Skocz do zawartości

[AG] x16xel, brak iskry na 4 cylindrze


paties

Rekomendowane odpowiedzi

witam

astra g, rocznik 99, silnik x16xel

wczoraj dwa razy szarpnęła, za trzecim razem już była jazda tylko na 3 cylindry - dobrze, że pod samym domem

odczytałem błąd: P0354 [2] Elektroniczna synchronizacja iskry (EST) cylinder cewki 4 napięcie za słabe

wykręciłem świece, cewkę - faktycznie, brak iskry na 4 cylindrze

nie był to pierwszy raz z cewką, mam jeszcze dwie uszkodzone, ale w innym stopniu (szarpanie, wypadające zapłony - ale bez wyskakującego błędu) - na obu taki sam błąd i brak iskry na 4tym

tyle wstępu...

moje podejrzenie pada na sterownik silnika, ale mam kłopot jak w domowych warunkach to sprawdzić

odłączyłem wtyczkę od cewki i próbówką próbowałem sprawdzić czy podaje impulsy na styki A-B-C-D, ale robię coś nie tak, bo żaden styk nie "mrugnął", a na 3 cyl. jednak pali

 

proszę o podpowiedź:

- w jakich warunkach sterownik silnika uruchamia przekaźnik pompy paliwa? czy jak mam odłączoną cewkę to przekaźnik powinien podawać napięcie? bo u mnie wyglądało to tak, że nie było +12V na zasilaniu cewki

- czy zmostkowanie styków 30 i 87 na przekaźniku i odłączona cewka może doprowadzić do jakiejś kolejnej usterki? 

- czy istotna jest wielkość obciążenia na stykach kluczujących? czytałem gdzieś że żarówka 21W powinna być...

 

z góry dziękuje za pomoc

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sterownik uruchamia przekaźnik pompy paliwa, gdy zobaczy obroty wału. Gdy ich nie widzi, po 1-2s. wyłącza.

2. W normalnych warunkach niczym to nie zaszkodzi.

3. Generalnie nie powinno się zwierać drutem ;). Sterownik ogranicza prąd płynący przez cewki, ale żeby móc zareagować, musi mieć obciążenie indukcyjne. Do testów, żarówka 21W będzie ok.

Na styki A-D cewki, sterownik podaje masę, więc próbówka do plusa i drugi koniec do wtyczki.

Jeśli silnik pracuje poprawnie, a cewka pada po pewnym czasie, to będzie bardzo trudno to sprawdzić, nawet z oscyloskopem. Musiałbyś przeciągnąć sobie do kabiny diodę led jako wskaźnik pracy cewki. Wtedy, mógłbyś jednym spojrzeniem sprawdzić, czy masa jest podawana cały czas.

Chociaż takie uszkodzenie drivera cewki jest możliwe, to prędzej podejrzewałbym zwarcie gdzieś w przewodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za odpowiedź

dziś próbowałem coś sprawdzić i tak:

- przekaźnik pompy paliwa jest OK. Sprawdziłem - podaje napięcie na styk F wtyczki do cewki.

- poskładałem próbnik z żarówki 10W i kawałka przewodu podpiętego do +akumulatora i kolejno piny A B C D i nic... żadnej reakcji... nic nie błysnęło ani razu. próbnik sprawny bo na pinie E żarówka świeci... 

- ta sama wtyczka wpięta w cewkę i auto odpala na 3 cylindrach - ciężko, ale odpala

 

odsłoniłem także kawałek wiązki z wtyczką do cewki, mam instalację LPG które bierze sygnał z przewodu na pinie A, ale nie zauważyłem jakichś uszkodzeń

 

na koniec wbiłem igłę w przewód do pinu A na zapiętej wtyczce i odpalonym silniku i nie zaobserwowałem pojedynczych błysków odpowiadających iskrze, ale lekkie żarzenie i pulsowanie żarnika

 

chyba nic więcej sam nie zdziałam - jutro spróbuję przekonać znajomego elektromechanika, żeby wziął na warsztat 20letnigo trupa...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

takie małe podsumowanie tematu

 

uszkodzeniu uległ sterownik silnika, w moim przypadku sterownik hybrydowy HSFI-C

uszkodzenie pozwalało na pełną komunikację ze sterownikiem, więc udało się skopiować jego zawartość do innego, sprawnego sterownika

wg słów Fachowca te sterowniki są nienaprawialne, do tego nie ma możliwości wyłączenia opcji immobilazera - odpada zatem kupno sterownika z wyłączoną opcją immo

tu chciałbym polecić Panów z firmy Ecus Spes z Przeźmierowa k. Poznania - przyjechałem, poczekałem 1,5h, zapłaciłem, zamontowałem i pali - wszystko trwałoby 1 dzień, gdybym wcześniej na nich trafił (tydzień straciłem próbując w innym warsztacie) 

pozdrawiam

szerokości..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.