Skocz do zawartości

Problem z zegarami?


bochumil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zauważyłem u siebie przypadkiem siedząc w aucie, że przy zgaszonym silniku co jakiś czas załącza się podświetlanie wyświetlacza zegarów. Towarzyszy temu napis CHECKING, potrójny sygnał dźwiękowy i komunikat Airbag Failure. Wydaje mi się, że to główny powód konieczności częstego doładowywania akumulatora. Co robić? Zegary do wymiany, czy coś innego? Z tego co czytam padnięte zegary to popularny temat w Stilo, ale towarzyszy temu z reguły całkowity pad zegarów i świecenie kontrolki poduszek. U mnie kontrolka poduszek nie załącza się, a zegary po uruchomieniu silnika działają normalnie. Poniżej filmik z zarejestrowanym zdarzeniem

 

https://www.cda.pl/video/2972340d8

 

Po podłączeniu programem diagnostycznym do centralki zegarów mam takie błędy:

 

 

Błędy zegarów.png


Napięcie akumulatora w stanie spoczynku 12,6V. Uruchomiony silnik to ładowanie na poziomie 14V. Podczas odpalania napięcie spada do 9,5V. Akumulator dwuletni, naładowany w zeszłym tygodniu do pełna. Sprawdziłem programem diagnostycznym napięcie na centralce zegarów (kluczyk w pozycji zapłonu/silnik zgaszony). Napięcie wynosi 11,3V. Komentarz w oknie podaje że jeśli napięcie znaczącą różni się od tego na zaciskach akumulatora to jest jakiś problem. Kontaktowałem się z innymi użytkownikami Stilo w JTD i u nich napięcie na zegarach jest podobne czyli 11,3-11,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naładowaniu aku problem mrugającego wyświetlacza po zgaszeniu silnika właściwie nie istnieje. Natomiast wciąż powracają błędy pokazane na zrzucie ekranowym powyżej. Gdzieś wyczytałem, że takie cyrki może powodować kostka stacyjki. Ktoś potwierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bochumil sprawdź czy czasem zegarów nie masz zawilgoconych.tzn trzeba by było je wytargac i rozkręcić. kolegą 1.9 JTD 115km miał przypadek że kontrolki i wskaźniki swiriwaly od Bóg wie czego. Dopiero demontaż i osuszenie pomogly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w przyszłym tygodniu wytargam je i posadzę przy grzejniku Coś w tym może być, bo temat pojawia się wyłącznie w okresie zimowym kiedy mokro i wilgotno. W sezonie wiosna-jesień takich cyrków nie ma.

Przedział za licznikiem niby czysty ale na odsłoniętych blachach widoczne były małe plamki korozji. Z tego co widzę ta wnęka pod licznik połączona jest z nadmuchem na deskę podszybia. Jeśli leci tam wilgotne zimowe powietrze licznik może dostawać po uszach. Filtr kabinowy mam dwuletni.

Kupiłem też kostkę stacyjki. Jak mi się uda to ją przy okazji wymienię na nową. To jakiś tani zamiennik za 20 zł z allegro. Mam nadzieję, że nie uwalę elektryki w aucie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.