie równa się do superba - ja też rozważałem octavię i kupno superba zamiast octavii to jeden z najlepszych wyborów w moim życiu.

Nawet kilka lat temu (przy okazji naprawy sprzęgieł w ASO) miałem octavię na 2 dni. To zupełnie inna klasa pod każdym względem - na minus oczywiście.

Jeździ bardzo dobrze wg Ciebie, ja mogę mieć inny punkt odniesienia. No co do pakietu to bardzo tanio, gratuluję. Ja niestety za pakiet ubezpieczeń mimo pełnych zniżek i zamieszkania na wsi płacę więcej i na to nie mam wpływu. Natomiast porównanie mojego pakietu na Octavię i Superba wypada tak, jak pisałem. I wiem, że Octavia ma zupełnie inny charakter niż Superb, inna sprawa, że weź pod uwagę, że nie każdy potrzebuje Superba i Octavia w pewnych sytuacjach może być lepsza. No i jeszcze inna sprawa, że prawdopodobnie pójdę inną drogą, dołożę kasy i zdecyduję się na nową Astrę z wyprzedaży rocznika, zwłaszcza, że dostałem na nią dobrą ofertę (no chyba, ze mamy kogoś w Oplu i zrobi mi jeszcze lepszą :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.01.2019 o 16:34, Vadero napisał:

Masz dwójkę dzieci? 

Jak nie to po co tatusiowóz? ;] Lepiej lełon albo gofer ;)

Jak to mówią CCC :P No i dostępność poleasingowych, które mają jakąś tam historię i przyzwoite wyposażenie :P Fakt Leon mi się bardziej podoba, Gofer też (mam teraz jako zastępczy i jestem w szoku jak dobry dół ma silnik 1.2 85KM, spodziewałem się kompletnego muła, a nie jest źle). Prawdopodobnie pójdę jednak inną drogą i kupię nową Astrę na wyprzedaży rocznika, dostałem dobrą ofertę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mdyrka napisał:

Jeździ bardzo dobrze wg Ciebie, ja mogę mieć inny punkt odniesienia.

Jeżeli podałeś kryterium 150 KM, to spełnia je z dużym zapasem - i nie chodzi o te 10 KM więcej. Przejedź się kiedyś z czystej ciekawości.

1 godzinę temu, mdyrka napisał:

dołożę kasy i zdecyduję się na nową Astrę z wyprzedaży rocznika,

I bardzo dobrze - nie rozumiem jak ktoś może kupować 4-5 letniego passata za 58 tys., czym tu się chwalono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Polarny napisał:

Jeżeli podałeś kryterium 150 KM, to spełnia je z dużym zapasem - i nie chodzi o te 10 KM więcej. Przejedź się kiedyś z czystej ciekawości.

I bardzo dobrze - nie rozumiem jak ktoś może kupować 4-5 letniego passata za 58 tys., czym tu się chwalono.

I dlatego, że miałem do wyboru Octavię z końca 2015 za okolice 60 i nową Astrę (fakt, trochę gorzej wyposażoną) za 72 to stwierdziłem, że kupno używki mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, mdyrka napisał:

I dlatego, że miałem do wyboru Octavię z końca 2015 za okolice 60 i nową Astrę (fakt, trochę gorzej wyposażoną) za 72 to stwierdziłem, że kupno używki mija się z celem.

 

Propnuje nie traktowac tego co pisze kolega Polarny zbyt powaznie ;]

Wg niego Superbem parkuje sie rownie latwo jak autami klasy A czy B i tym podobne rewelacje dosc czesto tu wyglasza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Propnuje nie traktowac tego co pisze kolega Polarny zbyt powaznie ;]

Wg niego Superbem parkuje sie rownie latwo jak autami klasy A czy B i tym podobne rewelacje dosc czesto tu wyglasza ;)

Ależ to prawda... Ba, parkuje mu się nawet lepiej, bo zakładam, że ma czujniki dookoła auta, co w klasie A i B jest raczej rzadkie. Tylko miejsca potrzeba więcej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.01.2019 o 09:29, Luke16 napisał:

Zgadza się. Dla mnie mając 50-60 tyś zł i kupowanie używanego samochodu jest loterią i kwestią całkowicie nie opłacalną

Kolega pozwoli że się nie zgodzę. 4 lata temu kupiłem obecne Audi i jestem super zadowolony i ani przez sekundę nie żałowałem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Propnuje nie traktowac tego co pisze kolega Polarny zbyt powaznie ;]

Wg niego Superbem parkuje sie rownie latwo jak autami klasy A czy B i tym podobne rewelacje dosc czesto tu wyglasza ;)

Jeżeli są wyznaczone miejsca parkingowe, to parkuje się bardzo łatwo. Przy parkowaniu równoległym CZASAMI jest tak, że te kilkadziesiąt cm więcej długości przeszkadza - co się zdarza raz na kilka miesięcy.

I to piszę, a nie że parkuje się "równie łatwo".

Zresztą - kilka miesięcy temu próbowałem zaparkować peugeotem 2008 w zatłoczonym hiszpańskim mieście. W końcu po godzinie znalazłem miejsce (ktoś akurat wyjeżdżał) i było go tyle, że maybachem też bym się zmieścił - parkowanie równolegle do krawężnika. Więc tu 70 cm mniej niż w superbie absolutnie nie pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, electrofinger napisał:

Kolega pozwoli że się nie zgodzę

Ja napisałem to co ja bym zrobił, bo wolę jeździć klasą niżej ale nowym wydając te pieniądze na auto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Propnuje nie traktowac tego co pisze kolega Polarny zbyt powaznie ;]

Wg niego Superbem parkuje sie rownie latwo jak autami klasy A czy B i tym podobne rewelacje dosc czesto tu wyglasza ;)

No i co? Musiałeś, musiałeś...  rotfl

:chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Polarny napisał:

Kilka miesięcy temu próbowałem zaparkować peugeotem 2008 w zatłoczonym hiszpańskim mieście. W końcu po godzinie znalazłem miejsce (ktoś akurat wyjeżdżał) i było go tyle, że maybachem też bym się zmieścił - parkowanie równolegle do krawężnika. Więc tu 70 cm mniej niż w superbie absolutnie nie pomogło.

Może po prostu przyzwyczajony do wielkości kury nie zauważałeś innych miejsc, w które 2008 spokojnie by się zmieścił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dnia 16.01.2019 o 22:18, mdyrka napisał:

Celuję w poleasingowe z końcówki 2015 (rok modelowy 2016) - nie wiem na ile to ważne. Z tego, co poczytałem, to te roczniki już nie powinny mieć większych bolączek w odróżnieniu od wcześniejszych, prawda to? Pytanie dodatkowe - jak wygląda temat chiptuningu przy manualu (przy DSG to wiem, że odpada)?

Znajomy ma zrobione taką już ponad 200 kkm, CHIP od 100 kkm i fruwa bezawaryjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.